777 is efficiënter inzetbaar. Die vracht moeten ze inderdaad ergens anders onderbrengen als de 747-400 combi's eruit gaan.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:51 schreef blingbling11 het volgende:
Ik zie ergens wel toekomst in de 747-8 voor de KLM.
Peter Hartman heeft zelf aangegeven dat het merendeel van hun vracht in een Combi meegaat. Dat gaat een stuk lastiger met alleen maar triples.
Qatar Airways heeft de vliegtuigen (nog) niet om naar Amsterdam te vliegen. De plannen zijn er wel, maar het wachten is op nieuwe 777/787 om A330's vrij te maken, om daarmee eventueel naar Amsterdam te vliegen.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:51 schreef Mylene het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Qatar Airways? Vliegen zo'n beetje naar iedere Europese hoofdstad, behalve A'dam. Ze hadden toch slots aangevraagd?
En Singapore Airlines? Ik herinner mij dat die ook altijd graag wilde uitbreiden op Schiphol, maar werden tegengehouden door blok KLM? Zouden die dus niet met een A380 op Schiphol kunnen vliegen?
Ik heb in het verleden vaak met SA vanaf Schiphol naar Newark gevlogen. In de ochtend vertrekken om 8:15 met een Boeing 747 en voor de middag aankomen in Newark en vertrek daar om 22:15. Dat was ideaal. Volgens mij kostte een retour tijdens acties ook maar 400 gulden ofzo.
Dat kan natuurlijk ook (ook realistischer).quote:Op zondag 19 mei 2013 22:36 schreef blingbling11 het volgende:
Misschien komt Boeing tegen die tijd wel met een 787F op de proppen
Tja, dat heb je nu altijd als er een grote nieuwe speler ten tonele verschijnt en de anderen op bijvoorveeld commercieel of arbeidsgebied bedreigt. Beetje wat wij in onze dagelijkse maatschappij ook hebben als het om de open grenzen gaat en de arbeidsmogelijkheden die men in Nederland proeft voor hen die uit anderen landen komen en goedkoper zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:20 schreef Leatherface het volgende:
Ik las vooral veel beschuldigingen van oneerlijk concurrentievoordeel en onterechte staatssteun aan het adres van Emirates, maar weinig concreet bewijs daarvoor.
Die hebben 6 A380 toestellen. Verder geen meer in bestelling.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:55 schreef Leatherface het volgende:
En Malaysia? Die hadden ook wat A380's in de bestelling staan, dacht ik toch? Of zetten die eerder in op Beijing, Tokyo, Melbourne et cetera?
Zie het zonnepanelen verhaal.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:19 schreef Iwanius het volgende:
Tja, dat heb je nu altijd als er een grote nieuwe speler ten tonele verschijnt en de anderen op bijvoorveeld commercieel of arbeidsgebied bedreigt. Beetje wat wij in onze dagelijkse maatschappij ook hebben als het om de open grenzen gaat en de arbeidsmogelijkheden die men in Nederland proeft voor hen die uit anderen landen komen en goedkoper zijn.
Dat verhaal ken ik niet. Heb je een link of vertoeft het aan het begin van dit topic?quote:Op maandag 20 mei 2013 14:37 schreef Iemand91 het volgende:
Zie het zonnepanelen verhaal.
Way to go...
Ze hebben 101 toestellen geleverd van de 262 orders. Nieuwe orders komen zo goed als niet meer binnen. Note; die 262 is ongeveer de helft van wat Airbus nodig heeft om de kosten eruit te halen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:02 schreef Woods het volgende:
Verlopen de leveringen volgens planning? Want hoeveel worden er zo per maand geleverd?
Dat gaat een beetje off-topic ben ik bang, ik ga hier in dit topic al teveel off-topic.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:46 schreef Iwanius het volgende:
Dat verhaal ken ik niet. Heb je een link of vertoeft het aan het begin van dit topic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 21-05-2013 13:07:16 ]
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ze hebben 101 toestellen geleverd van de 262 orders. Nieuwe orders komen zo goed als niet meer binnen. Note; die 262 is ongeveer de helft van wat Airbus nodig heeft om de kosten eruit te halen.
[..]
