abonnement Unibet Coolblue
pi_126859670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:09 schreef oh-oh het volgende:
o een boekje over vogelgedrag, daar las ik dat in, dat ze dan alleen poepen als je erbij bent, omdat ze er voor beloont willen worden.
Ik zal eens opzoeken wat er in staat over dat afleren.
Maar als de helft over blijft, dan weet je toch gewoon dat je veel te veel voer geeft?

Ik geef elke dag gewoon s'ochtends een portie in de bakjes, en kijk dan bij het avondeten of alles al op is of niet, en geef ze desnoods nog wat meer. Verhongeren doen ze niet
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:44:06 #77
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126859831
Nou ja, ik voer ze een keer per dag, ze hebben redelijk grote bakken, en ik voer ze voor ik naar bed ga, als ze dan 's morgens wakker worden hebben ze volle bakjes. Ze krijgen een eetlepel per kooi of zo, als ik kleinere bakjes gebruikte kregen ze wss wel minder, het boeit me niet dat ik veel weggooi, ik doe nog eeuwen met een 4 kilo zak :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_126862681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:09 schreef oh-oh het volgende:
Oscar poept ook bijna niet als ik er niet ben volgens mij, maar ik geloof ook niet dat ie dan eet, dus dat vind ik wel logisch.Die pellets vond ik niet zo heel duur hoor, ze eten er denk ik effectief veel minder van dan van die zaadjes waarvan je elke keer de helft maar weer weggooit.Dus je doet veel langer met zo een pak. Ik heb nog van die fruitpellets liggen, maar ik vind dat zo een chemische zooi, ik geef ze heel soms als snack en dan laten ze ze nog liggen.
Ik geef met zaad elke dag nieuw voer, en dan is minstens de helft van die bakjes nog niet op, en dat x 3 kooien. Dus daar gooi je veel van weg, bij pellets gaat alles op.
Maar ik vind het niks als ze moeten graven :P
Heb je geprobeerd om Koes zindelijk te maken? Ik heb zo een boekje over vogelgedrag, daar las ik dat in, dat ze dan alleen poepen als je erbij bent, omdat ze er voor beloont willen worden.
Ik zal eens opzoeken wat er in staat over dat afleren.
Ik heb Koes nooit geprobeerd om d'r zindelijk te maken, maar het was wel altijd lachen gieren brullen natuurlijk als ze weer eens een liefdespoepje op m'n vriendjes schouder deed. Dat vindt Koes natuurlijk ook gezellig.. En als ze het bij mij doet zeg ik ook altijd 'aaawwwwwwww liefdespoepjes awww' :$

Superlief voor de moeite en tijd alvast als je dat boekje zou willen opzoeken :*
En als de Bird Builder goed aanslaat (als in, Koesje overleeft dit allemaal), gaat ze over op pellets.
I will take the sun in my mouth
pi_126862965
De enige pellets die ik goed vind zijn de Harrison's pellets. Andere pellets zijn vaak chemisch, ze zien er "mooier" uit, maar ik vind ze stinken. Om met Harrison's te beginnen kun je het beste de high potency super fine nemen, de super fine is voor de kleine vogeltjes en de high potency is het beste voor vogeltjes die eitjes leggen en wordt meestal gebruikt om vogels van zaadvoer naar pelletvoeding om te zetten. Je Bird Builder is ook een Harrison's product, ik zou dat spul aan iedereen aanraden die zijn/haar vogel zaadvoer geeft. :)
Ik bestel Harrison's altijd bij de vogelkelder, geen idee of zij de goedkoopste zijn, maar de levering is altijd snel. Ik heb 2 grotere vogels op Harrison's en de kosten vallen reuze mee, je hebt niet zo veel van het voer nodig.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:44 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja, ik voer ze een keer per dag, ze hebben redelijk grote bakken, en ik voer ze voor ik naar bed ga, als ze dan 's morgens wakker worden hebben ze volle bakjes. Ze krijgen een eetlepel per kooi of zo, als ik kleinere bakjes gebruikte kregen ze wss wel minder, het boeit me niet dat ik veel weggooi, ik doe nog eeuwen met een 4 kilo zak :+
Zaadvoer is niet duur, maar het is wel beter om niet weg te gooien wat er overblijft. Parkieten kiezen het lekkerste (en meestal minder gezonde) zaad het eerst en laten de minder lekkere stukjes liggen. Toen mijn vogels nog zaadvoer kregen blies ik de lege hulsjes daar altijd af en vulde het dan weer aan met een beetje nieuw voer, zodat ze gedwongen werden om ook de vieze stukjes te eten.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 mei 2013 @ 16:51:11 #80
163650 Greys
pi_126863059
Ik zit een beetje in tweestrijd, help :P

Bird is graag los en als ik de kat dan even boven laat spelen (gangdeur dicht uiteraard) dan komt Bird veel meer naar beneden. Logisch natuurlijk. Hij hing net in het gordijn en liet zich heel koddig net zo laag zakken tot ie pal naast mijn gezicht zat.
Maar zodra de kat in de kamer is, WIL ik niet dat ie zo laag komt, dus doe ik hem aansporen om vooral hoog te blijven. Zo leert ie het nooit natuurlijk, op mijn schouder komen zitten oid...

Dus zal ik:
a) de rest van Bird z'n leven elke keer als ie los is de kat boven doen (zielig voor Boor)
b) hopen dat ie elke keer op tijd weg is als hij wel laag komt bij de kat
c) Boor proberen te leren dat ie er echt niks mee mag doen (durf ik niet op te vertrouwen)
d) Bird toch maar aan iemand geven waar hij wel op de grond kan landen als hij dat wil :{ ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 mei 2013 @ 16:54:46 #81
163650 Greys
pi_126863218
Oh en voor degenen die nu denken 'had dan geen vogel genomen, doos, als je een kat hebt, lekker dom....'. Ik nam geen vogel, de vogel viel letterlijk uit de lucht dus ging ik het proberen ;)

En ik wil het alsnog wel proberen, maar ergens vind ik het zielig voor Bird zo op deze manier.
Ik wil dat ie gewoon op tafel kan landen als hij zou willen. Of op de bank.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:18:41 #82
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126864257
Breng maar O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:20:48 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126864357
Flauw, maar ik snap je dilemma hoor, ik heb echt dikke mazzel met mijn honden, als dat niet zo goed ging zou ik geen vogels hebben, ik hou zelf ook niet van tijdverdelen en zulks. Het moet samen gaan of het gaat niet en de honden komen op de eerste plaats.
PKM, ik let er op, er is altijd gevarieerd zaad gegeten, alleen gewoon niet de totale hoeveelheid.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_126864439
Dodo vliegt niet, hij kan nog net een beetje landen, maar ik heb wel twee katten. Juist omdat Dodo niet vliegt, maar ook omdat hij erg groot is laten de katten hem meestal wel met rust. In principe voer ik optie C hier uit, maar ik vertrouw mijn katten ook niet met de vogeltjes. Als je je katten goed kent dan kun je zien wanneer ze in de aanval willen, ik kan mijn beestjes dan onderbreken.
Als ik Jaap uit zijn kooi laat dan doe ik dat zonder katten, omdat Jaap wel kan vliegen en mijn katjes willen een vogel het liefst uit de lucht grijpen.
Vroeger mochten mijn katjes en Dodo absoluut niet bij elkaar, dan sloot ik mijn katten een uurtje op. Als Boor slaapt in je slaapkamer is het ook niet zo'n probleem om je kat een uurtje op te sluiten en een uur is in principe genoeg vliegtijd.
Je zou ook nog je kat met de plantenspuit kunnen bewerken als hij een aanval wil doen op Bird, dan leert hij het misschien ook wel af. ;)
Ik zou het dus eerst nog een tijdje proberen voor je afscheid neemt van Bird.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:24:59 #85
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126864555
Ik zou er persoonlijk echt niet over peinzen om mijn honden een uur op te sluiten als dat nodig was voor de vogel :@
En de vogel dan de rest van de dag op te sluiten voor de honden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 22 mei 2013 @ 17:33:12 #86
163650 Greys
pi_126864935
Oh-oh met de hond gaat het prima hoor. Tussen Bird en Biet komt het helemaal goed, dat merk ik echt nu al. Dus die hoef ik sowieso niet op te sluiten.

En kat Boor naar boven laten (dan mag hij dus op de hele bovenverdieping en op zolder) zie ik niet echt als opsluiten, want daar heeft ie meer ruimte dan beneden ;) En hij vindt het leuk, beetje onder het logeerbed panteren enzo. Boor slaapt normaal in de woonkamer en komt amper boven, dus dat is wel een feestje voor hem juist.

Alleen zodra de kat dus zelf aangeeft weer in de woonkamer te willen, voor de gangdeur voor het glas zit te mekkeren, dan laat ik hem dus wel terug in de kamer, anders vind ik het lullig. Hij was hier tenslotte eerder dan de vogel.

Kortom, het voelt iig nog niet alsof ik iemand opsluit voor de ander. Het enige is dus dat als Boor in de kamer is, ik de vogel aanmoedig hoger in het gordijn te blijven. Daar voel ik me af en toe wat schuldig over, alsof ik hem wegjaag. Als ie in de kroonluchter zit of boven op zijn kooi kan de kat er sowieso niet bij, dus dan mag hij alsnog los als ik er bij ben. Ik vind het dus alleen sneu dat Bird niet elke keer kan landen waar hij wil, maar misschien stel ik me aan en is dat helemaal niet zo erg?

Ik blijf het idd nog even proberen. Bijna elke minuut dat ik thuis ben staan de twee deurtjes van de kooi open iig, dus ik vind dat Bird voldoende tijd krijgt om te vliegen als hij dat wil. Alleen als ik even boven ben om de was te doen ofzo en als ik ga slapen of douchen oid, dan doe ik de deurtjes dicht zodat ik niet bang hoef te zijn dat Boor hem kan pakken.

Ergens hoop ik dat Boor zijn oetlullenstatus ( O+ ) waar gaat maken en dat over een tijdje het hem niet meer interesseert als Bird in de buurt wil landen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:03:14 #87
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_126872251
De teller staat inmiddels op 3 eieren :{
Juist nadat ik de kooi grondig schoon had gemaakt. Was wel grappig enigszins; ik was er deze keer getuige van. Ze zat op haar hoogste stok en ineens PLOP :D -O-
Ik hou haar goed in de gaten. Momenteel slaapt ze diep. Beetje moe van al dat persen denk ik.
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_126893351
Ik zou ook nog even afwachten Greys.

@ Lone Gunman; buuuh ;( hopelijk is ze er nu klaar mee. Was het de eerste keer dat ze eitjes legde? Hopelijk voelt ze zich erna niet zo rot als Koes steeds.
Met Koes gaat het nu ietsjes beter. Ze heeft gepoept toen ik weg was *) En lekker lang geslapen in de kooi onder een dekentje. En de Bird Builder vindt ze volgens mij niet vies.
I will take the sun in my mouth
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:08:39 #89
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126893496
Greys ik denk dat Bird langer los zit dan de meeste vogels hoor!
Landt hij wel op jullie, of sta je elke keer hysterisch te wapperen als ie wil landen ergens laag?
( ik zie nu echt ESF toestanden voor me w/ _O- )
Kun jij hem gewoon pakken en er dingen mee doen, of fladdert ie maar wat rond?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_126893629
Bij mij vliegen ze niet eens elke dag :') Puur omdat Cruijffie niet kán vliegen nog (al probeert hij wel van voederbak naar drinkbak te skydiven :D ) en omdat we eigenlijk omringt zijn met ramen en deuren met glas erin.

Dus elke keer moet alles dicht en wordt het hardstikke donker, en dan de lampen maar aan. En ik blijf goed opletten als ze buiten de kooi zitten want ze schijten alles eronder _O_ .

Heb nu wel een "parkieten boom" gemaakt voor ze, een oude standaard met daarin takken en wat touw gemaakt. Daar hang ik dan het IKEA sjaaltjeshouder ding aan die tegen de kooi komt en zo kan Cruijffie klimmend op de boom zitten knagen. En Wim die vliegt daar dan op. Want ze hadden ook niet echt iets om naar te vliegen/klimmen bij ons. Werkt boven verwachting goed!

En omdat ze dolgraag knagen aan touwtjes krijg je ze bijna niet meer terug in de kooi :')




Dit dus, heel simpel, mooi hoog en dan nog dat IKEA ding wat ze geweldig vinden



[ Bericht 7% gewijzigd door Chr1st1aan op 23-05-2013 10:20:25 ]
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:20:15 #91
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126893846
Ja maar ik heb echt nog geen enkele vogel gehad die vaker dan 1 keer tegen een raam gevlogen is hoor.
Ik doe daar dus echt niet zo hysterisch over, Oscar vliegt perfect langs de ramen, de vinken ook, en Coco ook die paar keer dat ie uit zijn kooi was.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:21:14 #92
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126893882
Oh wat leuk dat sjawltjesding! Hebben ze dat leuke speelgoed dan niet gewoon ook in hun kooi hangen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_126893904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Ja maar ik heb echt nog geen enkele vogel gehad die vaker dan 1 keer tegen een raam gevlogen is hoor.
Ik doe daar dus echt niet zo hysterisch over, Oscar vliegt perfect langs de ramen, de vinken ook, en Coco ook die paar keer dat ie uit zijn kooi was.
Heb Wim toch al een paar keer gehad dat hij er iig zijwaarts tegen aan vloog, hij vliegt nu wel steeds beter hoor, hij gaat niet meer als een dolle rechtdoor maar zoekt meer zeg maar
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_126893934
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:21 schreef oh-oh het volgende:
Oh wat leuk dat sjawltjesding! Hebben ze dat leuke speelgoed dan niet gewoon ook in hun kooi hangen?
Dit is overbodig speelgoed ((zelf gemaakte houten kraaltjes en een cavia ding)
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:52:55 #95
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126894968
Maar omdat je zegt dat ze zo graag knagen aan die touwtjes, hangt dat dat niet in hun kooi?
Bij die van mij heb ik nu al het speelgoed in de kooi, Oscar vliegt speciaal zijn kooi in om te spelen als ie daar zin in heeft, behalve zijn losse dingen zoals de flessendopjes, die staan naast zijn drinkbak op het aanrecht, daar vliegt ie het hele huis mee door :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_126895053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Maar omdat je zegt dat ze zo graag knagen aan die touwtjes, hangt dat dat niet in hun kooi?
Bij die van mij heb ik nu al het speelgoed in de kooi, Oscar vliegt speciaal zijn kooi in om te spelen als ie daar zin in heeft, behalve zijn losse dingen zoals de flessendopjes, die staan naast zijn drinkbak op het aanrecht, daar vliegt ie het hele huis mee door :')
Ze hebben een knaag/hangtouw in de kooi , belletjes, genoeg hout om aan te knagen. Die vermaken zich wel;0
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:04:53 #97
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126897590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:55 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Ze hebben een knaag/hangtouw in de kooi , belletjes, genoeg hout om aan te knagen. Die vermaken zich wel;0
Coco die zit soms echt niet overdreven een uur met zijn kop in een belletje _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2013 @ 12:12:15 #98
163650 Greys
pi_126897860
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:08 schreef oh-oh het volgende:
Greys ik denk dat Bird langer los zit dan de meeste vogels hoor!
Landt hij wel op jullie, of sta je elke keer hysterisch te wapperen als ie wil landen ergens laag?
( ik zie nu echt ESF toestanden voor me w/ _O- )
:D :@ w/
Nee hij durft nog niet te landen op me. Maar als hij in de lamp hangt stapt ie wel op mijn vinger bv en toen hij dus in het gordijn hing kwam hij heel bewust naar beneden klimmen (op zijn kop, zo'n leuk gezicht :D ) om op gezichtshoogte naast me te komen hangen, echt 5 cm naast mijn gezicht dus. Hij wordt echt al veel minder bang. Alleen meestal steeds op zo'n moment komt de kat dus aanlopen, die ziet ook wel dat Bird op handige hoogte zit dan, dus dan sjoe ik Bird weer omhoog. Da's dus wat ik zielig vind en jammer, want dan denkt ie misschien dat ik juist niet wil dat ie bij me zit :P

quote:
Kun jij hem gewoon pakken en er dingen mee doen, of fladdert ie maar wat rond?
Het eerste kwartier als ie los is gaat ie echt als een bezetene lekker rondjes vliegen en krijsen enzo. Even uitleven. En als dat klaar is, kan ik hem bv wel op mijn vinger laten stappen. Laatst stapte hij bijjjjjjjjjjna op mijn hoofd, maar toen smeet Boor een pen van tafel en dat kletterde dus toen schrok Bird :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2013 @ 12:12:31 #99
163650 Greys
pi_126897873
Oeh, ik ga dat sjaaltjesding ook halen :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:21:07 #100
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_126898205
Ja de kat zal wel meestal in je buurt zijn he, dat is natuurlijk niet zo handig qua interactie met Bird :D
Die van mij doen ook alles ondersteboven, zo mal is dat _O-
Coco die doet echt constant dat ie ondersteboven gaat hangen aan zijn touw of aan een stok, en dan gaat ie heeeeel lang met zijn vleugels flapperen :?
Dus die komt ook wel aan zijn vlieguren, ondanks dat ie niet uit zijn kooi wil :+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')