Beste mensen,
We zitten met dit probleem. Er is garagedeur die met een electrische sleutel opengemaakt kan worden. Nu zijn al die sleutels weg (ja dat is erg stom), terwijl de garagedeur dicht zit. Er is geen zijdeur of iets dergelijks dus we kunnen er echt niet in.
Is er een manier om de deur te kunnen openen zonder hem te forceren of kapot te maken?
De "motor" die de deur normaal gesproken open of dicht maakt klemt nu de deur dicht. Dat wil zeggen, de vergrendeling (het slot) onder aan de deur is open. Met een beetje kracht kun je de onderkant van de deur wel bewegen (buigen), maar aan de bovenkant ongeveer waar de motor aan de deur vastzit, ziet hij muurvast. Er is dus geen mogelijkheid om de deur met een normale sleutel open te maken.
Ik heb geen idee wat voor merk of dergelijke de deur is.
Hier een foto van de deur. Boven aan de deur zie je ook een soort rond sleutelgat wat ongeveer op de plek zit waar de motor zit aan de andere kant. Zou dit iets kunnen zijn om de deur van buiten zonder electrische sleutel open te maken? Wij hebben niet zo'n sleutel voor deze deur dus ik kan het ook niet even proberen en ik weet ook niet zeker of de sleutel ergens op te scharrelen is.
![uD0mbu6.jpg]()
Of weet iemand iets anders of moet gewoon de deur er gewoon helemaal uit?