Heel raar klinkt dit, weet ik.
Ik zat 2j op voetbal van mijn 12e tot 14e. Toen deed ik het omdat ik het leuk vond samen met 2 vrienden in een team spelen, maar ik had geen ambities en was niet de beste.
Ik voetbal sindsdien tijdens de zomer/lente zo af en toe met vrienden,
De afgelopen 1-2j ben ik heel erg fan geworden van voetbal als fan, ik ben altijd een fan geweest van Italie + alle Italiaanse clubs, tijdens het ek vorig jaar leefde ik echt mee en ik keek met passie en emotie naar de wedstrijden van Italie.
Wanneer ik droom over iets (op sex,geld enz na) dan is het wel een prof zijn.. tussen mijn favoriete spelers van Juventus, MIlan enz.
Ik ben er ook achter gekomen dat ik een heel goeie verdediger ben, op het veld met mijn vrienden sta ik altijd achterin en ik vind het ook erg leuk. Ik heb met een vriend gespeeld die voor Jong Feyenoord speelt en een andere die voor het nationale elftal van Iran heeft gespeeld (jong talent, pas 1 wedstrijd) Ik kan hun niveau aan, misschien spelen ze niet op hun best maar ik vraag me wel af :
Ik speel alleen tijdens lente/zomer 1x per week of 1x per maand , 2u lang 6 tegen 6. Ik heb geen conditie en ben niet gewend om vaak te spelen, maar toch kan ik het goed.
Stel dat ik 4x per week train en me echt met voetbal bezig ga houden, ik weet haast zeker dat ik het Eredevisie niveau aankan. (Roda JC ofzo) En misschien wel meer..
Ik ben geobsedeerd door verdedigers die niet zo bekend zijn bij de meeste, zoals Astori, Barzagli, Chiellini, Ranocchia, Varane, Mascherano. Ik herken mezelf erg veel in hun spel en ik wil echt weten hoe hoog de niveau van de Eredevisie nou echt is, als ik nou een wedstrijd mocht meedoen (met 2 maanden voorbereiding) dan zou ik het gelijk weten. Maar dat is niet realistisch.
Mijn vrienden geven me altijd complimenten op het veld als verdediger, alleen weet ik niet wat mijn potentie is.
Op dit moment ben ik ietsje minder ambitieus, maar 2 maanden geleden besloot ik om dit zomer mezelf in te schrijven bij een amateurclub en een poging te wagen, als ik echt potentie heb en goed ben dan merken de trainers dat wel toch?
Dus.. 20jaar en jaren lang niet gevoetbald (bij een club) maar toch ben ik zo hoopvol.
Kan iemand me misschien helpen met ervaringen, of kan iemand in woorden uitleggen hoe het niveau is in de eredivise? Want pas als je een wedstrijd meedoet kan je het echt weten.
En nee, het is geen grap, ik word vaak uitgelachen als ik bij mijn vrienden zeg dat ik nog steeds prof kan worden maarja, mijn mening
---------------
EDIT
Heeft iemand ervaring met het spelen met een prof (als is het voor de lol) want ik heb tegen een prof gespeeld (een nr 10) en met een beetje roulatie zou ik zij niveau wel aankunnen
[ Bericht 4% gewijzigd door bendtner op 14-05-2013 02:21:25 ]