Het probleem verplaatsen naar waar het vandaan komt zou ik niet meteen als optie willen uitsluiten. Volgens mij weten ze daar veel beter dan hier hoe ze met dergelijk crimineel jong tuig moeten omgaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 11:07 schreef mapima het volgende:
Ik denk dat probleemmensen wegsturem geen oplosing is. Dan verplaats je het probleem maar.
Die ouders doen het zelf. ZIJ staan immers toe dat zonen buiten op straat hangen? Een kind dat thuis zit, heeft structureel minder kans om rottigheid uit te halen. Het begint met de mentaliteit "ik ben zelf verantwoordelijk voor het gedrag van mijn kind(eren)" versus "iedereen behalve ik is verantwoordelijk voor het gedrag van mijn kind(eren)". Oftewel fatsoen versus tuig.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk niet dat allochtone jongeren crimineel gedrag krijgen aangeleerd als onderdeel van hun opvoeding. Ik denk wél dat ouders veel te weinig zicht en grip hebben op met name hun zoons. Er wordt onvoldoende gecorrigeerd.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:21 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Die theedrinkers zullen wel allemaal van de jehovah zijn en zien alleen het goede in de mens.
Of ze wonen boven in friesland ofzo.
Je moet ook niet meer dan 2X een weerwoord geven op die gasten.
watquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:34 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Die ouders doen het zelf. ZIJ staan immers toe dat zonen buiten op straat hangen? Een kind dat thuis zit, heeft structureel minder kans om rottigheid uit te halen. Het begint met de mentaliteit "ik ben zelf verantwoordelijk voor het gedrag van mijn kind(eren)" versus "iedereen behalve ik is verantwoordelijk voor het gedrag van mijn kind(eren)". Oftewel fatsoen versus tuig.
Het is allereerst een mentaliteitsprobleem. Fatsoenlijke mensen vinden crimineel gedrag, discriminatie en geweld not done.
Het tuig (wat helaas een groeiende groep is) vind het allemaal maar doodnormaal. Of het nou gaat om corruptie (ach wat fraude moet kunnen),
criminaliteit (hosselen is stoer en natuurlijk ga je dealen of roven om aan geld te komen), discriminatie (hoezo vrouwen gelijkwaardig? Nee, overlastgevende klootzakkies weigeren da's pas een schande!),
of geweld. Tja, dat geweld neem zo verschrikkelijk veel verschillende vormen aan dat het werkelijk niet mee bij te houden valt. Van aanranding en vrouwenmishandeling tot uithuwelijking en eergerelateerd geweld (waarbij ik dat stukje "eer" nooit kan vinden. Mij dunkt dat als jouw eer tussen de benen van een vrouw zit, je feitelijk geen eer bezit, maar dat terzijde). Van straatroof en overvallen tot zinloos geweld. Van potenrammen tot buurtgenoten pesten.
Zolang de overheersende mentaliteit voorschrijft dat bij bovenstaande verschijnselen vooral weggekeken wordt, zal het probleem alleen maar groter worden.
Die linker gozer woont in Leiden, in de Merenwijk ergens bij de Horsten. Hij zat bij mij op de basisschool, twee klassen lager.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat wil jij doen dan? Naar Voorschoten gaan en die gozers zoeken?
Jij kent duidelijk die ouders niet. Oke, die middelste en de rechter jongen ken ik niet. Maar die linker wel, en ik weet dat zijn ouders erg arm zijn en dat ze drie kinderen hebben. Zijn oudere zus is nog redelijk normaal en werkt hard voor dat geld. Zijn moeder ken ik toevallig ook, en ik weet dat zij psychisch problemen heeft / heeft gehad, door alle problemen die ze met haar kinderen heeft.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:34 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Die ouders doen het zelf. ZIJ staan immers toe dat zonen buiten op straat hangen? Een kind dat thuis zit, heeft structureel minder kans om rottigheid uit te halen. Het begint met de mentaliteit "ik ben zelf verantwoordelijk voor het gedrag van mijn kind(eren)" versus "iedereen behalve ik is verantwoordelijk voor het gedrag van mijn kind(eren)". Oftewel fatsoen versus tuig.
Het is allereerst een mentaliteitsprobleem. Fatsoenlijke mensen vinden crimineel gedrag, discriminatie en geweld not done.
Het tuig (wat helaas een groeiende groep is) vind het allemaal maar doodnormaal. Of het nou gaat om corruptie (ach wat fraude moet kunnen),
criminaliteit (hosselen is stoer en natuurlijk ga je dealen of roven om aan geld te komen), discriminatie (hoezo vrouwen gelijkwaardig? Nee, overlastgevende klootzakkies weigeren da's pas een schande!),
of geweld. Tja, dat geweld neem zo verschrikkelijk veel verschillende vormen aan dat het werkelijk niet mee bij te houden valt. Van aanranding en vrouwenmishandeling tot uithuwelijking en eergerelateerd geweld (waarbij ik dat stukje "eer" nooit kan vinden. Mij dunkt dat als jouw eer tussen de benen van een vrouw zit, je feitelijk geen eer bezit, maar dat terzijde). Van straatroof en overvallen tot zinloos geweld. Van potenrammen tot buurtgenoten pesten.
Zolang de overheersende mentaliteit voorschrijft dat bij bovenstaande verschijnselen vooral weggekeken wordt, zal het probleem alleen maar groter worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |