Jouw keuze. Maar vind je het erg dat ik je argument om van een Mac af te zien op zijn zachts gezegd ongeloofwaardig en slap vind? De reden dat ik dit zeg is omdat ik dit soort argumenten al te vaak heb zien voorbijkomen. En hoe vaak men ook gerede argumenten aanvoert waarom een Mac op den lange duur toch nog voordelen heeft ten opzichte van een Windows computer, uiteindelijk zie je dan toch dat men voor het korte termijn werk kiest en aankomt met het GHZ verhaal,iets dat jij ook duidelijk aangeeft in je uitleg. Immers als de Mac diezelfde optische specs had als de Windows computer dan koos je voor de Mac.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:42 schreef RuckTape het volgende:
Ik zie toch maar af van de aanschaf van een Macbook. Ik heb hier een heel stuk getypt met goed onderbouwde redenen waarom ik een Macbook niet zou kopen. Bij het nakijken van de prijzen van Apple (Omdat ik natuurlijk wel de juiste prijzen wil benoemen) heb ik per ongeluk het tabblad van fok weggeklikt.[ afbeelding ]
Het kwam er dus op neer dat ik dat ding te duur vond en na nader inzien een Windows machine meer uitkomst bied dan een Apple machine. Waarom? Ik ben dan verplicht om 80% van mijn applicaties virtueel of via Crossover te draaien, voor informatica en andere technische doeleinden vind ik het te onhandig. Bovendien vind ik de snelheid van een Macbook die voorzien is van een 2,4 Ghz processor tegenvallen, tenminste voor die prijs. Stel dat voor plus minus 2200 euro de Macbook wordt geleverd met een 2,8 Ghz Quadcore en 16 Gb werkgeheugen was het een ander verhaal geweest.
Al met al wil ik jullie hartelijk bedanken geen Apple/Windows oorlog gestart te hebben en dat jullie mij voorzien hebben van bruikbare informatie.![]()
Dan maar een stoeptegel van een laptop.
Bootcamp is een programma dat dualboot voor je regelt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:49 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Dual boot is wel iets anders dan bootcamp
nu toch weer...?quote:
Aan de prijs val natuurlijk niks te doen, maar ik heb besloten om het er toch voor te gaan betalen. Ik ben van plan om Windows 7 op de hardeschijf te plaatsen met mijn bestaande licentie. Windows 8 vindt ik niks, ik heb het 2,5 jaar gebruikt (Beta en officiële).quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:49 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Het doet nog steeds niets aan de prijs, sterker nog, je zal er ook nog een W8 licentie bij moeten kopen. Het zal inderdaad wel vlot verlopen, zeker met SSD. De kwaliteit van de Macbook Pro is echter nog ongeëvenaard en daardoor is het gewoon een niche product.
Dual boot is wel iets anders dan bootcamp, de een is handmatig instellen en de ander via een programma, maar het ligt dicht bij elkaar
Ja.quote:
Kun je misschien toch een samenvatting geven van deze argumenten? Want ik ben ze nog niet tegengekomen, anders dan dat het er mooi uit ziet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:48 schreef Iwanius het volgende:
En hoe vaak men ook gerede argumenten aanvoert waarom een Mac op den lange duur toch nog voordelen heeft ten opzichte van een Windows computer, uiteindelijk zie je dan toch dat men voor het korte termijn werk kiest en aankomt met het GHZ verhaal,iets dat jij ook duidelijk aangeeft in je uitleg.
Aangezien een Mac tegenwoordig ook gewoon een x86 pc is zijn specs zeker vergelijkbaar. Of zijn een HP Elitebook 8760 met Win 7/8 en een HP Elitebook 8760 met Ubuntu ook niet gelijk te stellen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:48 schreef Iwanius het volgende:
Immers als de Mac diezelfde optische specs had als de Windows computer dan koos je voor de Mac.Sorry maar dan zit je nog steeds vast in het aloude Apple vs Windows denken waarbij men de specs van een Mac gelijk stelt aan die van een Windows computer,iets dat allang is uitgelegd her en der.
Performance hangt af van hardware en software. Als je alleen specs vergelijkt, laat je de software buiten beschouwing. En die is juist compleet verschillend.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Aangezien een Mac tegenwoordig ook gewoon een x86 pc is zijn specs zeker vergelijkbaar. Of zijn een HP Elitebook 8760 met Win 7/8 en een HP Elitebook 8760 met Ubuntu ook niet gelijk te stellen?
De keus voor een mac of een ander merk laptop maak je nu eenmaal op specs, uiterlijk, OS, applicatie ondersteuning en persoonlijke voorkeur, om nu het argument van een ander af te doen als slap en ongeloofwaardig is imo zeer goedkoop en slap. Als je 80% van je werk niet kunt doen op een Mac (zoals ts aangeeft) dan zou de keus voor een mac ook een vreemde zijn trouwens.
Wil je OSX op een high end laptop neem je een macbook, wil je met Windows werken op een high end laptop dan zou ik eerder voor de top lijnen van HP, Lenovo, Dell en Asus gaan bijvoorbeeld.
Uiteraard maar dan nog zijn een mac en een andere laptop prima op specs te vergelijken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:29 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Performance hangt af van hardware en software. Als je alleen specs vergelijkt, laat je de software buiten beschouwing. En die is juist compleet verschillend.
Natuurlijk kan je specs vergelijken als je dat leuk vindt, maar specs zijn niet het uiteindelijke doel, of wel? Wat je uiteindelijk wil, is performance. En daar heb je gewoon geen compleet beeld van als je alleen naar specs kijkt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
Uiteraard maar dan nog zijn een mac en een andere laptop prima op specs te vergelijken.
Of osx beter is dan windows is trouwens een persoonlijke voorkeur, geen feitelijke onderbouwing en aangezien TS al aangaf dat hij op een mac met osx 80% moet switchen lijkt mij een windows laptop de logische keuze.
En waarom zou je een mac nemen met bootcamp en windows 7 (waarvan je de licentie ook nog moet aanschaffen) terwijl je ook kun kiezen voor een vergelijkbare laptop met windows 7 voor minder geld.
Het spreekt voor zich dat een OS dat jarenlang ontwikkeld en geoptimaliseerd is voor specifieke hardware, op die hardware beter presteert dan een OS dat ontwikkeld is om op honderdduizend verschillende configuraties te kunnen draaien.quote:En het is wel heel 2002 om te stellen dat mac os zoveel beter performed dan windows.
Apple draait toch wel op verschillende configuraties, het is niet zo alsof die mac pro's met een AMD kaart opeens op een ander OS draaien dan degene met een nVidia of met een geīntegreerde intel gpu.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:41 schreef retorbrapi het volgende:
Het spreekt voor zich dat een OS dat jarenlang ontwikkeld en geoptimaliseerd is voor specifieke hardware, op die hardware beter presteert dan een OS dat ontwikkeld is om op honderdduizend verschillende configuraties te kunnen draaien.
Specs zijn een onderdeel van het totaalplaatje, zoals ik als zei kijk je naar meer zaken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 13:41 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je specs vergelijken als je dat leuk vindt, maar specs zijn niet het uiteindelijke doel, of wel? Wat je uiteindelijk wil, is performance. En daar heb je gewoon geen compleet beeld van als je alleen naar specs kijkt.
Wel vreemd dan dat osx niet beter performed op gelijke hardware dan windows of een goede linux distributie.quote:Het spreekt voor zich dat een OS dat jarenlang ontwikkeld en geoptimaliseerd is voor specifieke hardware, op die hardware beter presteert dan een OS dat ontwikkeld is om op honderdduizend verschillende configuraties te kunnen draaien.
Niet mijn ding en hooguit artistiek.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |