SuperWeber | maandag 13 mei 2013 @ 19:09 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: Er staat niks gepland, maar voel je vrij om iets te organiseren! Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje 3 tieten op 8 juni!! -Kaasplankje -Gripper -Patroon -MarcoD De marmotte op 7 juli!! Mogelijk definitief bazenteam Marmotte 2013 voor gezamelijk vervoer en eventueel verblijf: -Kaasplankje: kopman ![]() -Gripper: schaduwkopman ![]() -MarcoD: schaduwkopman ![]() -Pritt: wieltjesplakker ![]() -Patroon: komt om te trainen (in D1) ![]() -Eentwee: wegkapitein ![]() -thecritic: wegkapitein ![]() -janatwork: onze eigen kok ![]() ![]() -Oksel ![]() EHBO en verzorging: kaasmeisje ![]() Trouwste Supporter: Buzz ![]() eerstvolgende meet: Datum/locatie volgt | |
KolonelBroodje | maandag 13 mei 2013 @ 19:12 |
Doe mij deze maar: mijn droom tijdritfiets ![]() en dit is mijn "gewone" droom racefiets... Nog even doorsparen dus ![]() ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door KolonelBroodje op 13-05-2013 19:34:47 ] | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 19:17 |
Je hebt mij niet kunnen betrappen op dusdanige vragen. De verschillen zijn toch vrij makkelijk te vinden als je de 2 fietsen bekijkt? Of zie ik wat anders? Als je mij irritant vindt dan negeer je toch mijn posts? ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 13-05-2013 19:30:22 ] | |
KolonelBroodje | maandag 13 mei 2013 @ 19:33 |
[ Bericht 100% gewijzigd door KolonelBroodje op 13-05-2013 19:34:28 ] | |
SuperWeber | maandag 13 mei 2013 @ 19:37 |
Oh, nu is meneer op zijn teentjes getrapt. Voorbeeld uit recreatief wielrennen #129 Wil je de lmgtfy link erbij? I rest my case.... | |
muzas | maandag 13 mei 2013 @ 19:38 |
Ik wil me overigens weer inschrijven voor een toertochtje... Is toch wel een lekkere stok achter de deur. Heb op die link uit de OP geklikt ( klik Zit genoeg tussen, echter ben ik geen clublid oid, gewoon een recreant... Kan ik dan mee doen met "Vrije-tocht" en "recreatietocht" of alleen met recreatie? Of is er wellicht een andere site waar alleen de tochten voor beginnende toerdertjes zoals ik staan? Heb zo verschrikkelijk weinig verstand van licenties en dergelijke... | |
KolonelBroodje | maandag 13 mei 2013 @ 19:40 |
Dat kan gewoon met tourtochten, als je lid bent van de NTFU heb je alleen meestal wel meer korting bij zo'n tocht en je fiets is dacht ik verzekerd | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 19:44 |
Ervaren wielrenners van fok kunnen daar wat meer over vertellen dan wat google je brengt met de zoekmachine. Zo gek is die vraag dus niet. Ik hou niet zo van mensen die anderen erbij halen in een discussie, hou het gewoon bij jezelf ![]() Heb je nu echt naar een oude post met een vraag van mij gezocht? ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 13-05-2013 19:57:18 ] | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 19:45 |
ja | |
WaikikiWim | maandag 13 mei 2013 @ 19:51 |
Waar ik overigens vooral op uitkom is dat het verschil tussen een tijdritfiets en een racefiets de prijs is. Als je bijv. het frame neemt van een tijdrifiets, deze is net wat anders afgesteld zodat het de aerodynamica ten goede komt. Daarnaast lees je veel mensen die zelfs switchen van onderdelen om op deze manier zelf een tijdritfiets te bouwen. Maar je koopt toch alleen een tijdritfiets als je ook echt bij een club o.i.d. zit? Anders ga je toch lekker tijdrijden op je gewone fiets? | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 19:56 |
Tijdritfietsen zijn inderdaad in de regel voor jongens die ook echt tijdritten rijden voor wedstrijden of voor mannen met teveel geld die ook in wedstrijd verband wel eens een tijdrit willen rijden. Als je geen tijdritten rijdt heeft ook het ook geen zin om een tijdritfiets te kopen he. | |
Gripper | maandag 13 mei 2013 @ 20:10 |
Wel omdat alles zo mooi zoeft en zoemt als je voorbij flitst op zo'n fiets. ![]() Voor het geld koop ik trouwens liever een mooie gewone racer en een crosser. | |
Oksel | maandag 13 mei 2013 @ 20:45 |
Dit is volgens mij die 'koers' van vorig jaar. http://app.strava.com/activities/22145309 Ben toen na 90km gestopt om cola te kopen, lag er toch af. In het begin rij je dus achter motoren aan, die bleven vorig jaar grotendeels bij de kopgroep hangen. En je probeert als eerste binnen te komen. | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 20:53 |
Gaaf, ik ga proberen erbij te zijn! Natuurlijk niet om te stoppen voor coeeellaaa ![]() ![]() | |
kaasplankje | maandag 13 mei 2013 @ 20:54 |
Ik vind dat Patroon het recht heeft om zoon domme vraag te bashen, ik zou dat ook doen. Natuurlijk mag je hier een goegelbare vraag stellen en je zal er wellicht ook antwoord op krijgen. Maar je moet ook niet raar opkijken als je in de zeik genomen wordt, en terecht imo. Superwanker moet dus niet janken. | |
Gripper | maandag 13 mei 2013 @ 20:55 |
Ik wil het ook wel proberen! Alleen, we zijn vaak in die periode (of daaromtrent) op vakantie. Weet ik binnenkort meer over. | |
KolonelBroodje | maandag 13 mei 2013 @ 20:55 |
kunnen we hier niet proberen iemand van FOK! te laten winnen? dat we met zn allen voor iemand gaan rijden? | |
keesfietst | maandag 13 mei 2013 @ 21:05 |
Word een beetje moe dat het hier af en toe een elite-clubje lijkt en het gedrag van sommige mensen gepaard gaat met die van onze collega's die er op de weg voor zorgen dat half Nederland wielrenners het liefst doodrijdt. OT: lekker rondje gemaakt. Was beter weer dan ik dacht dus nog een uurtje extra eraan geplakt. | |
Gripper | maandag 13 mei 2013 @ 21:06 |
Dat gaat nooit werken, al die ego's. Niemand wil voor een ander rijden, er is geen teamgeest, we willen allemaal de eerste zijn, t is net Froome en Wiggins samen in 1 team. Dat zie je al bij zo'n klimclassic of een 300, of een "rustige duurtraining" in Vreeswijk vroeg in het jaar. Volle bak koers vanaf het begin, elkaar proberen te slopen en kijken wie je wat kan flikken. No way dat ik met een Kaas of Patroon naar de finish ga, die gasten eten je op en gaan dan op hun gemakje voor de winst. ![]() | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 21:06 |
Doordat ik mij hier kan uitleven, gedraag ik mij op de weg als een heer in het verkeer. Rij nooit door rood en haal geen gevaarlijke manoeuvres uit. Rij enkel soms eens wat te hard ![]() | |
ThePlaneteer | maandag 13 mei 2013 @ 21:07 |
True, maar de sfeer is hier soms ver te zoeken. Dat is wel jammer. | |
Gripper | maandag 13 mei 2013 @ 21:09 |
NOU DAN DONDER JE TOCH OOK GEWOON EEN EIND OP ALS HET JE NIET ZINT!!! ![]() ![]() geintje pik ![]() | |
kaasplankje | maandag 13 mei 2013 @ 21:12 |
pff sfeer, trainen motten jullie | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 21:14 |
Jezus Grip, wat ben je ook een klootzak, soms ![]() | |
cafca | maandag 13 mei 2013 @ 21:15 |
Juist, en al die adrenaline is goed voor je. Word je sneller van. | |
kaasplankje | maandag 13 mei 2013 @ 21:15 |
met je patatlichaam | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 21:15 |
Inderdaad, voor sfeer ga ik wel bij mijn charmant meisje op de bank zitten ![]() | |
cafca | maandag 13 mei 2013 @ 21:16 |
Oeh, ik ruik testosteron. Ook goede natuurlijke doping | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 21:17 |
![]() Kaas checkt fok! ![]() | |
Gripper | maandag 13 mei 2013 @ 21:18 |
Moe man. ![]() ![]() | |
kaasplankje | maandag 13 mei 2013 @ 21:18 |
ja post maar hoor Patroon | |
Gripper | maandag 13 mei 2013 @ 21:20 |
Op die foto zit ie zn eerste E-bike uit te zoeken, en dan lekker samen met zn kaasmeisje in hun ANWB regenjas door de bollenvelden fietsen ![]() | |
kaasplankje | maandag 13 mei 2013 @ 21:22 |
Lijkt me zalig. | |
nogeenmaarten | maandag 13 mei 2013 @ 21:23 |
Was dat in de jaren 70? | |
kaasplankje | maandag 13 mei 2013 @ 21:24 |
Dat jij nog hard reed? | |
nogeenmaarten | maandag 13 mei 2013 @ 21:27 |
Racefiets + koop/leen een tijdrithelm en tijdritstuur, volgens mij met z'n tweeën het grootste verschil tussen tijdrit en race. Kan je beide doen. Tijdrit moet zo aerodynamisch mogelijk zijn, op het oncomfortabele af, racefiets moet je ook een beetje behendig mee kunnen zijn. | |
eentwee | maandag 13 mei 2013 @ 21:34 |
Het is hier inderdaad niet altijd even gezellig. Laten we een Patroon doorbreken. | |
nogeenmaarten | maandag 13 mei 2013 @ 21:36 |
In elk geval harder dan jij denk ik. | |
buzz1291 | maandag 13 mei 2013 @ 21:40 |
![]() ![]() ![]() gaat nu maar een dvd kijken............. | |
WaikikiWim | maandag 13 mei 2013 @ 21:43 |
Nog even een vraagje van mijn kant betreffende navigatie. Ik ga waarschijnlijk niet voor een Garmin maar voor de Teasi On. Deze werkt met OSM (open street map). Nu is mijn vraag; kun je hiermee ook routes delen met elkaar? Ik weet inmiddels dat je zelf routes kunt maken op de pc en deze dan op de Teasi kunt zetten, het zou echter ook leuk zijn als ik kant en klare routes kon downloaden van de site en die volgen. | |
No-P | maandag 13 mei 2013 @ 21:43 |
Heb je die powermeter al werkend? | |
eentwee | maandag 13 mei 2013 @ 21:44 |
Jazeker! Check mijn ritten op Strava maar van de laatste tijd ![]() | |
tes.je | maandag 13 mei 2013 @ 21:48 |
Je kan kant en klare routes downloaden en er op zetten ja. Jezus wat een wind vandaag, ik ging helemaal kapot op het eerste stuk. Maar ach, daar word je sterk van ![]() Ik heb wel echt het gevoel dat ik best goed bezig ben, gezien de tijd die ik pas fiets. | |
eentwee | maandag 13 mei 2013 @ 21:51 |
Kun je met die Teasi ook routes naar Strava krijgen? | |
No-P | maandag 13 mei 2013 @ 21:52 |
Kan t niet zien al non strava gebruiker. Het blijft mij nog te duur, Garmin zou met pedalen komen die de power kunnen meten, maar die zijn al meer dan een jaar uitgesteld. | |
eentwee | maandag 13 mei 2013 @ 21:53 |
Die pedalen zouden ook 1000¤ kosten geloof ik. 't Is wel leuk spul ![]() | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 21:54 |
Brengen wij toch nog wat gezelligheid je kamer binnen. Lief he! | |
No-P | maandag 13 mei 2013 @ 21:58 |
Ze zijn er nu zie ik. Wel duur ja, dacht dat eerst werd gezegd (jaren terug) dat ze juist goedkoop gingen worden. | |
eentwee | maandag 13 mei 2013 @ 21:58 |
Als ik Johan D. cs. mag geloven zijn de hotelkamers in Boedapest helemaal niet zo ongezellig. ![]() | |
Gripper | maandag 13 mei 2013 @ 22:11 |
Laat dat beoordelen maar even aan de experts over dametje! Nee hoor, het klinkt allemaal alsof je er ook echt lol in heb. Als je de positieve kant van tegenwind al inziet, dan gaat het goed toch ![]() | |
eentwee | maandag 13 mei 2013 @ 22:13 |
Inderdaad ![]() ![]() | |
WaikikiWim | maandag 13 mei 2013 @ 22:14 |
Hoe kan die Teasi in godsnaam zo goedkoop zijn? Voor diezelfde prijs heb je van Garmin een apparaatje waar een lullig lijntje staat aangegeven waar je ongeveer moet fietsen, voor diezelfde prijs heb je nu dus gewoon een volwaardig navigatiesysteem. Ik zou bijna zeggen waar zit het addertje? | |
kanovinnie | maandag 13 mei 2013 @ 22:21 |
Garmin=kwalitwit, die andere niet. | |
Strebertje | maandag 13 mei 2013 @ 22:39 |
Die Teasi mist ook Ant+ voor zover ik kan zien. Blijft wel dat Garmin gewoon veel vraagt. | |
ultra_ivo | maandag 13 mei 2013 @ 22:47 |
Op een Garmin kun je ook OSM kaarten zetten (alleen zal Garmin je dat niet vertellen). | |
Tommeke | maandag 13 mei 2013 @ 22:56 |
Een tijdritfiets is buiten de aërodynamica ook qua geometrie helemaal anders. Je zit veel korter en dieper. En dat is inderdaad een stuk oncomfortabeler zoals Maarten al zegt. En er zit een ander stuur op. Een ligtstuur met schakelhendels op het uiteinde. De wielen zijn vaak ook anders. Een dicht achterwiel en een hoog voorwiel met weinig spaken (soms maar 3) | |
Tommeke | maandag 13 mei 2013 @ 22:57 |
Ik wil trouwens best wel knechten voor andere Fok!ers en Oksel in die koers. Sprinten kan ik toch niet. | |
Oksel | maandag 13 mei 2013 @ 23:00 |
Hey, een knop waarmee je users kan blokkeren. Tof. Enniewee; die koers, die moet ik natuurlijk winnen.. ![]() | |
Oksel | maandag 13 mei 2013 @ 23:01 |
Afgelopen zaterdag was die Gijp gast trouwens ook in Teckelenburg. | |
firewirecable | maandag 13 mei 2013 @ 23:07 |
Yeah! Morgen de Di2 batterij opladen, de laatste dingen monteren en een testritje maken.![]() ![]() | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 23:09 |
Ik neem wel vrijerol. ![]() ![]() | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 23:12 |
Eigenlijk best mazzel dat je bijna dood bent gereden. Nu heb je graties nieuwe fiets en geen dranghek met te korte stuurpen.. geluk zit in klein hoekje ![]() | |
buzz1291 | maandag 13 mei 2013 @ 23:12 |
Kijk, dat zijn nou eckte wielen. Ziet er gesoigneerder uit dan die porno dingen van alle de e-penissen hier. (ben heul niet jaloers op al die plakplaatjes wielen hoor) | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 23:14 |
Jammer dat mavic is. Fulcrum R3 zijn baas ![]() Nog gezellig op je kamertje Buzz? | |
Tommeke | maandag 13 mei 2013 @ 23:16 |
Ik rij Patroon wel terug als het moet ![]() | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 23:20 |
Cyclesporter ben je ![]() | |
Tommeke | maandag 13 mei 2013 @ 23:25 |
![]() ![]() | |
forty-two | maandag 13 mei 2013 @ 23:38 |
Al 2 dagen niet op de fiets gezeten, ik begin mopperig te worden ![]() Het is wachten op nieuwe wielen... ![]() | |
Oksel | maandag 13 mei 2013 @ 23:39 |
Quasar wielen, is dat wat? Morgen Garmin ophalen. | |
Oksel | maandag 13 mei 2013 @ 23:39 |
Trouwens, maandag nog 11stedentocht fietsen Patroon? | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 23:40 |
Ik ben altijd wel in voor een mop forty-two ![]() Ja okkie ga je mee? Wij rijden zwart. | |
Oksel | maandag 13 mei 2013 @ 23:45 |
Misschien wel ja, lijkt me wel leuk. Staat wel in de agenda. Kom ik zondagavond. | |
buzz1291 | maandag 13 mei 2013 @ 23:45 |
Nee niet gezellig maar kom het wel door voor 3 nachten. Maar leg jij nou eens precies uit waarom het jammer is dat die wielen Mavic Ksyrium Elite S zijn. Beetje bashen op Mavic, mag van mij hoor maar het is zo ongefundamenteerd als de pest. En wat is er nou beter aan die Fulcrum racing 3. De prijs misschien, maar verder hoor ik echt heel graag waarom FR 3's nu zoveel beter zijn. Wellicht dat er hier dan ook nog eens een zinvolle discussie met ervaringen kan worden gevoerd. Ik hou me aanbevolen. | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 23:50 |
Het klopt dat ik er zelf geen ervaring mee heb, maar op fiets.nl forum staan ontzettend veel klachten over de naven van Mavic en ze geven zelf niet thuis als het om service gaat. Voor mij genoeg reden om ze niet te nemen. | |
Patroon | maandag 13 mei 2013 @ 23:50 |
Ja best, zal ik ff terugkoppelen naar schoonouders. Kom er morgen op terug. Trusten. | |
Oksel | maandag 13 mei 2013 @ 23:54 |
Morgen dus m'n Edge 800 ophalen, met heul veel kaart materiaal, inc. speciale ATB topo kaarten van Duitsland. Da's dan wel weer leuk. Inc. hartslagmeter / cadansmeter. Kan ik mooi D1 ritjes gaan maken! | |
Oksel | maandag 13 mei 2013 @ 23:54 |
Right. | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 00:06 |
Kijk dat bedoel ik nu. Op een forum lees je dus echt nooit hoe goed iets is, maar wel wanneer er een klacht is. De service van Mavic ken ik niet, want één gebroken spaak en één keer een sligerende body in 10 jaar (3 sets Mavic wielen). vind ik niet zo heel erg en heb ik geen fabrieksgarantie voor nodig. Die spaak is keurig netjes vervangen door een Mavic dealer en die slingerende body heb ik zelf gerepareerd door er een neiuwe nylon lagerring in te zetten. Daarnaast doe ik nooit wat aan die wielen, geen afstellen geen vet er in. Het blijft allemaal even soepel lopen. Dat was vroegah met die hele mooie Campa Chorus naven wel anders. Die moesten om de paar duizend km uit elkaar, schoonmaken, nieuwe kogels en nieuw vet er in en regelmatif afstellen. Dan liepen ze ook wel heel mooi hoor. Maar ook denk ik dat Mavic heel wat meer wielen verkoopt dan dat Campa (Fulcrum) er in de markt zet. En over die service van Campa, daar was ook genoeg mee mis. Ik weet niet meer hoe die importeur uit het Zeeuwse heette, maar gottegod, ik had de eerste serie Ergo Powers (1992 geloof ik) en daar brak een veertje in een van de Ergo Powers. Drie!!!! maanden wachten totdat er een eindelijk een nieuwe geleverd werd. En in de tussentijd met een elastiekje om de rem/schakel hendel heen rondrijden. Zie je het voor je? Ik bedoel maar...... trusten. | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 00:07 |
Hé bah, met een gebruikt zweetbandje van een ander rondrijden. Lijkt me heel speciaal... ![]() | |
TGun | dinsdag 14 mei 2013 @ 00:11 |
Makkelijk schoon te maken hoor. Metertje klik je zo van het bandje en het bandje mik je in de wasmachine ![]() | |
firewirecable | dinsdag 14 mei 2013 @ 08:27 |
Helemaal correct! Deze week kan mijn advocaat het finale rapport van de forensisch arts verwachten zodat de claim ingediend kan worden bij de verzekerings maatschappij. Meer foto's volgen wanneer alles gemonteerd is. Gisteren niet zo heel veel tijd gehad, en ik heb 20 minuten zitten zoeken naar de batterij van de Di2, en dan met name de aansluiting voor de lader... (die zit nu dus in de controller onder het stuur....) ![]() | |
Gripper | dinsdag 14 mei 2013 @ 08:38 |
Voor iemand die veel reist en ook in minder hygiënische landen komt ben je wel erg klinisch ingesteld buzz ![]() Ik ben ook prima tevreden met mn mavics hoor! Snap ook al die heisa niet zo. M'n wielen piepen nu wel, maar die hebben dan ook hard een beurt nodig. Verder altijd betrouwbaar en goed. | |
Gripper | dinsdag 14 mei 2013 @ 08:46 |
Nederlands merk geloof ik. Supra en quasar velgen zouden zelfs uit dezelfde Taiwanese fabriek komen. | |
forty-two | dinsdag 14 mei 2013 @ 08:51 |
* forty-two aait Patroon over z'n bolletje ![]() | |
forty-two | dinsdag 14 mei 2013 @ 08:54 |
Ziet er mooi uit! Heb je een 7.0? Gisteren contact gehad met Mantel, ze willen de wielen niet direct terugnemen helaas. Dus terugsturen, laten repareren (wat ik prima zelf kan natuurlijk) en wachten op de volgende spaakbreuk. Als ik nog 2x spaakbreuk heb met die wielen ga ik m'n geld terugeisen. | |
firewirecable | dinsdag 14 mei 2013 @ 09:04 |
Correct: Ultegra Di2. Ik moet nu enkel nog de batterij opladen nu ik weet via waar dat met en nog het een en ander klein grut installeren voor ik kan fietsen. | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 09:56 |
Quasar is van tuyl geloof ik, supra is van sensa. | |
dop | dinsdag 14 mei 2013 @ 10:00 |
http://quasarwheels.com/about_us yep maar volgens mij is het niet dezelfde als van het fietsen merk gezien de een in brunchem een winkel heeft en de ander in zaltbommel broers misschien ? edit: vader en zoon http://www.cc5311.nl/de-winkel.html [ Bericht 4% gewijzigd door dop op 14-05-2013 10:08:37 ] | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 10:05 |
Ik stimuleer liever de Europese economie dus ik rijd met mavic of campa wielen. | |
forty-two | dinsdag 14 mei 2013 @ 10:33 |
Ik vind deze erg subtiel, de modellen met witte belettering vind ik juist heel erg schreeuwerig omdat het logo zo vaak op het frame staat. Goede keuze iig ![]() | |
firewirecable | dinsdag 14 mei 2013 @ 10:43 |
Vandaar dat ik ook iets meer heb betaald voor een stealth en dan een Di2 (ook omdat de advocaat een budget bevestigd heeft), die witte stickets doen het ook niet voor mij hoor. | |
kanovinnie | dinsdag 14 mei 2013 @ 11:43 |
Welke heb je dan nu precies? Als ik google kom ik op mtb's uit. | |
tes.je | dinsdag 14 mei 2013 @ 11:46 |
Dat kan ja. | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 11:55 |
Ben benieuwd naar je Di2 ervaringen. | |
firewirecable | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:01 |
Ultimate CF SLX 7.0 Di2 om precies te zijn. @ Kaas: Ik ook, alleen ziet het er naar uit dat het gaat regenen hier deze middag.... daar gaat mijn testritje om alles af te stellen (dat doe ik liever niet in de regen. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:03 |
Dat is een dure! | |
ThePlaneteer | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:06 |
Schitterende fiets firewirecable. Have fun ![]() Laat je die wielen er onder zitten of heb je zelf nog anderen liggen? | |
Gripper | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:07 |
Sowieso moet je bij zo'n fiets eigenlijk wel een setje cosmic carbons SL hebben he. ![]() | |
ThePlaneteer | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:13 |
Ja dat ziet er dan wel echt porno uit. ![]() | |
firewirecable | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:25 |
Een dure idd, maar betaald met mijn sleutelbeen laten we maar zeggen ![]() ![]() In principe laat ik deze Mavice Ksyrium Elite er onder.... voor nu ![]() Hoge profielen hebben hier niet veel zin gezien het veel klimmen is en het vaak waait dicht aan de kust. Wellicht in de toekomst een setje (budget friendly) Kuiper wielen er bij voor de looks (Cosmics zijn té duur voor een paar "stickers", die ik er uiteindelijk toch af zou halen om enkel de carbon profielen over te houden) | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:45 |
Ja dan maar wat langzamer naar boven. | |
firewirecable | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:52 |
In Nederland zijn dat enkel de viaducten ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:58 |
pff of je fiets nou 7.7kg weegt of 8kg. ![]() | |
firewirecable | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:59 |
Nee hoor, van een zwaardere fiets krijg je sterkere benen! en als je dan op een lichte fiets gaat zitten ga je als de bliksem! | |
No-P | dinsdag 14 mei 2013 @ 13:01 |
In de achterhoek maak je van alles mee op de fiets. Vorige week aangevallen door een kievit. | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 13:06 |
En nou niet weer op de straat gaan legge met dat ding hé die achterderrie is niet te betale los glimmende kant bove houwe | |
ThePlaneteer | dinsdag 14 mei 2013 @ 13:27 |
http://app.strava.com/act(...)IxOTE%253D#980876350 Officieel nu een Strava segment ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 14 mei 2013 @ 13:29 |
![]() | |
firewirecable | dinsdag 14 mei 2013 @ 14:03 |
2m elevation..... nou nou.... ![]() | |
Patroon | dinsdag 14 mei 2013 @ 14:11 |
Oksel, je kan wel komen overnachten. | |
Gripper | dinsdag 14 mei 2013 @ 14:22 |
Dit wil je je schoonouders niet echt aandoen toch? ![]() En no way dat ik met die nare kerel in een logeerkamertje ga liggen. Kan ik mn tipi in de tuin zetten? ![]() | |
Tommeke | dinsdag 14 mei 2013 @ 14:39 |
@firewirecable: Knap fietsje! Ksyrium Elite zijn prima wielen. M'n chick heeft die ook in haar fiets. Best licht en sterk zat. Ik heb nog een setje Cosmic Elite liggen. Compleet uitgeremd, maar de naven zijn na 8 jaar nog prima. | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 14:41 |
Ik zou dan wel even een circulaire in de buurt rondbrengen waarin je de buren verzoekt de kinderen binnen te houden. | |
firewirecable | dinsdag 14 mei 2013 @ 14:47 |
Dat was ook mijn idee, en om nu meteen 100% high-end te gaan fietsen is een beetje een "dream killer". Zonet zwarte ti-wraps gehaald voor de cadence sensor, dus die kunnen we er vanmiddag ook op knuppen. Mooi irritant, het regent hier nog steeds, dus wellicht een testje op de rollers vanmiddag.... | |
Gripper | dinsdag 14 mei 2013 @ 14:57 |
Hehe, kut is dat he. Ik weet nog wel toen ik ooit mn eerste mountainbike kocht: lang voor gespaard, ruim een maand naar de leverdatum toegeleefd, en toen ik m eindelijk kreeg was er mond en klauzweer, en elk bos in de buurt was afgesloten. Kon ik alleen maar rondjes rijden in de straat... ![]() | |
firewirecable | dinsdag 14 mei 2013 @ 15:04 |
wellicht het meest irritante was er is denk ik. Iets krijgen na lang wachten en dan nog moeten wachten.... ![]() | |
Tommeke | dinsdag 14 mei 2013 @ 15:09 |
Sowieso. | |
WaikikiWim | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:32 |
Welke hartslagband gebruiken jullie (als je er 1 gebruikt uiteraard). Ik heb er nu 1 van 2 tientjes, maar dat is te zien ook. Blijft vaak haperen en af en toe geen hartslag. Wat is een leuk model voor niet al te veel geld? En welke rit hebben jullie het over als ik vragen mag voor aankomende zondag? | |
Gripper | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:38 |
Hier een Polar, die maken prima hartslagmeters. Wat vind je duur? De mijne kostte 100¤, en daarmee kan ik nog niet eens interval trainen. Reken dus op minstens 120-150¤ voor een serieus apparaat om mee te trainen. Polar is wel vanouds een specialist in hartslag meters, dus een goede keus. Niet zondag, maar 2e pinksterdag: dan rijden we de elfstedentocht, 235 km. ![]() | |
dop | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:45 |
garmin band hier die doet het prima koopje wel opletten als je compleet systeem zoekt dan verder kijken dit is een losse ant+ band [ Bericht 5% gewijzigd door dop op 14-05-2013 18:51:17 ] | |
WaikikiWim | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:51 |
Wat bedoel je met geen interval trainingen? Je kunt op een 'goedkoop' apparaat toch gewoon de grenzen instellen, dat het apparaat piept als je deze over gaat? | |
kanovinnie | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:53 |
Kaas, er is een toffe meet in rotterdam, kom je ook ff ESF Kijken? | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 18:57 |
nee want ik moet trainen | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:03 |
ff ESF kijken, ik hoef geen oorkanker. | |
kanovinnie | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:08 |
gezellig toch? Anders fiets je ff langs? ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:09 |
ik spring nog liever voor de trein E ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:09 |
Tis naast de spoorbaan hoor! | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:10 |
Nee joh, Vader en zoon, eigenlijk zoon Alan, en Gijs helpt daar zgn maar een beetje, hebben de zaak in Bruchem. Die zaak in Zaltbommel is van een zwager van Gijs, die ooit de merknaam Van Tuyl van Gijs heeft overgenomen. Maar tegenwoordig zijn ze niet meer on speaking terms. | |
Gripper | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:11 |
Wat vraag jij veel zeg. Ga anders eerst even het verschil tussen bijvoorbeeld de cs200 en de cs400 van Polar bekijken, scheelt je weer vragen moeten stellen ![]() Interval trainen is blokjes van een XX aantal minuten intensief afwisselen met blokjes rustig peddelen. Als je je teller met een programmaatje daarvoor kan instellen is het wel zo makkelijk. Als je teller dat niet heeft, kun je alleen je grenZen instellen, en moet je zelf de tijd die je in die zone zit in de gaten houden. Neus op het scherm ipv op de weg letten dus: niet zo handig. | |
Patroon | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:17 |
Rustig blijven Grip, anders komt meester Superweber weer langs... ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:23 |
Klopt en volgens Gijs van Tuyl hebben ze samen een deal gesloten van de een de fietsen met Supra wielen, en de ander zet Apex en Quasar in de markt. Die beide merken wielen komen in dezelfde container uit Taiwan. Ik neem dus maar aan dat het wielen uit dezelfde fabriek zijn. Welke weet ik (nog) niet. | |
No-P | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:27 |
Jij hebt altijd van die FM weetjes. Vrienden in die business? | |
Gripper | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:31 |
Ik veroordeel niet, ik constateer alleen maar. En de kennis die ik heb wil ik best delen ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:50 |
Laat ik zeggen dat het kennis uit de eerste hand is. Ik beschouw ze niet als vrienden, maar wel als goede bekenden. | |
nogeenmaarten | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:06 |
ESF ? google doet het niet. | |
nogeenmaarten | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:09 |
Hmm, zit al twee weken op een bestelde helm bij de FM te wachten. Slecht leverbaar oid? Morgen dan toch maar zonder helm, keertje kan geen kwaad als je er kanstechnisch naar kijkt. | |
boskje | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:14 |
Een kennis van mij heeft net No-Name 60mm Carbon clinchers uit China via E-bay gekocht. Deze wielen zien er kwalitatief goed uit en het smoelt ook fantastisch. Hij heeft er nog maar 1 keer mee gereden dus over duurzaamheid is nog niet veel te zeggen natuurlijk. Incl. Invoerrechten hebben de wielen ¤465,- gekost. Niet zo'n gekke prijs toch? ![]() | |
the_critic | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:33 |
heb ze zelf ook... prima wielen om mee te toeren. Af en toe keer naspannen.. Gewicht valt mee, lopen lekker, betaalbaar.. Zou er geen wedstrijden mee rijden, maar verder heerlijke wieltjes.. tip: http://www.mantel-bikeparts.nl/vittoria-open-corsa-evo-sc-2013 de mooiste bandjes voor full carbon wheels | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:37 |
Voor een teller op het stuur is die CS500+ nu de onderkant van de markt bij Polar. Die CS100, 200 en 400 zitten niet meer in de collectie. Alle goedkopere zijn horloge modellen. (Hij is wel kek hoor die CS500+. CS100 weggegeven en zelf nu zo'n CS500+ boordcomputer gemonteerd, En geen instructieboek meer nodig om alle functies te vinden. gewoon links en rechts klik klik klik) | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:43 |
Dat vond Grip ook, totdat hij ze probeerde te monteren. Maar gelijk heb je. Ze zien er niet alleen retro fantastisch uit, maar rollen ook nog geweldig. Wel een beetje kwaliteits biba monteren denk ik. Want met minimaal 8 bar, mag gerust wat meer zijn bij deze soepele bandjes, komt er toch wat spanning op die biba's te staan. | |
boskje | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:00 |
Wat is eigenlijk jullie ervaring met de Conti GP4000s en dan bijvoorbeeld t.o.v. de Vittoria's qua rolweerstand en grip? Zelf rijd ik eigenlijk alleen maar met de 4000s 23mm. Grip (nadat ze ingereden) zijn is perfect, nagenoeg nooit lek en ze monteren ook makkelijk. Ik ben dan zo'n boer die daardoor niet zo snel overstapt naar iets anders ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:05 |
Ik denk dat die conti's beter lek bestendig en duurzamer zijn. Maar heb je het over looks, dan wordt het een ander verhaal want de halve wereld rijdt natuurlijk al op die Conti GP 4000s banden. Vittoria's zijn wat soepeler, en lopen voor het gevoel ook wel wat lichter, al zal dat wel een idefix van mij zijn. Maar het is net als een placebo, geloof je er in dan werkt het. | |
Patroon | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:13 |
Ik heb zonder problemen zo'n 8k km gereden met conti's, misschien 1-2x lek per band in die tijd. Heb nu Vredestein Fortezza's om de wielen liggen en ben daar ook zeer over te spreken, ze voelen wat soepeler aan maar zijn beide 120tpi. De Fortezza's liggen om de Fulcrum R3 en daar zitten ook lichtere biba's in. Die combinatie zal er wel voor zorgen dat ik de Fortezza's wat lekkerder vind bollen, want die minuscule verschillen zijn te klein om die te voelen. | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:21 |
t.o.v. wat voor vittoria's? Conti 4000S is toch meer een trainings/tourband? Fortezza vind ik een goede allrounder. En ze zijn voor minder te vinden. | |
Gripper | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:22 |
De evo's zitten er nu lekker om hoor! En ik vind ze echt soepeler, ondanks een keiharde 8,5 bar in de banden. Das meer dan met m'n conti's, daarmee reed ik op 7 of 7,5 max. De test gedaan op de burg Vd bosweg in leersum, langs de begraafplaats. Aan het (minder hard dan normaal) geklapper van m'n velgen kon ik prima horen dat de evo's echt soepeler rollen ![]() Maar goed, wel na elke rit banden controleren en na de eerste rit kon ik al 3 steentjes die er diep ingewerkt zaten eruit peuteren. Dus dat van die mindere lekbescherming geloof ik best... | |
Patroon | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:23 |
Volgens mij voelt de Fortezza's soepeler aan dan een Conti 4000s en zijn ook lichter. | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:24 |
Ja ik koerst wel met een fortezza maar met een conti 4000 zou ik alleen touren of trainen. | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:26 |
En met een vittoria evo zou ik alleen koersen. | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:30 |
tov Open Corsa Evo SC dus. Geen Rubino's of dat soort geneuzel. En Fortezza's smoelen op de een of andere manier ook beter dan die Conti's. Ik denk omdat ze minder rond zijn en wat platter dan die Conti's. Fortezza's hebben meer het model van Veloflex, terwijl die Vittoria's meer een tube model hebben. | |
kaasplankje | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:32 |
Die conti's zijn ook groter volgens mij. Ze lijken meer 24/25mm dan 23mm wat er op staat. | |
Patroon | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:40 |
Klopt, ik heb met Fortezzas meer ruimte tussen band en frame dan bij conti's. Ga dit jaar er achter komen of Fortezzas even lekbestendig zijn maar wel wat fijner bollen en bochten rijden. | |
the_critic | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:04 |
Jup ik monteer ze ook met bandenknecht.. maar eenmaal erop, rollen ze lekker. Latex biba erin en rijd dan heerlijk Morgen lekker tochtje rijden in Almeloooo Hopen dat het weer een beetje gaat meewerken! | |
boskje | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:14 |
Als de conti's nieuw zijn dan vind ik de afmetingen van de band wel in orde. Maar als ze constant op minimaal 8bar staan dan veranderen ze al snel in formaat ballonband. | |
nogeenmaarten | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:23 |
Ok dat zal wel zijn, maar de conti's zijn wel de banden waarmee ik net wat harder door de bocht kan/durf dan anderen. | |
Patroon | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:30 |
Zit tussen je oren denk ik. Ik daal met Fortezzas even hard door een bocht dan met conti's. Misschien voelen de Fortezzas nog wel vertrouwder. | |
nogeenmaarten | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:35 |
Spreek ik niet tegen. Nog geen ervaring met Fortezzas, wel met conti's. Die voelen gewoon goed aan. Zie wel eens mensen slippen/ beetje wegspringen in bocht waar ik dan op dat moment met die snelheid nog grip heb. | |
boskje | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:40 |
Binnenkort zal ik eens een setje open Corsa sc bestellen want ik ben door jullie positieve ervaringen toch wel benieuwd naar deze band. Desondanks heb ik nog een nieuwe set 4000S op reserve. Sorry Patroon, ik heb niet zoveel met Vredestein maar Je klimt er wel snel mee zag ik op het filmpje Van de Cote d'Oneux ![]() | |
Patroon | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:45 |
Hehe, hou er wel rekening mee dat die vitorria corsa evo sc banden volgens mij na 2k km op zijn, niet echt een trainingsband dus. | |
No-P | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:48 |
Allebei gehad, beiden prima banden. Zowel in droog weer als nat. | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:52 |
Daar doe ik dan toch bijna een heel seizoen mee. En omdat ik er ieder seizoen toch een nieuw setje omgooi, blijven de kosten toch ook gelijk.... Zoiets als altijd voor vijf tientjes tanken en je merkt de prijsverhoging niet.... ![]() Maaruh, is die 2k km nu uit ervaring of slechts van horen zeggen? | |
Gripper | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:58 |
Gelukkig heb je nog altijd wel zelfspot buzz ![]() Ik lees overal 3000 km. Maar goed, wat t ook is: t is inderdaad geen kilometervreter, die band. | |
Patroon | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:17 |
Is ook van wat ik van gebruikers hoor ![]() ![]() | |
buzz1291 | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:32 |
Groot gelijk. Die Fortezza's zijn een prima alternatief. Ik vind ze er veel beter uit zien dan die Conti's. Conti's vind ik een beetje te plastic achtig terwijl die Fortezza's een veel meer racy uiterlijk hebben. En ik denk dat ze een betere grip hebben. Als je een beetje zoekt, kom je ze nog wel eens voor 20 euro per stuk tegen op een of andere kerstshow. Ik reed vroeger ook op banden van 3 knaken hoor. Pariba's, en dat waren geeneens vouwbanden, maar had toen wel het geluk dat Hopmans in BoZ erg dichtbij was. Goedkoper kon je het toen echt nergens in NL krijgen. | |
No-P | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:52 |
Draad of vouw, ken het verschil eigenlijk niet eens. Fortezza's ogen wel mooi inderdaad, mooi ronde look. Gingen ook aardig lang mee. | |
forty-two | woensdag 15 mei 2013 @ 00:55 |
Ok Patroon een goede mop... ![]() Maandag de FM gebeld met de vraag of hij me een setje nieuwe wielen met shimano body kan leveren. Kreeg vanavond een belletje dat ik ze kon komen ophalen, medewerker van hem haalt het voorwiel uit het bubbel plastic om hem te laten zien. Ik zeg; het achterwiel hoef ik niet te zien, zal wel goed zijn (wat wil je voor 200 euri). Bovendien wilde ik ze niet te lang ophouden, ze hadden nog 3 andere klanten in de winkel en het was 22u. Ik naar huis, haal het achterwiel te voorschijn... Zit er een campa body op ![]() ![]() Dus ik de FM gelijk gebeld, hij zegt; ik weet precies waar je voor belt... Ik was ff vergeten dat ik er nog een shimano body op moest zetten. Dus morgen avond weer terug ![]() | |
forty-two | woensdag 15 mei 2013 @ 00:57 |
Ben ff benieuwd, wat is er mis met Rubino's? | |
Tommeke | woensdag 15 mei 2013 @ 01:46 |
Klopt. Ik rij tegenwoordig met Michelin Pro3. Vind ik veel mooier staan. Vandaag nog 4 stuks voor een bankje gescoord. Twee voor m'n vriendin, want die had nog Rubino's en ik verbood haar al om daarmee in de regen af te dalen. Die hebben de grip van een tuinslang met nat weer. Je rijdt er alleen geen lek mee. Dat is het enige voordeel van die krengen. Heb ook een setje Veloflex. Superbandjes, alleen niet met regen. Ze zijn zo soepel dat je ze na een keer monteren met blote hand zo van de velg af trekt. Superspul met mooie looks. | |
ultra_ivo | woensdag 15 mei 2013 @ 01:47 |
Ik juist niet. Vorig jaar in het voorseizoen een paar keer goed op m'n plaat gegaan met Conti's, vooral op nat wegdek. Na 1000km die eraf gegooid en vervangen door m'n gebruikelijke Panaracers. Daarna niet meer gevallen én veel harder door de bocht gegaan. | |
eentwee | woensdag 15 mei 2013 @ 07:40 |
Het irritante aan Fortezza's vind ik die rubberen puntjes overal. Die komen ook gewoon tegen je remmen aan en kunnen daar slijtplekken veroorzaken. En het ziet er niet-racy uit. Het argument tegen Conti's dat ze lelijk zijn of te bol heb ik nog niet eerder gehoord. ![]() Met Vittoria's CX haal ik de 3000km wel (achterband), maar ik gebruik ze alleen met droge wegen. Ben ook wel benieuwd hoelang die Pavés meegaan, daar zie ik nu al wel wat slijtagesporen. Laatst had ik ook een lekke band omdat de latex biba door een minuscuul gaatje heen piepte in het loopvlak, veroorzaakt door de fijne Waalse wegen. Zulke kapjes in het loopvlak zie je vaak, maar ik had dus moeten checken hoe diep dat ding was. Toen een butyl in gedaan en geen last meer van gehad, butyl is blijkbaar te stug. | |
kaasplankje | woensdag 15 mei 2013 @ 08:02 |
dan moet je ff een paar keer hard door de bocht eentwee dan slijten ze wel af | |
eentwee | woensdag 15 mei 2013 @ 08:13 |
Hm, daarvoor zitten ze te laag? Of ik ga nooit hard door een bocht, want bij mij zitten ze er na 5000km allemaal nog op. Misschien omdat ik ze vooral in de winter/regen gebruik en dan dus sowieso niet hard door bochten ga ![]() | |
iScream. | woensdag 15 mei 2013 @ 08:53 |
Geen verschil tussen Campa Zonda en FR3 toch? Puur looks kwestie? | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 08:57 |
Ik knip die stukjes eraf met een nagelknipper. | |
kaasplankje | woensdag 15 mei 2013 @ 10:12 |
anders gewoon ff tegen de stoep aanraggen | |
buzz1291 | woensdag 15 mei 2013 @ 12:06 |
Oeps, sorry! Op zich niets mis mee. Het rolt ook en in vele kleurtjes verkrijgbaar. Maar het is in mijn ogen wel een toeristen / toerders band, die waarschijnlijk heel lang mee gaat maar behoorlijk stug is. Ik zie nu dat Tommeke als ervarings deskundige wat directer in z'n antwoord is waarom geen Rubino's ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door buzz1291 op 15-05-2013 12:13:05 ] | |
buzz1291 | woensdag 15 mei 2013 @ 12:11 |
Die gietpuntjes snij je er na montage natuurlijk met een Stanley mes stuk voor stu eerst af voordat je Fortezza's het buitenlicht ook maar mogen aanschouwen. Ik probeerde het een keer met een schuurpapiertje maar dat was geen succes. Dus toen maar een paar honderd van die puntjes afsnijden. ![]() Krijg je ze nooit helemaal mee weg en blijven er alleen maar kortere puntjes van over omdat een nagelknipper op het snijvlak nu eenmaal taps toeloopt. | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 12:15 |
Zoals ik zei is een nagelknipper veel makkelijker dan afsnijden. Wat betreft die Rubino's, die heeft mijn vriendin om haar wielen. Wat Tommeke zegt echt tuinslangen zo stug. Die band vormt in bochten echt niet goed mee, als je dan in een natte afdaling iets te schuin gaat is de fiets snel onder je weg. Maar bij de 11merentocht was het wel onze redding. Ze fietste door een stuk bierglas heen wat van haar band af spatte. Het enige wat te zien was aan haar band, was een soort streepje waar de verf vanaf was. Ik weet zeker dat met Fortezza's of een andere zachte band, de hele band door was. [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 15-05-2013 12:28:00 ] | |
Tommeke | woensdag 15 mei 2013 @ 12:24 |
Klopt. M'n vriendin is in een jaar nul keer lek gereden met die krengen, maar merkte inderdaad de stugheid van die krengen wel. Prima trainings/toerbandje met droog weer, maar that's it. | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 12:42 |
![]() Hoe fout het doekje ook is, ik wil deze zomer (14 jaar later) een zelfde foto maken ![]() | |
kanovinnie | woensdag 15 mei 2013 @ 13:13 |
Op dezelfde plek in Dezelfde houding? | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 13:15 |
Juist | |
Tommeke | woensdag 15 mei 2013 @ 13:39 |
Ook in een lelijk Kapenga pakje? | |
kaasplankje | woensdag 15 mei 2013 @ 13:59 |
![]() | |
dop | woensdag 15 mei 2013 @ 13:59 |
ik heb na lange tijd weer eens een fortezza om mijn voorwiel liggen, (lekke band en mijn vrouw had een fortezza bij haar fiets gekregen als reserve). moet zeggen dat het prima rolt als ze nieuw zijn , is ook mijn ervaring van vroeger , maar als ze wat slijten vond ik ze vroeger snel heel veel minder worden. leuk als je na 2000 km weer nieuwe bandjes koopt , maar ik wil een band gewoon op kunnen rijden. denk dat daar bij ook zal tellen dat de zwaarder piloten onder ons sneller banden verslijten als de vlieg gewichtjes voor mij dus liever een wat stugere band die gedurende zijn levensduur de zelfde karakteristiek houd conti in het algemeen heb ik altijd goede ervaringen mee als het daar om gaat rubino's zeker minder in de regen maar voor zijn geld mag je dat niet vergelijken met banden die meestal het dubbele kosten, prima om mee door de polder te crossen, op een set trainings wieltjes [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 15-05-2013 14:55:33 ] | |
RealBizkit666 | woensdag 15 mei 2013 @ 14:01 |
Gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald. Een Giant TCR 0. ![]() Nu even 1,5 week wennen om dan Limburgs Mooiste te gaan fietsen. | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 14:10 |
Je moet dus ook alleen met het puntje knippen he ![]() | |
keesfietst | woensdag 15 mei 2013 @ 14:26 |
Doe met m'n Conti's zeker 5000 a 7000km en dan zijn de slijt-indicatoren nog goed zichtbaar. Heb overigens sinds eind 2011 niet meer lek gereden, nu zo'n 13000km verder (afkloppen). Ook geen nieuwe biba's in gelegd. | |
heywoodu | woensdag 15 mei 2013 @ 14:48 |
2 fietsbroeken zijn bezorgd, de Bioracer zit prima, de Sportful op zich ook wel, maar die kost echt veel moeite om aan te trekken ![]() Ik vraag me nog af hoe strak die "bretels" horen te zitten? Die van de Sportful zijn zo strak dat ze me echt krom trekken als ik rechtop wil staan, dat lijkt me niet de bedoeling? Domme vraag misschien, maar ik heb echt geen idee hoe dat "hoort" ![]() | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 14:49 |
das juist goed. Je hebt ze toch niet gekocht om de 4daagse te lopen? ![]() | |
Gripper | woensdag 15 mei 2013 @ 14:50 |
Prima, want op de fiets zit je voorover gebogen, dus de broek moet in fietshouding lekker zitten. | |
heywoodu | woensdag 15 mei 2013 @ 14:53 |
Ja toen ik hem aan had dacht ik eraan dat het misschien wel zo hoort zodat het je meer in een fietshouding "drukt" ![]() Of het een Smooth zeem is weet ik eerlijk gezegd niet ![]() | |
heywoodu | woensdag 15 mei 2013 @ 14:55 |
Die van Bioracer is de Merano trouwens ![]() ![]() Vind ik wel mooi ![]() | |
kaasplankje | woensdag 15 mei 2013 @ 14:59 |
ja moet gewoon lekker strak zitten hoor.![]() | |
dop | woensdag 15 mei 2013 @ 14:59 |
hij hoeft je niet in fietshouding drukken , het mag strak zitten als je recht op staat , maar als je op de fiets zit moeten gewoon prettig zitten, en niet trekken | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 15:00 |
Het is deze: http://www.bioracer.com/e(...)chnology/bioracer-3d Ook zeker niet een slecht zeem! Smooth: http://www.bioracer.com/e(...)rt-technology/smooth | |
heywoodu | woensdag 15 mei 2013 @ 15:08 |
Ik zie dat de doelgroep van die bovenste oa bestaat uit trips tot 120km, en die onderste voor 120+. Aangezien ik voorlopig als doel nog heb om überhaupt de 100 te halen heb ik hier nog wel even genoeg aan dan denk ik. Die Bioracer zit alleen wel minder strak dan die Sportful, dus nu twijfel ik een beetje ![]() | |
Steven184 | woensdag 15 mei 2013 @ 16:27 |
Welke heb je van Sportful? Die van mij zitten ook wel een beetje strak, maar heb al maat groter dan bij andere merken. | |
heywoodu | woensdag 15 mei 2013 @ 16:30 |
Bodyfit Pro Classic, met de Bodyfit Pro zeem: http://www.sportful.it/eng/tecnologia/pads.php | |
Steven184 | woensdag 15 mei 2013 @ 16:32 |
Iets nieuwer model dan wat ik heb, maar heb je maatje groter dan normaal genomen? | |
heywoodu | woensdag 15 mei 2013 @ 16:34 |
Nou ja, "normaal" is voor mij een uitgelubberd ding van de AH of Aldi, dat is net zoals de Sportful een L ![]() | |
Steven184 | woensdag 15 mei 2013 @ 16:36 |
Haha, Ik heb ook een L van Sportful..dus als je niet groter ben dan 1.87 dan zou het moeten kunnen. | |
heywoodu | woensdag 15 mei 2013 @ 16:38 |
Dat ben ik niet ![]() Ik ga ze vanavond nog even passen. Baal er wel van dat ik er toch 1 terug moet sturen (anders wordt het wel heel duur), ik vind ze allebei mooi ![]() | |
kaasplankje | woensdag 15 mei 2013 @ 16:58 |
Ik zit al de hele middag te twijfelen of ik naar de club ga voor een koersje of de Lorini wegbreng voor nieuwe lagers in de bracket. Vorige week 650km gedaan dus ik kan het missen. | |
Gripper | woensdag 15 mei 2013 @ 17:11 |
Ik zou naar de club gaan. Vanavond is het tenslotte droog! ![]() Ik heb er na een paar dagen lamballen wel weer zin in, dus ik ga vanavond even een rondje doen met klimmetjes. Heb na de klimclassic vorige week donderdag niks fatsoenlijks gereden (dat rondje zondag met hongerklop ook niet meegeteld) dus de benen zullen nu wel weer eens uitgerust zijn. | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 17:36 |
Dat ritje van zondag (die je voor het gemak even niet meerekende) heeft je waarschijnlijk meer energie gekost dan je denkt. | |
Gripper | woensdag 15 mei 2013 @ 17:45 |
Dat weet ik wel zeker ja. Slordig gegeten de 2 dagen ervoor waardoor ik eigenlijk met een leeg tankje op pad ging, had eigenlijk geen zin, en dan ook nog die hongerklop. Heb heel de zondagmiddag zitten bibberen. maar nu voel ik me tiptop, dus naar huis, snel afsluiten die laptop! ![]() | |
kaasplankje | woensdag 15 mei 2013 @ 18:14 |
Fiets weg gebracht. Vanavond uit eten. Veel te mooi weer om te trainen. ![]() | |
keesfietst | woensdag 15 mei 2013 @ 18:32 |
Wat een wind weer. Eerste keer sinds m'n blessure dat ik weer een beetje fatsoenlijk door kon rijden. Alles volgens het boekje en de snelheid viel me ook niet tegen. Kortom: tevreden. http://app.strava.com/activities/54337789 | |
the_critic | woensdag 15 mei 2013 @ 19:39 |
Fiets jij daar nu zonder helm?!?! ![]() ![]() | |
the_critic | woensdag 15 mei 2013 @ 19:59 |
probeer mijn tocht van vandaag te uploaden op Strava maar geeft een foutmelding. Op garmin connect kan ik hem wel uitlezen. Iemand enig idee wat er zou kunnen zijn?! | |
eentwee | woensdag 15 mei 2013 @ 20:02 |
Stugge banden slijten vaak vierkant waardoor het gedrag juist verandert. Dat valt bij de Fortezza's goed mee, zelfs na 5000km. Conti's worden wel allemaal vierkant, GP4000S ook al na 1500km ofzo. De slijtageindicatoren bleef ik ook na 6000km nog zien maar agv zompig door elke bocht en dat gerafel van de zijkanten was het echt tijd voor de vuilbak. | |
keesfietst | woensdag 15 mei 2013 @ 20:29 |
Ha, heb het wel eens andersom gehad. Opnieuw proberen? Handmatig uploaden? | |
the_critic | woensdag 15 mei 2013 @ 20:30 |
Al opgelost.. ze hadden wat problemen vandaag met site | |
Oksel | woensdag 15 mei 2013 @ 20:57 |
Niet doen! Noob! Dat is voor het afvoeren van water! | |
Oksel | woensdag 15 mei 2013 @ 21:00 |
Vandaag Hel van Twente half gereden. Na 100km doorweekt, en veel kopwerk gedaan dus pijnlijke poten. Had er 33,5 opstaan de na 100km, dus aardig doorgejakkert. En met hartslagmeter gereden.. gemiddelde hartslag 163, max 189. Geen idee of dat normaal is. http://app.strava.com/activities/54309976 | |
WaikikiWim | woensdag 15 mei 2013 @ 21:05 |
Netjes! Rijdt je in een ploeg Oksel, Zo ja bij welke vereniging? | |
Oksel | woensdag 15 mei 2013 @ 21:06 |
Nee, dit was gewoon met wat gasten van de club. Waarvan 1 te hard reedt, en de rest al kapot was van wedstrijden, of niet hard wilden gaan vanwege aankomende wedstrijden. Stelletje lamballen vandaag. | |
Oksel | woensdag 15 mei 2013 @ 21:07 |
Gast van 1m60 en 48kg op een miniframe, maar wel met 80 of 100mm carbonwielen. Geen gezicht. | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 21:19 |
Lol | |
Oksel | woensdag 15 mei 2013 @ 21:30 |
Echt! Die dingen 'zuigen' als 't ware het water van je band.. | |
WaikikiWim | woensdag 15 mei 2013 @ 21:31 |
Bij welke club rijd je dan? | |
Oksel | woensdag 15 mei 2013 @ 21:33 |
Ruiten drie. | |
WaikikiWim | woensdag 15 mei 2013 @ 21:40 |
In Almelo is dat toch (uit mijn hoofd)? Nog een vraagje. Ik ga zondag m'n eerste langere afstand rijden. (125 Km) Wat nemen jullie mee wat eten/drinken betreft voor onderweg? En hoe neem je dit mee? Hebben jullie een rugzakje o.i.d.? | |
keesfietst | woensdag 15 mei 2013 @ 22:00 |
Ik heb een rugzakje, al vinden de meesten dat hier 'niet soigné'. Is het ook niet, maar wel handig. Maar voor die afstand red ik 't wel op 2 reepjes en een banaantje. Eventueel stroopwafels o.i.d. mee en voldoende drinken, dat is 't belangrijkste. Ik eet meestal elk uur/ elke vijf kwartier iets. Ook eten als je geen trek of honger hebt, hongerklop is vervelend. Succes! | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 22:00 |
Geef eens link die dat onderbouwd. Kan me nauwelijks voorstellen, aangezien het water er door het draaien wel af gaat. Maw geloof je niet tot tegendeel is bewezen. | |
KolonelBroodje | woensdag 15 mei 2013 @ 22:01 |
Geen rugzakje bij ritten onder de 200 km voor mij, ik zou meenemen: 2 bananen en 3/4 snelle jelles. En 2 bidons met water. Je kan beter wat teveel meenemen dan dat je er later achterkomt doormiddel van een hongerklop | |
Gripper | woensdag 15 mei 2013 @ 22:01 |
Hé dat gemiddelde heb ik net ook gereden over 100 km ![]() https://www.strava.com/activities/54380364 Die paar dagen rust en lamballen hebben me goed gedaan. Powerrrrrr!!!! | |
muzas | woensdag 15 mei 2013 @ 22:11 |
waarom hebben alle budget-fietsen een triple? | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 22:14 |
Zijn Gripperachtige gemiddeldes de nieuwe norm? *kijk mij eens hard gaan. ![]() | |
kaasplankje | woensdag 15 mei 2013 @ 22:17 |
ff 's avonds 100km trainen, kijk dat zien we graag | |
janatwork | woensdag 15 mei 2013 @ 22:24 |
Heb jij eigenlijk nog gekoerst? of heb je dat bij die ene keer gelaten? | |
Brandwacht | woensdag 15 mei 2013 @ 22:25 |
Zoals ik in het vorige topic al meldde heb ik onderstaande fiets pas gekocht. Toen werd er ook al een opmerking gemaakt dat hij nog afgesteld moet worden. Dat zou inderdaad goed kunnen. Het zadel heb ik al iets naar beneden gedaan, nu wil ik het stuur omhoog doen, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Wat ik ook los draai, dat helpt niet. Alleen het deel in de stuurpen waar de bout in vast gedraaid moet worden, dat krijg ik niet los. Ik weet niet of dat wat uit maakt. Ik hoop dat iemand hier weet wat ik moet doen. Onder de foto van mijn fiets 2 foto's van mijn stuurpen. ![]() ![]() ![]() | |
Brandwacht | woensdag 15 mei 2013 @ 22:25 |
En dan heb ik nog een vraag, weet iemand of in de banden van mijn fiets een binnenband zit ? en zo ja welk type ? Hieronder nog een foto van de aanduiding op mijn banden: ![]() | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 22:28 |
Dat stuur kan niet verder omhoog. De vorkbuid kan je niet uitrekken ofzo. Laat dit aub door een ervaren knutselaar doen, straks lig je met stuur en al op straat. En ja daar zitten biba's in. Wat voor is nu niet te zien. | |
Brandwacht | woensdag 15 mei 2013 @ 22:32 |
Dus het stuur kan alleen omhoog door er een nieuwe stuurpen in te laten zetten ? Als het wat moeilijker wordt om het hoger te zetten dan ben ik inderdaad wel van plan om dat te laten doen, maar voor iets heel simpels heb ik geen zin om naar de fietsenwinkel te gaan. | |
Yankee | woensdag 15 mei 2013 @ 22:32 |
Haal die buitenband er maar eens af, dan weet je het | |
janatwork | woensdag 15 mei 2013 @ 22:33 |
Grip: Ik ga maandag met mijn vriendin en wat vrienden fietsen over de heuvelrug. Zij gaan met de auto en ik wil voor de extra kilometers met de fietst. Ik kom vanaf de hoek Woerden/Linschoten/Montfort en moet naar Driebergen. Ik heb geen gps dus het liefst zo recht toe recht aan mogelijk. Maar ik heb ook een hekel aan stoplichten ![]() | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 22:38 |
Je kan niet een nieuwe stuurpen in een vorkbuis plaatsen. Eenmaal afgezaagd vorkbuis kan je niet meer verhogen. Net als met haar, dat knip je er ook niet bij ![]() | |
Oksel | woensdag 15 mei 2013 @ 22:39 |
Brandwacht; gewoon een standaard biba. | |
Gripper | woensdag 15 mei 2013 @ 22:40 |
Bang voor maandag? Ik doe het kopwerk wel ![]() Gebeurde nog wat leuks, toen ik de achterdijk op draaide bij fort vechten kwam ik in een groep wielrenners die met een trainer op een brommertje reden. Maar ze gingen in het begin nog langzaam, dus ik kwam voor ze te rijden, hoor ik na een paar minuten geschreeuw en kreten dus ik denk: het gas is eindelijk open, nu komen ze me zometeen met dik 45 voorbij.... Rijden ze 35,36 ofzo. Die brommer had ook blauwe plaatjes en maar wijs voorop rijden. Ze hadden nog beter met die hele groep de brommer uit de wind kunnen houden, dan had ie de 38 wel kunnen halen ![]() ![]() | |
Brandwacht | woensdag 15 mei 2013 @ 22:42 |
Dus dat betekent dat de enigste oplossing een hele nieuwe voorvork is ? | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 22:42 |
Ben banger voor het weer. Op het vlakke ben jij mij toch de baas Grip. Dinsdag ga ik bij de A renners starten als ik nog benen over heb, anders de week er op. | |
Oksel | woensdag 15 mei 2013 @ 22:42 |
enige. | |
Yankee | woensdag 15 mei 2013 @ 22:43 |
Waarom moet dat stuur nog hoger? Had je niet beter een andere fiets kunnen kopen? | |
Oksel | woensdag 15 mei 2013 @ 22:45 |
Stuur hoger is inderdaad ws. niet nodig, je zadel moet juist hoger. Alleen opa's en rugpatienten fietsen met het stuur hoger dan het zadel. | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 22:45 |
Dit. | |
nodisch18 | woensdag 15 mei 2013 @ 22:47 |
reed ![]() | |
Brandwacht | woensdag 15 mei 2013 @ 22:47 |
Ik dacht dat het stuur ongeveer op dezelfde hoogte als het zadel moest staan, dat had ik namelijk gevonden over de afstellingen. Vandaar dat ik dat dacht. Kan iemand me misschien dan vertellen hoe ik de fiets juist afstel voor gebruik ? | |
muzas | woensdag 15 mei 2013 @ 22:51 |
Je fietsenmaker. Ik maak geen geintje. Ik ben ook gewoon op een fiets gaan zitten en dacht het met internet wel te redden. Toen ik eenmaal met knie en rugklachten bij de fm kwam was het eerste wat ie zij "ja logisch, je zit he-le-maal verkeerd" Had mn schoenplaatjes verkeerd, mn stuur verkeerd, mn zadelpen fout, mn zadelrails fout, alles ![]() Hij was 2 minuten bezig en vroeg er niks voor (kocht ook nog en zadeltasje)... | |
KolonelBroodje | woensdag 15 mei 2013 @ 22:52 |
Stuur moet minimaal 4cm lager dan het zadel volgens de 50 wielerregels | |
Brandwacht | woensdag 15 mei 2013 @ 22:56 |
Bedankt, Dan ga ik van de week maar eens op de fiets naar de fietsenmaker, en hopen dat hij dat even voor me af wil stellen. | |
WaikikiWim | woensdag 15 mei 2013 @ 22:57 |
Misschien een stomme vraag, maar stop je dan of rijd je gewoon in 1x door? En als ik een aantal bananen+een reep+drinken mee heb dan heb ik toch wel een rugzak nodig lijkt me? | |
Oksel | woensdag 15 mei 2013 @ 22:57 |
Nee, reedt. Als in reet. ![]() | |
kaasplankje | woensdag 15 mei 2013 @ 22:59 |
wat lief | |
kaasplankje | woensdag 15 mei 2013 @ 23:01 |
beta ![]() | |
KolonelBroodje | woensdag 15 mei 2013 @ 23:01 |
Ja stop alleen bij verkeerslichten of bij zon bord met knooppunten als ik het even niet meer weet. En er past meer in die 3 zakjes op je rug dan je denkt ![]() En die 2 bidons zitten gewoon in je bidonhouders | |
boskje | woensdag 15 mei 2013 @ 23:02 |
In principe rijdt je gewoon door en draagt de repen, bananen etc. in je achterzakjes die op je shirt/Jack zitten en die eet je dan tijdens het fietsen op. Zelf eet ik ongeveer 1x per 1,5 uur (maar dit is geen regel) Maar je kunt ook gewoon onderweg stoppen en een frikandel speciaal kopen ![]() | |
Yankee | woensdag 15 mei 2013 @ 23:05 |
Die frikandel mag je pas wanneer je weer thuis bent --> de herstel-frikandel | |
keesfietst | woensdag 15 mei 2013 @ 23:06 |
Stop alleen voor stoplichten en als ik moet pissen. Eten gewoon tijdens het rijden inderdaad. bèta ![]() | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 23:09 |
Zit ik in het fiets beginnerstopic ofzo. Nick en Brandwacht weten jullie eigenlijk wel wat de voorkant van de fiets is? ![]() ![]() | |
KolonelBroodje | woensdag 15 mei 2013 @ 23:11 |
Hoe leer ik fietsen in 3 stappen | |
kaasplankje | woensdag 15 mei 2013 @ 23:13 |
wat is eigenlijk de ketting op je fiets? | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 23:14 |
Met de ketting kan je je fiets op slot doen als je ff een broodje eet uit het broodbakje dat klaar gemaakt is door je vrouw of vriendin. | |
Patroon | woensdag 15 mei 2013 @ 23:15 |
Ik ben lief godverdomme | |
KolonelBroodje | woensdag 15 mei 2013 @ 23:15 |
Handig ![]() | |
Tommeke | woensdag 15 mei 2013 @ 23:19 |
Herstelfrikadellen ![]() Of in je stinkende snelpak de MacDonalds in Joure onveilig maken ![]() Ik had gister een tijdrit. Kon merken dat ik moe was. Eindigde op een minuut van twee jongens die normaal even snel zijn ![]() Tot zover mijn dagboek ![]() | |
Tommeke | woensdag 15 mei 2013 @ 23:23 |
Beginners zijn wel schattig ![]() Van de week was er ook iemand bij me in de winkel. Ook hele stoere verhalen over carbon fietsen en hoge velgen. Volgens hem telde je met wedstrijden niet mee en had je niets te zoeken als je geen hoge velgen in je fiets had ![]() Toen ik liet vallen dat ik soms een wedstrijdje rij en dat ik voornamelijk op goedkope wielen koers zoals een groot deel van het peloton omdat het toch kapot gaat zei hij niet zoveel meer ![]() | |
kanovinnie | woensdag 15 mei 2013 @ 23:46 |
tie een kettingwiel. Geen tandwiel. | |
peleetje | donderdag 16 mei 2013 @ 00:25 |
Ik rijd nog steeds rond met een klein briefje op m'n stuurpen waarop staat hoe ik moet schakelen. Dat vergat ik in het begin nog weleens. | |
#ANONIEM | donderdag 16 mei 2013 @ 00:29 |
Niks dodelijker als verkeerd schakelen op een knoetersteile helling. ![]() | |
peleetje | donderdag 16 mei 2013 @ 00:31 |
Idd... rijd je net als je maten eruit, schakel je verkeerd! | |
forty-two | donderdag 16 mei 2013 @ 00:36 |
Jullie bedoelen die langwerpige dunne fliebertjes... Dat zijn de gietkanalen, overblijfselen van het productieproces. Heeft geen drol met afwatering te maken... | |
cafca | donderdag 16 mei 2013 @ 07:10 |
psst, 42, volgens mij was dat een grapje van Oksel ![]() | |
eentwee | donderdag 16 mei 2013 @ 07:25 |
![]() Alsof Oksel ook iets technisch zou weten wat wij niet weten ![]() | |
Oksel | donderdag 16 mei 2013 @ 07:56 |
![]() | |
SuperWeber | donderdag 16 mei 2013 @ 10:16 |
Dat was ik, ik doe elke donderdag mee op de wielerbaan met een setje zipp404 op mijn carbon fiets ![]() | |
kanovinnie | donderdag 16 mei 2013 @ 10:47 |
Geen 808 hebben ![]() | |
SuperWeber | donderdag 16 mei 2013 @ 10:59 |
Ik wilde eigenlijk lightweights, maar die kan ik niet betalen ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 16 mei 2013 @ 11:19 |
Ik moet weer flink gaan trainen na mijn blessures. Gemiddelde was gisteren slechts 28 km/h, waar ik normaal boven de 30 zit... ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 16 mei 2013 @ 11:25 |
Gisteren was het gelukkig droog hier. Toch nog even rondje gedaan. Voel me wel beter nu ik minder train. | |
kanovinnie | donderdag 16 mei 2013 @ 11:36 |
Gemiddelde is toch totaal niet boeiend? En niet te vergelijken. 100 km doe ik rustiger dan 20 km. | |
KolonelBroodje | donderdag 16 mei 2013 @ 11:38 |
Sinds ik niet meer op mijn gemiddelde snelheid let, maar meer op me hartslag train ik een stuk lekkerder ![]() | |
kanovinnie | donderdag 16 mei 2013 @ 11:39 |
Probeer tegenwoordig idd ook wat meer naar mijn hartslag te kijken. Geen idee wat mijn zone's zijn, maar hou mijn hartslag tussen 120-140. | |
muzas | donderdag 16 mei 2013 @ 11:40 |
Dan zit ik nog niet eens in D1 ![]() | |
keesfietst | donderdag 16 mei 2013 @ 11:43 |
Knal een keer anderhalf uur op je max. Je gemiddelde hartslag ligt dan dichtbij je omslagpunt. Of rijd een half uurtje warm en fiets vervolgens blokjes van 5 minuten waarbij je je hartslag steeds 5 slagen hoger hebt. Begin uiteraard op iets wat je makkelijk volhoudt (150?). Het laatste blokje wat je uit kunt fietsen ligt dichtbij je omslagpunt. | |
muzas | donderdag 16 mei 2013 @ 11:46 |
Omslagpunt vind ik lastig... Ik gebruik die Karvonen, (m'n max is redelijk te bepalen op het kopje ![]() Als ik 2 uur voluit rijd kom ik met gemiddeld +/- 170 uit... Maar als ik een leuke tijd tussen langevelderslag en zandvoort (lang rechtdoor, geen stoplichten, geen verkeer) probeer te zetten fiets ik makkelijk 10+ minuten met een HR boven de 180. Ik moet die 5 minuten-test maar eens doen.. Maar lijkt me ook lastig.. mijn hartslag schommelt nogal, ook als ik er op let. | |
kanovinnie | donderdag 16 mei 2013 @ 11:50 |
Oh, zo benieuwd ben ik er eigenlijk niet naar. Blijf een simpel toerdertje. | |
iScream. | donderdag 16 mei 2013 @ 11:51 |
Daar woon ik 1 kilometer vandaan! ![]() | |
Oksel | donderdag 16 mei 2013 @ 11:52 |
JEUHH!! Feest. | |
RealBizkit666 | donderdag 16 mei 2013 @ 11:52 |
Wel als het om mijn vaste korte trainingsroute (37 km) gaat. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 16 mei 2013 @ 11:54 |
Ook niet relevant. Tempratuur, stoplicht tegen ja of nee, even moeten wachten op fietsers ofzo en de wind hebben veel invloed. | |
Tommeke | donderdag 16 mei 2013 @ 12:03 |
Jij bent toch die gozer die altijd met dicht achterwiel meedoet? | |
Tommeke | donderdag 16 mei 2013 @ 12:04 |
Fryslan boppe! | |
kanovinnie | donderdag 16 mei 2013 @ 12:09 |
Zeker zo'n neppert van plastic platen met ty-raps? | |
RealBizkit666 | donderdag 16 mei 2013 @ 12:31 |
Klopt allemaal. Maar voordat ik geblesseerd was had dat allemaal geen invloed om onder de 30 te komen. Ik rijd dat rondje altijd solo overigens. Gewoon weer even hard werken, en rustig aan doen tijdens Limburgs Mooiste. ![]() | |
SuperWeber | donderdag 16 mei 2013 @ 12:33 |
Jep en tijdrithelm niet te vergeten, scheelt zeker een fietslengte in de eindsprint ![]() | |
Gripper | donderdag 16 mei 2013 @ 12:40 |
En natuurlijk al je lagers ceramisch. Ja, ook de derailleur wieltjes!! | |
kanovinnie | donderdag 16 mei 2013 @ 12:50 |
Gewoon geen derailleur en een vast 53x11 verzet, je rijd toch 50+. | |
SuperWeber | donderdag 16 mei 2013 @ 13:34 |
Natuurlijk en mijn Fok!Radioshack tenue aan om het helemaal af te maken ![]() Nêh, het is geen baanfiets ![]() | |
kaasplankje | donderdag 16 mei 2013 @ 13:37 |
Sinds ik niet meer op mijn gemiddelde snelheid & me hartslag let, train ik een stuk lekkerder | |
kaasplankje | donderdag 16 mei 2013 @ 13:37 |
vol |