abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126649183
Ford Transit Connect
Bouwjaar: 2009
Brandstof: Diesel
Motor: 1,8 TDCI 66
Ik heb de auto 3,5 jaar en ben nu 8 x zo maar midden onder het rijden stil komen te staan.
Foutcodes P1201, P1202, P1203, P1204.
Dealer heeft kabelboom vervangen en een ander keer een klem bij de 3de verstuiver vastgezet.
Het probleem brengt me in levensgevaarlijke situaties en treedt dus steeds onverwacht op. Bij mij onder steeds verschillende omstandigheden: met constant 50 op een saaie weg in de bebouwde kom, met 140 op de snelweg, bij het optrekken na een bocht, bij het invoegen. Wel allemaal levensgevaarlijk.
Dealer zei de laatste keer dat het niet meer onder garantie gerepareerd kan worden, maar ik hield vol dat de auto nooit goed gelopen heeft - stottert regelmatig - en dat het niet uitmaakt of de 2,3de of 4de verstuiver de problemen veroorzaken.
Wat schetst mijn verbazing: wordt ik net gebeld door een collega ondernemer uit een buurdorp: hij zag mijn auto bij de dealer staan en wilde weten wat er bij mij aan de hand is. Blijkt hij precies dezelfde problemen te hebben. (Alleen bij hem gebeurt het altijd op de snelweg en hij kan onder het rijden contact uit/aan zetten en de motor doet het weer. Ik moet 5-40 minuten wachten voordat de motor reageert - irritant.
En de chef werkplaats iedere keer tegen ieder van ons zeggen dat zulke problemen niet bekend zijn. Ha Ha - als het niet zo droevig zou zijn.
Wie heeft nog meer deze problemen?
Wie weet een oplossing?
hardwerkende culinaire ondernemer
pi_126658692
is vrij duidelijk, of je hebt 4 verstuivers kapot (wat mij sterk lijkt) of je hebt een probleem in 1 of meerdere stekkers van de verstuivers (Waar vaak reparatie setjes voor zijn), of je kabelboom ligt aan massa/cq onderbreking en of weerstand, of de computer is defect.

Ik zou de stekkers van alle 4 de verstuivers vervangen, en de kabelboom uitmeten, is dit ok. Dan de weerstand van de 4 verstuivers vergelijken, is dit ok. Dan is de ECM defect
pi_126661458
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 21:03 schreef kokki-bir het volgende:
Ford Transit Connect
Bouwjaar: 2009
Brandstof: Diesel
Motor: 1,8 TDCI 66
Ik heb de auto 3,5 jaar en ben nu 8 x zo maar midden onder het rijden stil komen te staan.
Foutcodes P1201, P1202, P1203, P1204.
Dealer heeft kabelboom vervangen en een ander keer een klem bij de 3de verstuiver vastgezet.
Het probleem brengt me in levensgevaarlijke situaties en treedt dus steeds onverwacht op. Bij mij onder steeds verschillende omstandigheden: met constant 50 op een saaie weg in de bebouwde kom, met 140 op de snelweg, bij het optrekken na een bocht, bij het invoegen. Wel allemaal levensgevaarlijk.
Dealer zei de laatste keer dat het niet meer onder garantie gerepareerd kan worden, maar ik hield vol dat de auto nooit goed gelopen heeft - stottert regelmatig - en dat het niet uitmaakt of de 2,3de of 4de verstuiver de problemen veroorzaken.
Wat schetst mijn verbazing: wordt ik net gebeld door een collega ondernemer uit een buurdorp: hij zag mijn auto bij de dealer staan en wilde weten wat er bij mij aan de hand is. Blijkt hij precies dezelfde problemen te hebben. (Alleen bij hem gebeurt het altijd op de snelweg en hij kan onder het rijden contact uit/aan zetten en de motor doet het weer. Ik moet 5-40 minuten wachten voordat de motor reageert - irritant.
En de chef werkplaats iedere keer tegen ieder van ons zeggen dat zulke problemen niet bekend zijn. Ha Ha - als het niet zo droevig zou zijn.
Wie heeft nog meer deze problemen?
Wie weet een oplossing?
ik weet niet of ik reclame mag maken maar er is een diesel boer in gouda en die helpt jou 100% van je probleem af bel die dinsdag eens op
  zaterdag 18 mei 2013 @ 01:13:51 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126663885
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 00:19 schreef klawie het volgende:

[..]

ik weet niet of ik reclame mag maken maar er is een diesel boer in gouda en die helpt jou 100% van je probleem af bel die dinsdag eens op
PM/DM hem de details effe; hulp is uiteraard OK, reklame doen we niet aan. Als TS zijn probleem opgelost wordt aldaar, mag hij het van mij hier vermelden tzt, en dan willen we uiteraard ook weten wat er loos was ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')