Met de auto is ook wel ver hoor!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:06 schreef polariteit het volgende:
Leuk verslag; Andalusie zou ik ook nog eens willen bezoeken. Ik twijfel om er tijdens onze vakantie eind september naar toe te rijden; maar denk dat ik het voor het mooie te ver vind
De vakantie was gewoon te kort ja! Had daar nog wel een week willen zitten hahaquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Of de vakantie was te kort, het is maar hoe he het bekijkt
Klopt! Wij hebben soms 5 uur gereden voor iets. Eigenlijk te gek voor woorden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:11 schreef danos het volgende:
Leuk verslag, je hebt wel flink wat afstanden afgelegd, zou jeniet beter een week aan de westkant en een weekaan de oostkant moeten regelen als je echt alles wil zien. Ik ga zou echt geen 4 uur rijden naar Granada.
Leuk! Heel veel plezier alvastquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:42 schreef danos het volgende:
Zojuist geboekt 11 tm 21 september andalusie, uurtje van granada en malaga mooi airbnb huisje gevonden in het binnenland. Zin!
Mei is altijd prima weer. Als je in zee wil zwemmen is het zeewater wellicht nog fris, maar wel te doen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:20 schreef xuryah het volgende:
Weet iemand misschien hoe het rond mei in Andalusië is qua weer?
Wil er misschien een weekje heen dan. Wel als het zo warm is dat je er een beetje kunt zwemmen
Whoops, had je reactie niet gezienquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mei is altijd prima weer. Als je in zee wil zwemmen is het zeewater wellicht nog fris, maar wel te doen.
Leuk.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:38 schreef xuryah het volgende:
Trouwens, voor de mensen die zitten te denken aan een vakantie in Andalusië, ik heb hier een artikel geschreven over Andalusië met de belangrijkste steden om te bezoeken(naar aanleiding van mijn eigen vakantie in 2013) Misschien handig!
Reacties/tips zijn altijd welkom, ik wil graag een goed artikel schrijven!
Op mijn Flickr pagina ga ik nog wat foto's toevoegen van mijn vakantie, zodat je er een beeld bij kunt hebben. Daarvan zal ik de link hier ook plaatsen.
leuke foto'squote:Op maandag 20 januari 2014 16:47 schreef xuryah het volgende:
Hier een aantal foto's!
Iemand die er aan zit te denken om naar Andalusië te gaan?
Dankje!quote:Op maandag 20 januari 2014 21:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
leuke foto's
Ik ben er volgende week weer. En was met oud&nieuw in Gibraltar en omstreken. Ook weer goed bevallen
Heerlijk! Daar zal het sowieso wel lekker een stukje warmer zijn dan hierquote:Op maandag 20 januari 2014 21:48 schreef Snakey het volgende:
Ik ben er ook volgende week weer. Even een maandje 'naar huis'.
Zou je niet een beetje meer westwaarts willen, aan de Costa De La Luz? Ik zou denk ik niet zo graag te ver het binnenland in willen. Dat is echt een fry pan in de zomer.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:10 schreef liesje12345 het volgende:
Hoi
Ik ben een nieuwe gebruiker en kwam dit forum tegen toen ik opzoek was naar tips voor Andalusië. Wij gaan namelijk dit jaar naar Andalusië. We hebben een villa geboekt met zwembad ook (tegen de hitte haha) via https://www.vakantiemalaga.nl/villa-zuid-spanje/ in Malaga dus. Maar we willen ook nog een weekje ergens anders in Andalusië zitten (misschien wel Ojen) maar we zijn nog niet zeker over de auto route.... Heeft er iemand met de auto naar Andalusië gereden? Welke route lijkt jullie het beste?
Ik hoor het graag!
Vanuit Nederland bedoel je? Ik doe het twee keer per jaar. Wij rijden gewoon de tolwegen, dus NL Parijs, Parijs Bordeaux, Bordeaux Madrid, Madrid Malaga. (In een notendop).quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:10 schreef liesje12345 het volgende:
Hoi
Ik ben een nieuwe gebruiker en kwam dit forum tegen toen ik opzoek was naar tips voor Andalusië. Wij gaan namelijk dit jaar naar Andalusië. We hebben een villa geboekt met zwembad ook (tegen de hitte haha) via https://www.vakantiemalaga.nl/villa-zuid-spanje/ in Malaga dus. Maar we willen ook nog een weekje ergens anders in Andalusië zitten (misschien wel Ojen) maar we zijn nog niet zeker over de auto route.... Heeft er iemand met de auto naar Andalusië gereden? Welke route lijkt jullie het beste?
Ik hoor het graag!
Malaga ligt aan de kust. Het kan in het binnenland lekker warm worden inderdaad, maar Ojen valt nog wel mee. Het is echt dieper het binnenland in waar het een fry pan wordt. Ik ben een keer door Madrid gereden met 45 graden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:14 schreef MCH het volgende:
[..]
Zou je niet een beetje meer westwaarts willen, aan de Costa De La Luz? Ik zou denk ik niet zo graag te ver het binnenland in willen. Dat is echt een fry pan in de zomer.
Ja, maar ik meende altijd dat Costa De La Luz meer iets is voor Spaanse toeristen. Zit je tenminste niet zo met friet van piet.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Malaga ligt aan de kust. Het kan in het binnenland lekker warm worden inderdaad, maar Ojen valt nog wel mee. Het is echt dieper het binnenland in waar het een fry pan wordt. Ik ben een keer door Madrid gereden met 45 graden.
Dat zou kunnen hoor, ik ben niet zo bekend met Costa De La Luz. Malaga zelf is altijd behoorlijk spaans gebleven. Daar vind je echt geen friet van piet. Ik ben het er nog nooit tegengekomen in ieder geval.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:14 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, maar ik meende altijd dat Costa De La Luz meer iets is voor Spaanse toeristen. Zit je tenminste niet zo met friet van piet.
Misschien bedoelde ik die twee ook wel als uitersten. Ach ja, persoonlijk ga ik in de zomer liever naar Galicië, Asturië of Cantabrie. Kun je in de schoudermaanden of de winter wel eens Andalusië opzoeken. Ben niet zo'n hitte freak.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat zou kunnen hoor, ik ben niet zo bekend met Costa De La Luz. Malaga zelf is altijd behoorlijk spaans gebleven. Daar vind je echt geen friet van piet. Ik ben het er nog nooit tegengekomen in ieder geval.
Bijna alles daarbuiten is behoorlijk op de Noord Europeaan gericht inderdaad. Hoewel het er dan ook weer aan ligt waar je naartoe gaat. Ik woon deel van het jaar op steenworp afstand van Fuengirola, wat ook wel touristisch is, maar je kan er erg veel origineel spaanse restaurants vinden bv. Als je wat verder richting Malaga gaat (vanaf Fuengirola) kom je in tourist hell terecht. Benalmadena, Torremolinos wil je (ik in ieder geval) niet dood gevonden worden. Daar heb je elke 10 meter een frietkot.
In Fuengirola heb je dat ook, maar dan alleen aan de kust, en niet alles is een frietkot, er is behoorlijk wat variatie.
Ik vind september de prettigste maand wat warmte betreft. De ergste warmte is dan over en gaat het naar zo'n 25 graden. Ik ben ook niet zo'n hittefreak, maar je went er redelijk snel aan.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Misschien bedoelde ik die twee ook wel als uitersten. Ach ja, persoonlijk ga ik in de zomer liever naar Galicië, Asturië of Cantabrie. Kun je in de schoudermaanden of de winter wel eens Andalusië opzoeken. Ben niet zo'n hitte freak.
Dat zou dan gelijk het mooiste land van Europa zijnquote:Op vrijdag 8 juli 2016 12:58 schreef MCH het volgende:
Andalusië is ook zo groot, het is bijna een land op zich.
Oneens, Galicie, Cantabrie en Asturie zijn mooier.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:03 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dat zou dan gelijk het mooiste land van Europa zijn
Dat moet je lekker vinden, des te meer ruimte voor mijquote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Oneens, Galicie, Cantabrie en Asturie zijn mooier.
Ben je daar geweest?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:05 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dat moet je lekker vinden, des te meer ruimte voor mij
Cantabria niet, maar dat zal niet zo verschillend zijn van Asturia. Galicia ken ik redelijk en muv Extremadura ken ik heel Spanje vrij goed. Ik heb er veel fietstochten gemaakt. Andalusia blijft mijn favoriet, muv van de laatste kilometer aan de kust.quote:
Ik weet ook wel dat het binnenland van Anda zo goed als uitgestorven is maar ik vind het ontbreken van de massahysterie in het noorden gewoon prettig. Het is wel eens druk maar dat is bij lange na niet de drukte van de andere Costa's. Enige minpuntje is het weer. Je kan zo maar een Hollandse week hebben met regen en 19 graden.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:14 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Cantabria niet, maar dat zal niet zo verschillend zijn van Asturia. Galicia ken ik redelijk en muv Extremadura ken ik heel Spanje vrij goed. Ik heb er veel fietstochten gemaakt. Andalusia blijft mijn favoriet, muv van de laatste kilometer aan de kust.
Jawel hoor, als je het hebt over Torremolinos of van die internationale gebieden wel.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:40 schreef Bulletdodger het volgende:
Over 2 weken ga ik richting Andalusië, in de buurt van Malaga.
Nu zijn onze eettijden heel anders dan de spanjaarden, maar hoe is dat in de toeristische delen?
Kan je daar wel gewoon rond "Hollandse tijden" gaan eten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |