abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:42:03 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_126528122

quote:
Mensen die cannabis gebruiken hebben minder schommelingen in hun bloedsuikers en zijn meestal ook slanker dan mensen die dat niet doen. Dat is de conclusie van een onderzoek dat in het American Journal of Medicine verscheen.

Bij het onderzoek werd aan 4,657 mensen gevraagd of ze de afgelopen maand mariuhana hadden gebruikt. Daarnaast werden hun bloedsuikers onderzocht nadat ze negen uur niks gegeten hadden. Op die manier is een goed beeld te krijgen van het bloedsuikerniveau 'in rust,' wat weer samenhangt met de kans op diabetes.

Het verband was duidelijk te zien: het insulineniveau van mensen die in de afgelopen maand marihuana rookten was zestien procent lager dan dat van mensen die nog nooit gerookt hadden. Bovendien hadden hadden wietgebruikers gemiddeld een slankere taille en waren ze minder resistent tegen insuline. Die resistentie is de oorzaak van suikerziekte.

Mensen die een vergrote kans hebben op diabetes hebben krijgen vaak te horen dat ze moeten stoppen met roken. Dat zou een reden kunnen zijn voor de gevonden resultaten, geven de onderzoekers toe. Echter, zelfs toen de diabetespatiënten uit de testgroep werden gehaald, was er een duidelijk verschil tussen gebruikers en niet-gebruikers.

Eerdere studies toonden het verband tussen wietgebruik en een lagere Body Mass Index al aan. Maar tot nu toe was er nog geen onderzoek naar de link tussen insuline en marijuana. Volgens de onderzoekers helpt deze nieuwe informatie huisartsen de keuze te maken om hun patiënten medicinale marijuana voor te schrijven.
bron

Hop hop, vlug naar de shop.
pi_126528238
Met een medisch briefje :D
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_126528318
Ja doeg! En die vreetkicks dan? :D
  woensdag 15 mei 2013 @ 12:55:09 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_126528538
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:48 schreef Apuleius het volgende:
Alsof je zo vaak vreetkicks krijgt. Echt zoiets dat 16-jarigen tegen elkaar vertellen als ze voor het eerst 2 trekjes van een joint met wietafval hebben genomen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_126528680
quote:
Dan moet je van de bank af komen om naar de winkel te gaan, en dan nog iets maken ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_126528693
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Alsof je zo vaak vreetkicks krijgt. Echt zoiets dat 16-jarigen tegen elkaar vertellen als ze voor het eerst 2 trekjes van een joint met wietafval hebben genomen.
Ehm, ik rookte het toen ik nog nachtdiensten moest draaien. Daar slaap je prima op als je thuiskomt en er eentje rookt. Met steeds de bijbehorende vreetkick. Weet je wat ik denk? Dat je dat niet meer hebt als je idioot veel joints rookt.
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:01:31 #7
358523 IkStampOpTacos
pi_126528787
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:59 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Ehm, ik rookte het toen ik nog nachtdiensten moest draaien. Daar slaap je prima op als je thuiskomt en er eentje rookt. Met steeds de bijbehorende vreetkick. Weet je wat ik denk? Dat je dat niet meer hebt als je idioot veel joints rookt.
Kan komen omdat ik meestal een plakje eigen gemaakte cake eet in plaats van rook. Vind roken echt nooit chill. Eet verder eigenlijk altijd op een lege maag en krijg nooit honger.
Honger krijgen kan ook een soort pavlov-effect zijn natuurlijk.
-
pi_126529040
quote:
Je krijgt munchies omdat je lichaam ontzettend veel energie gebruikt door blowen, ook als je niks doet. Je spijsvertering gaat als een malle en dat merk je de volgende dag ook aan je stoelgang.

Ik zou het te dikke en luie mensen bij deze aan willen raden! _O_
pi_126529260
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kan komen omdat ik meestal een plakje eigen gemaakte cake eet in plaats van rook. Vind roken echt nooit chill. Eet verder eigenlijk altijd op een lege maag en krijg nooit honger.
Honger krijgen kan ook een soort pavlov-effect zijn natuurlijk.
Dat laatste zou de OP tegenspreken.
pi_126529312
quote:
17s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:07 schreef cerebella het volgende:

[..]

Je krijgt munchies omdat je lichaam ontzettend veel energie gebruikt door blowen, ook als je niks doet. Je spijsvertering gaat als een malle en dat merk je de volgende dag ook aan je stoelgang.

Dat klinkt als iets wat je bij een supermarkt zou kunnen krijgen bij besteding vanaf ¤ 10,-. _O-
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:18:48 #11
358523 IkStampOpTacos
pi_126529485
quote:
17s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:07 schreef cerebella het volgende:

[..]

Juist niet. Als je lichaam al dat vreten massaal gaat verteren zou je lichaam juist enorm veel energie opslaan.
In de vorm van vet dus.
-
pi_126529819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Juist niet. Als je lichaam al dat vreten massaal gaat verteren zou je lichaam juist enorm veel energie opslaan.
In de vorm van vet dus.
Verteren =/= opslaan. Je lichaam verbruikt de nuttige energie (dus ook vetten) in een noodtempo, en schijt scheidt de afvalstoffen netjes uit. Van blowen worden veel mensen ook moe, door de onbeantwoorde behoefte aan energie, en je slaapt ontzettend diep en droomloos.

Probeer het eens, en kijk wat je de volgende dag op de wc produceert. Ik garandeer je dat je onder de indruk zal zijn van je eigen prestaties!

quote:
10s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:14 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Dat klinkt als iets wat je bij een supermarkt zou kunnen krijgen bij besteding vanaf ¤ 10,-. _O-
Ik klink idd als een reclamezuil of infomercial. It's amazing, Mike! :')
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:29:22 #13
358523 IkStampOpTacos
pi_126529954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:26 schreef cerebella het volgende:

[..]

Verteren is niet hetzelfde als opslaan. Je lichaam verbruikt de nuttige energie (dus ook vetten) in een noodtempo, en schijt scheidt de afvalstoffen netjes uit.

Probeer het eens, en kijk wat je de volgende dag op de wc produceert. Ik garandeer je dat je onder de indruk zal zijn van je eigen prestaties!

[..]

Dat zou eerder wijzen op een laxeerent effect dan echt een snelle vertering. Je lichaam gebruikt niet alleen de nuttige energie. Buiten dat, als je lichaam heel snel zou verteren en dus energie gaat gebruiken, moet je wel heel veel energie verbruiken wil je geen overschot aan calorieen binnenkrijgen en houden.
-
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:30:25 #14
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_126530005
En ik maar steeds te horen krijgen dat het juist slecht is voor je bloedsuiker..
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_126530245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat zou eerder wijzen op een laxeerent effect dan echt een snelle vertering. Je lichaam gebruikt niet alleen de nuttige energie. Buiten dat, als je lichaam heel snel zou verteren en dus energie gaat gebruiken, moet je wel heel veel energie verbruiken wil je geen overschot aan calorieen binnenkrijgen en houden.
Ten eerste, zou het laxerend zijn en niet laxeerent.

Ten tweede, je verbruikt dus ook heel veel energie. Enorm veel. Vraag het een willekeurige blower, wat moet je doen als je 'bad' gaat op wiet? Suikerwater drinken, ergo aan de excessieve energiebehoefte voldoen.

Ten derde, ik blow al 15 jaar geregeld en ben dus goed bekend met munchies, ik kan vreten als een bootwerker. Mijn bmi is 17.
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:57:17 #16
358523 IkStampOpTacos
pi_126531193
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:35 schreef cerebella het volgende:

[..]

Ten eerste, zou het laxerend zijn en niet laxeerent.

Ten tweede, je verbruikt dus ook heel veel energie. Enorm veel. Vraag het een willekeurige blower, wat moet je doen als je 'bad' gaat op wiet? Suikerwater drinken, ergo aan de excessieve energiebehoefte voldoen.

Ten derde, ik blow al 15 jaar geregeld en ben dus goed bekend met munchies, ik kan vreten als een bootwerker. Mijn bmi is 17.
Daar heb je een punt bij je 2e opmerking. Dat laatste zegt natuurlijk helemaal niks. Verder eet ik denk ik nu een jaar of 4-5 geregeld cakes en ik heb nog nooit echt extreem veel honger gehad.
-
pi_126531300
Wiet is goed voor alles. Behalve teveel.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_126531417
Stoned slapen O+
pi_126531949
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 13:26 schreef cerebella het volgende:

[..]

Verteren =/= opslaan. Je lichaam verbruikt de nuttige energie (dus ook vetten) in een noodtempo, en schijt scheidt de afvalstoffen netjes uit. Van blowen worden veel mensen ook moe, door de onbeantwoorde behoefte aan energie, en je slaapt ontzettend diep en droomloos.

[..]

Het is dan ook niet waar. Wiet en met name die met een hoog THC-gehalte kan je slaap behoorlijk verstoren. Je slaapt dan wel makkelijk in maar het aantal r.e.m. slapen kan er onder lijden en dan rust je niet uit, en droom je ook te weinig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_126532184
Goed nieuws, daarom ben ik dus zo gezond O+
pi_126532376
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is dan ook niet waar. Wiet en met name die met een hoog THC-gehalte kan je slaap behoorlijk verstoren. Je slaapt dan wel makkelijk in maar het aantal r.e.m. slapen kan er onder lijden en dan rust je niet uit, en droom je ook te weinig.
Ik beweer dan ook nergens dat het droomloos slapen heel goed voor je is. In mijn geval (altijd nachtmerries) is droomloos slapen echter een verlossing en ik ontwaak beter uitgerust dan wanneer ik een hele nacht in terror heb doorgebracht.

Het was maar om aan te geven hoeveel energie je verbruikt als je stoned bent, vandaar het makkelijk in- en doorslapen. Ik geloof niet dat dagelijks stoned naar bed gaan goed voor je is want dromen is idd (helaas voor mij) noodzakelijk.
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:44:50 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_126533199
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 12:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat cannabinoïden eetlust opwekken is geen fabeltje:
http://en.wikipedia.org/w(...)l#Appetite_and_taste

Sterker nog, het is een reden om ze voor te schrijven bij sommige aandoeningen die problemen geven met je eetlust (anorexia, hiv).
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:52:34 #23
358523 IkStampOpTacos
pi_126533556
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat cannabinoïden eetlust opwekken is geen fabeltje:
http://en.wikipedia.org/w(...)l#Appetite_and_taste

Sterker nog, het is een reden om ze voor te schrijven bij sommige aandoeningen die problemen geven met je eetlust (anorexia, hiv).
Geloof ik best, ontken ik ook niet. Ik zeg alleen dat ik persoonlijk dat vaak niet zo ervaar.
-
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:55:44 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_126533727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geloof ik best, ontken ik ook niet. Ik zeg alleen dat ik persoonlijk dat vaak niet zo ervaar.
Dat kan :) Ik krijg zelf meestal wel trek in zoetigheid.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 15 mei 2013 @ 14:58:04 #25
358523 IkStampOpTacos
pi_126533837
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 14:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat kan :) Ik krijg zelf meestal wel trek in zoetigheid.
Ja ik drink vaak wat bier. Misschien dat dat het ook wat onderdrukt. Niet heel veel verder. Lig meestal toch te veel te lachen dat ik niet eens in staat ben om te eten.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')