Er komen vaak Marokkanen in het nieuws. Als iemand inelkaar wordt getikt door een groepje neo-nazi's is het veelal niet nieuwswaardig ofzoiets. True story.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:28 schreef sonnyspek het volgende:
Had net in mijn klas een discussie met iemand, ik vond dat het wel opvallend vaak Marokkanen zijn en zij vond dat Marokkanen helemaal niet vaker in de criminaliteit zitten in vergelijking met Nederlanders. Ook vond ze (en veel mensen in mijn klas vonden dat ook) dat het door Nederlanders komt omdat die intolerant zijn. Ik vind dit echt schrikbarend, of komt het omdat ze nog niet helemaal volwassen zijn?
dat is net zo fout echter gebeurd dat vele malen minder en om diezelfde redenen is het dus ook minder in het nieuws.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:33 schreef trancethrust het volgende:
Er komen vaak Marokkanen in het nieuws. Als iemand inelkaar wordt getikt door een groepje neo-nazi's is het veelal niet nieuwswaardig ofzoiets. True story.
Dat iets minder in het nieuws komt omdat het minder vaak zou voorkomen geldt in het algemeen niet, en zeker niet binnen de Nederlandse pers.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat is net zo fout echter gebeurd dat vele malen minder en om diezelfde redenen is het dus ook minder in het nieuws.
kom op gooi er eens wat nummertjes tegenaan want ik geloof er geen biet van (en dan praat ik niet over in het algemeen maar over marocs en skinheads topics)quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:45 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dat iets minder in het nieuws komt omdat het minder vaak zou voorkomen geldt in het algemeen niet, en zeker niet binnen de Nederlandse pers.
Misschien is ze al enige tijd het eigendom van een Marokkaan en krijgt ze klappen als ze deze dingen niet vertelt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:28 schreef sonnyspek het volgende:
Had net in mijn klas een discussie met iemand, ik vond dat het wel opvallend vaak Marokkanen zijn en zij vond dat Marokkanen helemaal niet vaker in de criminaliteit zitten in vergelijking met Nederlanders. Ook vond ze (en veel mensen in mijn klas vonden dat ook) dat het door Nederlanders komt omdat die intolerant zijn. Ik vind dit echt schrikbarend, of komt het omdat ze nog niet helemaal volwassen zijn?
Ja is van Marokkaanse afkomst, maar veel 'Nederlanders' vielen haar ook bij.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:15 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Misschien is ze al enige tijd het eigendom van een Marokkaan en krijgt ze klappen als ze deze dingen niet vertelt.
Overigens verwacht ik niet dat een Nederlandse rechter deze gasten al te hard zal straffen wanneer ze gepakt worden.
Pardon? _NIET_ nieuwswaardigquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:33 schreef trancethrust het volgende:
Er komen vaak Marokkanen in het nieuws. Als iemand inelkaar wordt getikt door een groepje neo-nazi's is het veelal niet nieuwswaardig ofzoiets. True story.
Ja, vooral de licht getinte neo-nazi's komen te weinig in het nieuws.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:33 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, neem statistiekje mee;quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:16 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja is van Marokkaanse afkomst, maar veel 'Nederlanders' vielen haar ook bij.
Dankje! Wat wordt bedoelt met vermogen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, neem statistiekje mee;
[ afbeelding ]
Ik voegde `true story' toe omdat precies dat is gebeurd in mijn thuisdorp. Nooit ergens gemeld. Netzoals er genoeg mensen worden afgerost in het uitgaansleven maar dat dat alleen 1x in de 3 jaar tot een stille tocht plus mediacircus leidt. Het nieuws is nu eenmaal vrij arbitrair.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:36 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Pardon? _NIET_ nieuwswaardig? Gast, de kranten zouden er vol mee staan (ok, televaag dan mss weer niet).
Die cijfers bestaan niet want discriminatie, ofzo. De enige cijfers die te vinden zijn na kort googlen komen van twijfelachtige bronnen en hebben het steevast over `verdachten'. (Terwijl waar wij geinteresseerd zijn in veroordeelden.) Tenminste, dit was de situatie een paar maanden terug.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:55 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kom op gooi er eens wat nummertjes tegenaan want ik geloof er geen biet van (en dan praat ik niet over in het algemeen maar over marocs en skinheads topics)
Vermogensdelicten, is alleen eraf gevallen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:51 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dankje! Wat wordt bedoelt met vermogen?
Google eens op mijn thuisstad Zaltbommelquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:51 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik voegde `true story' toe omdat precies dat is gebeurd in mijn thuisdorp. Nooit ergens gemeld. Netzoals er genoeg mensen worden afgerost in het uitgaansleven maar dat dat alleen 1x in de 3 jaar tot een stille tocht plus mediacircus leidt. Het nieuws is nu eenmaal vrij arbitrair.
Google doet vermoeden dat het een walhalla is voor CDA en VVD stemmers?quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Google eens op mijn thuisstad Zaltbommel
Na de gemeentelijke herindeling voor SGP en CU.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:04 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Google doet vermoeden dat het een walhalla is voor CDA en VVD stemmers?
SGP en CU serieus? Wat zeggen de nazi's daarvan?quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Na de gemeentelijke herindeling voor SGP en CU.
Verder snap je wel wat ik bedoelde
Tong is er niet blij mee.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:21 schreef trancethrust het volgende:
[..]
SGP en CU serieus? Wat zeggen de nazi's daarvan?
Omdat het lafbekken zijn die geen taboe, hoe waar het ook moge zijn, willen bespreken. Je moet dat sowieso ook niet voor je 20e gaan bespreken, want het gros van de middelbare scholieren zijn nog gehersenspoeld door linkse lafleraren en boeken die 't verbranden niet waard zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:16 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja is van Marokkaanse afkomst, maar veel 'Nederlanders' vielen haar ook bij.
Bij ons op school worden leraren buitengesloten die de Telegraaf lezen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat het lafbekken zijn die geen taboe, hoe waar het ook moge zijn, willen bespreken. Je moet dat sowieso ook niet voor je 20e gaan bespreken, want het gros van de middelbare scholieren zijn nog gehersenspoeld door linkse lafleraren en boeken die 't verbranden niet waard zijn.
En daarnaast zitten er waarschijnlijk al wel een stuk of wat Nederlanders bij die ook geen klap van de molen gehad hebben maar die vanwege onzekerheid zich er niet over uit willen laten. Die onzekerheid wordt ons met de paplepel ingegoten. Alsof het 'vies' is om feiten te constateren als die niet in 't linkse ideaalbeeld passen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |