Ligt er maar net aan wat voor harde schijf jij hebt, met welke afmetingen en welke aansluitingen er in en op je laptop zitten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik wil in mijn Packard Bell lappy een oude HD stoppen maar zie nu net dat de behuizing van mijn oude HD (overigens ook een Packard Bell) niet past in mijn nieuwe laptop. Nu zal ik dus ergens zo'n behuizing aan moeten schaffen maar heb werkelijk geen idee waar ik dat zou kunnen doen...?
Ja.quote:Zijn er overigens universele types?
Ligt er maar net aan wat voor geheugen je laptop ondersteund.quote:Mijn tweede vraag gaat over het uitbouwen van geheugen. Ik heb nu 4 GB DDR 3 geheugen erin zitten en wil mijn vrije bankje eveneens gebruiken, nu heb ik er, geloof ik, een 2 GB DDR 3 geheugen ingestopt maar de lappy pakt hem niet. In de bios kan ik niks aanpassen.
In dit geval ondersteund mijn laptop denk ik DDR 3 toch?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat voor harde schijf jij hebt, met welke afmetingen en welke aansluitingen er in en op je laptop zitten.
[..]
Ja.
[..]
Ligt er maar net aan wat voor geheugen je laptop ondersteund.
De ene DDR3 is de andere DDR3 niet...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
In dit geval ondersteund mijn laptop denk ik DDR 3 toch?
Laptop, welke laptop ?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
In dit geval ondersteund mijn laptop denk ik DDR 3 toch?
Ok, dus oud geheugen kan nimmer een toegevoegde waarde hebben in een nieuwe laptop? In dat geval heeft mijn geheugen geen meerwaardequote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De ene DDR3 is de andere DDR3 niet...
Het heeft ook nog een snelheid, in MHz uitgedrukt. En de snelheid van je nieuwe geheugen moet gelijk of hoger zijn dan het geheugen wat er al zit.
Jaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
En is er een mogelijkheid om op HDD 1 Windows 8 te draaien en op HDD 2 Windows 7 en dan te kunnen switchen bij het opstarten ofzo?
Laatste vraagquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ja
Gewoon Windows 7 op de ene schijf installeren en dan Windows 8 op de tweede.
Dat gaat niet. Je start óf Windows 7 óf Windows 8 op.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Laatste vraagKen je een programma waarmee ik ertussen kan switchen?
Het probleem is dat de behuizing van mijn oude Packard Bell laptop bevestigingsschroeven op een andere plek heeft zitten dan mijn nieuwe laptop, daarom past het allemaal niet. Nu heb ik overigens de harde schijf zonder behuizing in mijn laptop gestopt maar dat is niet bepaald een ideale oplossing.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:37 schreef AktiveHate het volgende:
Je kan toch gewoon alleen de schijf overzetten? Dus uit de ene caddy in de andere schroeven. Tevens kan ouder geheugen best helpen als het ook DDR3 is.
En dit is het 'nieuwe' geheugen wat ik erin heb geplaatst:quote:MEMORY
RAM size 4096 Mb
Memory Technology DDR3
Memory Frequency 1333 MHz
RAM Maximum 8192 Mb
Number of Total Memory Slots 2
http://www.afterhours.co.(...)471b5673fh0-ch9.htmlquote:Samsung 2GB 2Rx8 PC3-10600S -09-10-F2 Laptop Memory M471B5673FH0-CH9
Type: DDR3 SODIMM.
Capacity: 2GB.
Speed: PC10600 1333MHz.
Size and Bit: 256M x 64.
Pins: 204pin.
Betekend dit dat hij het nieuwe bankje wel herkend maar niet gebruikt?quote:Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 4,00 GB
Totaal fysiek geheugen 3,82 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 2,22 GB
Nee dat klopt niet, ik heb de 64 bits versie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:06 schreef FredvZ het volgende:
Je hebt een 32 bits Windows, die snapt niet meer dan 4GB geheugen.
Als je meer geheugen wil gebruiken, dan moet je een 64 bits Windows installeren.
Dan is er iets heel vreemds met je laptop aan de hand....quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet, ik heb de 64 bits versie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |