Legt beperkingen op ben ik niet met je eens, integendeel, het opent juist je ogen en laat zien hoe het ook kan, of hoe het juist niet moet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Meh, dat legt alleen maar beperkingen op in het denken en geeft energie aan dat waar men geen energie aan wil geven. Zo willen we geen genocide zien plaatsvinden, maar bestaan kranten via adverteerders en lezers door over genocide te berichten. Op zich niet heel raar, of slecht, want zo is het nu eenmaal.
Onze maatschappij is ook zo vreemd wat dat betreft; gevoelloosheid, hebzucht, egoïsme, individualisme, machtslust... allemaal zaken die we persoonlijk afkeuren, maar die ons in onze maatschappij zeer succesvol maken.
Kwestie van perspectief denk ik; zo denk ik vooral hoe treurig anderen het hebben omdat zij niet deze vrijheid genieten. Als je het al vrijheid kan noemen, überhaupt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:46 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Legt beperkingen op ben ik niet met je eens, integendeel, het opent juist je ogen en laat zien hoe het ook kan, of hoe het juist niet moet.
Dat tweede snap ik niet helemaal, nieuws is toch om te laten zien wat er allemaal gebeurt? Daar maakt genocide deel van uit. Dus dan hoor je dat ook te laten zien. Daarnaast heeft het natuurlijk ook invloed op ons, we krijgen het besef hoe blij we wel niet moeten zijn met de vrijheid die we hebben
Deel 2 ben ik met je eens
Ik snap hier eerlijk gezegd heel weinig vanquote:Op woensdag 15 mei 2013 18:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Kwestie van perspectief denk ik; zo denk ik vooral hoe treurig anderen het hebben omdat zij niet deze vrijheid genieten. Als je het al vrijheid kan noemen, überhaupt.
Maar of het ogen opent? Hm... zodra je leert over je innerlijk, dan zie je dat al die shit daarbuiten helemaal zo vreemd niet is. Wat vreemd is an sich, omdat je tot nog toe altijd meeleefde met daarbuiten, maar altijd dacht dat het alleen daarbuiten speelde. Dat, terwijl je het niet kan meeleven zonder het van binnen te voelen.
Vanaf hier raakte ik de draad kwijt Grayquote:Op woensdag 15 mei 2013 18:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Kwestie van perspectief denk ik; zo denk ik vooral hoe treurig anderen het hebben omdat zij niet deze vrijheid genieten. Als je het al vrijheid kan noemen, überhaupt.
Maar of het ogen opent? Hm... zodra je leert over je innerlijk, dan zie je dat al die shit daarbuiten helemaal zo vreemd niet is. Wat vreemd is an sich, omdat je tot nog toe altijd meeleefde met daarbuiten, maar altijd dacht dat het alleen daarbuiten speelde. Dat, terwijl je het niet kan meeleven zonder het van binnen te voelen.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:04 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik snap hier eerlijk gezegd heel weinig van![]()
En terecht.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vanaf hier raakte ik de draad kwijt Gray
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt. Empathie doel je op, je kunnen verplaatsen in een ander?quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:07 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
En terecht.Waar ik op doel is dat het allemaal zo vreemd niet is wanneer je de gekte van je eigen bestaan onder ogen ziet; ziet dat je onder bepaalde omstandigheden tot alles in staat zou kunnen zijn, en dat het voor andere mensen niet veel anders is. Het is dan niets nieuws voor je, slechts anders, want nu deed een ander het.
Stel je voor dat jij geboren zou zijn in de schoenen van iemand anders, bijvoorbeeld zo een 'lone wolf'. Of een dictator; een slachtoffer. Zou jij anders hebben gereageerd in die situatie? Hoe zeker ben je dat je conclusie niet word beïnvloed door wie je nu bent?
Ik denk dat wanneer je jezelf goed genoeg leert kennen, je ook de duistere kanten van jezelf terugziet in anderen, en dat daarom je weinig meer als nieuws zal ervaren. Kortom, anders.
Daar komt het wel op neer, ja. Al is er nog steeds verschil tussen het intellectueel kunnen begrijpen en het te kunnen ervaren, voor zover mogelijk.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt. Empathie doel je op, je kunnen verplaatsen in een ander?
Samenvatting: 'Om je in een ander te kunnen verplaatsen dien je eerst jezelf goed te kennen' (?)quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:07 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
En terecht.Waar ik op doel is dat het allemaal zo vreemd niet is wanneer je de gekte van je eigen bestaan onder ogen ziet; ziet dat je onder bepaalde omstandigheden tot alles in staat zou kunnen zijn, en dat het voor andere mensen niet veel anders is. Het is dan niets nieuws voor je, slechts anders, want nu deed een ander het.
Stel je voor dat jij geboren zou zijn in de schoenen van iemand anders, bijvoorbeeld zo een 'lone wolf'. Of een dictator; een slachtoffer. Zou jij anders hebben gereageerd in die situatie? Hoe zeker ben je dat je conclusie niet word beïnvloed door wie je nu bent?
Ik denk dat wanneer je jezelf goed genoeg leert kennen, je ook de duistere kanten van jezelf terugziet in anderen, en dat daarom je weinig meer als nieuws zal ervaren. Kortom, anders.
Ik hoef ook niet alles van ieder ander te ervaren hoor.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer, ja. Al is er nog steeds verschil tussen het intellectueel kunnen begrijpen en het te kunnen ervaren, voor zover mogelijk.
Dit is de SC en daar komt een scala van onderwerpen voorbij. Gaat soms van de hak op de takquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:43 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Samenvatting: 'Om je in een ander te kunnen verplaatsen dien je eerst jezelf goed te kennen' (?)
Mee eens, maar wat heeft dit met de discussie te maken over nieuws etc?
Dat als je jezelf goed kent, de acties van een ander je weinig meer zullen verbazen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:43 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Samenvatting: 'Om je in een ander te kunnen verplaatsen dien je eerst jezelf goed te kennen' (?)
Mee eens, maar wat heeft dit met de discussie te maken over nieuws etc?
Lukt sowieso niet. Maar je kan er wel begrip voor opbrengen, zelfs al ben je het er niet mee eens. Dat is je waarschijnlijk al wel eens overkomen, wanneer je dacht: Waarom deed ik dat in vredesnaam, ik wou dat ik dat nooit had gedaan!quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik hoef ook niet alles van ieder ander te ervaren hoor.
Breek me de bek niet openquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat als je jezelf goed kent, de acties van een ander je weinig meer zullen verbazen.
[..]
Lukt sowieso niet. Maar je kan er wel begrip voor opbrengen, zelfs al ben je het er niet mee eens. Dat is je waarschijnlijk al wel eens overkomen, wanneer je dacht: Waarom deed ik dat in vredesnaam, ik wou dat ik dat nooit had gedaan!![]()
![]()
Ik merk het inderdaadquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is de SC en daar komt een scala van onderwerpen voorbij. Gaat soms van de hak op de tak
Ik zal me altijd verbazen over dit soort acties, maar ik kan het tot een bepaalde hoogte wel begrijpen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat als je jezelf goed kent, de acties van een ander je weinig meer zullen verbazen.
Sommige dingen, zoals bijvoorbeeld die bomaanslag in Boston zal ik nooit begrijpen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:07 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik merk het inderdaad.
[..]
Ik zal me altijd verbazen over dit soort acties, maar ik kan het tot een bepaalde hoogte wel begrijpen.
Zoals alle normale mensen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Sommige dingen, zoals bijvoorbeeld die bomaanslag in Boston zal ik nooit begrijpen.
Dat soort jongens zijn inderdaad lastig in te schatten. Komt vooral omdat het meestal om 'gewone' jongens gaat, en de fase tussen gewoon naar extremist is heel duister en onduidelijk. Niemand weet bijvoorbeeld wat die oudste daar in Rusland heeft gedaan...quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Sommige dingen, zoals bijvoorbeeld die bomaanslag in Boston zal ik nooit begrijpen.
Er is wel iets van bekend. Klaargestoomd voor hetgene wat hij gedaan heeft door bepaalde groeperingen die Amerika en alles waar Amerika voor staat haten en willen vernietigen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:40 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat soort jongens zijn inderdaad lastig in te schatten. Komt vooral omdat het meestal om 'gewone' jongens gaat, en de fase tussen gewoon naar extremist is heel duister en onduidelijk. Niemand weet bijvoorbeeld wat die oudste daar in Rusland heeft gedaan...
Klopt, tot zover weten we wat er is gebeurd. Maar hoe zo'n klaarstoomsessie gaat weet niemand. En om ze een beetje te kunnen begrijpen zou je moeten weten wat dat inhoudt (begrijpen =/= goedkeuren, voor de zekerheid)quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er is wel iets van bekend. Klaargestoomd voor hetgene wat hij gedaan heeft door bepaalde groeperingen die Amerika en alles waar Amerika voor staat haten en willen vernietigen.
Verder is het opvallend dat deze jongens aan de andere kant weer alles wat Amerika heb biedt met beide handen aangrijpen, dus hypocrisie kan ze niet ontzegd worden.
Eensquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:34 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Klopt, tot zover weten we wat er is gebeurd. Maar hoe zo'n klaarstoomsessie gaat weet niemand. En om ze een beetje te kunnen begrijpen zou je moeten weten wat dat inhoudt (begrijpen =/= goedkeuren, voor de zekerheid)
Dat is inderdaad hypocriet. Geldt ook voor de idioten van 9/11 (en dan vooral Bin Laden zelf).
hoooo therequote:Op woensdag 15 mei 2013 22:34 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Klopt, tot zover weten we wat er is gebeurd. Maar hoe zo'n klaarstoomsessie gaat weet niemand. En om ze een beetje te kunnen begrijpen zou je moeten weten wat dat inhoudt (begrijpen =/= goedkeuren, voor de zekerheid)
Dat is inderdaad hypocriet. Geldt ook voor de idioten van 9/11 (en dan vooral Bin Laden zelf).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |