abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126643582
ik heb een speciale geluidskaart en een programma waar ik de buffer length kan aanpassen (van 1 ms naar 20ms). Wat betekent dit en waar kan ik hem het beste op zetten?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 20:01:23 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_126645601
Zo laag mogelijk wat nog geluid geeft zonder haperingen (uitproberen dus).

De pc vult een buffer, voordat de audio begint te spelen. Het idee is dat als de CPU het even niet bijhoudt, de audio uit de buffer gehaald kan worden. Dat voorkomt haperingen in het geluid wanneer de CPU druk bezig is.

Een hoge buffer betekent wel, dat er een kleine vertraging is in elk geluid. Dit merk je bijvoorbeeld wanneer je een noot aanslaat op je midi-keyboard. Boven de 15-20ms wordt dat merkbaar voor het menselijke oor, en dat speelt kut.

Daarom wil je de buffer zo laag mogelijk hebben, en daarvoor koopt men professionele audio interfaces zoals de Focusrite. Hoe sneller je pc en hoe beter je interface, hoe lager je de buffer kan krijgen met toch goed geluid.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_126649133
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:01 schreef eleusis het volgende:
Zo laag mogelijk wat nog geluid geeft zonder haperingen (uitproberen dus).

De pc vult een buffer, voordat de audio begint te spelen. Het idee is dat als de CPU het even niet bijhoudt, de audio uit de buffer gehaald kan worden. Dat voorkomt haperingen in het geluid wanneer de CPU druk bezig is.

Een hoge buffer betekent wel, dat er een kleine vertraging is in elk geluid. Dit merk je bijvoorbeeld wanneer je een noot aanslaat op je midi-keyboard. Boven de 15-20ms wordt dat merkbaar voor het menselijke oor, en dat speelt kut.

Daarom wil je de buffer zo laag mogelijk hebben, en daarvoor koopt men professionele audio interfaces zoals de Focusrite. Hoe sneller je pc en hoe beter je interface, hoe lager je de buffer kan krijgen met toch goed geluid.
Oke hij staat op 3MS, bij 2ms/1ms krijg ik geen geluid.
Werkt helemaal toppie
dankj
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')