abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127057631
Gisteren zag ik op het ZDF de aankomst van FC Bayern terug in München en dat gebeurde in een Airbus 380. Gek genoeg vond ik het toestel er klein uitzien wat misschien te maken heeft met gezichtsbedrog als ik dat vergelijk met de vele foto's her en der op het web. Juist of is het toestel helemaal niet zo reusachtig als men vooraf bestempelde.
pi_127059377
Tja, beelden zorgen al snel voor gezichtsbedrog. Brandpuntsafstand van een lens waardoor gefilmd wordt (aantal mm's) zorgt er al voor dat verhoudingen volledig veranderen.

En zo'n bizar verschil in grootte is er niet:
  maandag 27 mei 2013 @ 12:31:40 #53
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_127061650
Zijn er momenteel A380's die echt volledig worden benut qua plaatsen á 853(1 klasse) of wordt er altijd voor meerdere klassen gekozen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_127062787
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:31 schreef Woods het volgende:
Zijn er momenteel A380's die echt volledig worden benut qua plaatsen á 853(1 klasse) of wordt er altijd voor meerdere klassen gekozen?
Er was 1 maatschappij (Air Austral) die 2 had besteld die er 840 economy stoelen in wilde zetten. Maar die moeten nog geleverd worden. Zij willen tussen deze tussen Réunion en Parijs inzetten.

Maar anders wordt er inderdaad altijd voor 2 of 3 klasse systeem gekozen. 840 stoelen zijn enorm moeilijk te vullen. Veel maatschappijen zijn ook al teruggestapt op 2 klassen; economy en business.

Wikipedia is bovendien ook altijd optimistisch met wat betreft aantal stoelen in een vliegtuig; die aantallen worden nagenoeg nooit behaalt; het zijn vaak Boeing's of Airbus' standaard configuratie die in de praktijk niet wordt gebruikt.
  maandag 27 mei 2013 @ 18:02:19 #55
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_127073433
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Er was 1 maatschappij (Air Austral) die 2 had besteld die er 840 economy stoelen in wilde zetten. Maar die moeten nog geleverd worden. Zij willen tussen deze tussen Réunion en Parijs inzetten.

Maar anders wordt er inderdaad altijd voor 2 of 3 klasse systeem gekozen. 840 stoelen zijn enorm moeilijk te vullen. Veel maatschappijen zijn ook al teruggestapt op 2 klassen; economy en business.

Wikipedia is bovendien ook altijd optimistisch met wat betreft aantal stoelen in een vliegtuig; die aantallen worden nagenoeg nooit behaalt; het zijn vaak Boeing's of Airbus' standaard configuratie die in de praktijk niet wordt gebruikt.
Boeing claimt nog steeds dacht ik dat ze altijd nog de meeste stoelen hebben, maar zoals je zegt zijnen er dus ook die daadwerkelijk 840 of minder kunnen halen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:11:21 #56
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_127082605
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:02 schreef Woods het volgende:
Boeing claimt nog steeds dacht ik dat ze altijd nog de meeste stoelen hebben
Dat zal de 747 zijn van Corsair (582 stoelen)
pi_127099385
Begrijp ik nou goed Woods uit bovenstaande reacties dat Airbus moeite heeft zichzelf te vullen met passagiers op internationale lijnen of iets bedoelde je met je reactie iets geheel anders?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:19:11 #58
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_127111687
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:01 schreef Iwanius het volgende:
Begrijp ik nou goed Woods uit bovenstaande reacties dat Airbus moeite heeft zichzelf te vullen met passagiers op internationale lijnen of iets bedoelde je met je reactie iets geheel anders?
Nee meer dat in de uitzending over de bouw van de 747-8 zo'n Boeing figuur claimde dat hij alsnog de meeste passagiers kon vervoeren terwijl de A380 er dik 800 kan transporteren?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:36:18 #59
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_127247560
Volgens Emirates heeft de A380 tussen AMS en DXB een bezettingsgraad van 90%. Veel vraag ook naar business class en first class.
pi_127247658
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:36 schreef Tinos85 het volgende:
Volgens Emirates heeft de A380 tussen AMS en DXB een bezettingsgraad van 90%. Veel vraag ook naar business class en first class.
Las ik ook. (in die 'ruzie' tussen KLM, Emirates en Schiphol) Als dat waar is (en dat neem ik zeker niet zo maar aan) dan is dat best knap lijkt me.

Aan de andere kant mag dat ook wel willen ze volgend jaar nog zo'n walvis hierheen halen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:40:53 #61
16715 Mylene
*schatje*
pi_127257997
Hier dat artikel.

quote:
Topman Emirates: 'Hartman moet zijn feiten beter checken'

DUBAI - Luchtvaartnieuws sprak onlangs in Dubai twee uur lang met topman Tim Clark van de snelgroeiende Golfcarrier Emirates. In de juni-uitgave van het blad Luchtvaartnieuws verschijnt een ruime weergave van dit exclusieve interview. Enkele hoogtepunten van het gesprek kunt u de komende dagen al op Luchtvaartnieuws.nl lezen. Vandaag deel één: "Hartman moet zijn feiten beter checken".

Tim Clark houdt kantoor pal naast Dubai International Airport in een kolossaal gebouw dat glimt en glinstert, van binnen en van buiten. De CEO van Emirates heeft er vorstelijk zicht op het platform. "Kijk", zegt hij wijzend op 'zijn' A380's die komen en gaan. "Wij hebben de kans gegrepen met dit nieuwe toestel een geheel nieuw product neer te zetten. Anderen, zoals Air France, hebben dat niet gedaan en een oud product overgeplaatst op een nieuw vliegtuig, de A380. Niet slim."

Luchtvaartnieuws.nl is in Dubai nadat scheidend topman Peter Hartman van KLM onlangs op deze site fel van leer trok tegen Emirates. Er is volgens Hartman sprake van overheidssteun in de Golf, de A380 naar Amsterdam zou lang niet vol niet zijn en bovendien zou Emirates subsidie van Schiphol hebben ontvangen.

Wat is uw reactie daarop?
"Ik begrijp niet zo goed waarom Peter Hartman ons heeft uitgezocht als de enige bad guys. Dat is hoogst opmerkelijk, voorheen waren alle carriers uit de Golf doelwit. Ik heb dit al zo vaak gezegd: wij krijgen geen staatssteun en kennen geen financiële geheimen. Onze boeken zijn volledig open."

De voormalige directeur van Schiphol (Gerlach Cerfontaine, Luchtvaartnieuws.nl 23 april, red.) zei tégen de komst van Emirates te zijn geweest.
"Daar klopt niets van. Schiphol heeft ons, ook onder de vorige directeur, herhaaldelijk benaderd om vluchten te beginnen. Ze waren heel gretig."

U begon pas in 2010 op Nederland te vliegen, waarom zo lang gewacht?
"Omdat we er levend zouden worden opgegeten door de machtige KLM, die zó goed en zó slim was. Maar omdat KLM zo vijandig op ons reageerde, dacht ik, dan maken ze zich dus grote zorgen over ons, misschien valt er toch wel wat te halen."

En de subsidie door Schiphol?
"Subsidie? Daar heb ik nooit van gehoord. Werd dat in cash betaald of was het deel van een marketing budget? Hartman moet zijn feiten beter checken. Ik zeg niet dat hij jokt, misschien beschikt hij niet over de juiste informatie."

Hoe vol is uw A380 tussen Dubai en Schiphol?
"De bezettingsgraad is negentig procent. Ik had zelf ook niet gedacht dat we meteen zo veel succes zouden hebben. En de vraag naar tickets in business class is hoog en dat geldt ook voor First, een klasse die KLM lang geleden onterecht heeft afgeschaft. De Nederlandse markt heeft ons omarmd."

Door Lolke van der Heide
bron
pi_127258588
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:40 schreef Mylene het volgende:
Hier dat artikel.

[..]

bron
Het woord van de een tegen het woord van de ander.
Weet je zelf niet het fijnere ervan dat weet je verder ook niet hoe de zaken staan.

Op Tweakers loopt ook een topic en daar worden ook al wat verschillen tussen Emirates en KLM genoemd (o.a. werknemersbeleid).
pi_127278474
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Het woord van de een tegen het woord van de ander.
Weet je zelf niet het fijnere ervan dat weet je verder ook niet hoe de zaken staan.

Op Tweakers loopt ook een topic en daar worden ook al wat verschillen tussen Emirates en KLM genoemd (o.a. werknemersbeleid).
Toevallig een linkje van dat topic? Ben hier wel benieuwd naar :)
Probeer al een tijdje te solliciteren bij Emirates, maar ze willen vooral mensen met AML.
Probleem is dat ik gewoon nergens de ervaring kan/mag opdoen om dat klotepapiertje te halen }:|
pi_127284357
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 03:12 schreef blingbling11 het volgende:
Toevallig een linkje van dat topic? Ben hier wel benieuwd naar :)
Probeer al een tijdje te solliciteren bij Emirates, maar ze willen vooral mensen met AML.
Probleem is dat ik gewoon nergens de ervaring kan/mag opdoen om dat klotepapiertje te halen }:|
Niet uitgebreid hoor, maar een paar korte posts. HIer (zoek maar op 'Emirates')
  zondag 2 juni 2013 @ 16:24:16 #65
16715 Mylene
*schatje*
pi_127324246


quote:
Doutzen Kroes niet happy met Business Class KLM

DRIEBERGEN - Het Nederlandse fotomodel Doutzen Kroes heeft via Twitter haar ongenoegen kenbaar gemaakt over de Business Class stoelen van KLM. Het model is ongeduldig en schrijft: "Kom op KLM, wanneer komen die nieuwe stoelen? Dit moeten jullie geen businessclass meer noemen." Het model noemt het 'glijbaanstoelen' en vindt dat ze geen waar voor haar geld krijgt.

De Friezin krijgt van haar volgers op het sociale medium het nodige commentaar op haar tweet richting de KLM. Men noemt haar verwend. Daar reageert zij weer geprikkeld op: "Dus nu ben ik verwend omdat ik voor het geld dat ik betaal een goeie business stoel wil die plat gaat net als alle andere Airlines?."

Ombouw Business Class
KLM start in juli de ombouw van de Business Class op alle Boeing 747-400's. Het gaat hierbij om 22 toestellen. De verbouwing van de 747-400-vloot loopt door tot en met het eerste kwartaal van 2014. Aansluitend komen de overige widebodytoestellen aan de beurt: eerst Boeing 777-200ER, dan de Boeing 777-300ER en als laatste de Airbus A330-200 en -300. De gehele vervangingsoperatie moet gereed zijn in 2015. Doutzen moet dus nog even geduld hebben als ze KLM wil blijven vliegen.
bron
  maandag 3 juni 2013 @ 09:26:28 #66
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_127349306
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:24 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

bron
Ze heeft gelijk. KLM Business class is inferieur aan veel andere maatschappijen. Terwijl de prijzen niet onder doen..
pi_127680456
Hier is hij nog een keer. Van afgelopen Zondag.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:27:56 #68
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_127680536
Nice!
pi_127681514
Het heeft iets, sheer size. Alhoewel de 747 er niet veel voor onder doet.
Als de emirates start vanaf de kaagbaan in zuidwestelijke richting zie ik dit in de buurt van Amersfoort:





En nog 3 van vorig jaar:





pi_127682386
Yvess; met wat voor camera en brandpunt gemaakt?

Ik ga morgen waarschijnlijk ook die kant op; even de lijst uitprinten met alle kisten die komen, smartphone met flightradar en baangebruik bij de hand en dan maar weer wat aanmodderen.

Vind er altijd wel een leuke sfeer hangen ook..
pi_127683149
Flightradar ja, that's your friend. Evenals deze: http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
Camera 550D met 100-400 lens. Eigenlijk een wat te lange minimal focus distance, maar goed.
Bij de Polderbaan is het licht eigenlijk in de namiddag pas goed, maar ik had het wel gezien na een paar uur. Je kunt dus beter wat later gaan.
Twee offtopic shots en arrival A380:


pi_127683767
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:12 schreef Yvesss het volgende:
Flightradar ja, that's your friend. Evenals deze: http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
Camera 550D met 100-400 lens. Eigenlijk een wat te lange minimal focus distance, maar goed.
Boh :9~ , die wil ik eigenlijk ook nog wel, maar wachten tot die MK2 er komt en de MK1 massaal gedumpt wordt. :P
quote:
Bij de Polderbaan is het licht eigenlijk in de namiddag pas goed, maar ik had het wel gezien na een paar uur. Je kunt dus beter wat later gaan.
Heel vroeg als alle kisten uit Azië en VS binnenkomen is ook interessant, zeker met opkomende zon erbij.

Maar ja; de tijden dat ik daar kan zijn liggen ruwweg tussen 10 uur 's morgens en 5 uur 's avonds. Weinig spannende tijden dus...
pi_127683981
De 50mm 1.8 doet het ook heel goed. Die heb je, volgens mij.
Ik wil ook wel eens heel vroeg of heel laat, kijken of ik het een keertje kan opbrengen.
Dan staan de snackwagens er natuurlijk niet, maar dat boeit me niet zo.
pi_127745529
Vreemd genoeg wordt de Oostbaan momenteel gebruikt voor landingen, ook die van 747's en 777's e.d.
Dus alles vliegt nu over Amsterdam centrum Schiphol binnen op zo'n 500-600 meter hoogte.

Gisteren ook wat wezen spotten; valt bij mij toch altijd weer tegen ;( ...
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:24:09 #75
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_127746024
De A380 op de Oostbaan lijkt mij wel wat :7, maar die zal zeer waarschijnlijk wel de 27 krijgen straks ;(
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')