Dat gaat een beetje off-topic ben ik bang, ik ga hier in dit topic al teveel off-topic.Dus ze maken aan het eind van het liedje nog steeds verlies? Meer een prestigieuze statement?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Tot nu toe wel ja. Maar hun constante vertragingen en de crisis helpen natuurlijk ook niet mee.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:37 schreef Woods het volgende:
Dus ze maken aan het eind van het liedje nog steeds verlies? Meer een prestigieuze statement?
Okay, duidelijk. Alleen begrijp ik het nu goed dat SQ nu niet met een A380 op Londen vliegt? Of is die 77W een tweede vlucht met vracht?quote:Op zondag 19 mei 2013 23:01 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Qatar Airways heeft de vliegtuigen (nog) niet om naar Amsterdam te vliegen. De plannen zijn er wel, maar het wachten is op nieuwe 777/787 om A330's vrij te maken, om daarmee eventueel naar Amsterdam te vliegen.
Als Singapore Airlines zou gaan uitbreiden op Amsterdam zou het gaan om een 777-300 ipv de 777-200 waarmee ze nu komen. Ze zijn een tijdje met de 77W naar Amsterdam gekomen, maar die wordt nu gebruikt voor Londen aangezien de A380 een drama is wat vracht betreft. Dus Londen had die 77W nodig.
http://nl.flightaware.com/live/flight/SIA306 77Wquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Okay, duidelijk. Alleen begrijp ik het nu goed dat SQ nu niet met een A380 op Londen vliegt? Of is die 77W een tweede vlucht met vracht?
Voor zover ik nu kan zien: Curacao 1x per week 2 vluchten per dag; New York & Toronto dagelijks 2x; Tokyo & Shanghai meerdere keren per week 2x per dag. Verder kom ik zo snel niks tegen.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:12 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn trouwens de bestemmingen waar KLM minimaal 2x met een grote kist op vliegt?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:02 schreef Iemand91 het volgende:
Dat gaat een beetje off-topic ben ik bang, ik ga hier in dit topic al teveel off-topic.Ah kijk! interessant en nu begrijp ik de vergelijking beter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus kun je rustig zeggen dat een ieder vaak drogredenen aanvoert om vooral het eigen straatje schoon te houden.
Dat zijn dus de routes waar de A380 interessant voor zou zijn. Niet genoeg dus om een vloot voor aan te schaffen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Voor zover ik nu kan zien: Curacao 1x per week 2 vluchten per dag; New York & Toronto dagelijks 2x; Tokyo & Shanghai meerdere keren per week 2x per dag. Verder kom ik zo snel niks tegen.
Dat ze meer Airbus toestellen maakt niets uit. Je moet voor een toestel als de A350 een compleet onderhoudssysteem, crews etc. opzetten en met maar 6 toestellen kan dat niet/nauwelijks uit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:08 schreef ShaoliN het volgende:
6 toestellen moet toch ook kunnen. Ze hebben nog wel meer Airbus in de vloot, de A350 komt ook en bijvoorbeeld Malaysia Airlines heeft er ook maar 6.
bronquote:Hartman: ’KLM winstgevend’
AMSTERDAM – De afzwaaiende KLM-topman Peter Hartman draagt op 1 juli naar eigen zeggen een winstgevend KLM over aan zijn opvolger, oud-verkeersminister Camiel Eurlings.
„KLM houdt vast aan het met de vakbonden afgesproken beleid dat niemand gedwongen de poort uit gaat. Het verlies zit nog altijd bij Air France, maar het eigen management moet dat oplossen”, stelt Hartman vast.
Hij zal zich in de Air France KLM Group vooral gaan bezighouden met externe relaties. Hartman is voor vier jaar herbenoemd in de raad van commissarissen en zal gedurende die periode ook leiding gaan geven aan het bestuur als vicevoorzitter naast ceo Alexandre de Juniac. Dat is door de aandeelhoudersvergadering goedgekeurd.
„Gelijke partnerships in de luchtvaart, zoals we sinds kort hebben met Etihad uit Abu Dhabi, zijn de toekomst. Dat levert in een paar maanden al meer dan 10.000 extra passagiers op, waar Schiphol van mee kan profiteren”, vindt Hartman.
