Komende aflevering de ontsnapping van Jon Snow lijkt mij en dan zal Ygritte in de finale wel doodgaan in die aanval inderdaad.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:09 schreef Young_David het volgende:
[..]
Moet er niet eerst een aanval aan de zuidkant van Castle Black komen? Waar Ygrette het loodje legt
Inderdaad, mooi om te lezenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar toch, maar toch...
Ik heb net het andere topic zitten lezen, ik lag dubbel. Zo aandoenlijk allemaal, die onschuldige onwetendheid.
In de serie is de kracht van Melissandre veel duidelijker dan in het boek. Zeker omdat er in het boek (in mijn herinnering) meer 'tijd' tussen zit. Nu is het wop die bloedzuigers en volgende week is Robb al doodquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:06 schreef Kyubey het volgende:
Ik denk dat door die bloedzuigers zo in beeld te brengen de schok van volgende aflevering wel wat minder is. Maar goed, ich klage nicht.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar toch, maar toch...
Ik heb net het andere topic zitten lezen, ik lag dubbel. Zo aandoenlijk allemaal, die onschuldige onwetendheid.
In het boek komen de bloedzuigers niet eens voor, toch?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:39 schreef Anshur het volgende:
Jullie zijn het er dus allemaal over eens dat Robb, Balon en Joffrey doodgingen door de magie van Melisandre? Dus als ze die bloedzuigers niet had gedood dan leefde Robb nog en waren de plannen van de Freys niet doorgegaan?
Jawel hoorquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In het boek komen de bloedzuigers niet eens voor, toch?
Er is een dark line ergens van twijfel maar er is sowieso een deus-ex machina. Alleen de dood van Renly bewijst dat al.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:39 schreef Anshur het volgende:
Jullie zijn het er dus allemaal over eens dat Robb, Balon en Joffrey doodgingen door de magie van Melisandre? Dus als ze die bloedzuigers niet had gedood dan leefde Robb nog en waren de plannen van de Freys niet doorgegaan?
Interessant om er zo naar te kijken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:01 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Er is een dark line ergens van twijfel maar er is sowieso een deus-ex machina. Alleen de dood van Renly bewijst dat al.
Misschien was het plan van Walder wel mis gegaan als Melissandre het niet had gedaan.
Net zoals de attack of Blackwater Bay misschien wel goed was gegaan Melissandre mee was geweest.
Hij werd dan protector of the North geloof ikquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:22 schreef Anshur het volgende:
Hoe ging het in het boek dan precies, en wat waren dan de precieze motieven van Roose, behalve dat hij dacht dat Robb de oorlog toch niet kon winnen? Weet het niet meer precies.
Ja. Maar binnen ben ik niet gekomen. Die rij was zo lang dat ik na een aantal straten maar de moed heb opgeven dat ik het eind van de rij nog ging vinden. Echt niet normaal.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:06 schreef Chevalric het volgende:
Iemand hier al naar die Game of Thrones tentoonstelling in Amsterdam geweest?
Een collega van mijn man heeft van 't weekend vier uur in de regen staan wachten voor een kwartier binnen... dank je de koekoek, dan lees ik liever de boeken nog een keerquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:16 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja. Maar binnen ben ik niet gekomen. Die rij was zo lang dat ik na een aantal straten maar de moed heb opgeven dat ik het eind van de rij nog ging vinden. Echt niet normaal.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Damm, net laatste aflevering gekeken... Wat is die Sandor Clegane aardig in de serie... Rustig alles uitleggen enzovoorts in plaats van geirriteerd zijn van Arya's gezeik.
Vind ook niet dat Tyrion genoeg belachelijk wordt gemaakt op zijn trouwerij eigenlijk...
Snap trouwens hoe die scene tussen Gendry en Melisandre rijmt met de boeken.![]()
Hmm vergeten dat ze daadwerkelijk bloedzuigers in het vuur gooit in de boeken dan...quote:
Het was toch zo dat zij in 'the flames' had gezien dat zij zouden sterven en toen een toneelstukje met de bloedzuigers opzette om Stannis er zo van te overtuigen van de kracht van kingsblood?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:39 schreef Anshur het volgende:
Gendry neemt idd de rol over van Edric Storm. en het is maar een kleine rol die gendry speelt in het redden van brienne, hij kan natuurlijk ook als hij door Davos wordt gered terug naar de BwB gaan.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hmm vergeten dat ze daadwerkelijk bloedzuigers in het vuur gooit in de boeken dan...
De rol van Gendry betekend dus wel dat hij Brienne niet meer kan redden later en dat zijn rol in de boeken dus ongeveer gespeeld is. Of ze moeten een ander zijn rol in de boeken over laten nemen natuurlijk...
Nee dit maakt het juist leuker, de twifel komt dan op of de magie van de red priestess echt zo sterk is of dat het allemaal toeval is. geeft ook wat meer inhoud aan de rol van mellissandere als het straks nog duidelijker wordt dat haar vuur lees powers niet helemaal 100% zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:40 schreef Gwywen het volgende:
Ergens is 't wel jammer van die bloedzuigers dat zo overduidelijk die namen genoemd werden - hij had nog wel drie of vier namen meer mogen noemen voor de verwarring. Als dan volgende aflevering Robb doodgaat snappen de niet-boeklezers meteen dat Balon G. wonende te P. en Joffrey B. wonende te K. binnenkort ook aan de beurt komen.
Balon interesseert me niet zo (bovendien is me nu niet meer duidelijk wie die faceless man had gestuurd, ik dacht altijd z'n broer Euron, zou het dan toch Mel geweest zijn?) maar dat Joff doodgaat hoeven de mensen toch zeker niet nu al te weten?
Of zijn ze bang dat de helft van de kijkers na de dood van wéér een Stark afhaken?
Is maar net wat voor rol Martin voor hem weggelegd heeft in de toekomst.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:40 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
Gendry neemt idd de rol over van Edric Storm. en het is maar een kleine rol die gendry speelt in het redden van brienne, hij kan natuurlijk ook als hij door Davos wordt gered terug naar de BwB gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |