abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5789363
Wat mij opvalt is dat er op een school voor VMBO veel meer gepest wordt dan op een school voor HAVO/VWO. Ik zit zelf op een scholengemeenschap, en op onze locatie zit alleen havo/vwo, ik heb in 3 jaar daar nog geen 1 vechtpartij gezien, en op de locatie voor VMBO zijn echt dagelijks vechtpartijen.

Hebben mensen die pesten dus meestal een lager niveau/IQ dan mensen die niet pesten?

Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol!
pi_5789372
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:07 schreef vandijk87 het volgende:

Hebben mensen die pesten dus meestal een lager niveau/IQ dan mensen die niet pesten?

Lijkt me sterk!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_5789383
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:08 schreef mrcool het volgende:

[..]

Lijkt me sterk!

Op mijn school wordt echt nauwelijks gepest(voor zover ik weet natuurlijk). En dan hoor je dingen over die andere locatie, waar het dagelijks een bende is.
pi_5789384
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:07 schreef vandijk87 het volgende:
Wat mij opvalt is dat er op een school voor VMBO veel meer gepest wordt dan op een school voor HAVO/VWO. Ik zit zelf op een scholengemeenschap, en op onze locatie zit alleen havo/vwo, ik heb in 3 jaar daar nog geen 1 vechtpartij gezien, en op de locatie voor VMBO zijn echt dagelijks vechtpartijen.

Misschien praten die van het VWO het eerder uit en VMBO'ers vechtten eerder?
pi_5789397
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:09 schreef vandijk87 het volgende:

[..]

Op mijn school wordt echt nauwelijks gepest(voor zover ik weet natuurlijk). En dan hoor je dingen over die andere locatie, waar het dagelijks een bende is.

Wat voor soort mensen zitten er bij jou op school en wat voor soort op die andere school?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_5789402
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:09 schreef Yinyang het volgende:

[..]

Misschien praten die van het VWO het eerder uit en VMBO'ers vechtten eerder?

Dat is misschien ook zo, maar waarom dan?
pi_5789412
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:11 schreef vandijk87 het volgende:

[..]

Dat is misschien ook zo, maar waarom dan?

Omdat ze verstandiger zijn?
  vrijdag 13 september 2002 @ 19:11:53 #8
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_5789416
Volgens mij wel. De mensen die ik veel heb zien pesten zijn meestal ook de lagere vervolgopleidingen gaan doen

De mensen met meer niveau weten in het algemeen gewoon beter wanneer ze moeten kappen.

pi_5789426
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:11 schreef TR08 het volgende:

De mensen met meer niveau weten in het algemeen gewoon beter wanneer ze moeten kappen.

Schaal jij het niveau in aan de hand van de opleiding die ze doen?
pi_5789464
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:10 schreef mrcool het volgende:

[..]

Wat voor soort mensen zitten er bij jou op school en wat voor soort op die andere school?

Bij mij op school zitten mensen die betr kunnen leren lijkt me, verder geen echte duidelijke verschillen. Behalve dan dat er op mijn school nauwelijks allochtonen zitten, maar dat kan de oorzaak niet zijn, aangezien die niet gediscrimineerd worden op die andere school/ of dat ze zelf mensen pesten.
pi_5789505
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:11 schreef TR08 het volgende:
Volgens mij wel. De mensen die ik veel heb zien pesten zijn meestal ook de lagere vervolgopleidingen gaan doen

Ja, dat denk ik dus ook.
pi_5789516
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:15 schreef vandijk87 het volgende:

[..]

Bij mij op school zitten mensen die betr kunnen leren lijkt me, verder geen echte duidelijke verschillen. Behalve dan dat er op mijn school nauwelijks allochtonen zitten, maar dat kan de oorzaak niet zijn, aangezien die niet gediscrimineerd worden op die andere school/ of dat ze zelf mensen pesten.

Ok. Ik denk dat het vooral te maken heeft met het wel en niet zoeken om iemand te pesten, die mensen op de VMBO hebben waarschijnlijk niet veel te doen terwijl ze bij jou waarschijnlijk druk genoeg zijn en zich dus niet bezig houden met dat soort dingen.
Zeg ook maar iets...
pi_5789564
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:17 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ok. Ik denk dat het vooral te maken heeft met het wel en niet zoeken om iemand te pesten, die mensen op de VMBO hebben waarschijnlijk niet veel te doen terwijl ze bij jou waarschijnlijk druk genoeg zijn en zich dus niet bezig houden met dat soort dingen.
Zeg ook maar iets...

Vrije tijd hebben we genoeg
Maar in die vrije tijd gaat iedereen gewoon met elkaar om, er zijn wel groepjes, maar iedereen heeft zn eigen groepje, en gaat ook met die mensen om, en die groepjes respecteren elkaar gewoon ook.
pi_5789597
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:20 schreef vandijk87 het volgende:

[..]

Vrije tijd hebben we genoeg
Maar in die vrije tijd gaat iedereen gewoon met elkaar om, er zijn wel groepjes, maar iedereen heeft zn eigen groepje, en gaat ook met die mensen om, en die groepjes respecteren elkaar gewoon ook.

Ok, dan weet ik het ook niet meer, misschien dat die psycholoog van BB je kan helpen!
pi_5789626
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:21 schreef mrcool het volgende:

[..]

Ok, dan weet ik het ook niet meer, misschien dat die psycholoog van BB je kan helpen!

vrijdag 13 september 2002 @ 19:29:34 #16
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_5789748
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:12 schreef mrcool het volgende:

[..]

Schaal jij het niveau in aan de hand van de opleiding die ze doen?

Ja, onder andere. Ook aan hoe dom ze overkomen. Daar zijn pesters ook vaak erg goed in. Verder vind ik de meeste VWO leerlingen en universiteitsstudenten duidelijk minder kortzichtig dan hun collega's op HAVO, VMBO, MBO en HBO. Ook op de werkvloer is dat verschil soms best te merken.

Verder, tsja iemand die een of ander economisch pisopleidinkje doet, die vervolgens met 1 dag per week college en 2 dagen blokken een 4 punts tentamen haalt en zo ondanks nog wat vijven een hele Drs titel bij elkaar compenseert kan van mij op veel minder bewondering rekenen dan een Lucht- en ruimtevaart ingenieur die na 7 jaar met zesjes afstudeert. Daar is echt vier keer harder voor gewerkt.

Dat zijn vaak ook de mensen die zowiezo nooit zin hadden om ergens dieper op in te gaan. De meeste pesters die ik vroeger meegemaakt heb zijn vanaf de basisschool metselaar, timmerman of vrachtwagenchauffeur geworden. Degenen (pesters) die het hoger geschopt hadden zijn in 3-4 VWO vrijwel allemaal overgestapt naar HAVO en daarna bijna zonder uitzondering HEAO gaan doen. Ik heb daarvan van niemand gehoord dat er wat moeilijks aan bod kwam.

pi_5789755
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:17 schreef []mrcool[/b] het volgende:

[..]

blabla

sjees wat voel jij je aangevallen, omdat je mavo hebt zeker.

Maar mij valt het ook op en het lijkt me alles met niveau te maken hebben.
Als we het ff heel zwart wit bekijken, dat gedrag van pesten en vechten enzo is toch primitief. "slimmere" mensen vertonen dat gedrag niet of iig veel minder.
Dat heeft toch gewoon met ontwikkeldheid en enzo te maken, hoe hoger ontwikkeld je bent hoe minder van dat primitieve territorium en opval gedrag je vertoont.
Dit klinkt misschien hard, maar tis maar om de zaak duidelijk te maken, ik wil echt niet beweren dat VMBO'ers mensapen zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door Fixxxer op 13-09-2002 19:31]

Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_5789785
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:29 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

sjees wat voel jij je aangevallen, omdat je mavo hebt zeker.

Maar mij valt het ook op en het lijkt me alles met niveau te maken hebben.
Als we het ff heel zwart wit bekijken, dat gedrag van pesten en vechten enzo is toch primitief. "slimmere" mensen vertonen dat gedrag niet of iig veel minder.
Dat heeft toch gewoon met ontwikkeldheid en enzo te maken, hoe hoger ontwikkeld je bent hoe minder van dat primitieve territorium en opval gedrag je vertoont.
Dit klinkt misschien hard, maar tis maar om de zaak duidelijk te maken, ik wil echt niet beweren dat VMBO'ers mensapen zijn...

pi_5789868
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:31 schreef mrcool het volgende:

[..]

ok ik ga er maar vanuit dat je het echt niet snapt en dat niet is omdat ik iets tegen ou persoonlijk zei, maar dan ff om het duidelijk te maken

primitief gedrag = laag IQ
ontwikkeld gedrag = hoger IQ

pesten en vechten = primitief = "lager" IQ = VMBO
uitpraten enz = ontwikkeld = "hoger" IQ = VWO

is dat een vreemde redenering

Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_5789912
Verdiep je eerst maar eens in wat er zoal in een groep gebeurt en formuleer een aannemelijke hypothese omtrent het ontstaan van pestgedrag, en kom dan nog eens terug.
Wittgenstein
  vrijdag 13 september 2002 @ 19:42:00 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_5789993
Ik weet in ieder geval dat de meeste mensen die mij op de lagere school het leven zuur maakten, nu niet bepaald lekker terecht zijn gekomen...

Tragisch...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 13 september 2002 @ 19:44:15 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5790015
Dat is waar. Toen ik in de brugklas zat, werd ik voornl. gepest door de mensen die waren blijven zitten of die doorstroomden naar de MAVO. Ws omdat ze hun mindere talenten moesten compenseren of onzeker waren over hun eigen kunnen en dat dan afreageren op WEL slimme kinderen. Ook hebben ze denken een lagere verdraagzaamheid tov mensen die 'anders' zijn. Over het algemeen. Ik zou niet iedereen over 1 kam willen scheren.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_5790031
Zijn er nog meer mensen die zelf ervaring er mee hebben dat mensen die op een lagere schoolsoort zitten/zittenblijvers inderdaad vaker pesten?
pi_5790032
Op het VWO zitten meer nerds, en die worden vaak zelf gepest ipv dat ze zelf pesten.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_5790054
quote:
Op vrijdag 13 september 2002 19:46 schreef American_Nightmare het volgende:
Op het VWO zitten meer nerds, en die worden vaak zelf gepest ipv dat ze zelf pesten.
Waarom zijn VWO'ers nerds? Geef mij eens een goede rede waarom dat zo is, of ben je jaloers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')