Gisteren werd de samenwerking tussen KLM en Etihad in Amsterdam bekrachtigd. Het gaat dan om een 25-tal gedeelde vluchten, zodat het aantal bestemmingen over en weer vanuit Schiphol en Abu Dhabi sterk toeneemt.
De Arabische Golfmaatschappij Etihad vliegt nu ook dagelijks naar Schiphol en Parijs. Samen met KLM en Air France is dat elke dag een dubbele vlucht. Joint ventures of participaties wil Etihad-topman James Hogan niet met Air France KLM. „Ieder moet zijn eigen broek ophouden”, zo zei hij.
„Etihad wil passagiers en netwerken wel echt delen. Zo is ook KLM groot geworden. Dat doet Emirates uit Dubai bijvoorbeeld niet. Daarom hebben we altijd gezegd dat Schiphol lucratievere keuzes moet maken”, aldus Hartman.
In het langverwachte eindrapport van de Alders-commissie ‘Shared Vision’, dat volgende week naar de Tweede Kamer gaat, wordt die strategie volgens hem bekrachtigd. „KLM en partners zorgen voor de groei op deze luchthaven. Met Etihad erbij levert dat meer banen op. Goed voor de BV Nederland.”
Het Indiase Jet Airways, waarin Etihad een minderheidsbelang (24%) heeft, zal Brussels Airport vanaf komende winter verruilen voor Schiphol. Het zijn vluchten vanuit onder meer Delhi en Mumbai via Amsterdam naar Noord-Amerika.
KLM wil in die operatie partner worden. Andersom onderhandelt Etihad met de Amerikaanse Air France KLM-partner Delta. „Maar directe Noord-Atlantische vluchten zitten er niet in”, meent Hogan, die tevens samenwerkt met Alitalia, in 2015 naar verwachting onderdeel van Air France KLM.
Er was 1 maatschappij (Air Austral) die 2 had besteld die er 840 economy stoelen in wilde zetten. Maar die moeten nog geleverd worden. Zij willen tussen deze tussen Réunion en Parijs inzetten.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:31 schreef Woods het volgende:
Zijn er momenteel A380's die echt volledig worden benut qua plaatsen á 853(1 klasse) of wordt er altijd voor meerdere klassen gekozen?
Boeing claimt nog steeds dacht ik dat ze altijd nog de meeste stoelen hebben, maar zoals je zegt zijnen er dus ook die daadwerkelijk 840 of minder kunnen halen.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Er was 1 maatschappij (Air Austral) die 2 had besteld die er 840 economy stoelen in wilde zetten. Maar die moeten nog geleverd worden. Zij willen tussen deze tussen Réunion en Parijs inzetten.
Maar anders wordt er inderdaad altijd voor 2 of 3 klasse systeem gekozen. 840 stoelen zijn enorm moeilijk te vullen. Veel maatschappijen zijn ook al teruggestapt op 2 klassen; economy en business.
Wikipedia is bovendien ook altijd optimistisch met wat betreft aantal stoelen in een vliegtuig; die aantallen worden nagenoeg nooit behaalt; het zijn vaak Boeing's of Airbus' standaard configuratie die in de praktijk niet wordt gebruikt.
Dat zal de 747 zijn van Corsair (582 stoelen)quote:Op maandag 27 mei 2013 18:02 schreef Woods het volgende:
Boeing claimt nog steeds dacht ik dat ze altijd nog de meeste stoelen hebben
Nee meer dat in de uitzending over de bouw van de 747-8 zo'n Boeing figuur claimde dat hij alsnog de meeste passagiers kon vervoeren terwijl de A380 er dik 800 kan transporteren?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:01 schreef Iwanius het volgende:
Begrijp ik nou goed Woods uit bovenstaande reacties dat Airbus moeite heeft zichzelf te vullen met passagiers op internationale lijnen of iets bedoelde je met je reactie iets geheel anders?
Las ik ook. (in die 'ruzie' tussen KLM, Emirates en Schiphol) Als dat waar is (en dat neem ik zeker niet zo maar aan) dan is dat best knap lijkt me.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:36 schreef Tinos85 het volgende:
Volgens Emirates heeft de A380 tussen AMS en DXB een bezettingsgraad van 90%. Veel vraag ook naar business class en first class.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |