Heeft ook een erg hoog Flash Gordon gehalte.quote:
Brian May.... mijn held, nu ditquote:
Onmogelijk!quote:Op maandag 20 mei 2013 23:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jullie kijken te veel Monty Python....
Hij heeft wel een gevoel voor humorquote:Op maandag 20 mei 2013 23:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Brian May.... mijn held, nu dit
Wat slééécht
Wat houd je aan euro's pp in de pocket dan voor zo'n optreden?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Nouja wat wij doen is ¤800-¤1250,- voor de band gemiddeld. Ligt er heel erg aan wat voor feest hoe groot en wat het budget is. Het liefst zovele mogelijk natuurlijkDat is voor de klant dan al inclusief btw.
We hebben altijd onze eigen geluidsman bij ons. Deze neemt een set mee voor geluid en licht. Ook afhankelijk van hoe groot deze is kost dat zo'n ¤600,- ex btw. We rekenen dit door aan de klant met 21% btw terwijl we zelf hiervoor maar 6% hoeven af te dragen. Hierdoor hou je zelf ook nog geld over aan iets wat je niet doet
Veel minder als je kijkt naar het aantal uren dan als ik bij de Macdonalds zou werkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wat houd je aan euro's pp in de pocket dan voor zo'n optreden?
Onder welke noemer zet je dat op de rekening dan? Als het onder dezelfde naam gaat als waar jullie die 6% voor betalen, is het fraude wat je doetquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Nouja wat wij doen is ¤800-¤1250,- voor de band gemiddeld. Ligt er heel erg aan wat voor feest hoe groot en wat het budget is. Het liefst zovele mogelijk natuurlijkDat is voor de klant dan al inclusief btw.
We hebben altijd onze eigen geluidsman bij ons. Deze neemt een set mee voor geluid en licht. Ook afhankelijk van hoe groot deze is kost dat zo'n ¤600,- ex btw. We rekenen dit door aan de klant met 21% btw terwijl we zelf hiervoor maar 6% hoeven af te dragen. Hierdoor hou je zelf ook nog geld over aan iets wat je niet doet
Ik leg hem even verkeerd uit. Alles wat wij moeten aanschaffen wat nodig is om ons "bedrijf" te laten functioneren daar kunnen wij belasting op terug vragen. Dus van het bedrag wat wij van de klant krijgen betalen wij 6% belasting. Maar het bedrag wat wij hebben uitgegeven om de spullen te huren, daar krijgen we weer 21% van terug.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Onder welke noemer zet je dat op de rekening dan? Als het onder dezelfde naam gaat als waar jullie die 6% voor betalen, is het fraude wat je doet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door GoodGawd op 21-05-2013 21:04:55 ]Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Totaal zijn we met 7. Er zitten 6 mensen in de band en we hebben een DJ erbij die voor de show het publiek opwarmt, in de pauze het feestje aan de gang houdt en na het optreden ook nog even doordraait. De optie is er om tegen betaling de DJ dan de rest van de avond te laten draaien.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:57 schreef GoodGawd het volgende:
Ja juist. Met hoeveel man zit je in de band Dribbel? Voorbeeldje van ons, in juni gaan we op een bruiloft spelen. Wij zijn met 4 man, we gaan er altijd vanuit dat we voor 2 uur spelen in ieder geval 50 euro p/p er aan over houden netto.
Onze drummer heeft een eigen geluidsbedrijfje aangesloten bij KvK. Voor de bruiloft vragen wij 650 excl btw. Mogen ze lekker zelf weten of ze het handje contantje willen doen of dat we het via de belasting gaan regelen.
200 / 4 = 50 p/p.
houden we nog 450 euro over, dat steken we in het huren van een transport bus voor alle apparatuur Dat is per dag 75 euro. Weekend komt dat dus neer op 150 euro.
Houden we nog 250 euro over (als hij het verhuurt vraagt hij veel meer uiteraard, maar eigen band enzo. Dat is gewoon minimale kosten), dat rekenen we dan voor het geluid dat we zelf regelen, gaat gewoon naar de drummer. En we geven onze geluidsman een kratje bier :p (die vindt toch alles best)
Er gaat per jaar zo'n 40.000,- doorheen, dan moet je welquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:11 schreef starla het volgende:
Lol
Belastingen. Bedrijf. Begroting.
Wij speelden vroeger in de garage van een vriend. Kosten: 0¤
Wij kregen voor een optreden 100¤ en een kratje bier.
Hebben we expres voor besloten. Op lange termijn gaat dit misschien voordelig wordne maar nu nog niet. Grote voordeel is nu dat als er iets mis gaat we altijd vervangend vervoer hebben en je geen onverwachte kosten hebt met onderhoud enz.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:10 schreef The_Dean het volgende:
Een eigen geluidsbedrijfje, maar geen eigen bus?
Hey, ho, ik bedoelde die andere gast, met die drummer.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Er gaat per jaar zo'n 40.000,- doorheen, dan moet je wel
[..]
Hebben we expres voor besloten. Op lange termijn gaat dit misschien voordelig wordne maar nu nog niet. Grote voordeel is nu dat als er iets mis gaat we altijd vervangend vervoer hebben en je geen onverwachte kosten hebt met onderhoud enz.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:17 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hey, ho, ik bedoelde die andere gast, met die drummer.
Fixedquote:
Ik zag het, beide erg vet!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Er staat trouwens een vette gitaar in V&A in de kleur die jij wilt, een LTD explorer. Misschien moet je ff checken
V&A / [TK] Twee prachtige gitaren, versterker en een gitaarkoffer te koop!
Goeie fixquote:
Gewoon een gezamelijke rekening openen. Kost je geen drol en je hebt een handig overzicht. Maar op een begeven moment moet je toch kunnen verantwoorden waar geld vandaan komt en dan zit je toch met belastingen weer. Dus daar ontkom je uiteindelijk helaas niet aan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:23 schreef GoodGawd het volgende:
Ja onze drummer is net 20, heeft nog geen rijbewijs. Bedrijfje bestaan net een jaar. Ik troll hem ook altijd om het feit dat ie een fuckton aan spullen heeft een geen bus
In mei studeert ie af aan de Herman Brood dan gaat ie er echt werk van maken begreep ikDus dat is goed voor ons als band, want bus huren is op den duur ook niet lucratief natuurlijk.
-Huur bus
-Huur oefenruimte (zo'n 300 per maand, maar wel relax dat het een vaste ruimte puur van ons is welke 24/7 te gebruiken is)
-Muzieklessen worden door de band betaald
-Promo dingen, stickers/zonnebrillen/banners enz.
Ik herken dit trouwens wel allemaal, alleen hebben we geen gezamelijke pot ofzo. Opzich ook wel een leuk idee.
Ik weet niet wat jullie jaaromzet is maar waarschijnlijk hoef je niet eens btw af te dragenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik leg hem even verkeerd uit. Alles wat wij moeten aanschaffen wat nodig is om ons "bedrijf" te laten functioneren daar kunnen wij belasting op terug vragen. Dus van het bedrag wat wij van de klant krijgen betalen wij 6% belasting. Maar het bedrag wat wij hebben uitgegeven om de spullen te huren, daar krijgen we weer 21% van terug.
De klant krijgt op de factuur dus alleen het totaalbedrag te zien wat het geheel kost en niet de losse onderdelen. Zo was het de enige manier om het goed rond te krijgen.
Dus stel dat het geluid ¤600,- (inc is) dan betaald de klant ons die ¤600,-. Hier dragen wij ¤36,- vanaf aan de belanstingdienst. Wij betalen in eerste instantie ¤600,- aan het geluidsbedrijf, exlcusief btw is dat ¤500,-. Dus uiteindelijk pak je er nog zo'n ¤65,- op.
Dat is belastingtechnisch allemaal nagevraagd en zolang je het op de factuur voor de klant zet als 1 bedrag dan mag het op deze manier.
Die grens zit toch op een euro of 7000 per jaar geloof ik?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:43 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jullie jaaromzet is maar waarschijnlijk hoef je niet eens btw af te dragen
Waarheen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik zag het, beide erg vet!
Geen geld momenteel. Deed het afgelopen jaren van mijn vakantiegeld, maar dit jaar maar even echt op vakantie met mijn vriendin
Ja, als ik je FB wat volg kom je fucking overalquote:Op woensdag 22 mei 2013 00:46 schreef guitarist het volgende:
[..]
Waarheen?
Ik doe nog steeds niet aan vakanties, kost alleen maar geld... Een gitaar (of andere gear) heb je langer wat aan en kun je ook altijd weer verkopen.
Mijn voordeel misschien ook wel dat ik met bandjes het een en ander van de wereld zie.
En dat laatste is nou net het antwoord op mijn vraagquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is belastingtechnisch allemaal nagevraagd en zolang je het op de factuur voor de klant zet als 1 bedrag dan mag het op deze manier.
Als jullie jaaromzet rond de 40k is, moet je idd een bedrijf oprichten en belasting afdragen. De grens is 1345 euro per jaar omzet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die grens zit toch op een euro of 7000 per jaar geloof ik?
Ja daar gaan we niet onder blijven neequote:Op woensdag 22 mei 2013 07:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als jullie jaaromzet rond de 40k is, moet je idd een bedrijf oprichten en belasting afdragen. De grens is 1345 euro per jaar omzet.
En zo'n bus moet je ook altijd ergens laten, wat in de Randstad nog wel eens lastig is. Plus dat de meeste (diesel)busjes niet licht zijn en dus behoorlijk tellen in de wegenbelasting. Dan is huren inderdaad goedkoper, zeker als student.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Er gaat per jaar zo'n 40.000,- doorheen, dan moet je wel
[..]
Hebben we expres voor besloten. Op lange termijn gaat dit misschien voordelig wordne maar nu nog niet. Grote voordeel is nu dat als er iets mis gaat we altijd vervangend vervoer hebben en je geen onverwachte kosten hebt met onderhoud enz.
Ik heb het kickstarter filmpje gezien... Werd er niet echt enthousiast van eerlijk gezegd. Het idee is leuk, maar de uitwerking vind ik wat minder.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:00 schreef genakt het volgende:
http://www.iphoneclub.nl/(...)rbinding-met-iphone/
Ja precies, we hebben met hun een goeie deal gesloten dat we altijd de bus bij hun huren voor een voordelig tarief. Er zitten gewoon een hoop vaste lasten aan vast. En die willen we zoveel mogelijk vermeiden. Op het moment zijn de enige vaste lasten de oefenruimte en dan ben je toch afhankelijk dat de optredens goed lopen om dat ook te kunnen betalen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En zo'n bus moet je ook altijd ergens laten, wat in de Randstad nog wel eens lastig is. Plus dat de meeste (diesel)busjes niet licht zijn en dus behoorlijk tellen in de wegenbelasting. Dan is huren inderdaad goedkoper, zeker als student.
Waar is dat? Want wij willen dat ook nog wel. Alleen de optie die we nu gezien hebben is 450,- per maand. PM me ofzoquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:05 schreef Dribbel_ het volgende:
-Huur oefenruimte (zo'n 300 per maand, maar wel relax dat het een vaste ruimte puur van ons is welke 24/7 te gebruiken is)
We zitten bij de Schiehallen in Delft.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waar is dat? Want wij willen dat ook nog wel. Alleen de optie die we nu gezien hebben is 450,- per maand. PM me ofzo.
Ah, daar weer. Ik ken bands die daar ook zitten. We hebben daar jaren geleden ook al gekeken, maar uh, werd nooit wat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
We zitten bij de Schiehallen in Delft.Maar voor zover ik weet verhuren ze die ruimtes die we nu hebben niet meer aan bands. Alleen de grotere ruimtes maar die zijn ook wat duurder.
Je moet wel rekening houden met gehoorschade want Kane zit daar ook en die muziek is natuurlijk dodelijk voor je trommelvliezen.
Ai, wat een back-fire zeg...quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:12 schreef Bosbeetle het volgende:
https://www.facebook.com/TonikaMusic/posts/555967044454763
gitaar winkel zoekt mensen die niet rock'n'roll zijn![]()
Die reacties ook op reacties van mensen. Sterk stukje webcarequote:Op woensdag 22 mei 2013 21:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Goed voorbeeld van hoe het niet moet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:19 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die reacties ook op reacties van mensen. Sterk stukje webcare
eens maar familie wil ook wat, al gaat er redelijke bak weg van vakantiegeld aan gitaargear.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:46 schreef guitarist het volgende:
[..]
Waarheen?
Ik doe nog steeds niet aan vakanties, kost alleen maar geld... Een gitaar (of andere gear) heb je langer wat aan en kun je ook altijd weer verkopen.
Mijn voordeel misschien ook wel dat ik met bandjes het een en ander van de wereld zie.
Zegt niet veel over de gitaar behalve dat deze een sunburst kleurtje heeft.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:25 schreef Gatenkaas het volgende:
Met een vriend naar gitaren gaan kijken (hij heeft er wel aardig kijk op, is zelf gitarist) en heb besloten om een Fender Sunburst te kopen.
Niet slim.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:12 schreef Bosbeetle het volgende:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Zal ik hem op de Feedback facebook delen![]()
![]()
Wij betalen iets van 100 euro per persoon per jaar.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waar is dat? Want wij willen dat ook nog wel. Alleen de optie die we nu gezien hebben is 450,- per maand. PM me ofzo.
Ja dat delen moet je maar net willen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Wij betalen iets van 100 euro per persoon per jaar.
Delen we de ruimte wel met twee bevriende bands...
Als we zouden willen, dan kunnen we 2-3 keer in de week oefenen en er is altijd voldoende ruimte voor andere projectjes, enzovoort. Als je goede afspraken kunt maken, dan is het niet zo erg om te 'delen'. Wil ik zelf wat spelen of opnemen, doe ik dat toch eigenlijk altijd thuis.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat delen moet je maar net willen.
Levert vaak een hoop gezeik op met betalingen en dergelijke..quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja dat delen moet je maar net willen.
Ik gebruik nu de versterker van iemand anders die daar ook speelt. Er staat bij ons maar een drumstel, dat iedereen mag gebruiken, maar zoals ik al zei, het is bij ons erg relaxed en dat scheelt. Iedereen ruimt af en toe wat op of zet wat neer, enzovoort.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:16 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Levert vaak een hoop gezeik op met betalingen en dergelijke..
ben blij dat ik nu weer terug ben in een oefenruimte die we huren voor een dagdeel op een vaste dag. Stuk minder gezeik omtrent huur (ook stuk lager), en met de kasten daar niet eens zo heel veel gesleep met apparatuur.
Gek dat die zaak zo'n advertentie plaatst, heb er mijn fender telecaster gekocht. Goeie zaak met uitstekende service .. /reclame mode offquote:
Ja snap het ook wel. Maar wij komen meestal ergens tussen 4 en 6 uur snachts pas terug. Dan is het de bus uitladen en ziet de oefenruimte er zo uit:quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:16 schreef belsen het volgende:
[..]
Als we zouden willen, dan kunnen we 2-3 keer in de week oefenen en er is altijd voldoende ruimte voor andere projectjes, enzovoort. Als je goede afspraken kunt maken, dan is het niet zo erg om te 'delen'. Wil ik zelf wat spelen of opnemen, doe ik dat toch eigenlijk altijd thuis.
Maken wij ook wel mee, alleen is onze oefenruimte wel vier keer zo groot.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja snap het ook wel. Maar wij komen meestal ergens tussen 4 en 6 uur snachts pas terug. Dan is het de bus uitladen en ziet de oefenruimte er zo uit:
[ afbeelding ]
Dat laten we dan soms een paar dagen staan voor we gaan repeteren. En ik denk dus niet dat andere bands waarmee we het zouden delen dat relax zouden vinden
Als het bij jullie vooral repeteren is en alles blijft staan dan is het prima. Maar hier gaat zeker iedere week de hele handel eruit en mee naar optredens. Dan is het niet practisch meer
Ja, ik ga eens een huis zoeken in de Randstad. Sowieso veel meer werk in de muziek daarzo.quote:
Nee! deze moet eerst dichtquote:
quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:24 schreef Beardy het volgende:
Oh okee .... dacht alleen dat 11 pagina's lang zat was
quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Het moest toch ff:
http://www.facebook.com/feedbackmusicstore/posts/574177275956023
Dikke vette plus kudo's. Even geshared!!quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Het moest toch ff:
quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:54 schreef guitarist het volgende:
[..]
Dikke vette plus kudo's. Even geshared!!
quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Het moest toch ff:
Ikke! Draadloos setje van AKG, de UHF SR 40.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:41 schreef KaMo het volgende:
Wie heeft er hier allemaal draadloos? En welke? Die line6 relay lijkt me wel wat!
Ik heb een X2 van Line6 en de andere gitarist zo'n Relay. Werkt echt perfect. Nooit problemen mee en geen gezeik met te kort bereik op grote podia. Ik merk in ieder geval geen kwaliteitsverschilquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:41 schreef KaMo het volgende:
Wie heeft er hier allemaal draadloos? En welke? Die line6 relay lijkt me wel wat!
die had je van mij toen ooit eens overgenomen, niet?quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ikke! Draadloos setje van AKG, de UHF SR 40.
Bevalt goed.
is die x2 ook internationaal legaal?quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb een X2 van Line6 en de andere gitarist zo'n Relay. Werkt echt perfect. Nooit problemen mee en geen gezeik met te kort bereik op grote podia. Ik merk in ieder geval geen kwaliteitsverschil
Yes! Bevalt nog steeds goed.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:53 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
die had je van mij toen ooit eens overgenomen, niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |