abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127014825
Hoe doen jullie die enorme sprongoefeningen als je onderburen hebt? :').
  zondag 26 mei 2013 @ 09:33:12 #77
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127014833
Dat is toch die afbeulneger?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zondag 26 mei 2013 @ 09:44:56 #78
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127014953
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 09:32 schreef karoltje het volgende:
Je moet niet op je buren springen.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zondag 26 mei 2013 @ 12:13:12 #79
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127017592
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 09:32 schreef karoltje het volgende:
Dit huis is van beton dus die horen mij helemaal niet. :)

Lijkt me wel heel vervelend als je een krakende vloer hebt, ik zou de grote sprongen dan maar overslaan en 1 van zijn andere oefeningen er voor in de plaats doen.

Zometeen aan de slag met dag 2, de spierpijn valt nu nog mee :P

[ Bericht 8% gewijzigd door NotGuilty op 26-05-2013 13:33:11 ]
  zondag 26 mei 2013 @ 15:09:39 #80
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127024205
Dag 2 zit er op. Wel vaker pauze genomen dan wat zij deden :P het was echt te heftig ook door de lichte spierpijn van gisteren. Wat een heerlijk gevoel :7
pi_127028863
dag 3 van week 3 zit er op, het blijft werken en behoorlijk zweten maar o zo lekker :).

Sprongen zijn prima te doen, focus op het goed uitvoeren en dan zacht neerkomen (dat voorkomt ook blessures). Denk dat onze buren ons soms wel kunnen horen (rijtjes woning) maar interesseert me eigenlijk vrij weinig, het zal in elk geval geen overlast nivo zijn.
There are three things that smell like fish!
  zondag 26 mei 2013 @ 18:53:07 #82
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127033735
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:48 schreef m0672 het volgende:
dag 3 van week 3 zit er op, het blijft werken en behoorlijk zweten maar o zo lekker :).

Sprongen zijn prima te doen, focus op het goed uitvoeren en dan zacht neerkomen (dat voorkomt ook blessures). Denk dat onze buren ons soms wel kunnen horen (rijtjes woning) maar interesseert me eigenlijk vrij weinig, het zal in elk geval geen overlast nivo zijn.
Je weet natuurlijk niet wat voor vloer ze heeft. In het vorige huis waar ik woonde hoorden ze me zelfs als ik op mijn tenen liep en hoewel ik boven hun woonde, kon ik hun beneden ook horen lopen.
Lijkt me handig/netjes om gewoon even tegen je buren te zeggen dat je gaat sporten en dat ze het bij overlast even moeten aangeven. Spreek af dat als je niks van ze hoort, dat er dan ook niks aan de hand is. Probleem opgelost, voordat je straks gezeik hebt met meldingen van overlast etc. :)
pi_127038905
da's ook zo, die ervaring heb ik nooit gehad, altijd rij/vrijstaand gewoond... idd even afspraken maken met de buren als nodig.
  zondag 26 mei 2013 @ 23:25:22 #84
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127049516
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:34 schreef m0672 het volgende:
da's ook zo, die ervaring heb ik nooit gehad, altijd rij/vrijstaand gewoond... idd even afspraken maken met de buren als nodig.
Hoeveel kilo ben jij nu kwijt in die derde week?
pi_127077759
Nog veel last van spierpijn? Het wordt echt minder hoor :)

Ikzelf ben 0,9 kg kwijt en 1,5 cm buikomtrek en ongeveer 0,5cm beenomtrek. Mijn eega is een half kg kwijt. Maar bij het opbouwen van spiermassa zal je in principe in het begin niet veel minder gaan wegen. Spieren wegen meer dan vet he.

Het begint er bij ons beide ook al wel wat beter uit te zien (het lijf wordt weer strakker en komt weer beter in model ;)) maar dat kan ook tussen de oren zitten dus hebben we maar een paar foto's gemaakt. Ik denk dat het pas echt zichtbaar wordt over een paar weken. Ik moet wel bekennen dat we het dieet niet volgen (we eten over het algemeen wel goed gezond maar het kan beter). We voelen ons wel wat energieker dus dat is in ieder geval alweer winst!

Ik ben het papier kwijt van de eerste fittest, ik heb helaas geen vergelijk met de 2e test maar volgens mij is het allemaal wel wat omhoog gegaan.

Op naar Cardio recovery week 3 :)
pi_127083846
Nou speciaal voor Insanity ook maar een accountje aangemaakt.

Mijn situatie hoe die was:
Een kantoorbaan waarbij ik 8 uur per dag op mijn billetjes zat en ik mijn buik steeds meer zag groeien. Ik ben ook een fervente snoeper, dus dat ging lekker. Voor mijn kantoorbaan liep in stage in een ziekenhuis, en daar liep ik zo'n 9 KM per dag. Kan je nagaan hoe hard het gaat als je 8 uur per dag op je kont zit. Tijd voor verandering dus.

Ik ben vorige week zaterdag begonnen met Insanity, uiteraard met de fit test. Ik zal je zeggen: na 20 min was ik bek en bek af en op het einde moest ik zowat overgeven :P
De volgende dag spierpijn als een gek, maar ik geef natuurlijk niet zo maar op. De volgende dagen ook Insanity gevolgd...nog altijd spierpijn, nog altijd misselijk, maar sinds eergisteren ofzo geen spierpijn meer en eigenlijk ook niet meer misselijk. Je lichaam went er gewoon aan.

Ik moet wel zeggen dat ik echt nog niet volledig 40 minuten kan doen, want dat trek ik echt nog niet. Ik snap niet dat die mensen dit vol kunnen houden, maar ik merk wel vooruitgang. Ook mijn lichaam lijkt iets strakker, maar er zit nog steeds teveel vet, vooral op mijn buik en borst. Weet ook niet of ik dat met Insanity kwijt ga raken...Ik wissel Insanity af en toe wel af met wat andere intensieve activiteiten, zoals fietsen en zwemmen. Zo hou ik het ook leuk voor mezelf.

Ik ben ook compleet gestopt met snoepen en ik heb eigenlijk pas 1 keer de drang gehad om weer te gaan snoepen, maar toen heb ik een bak cruesli op met melk. Ik ben trouwens 1.97M en ik weeg 85 Kilo.

Ik heb wel gevoel dat ik misschien nu iets te weinig eet, maar de honger is echt met de helft minde sinds ik ben begonnen, had ik niet verwacht.

Wat ik nu eet:
- 's ochtends twee boterhammen met een beker melk en fruit of vers geperste sinaasappelsap
- In de middag rond 12-13 uur 4 boterhammen
- En avond eten, wat eigenlijk altijd groente, vlees en aardappels is met op zijn tijd iets vlees vervangend of vis.
- Door de dag heen drink ik alleen water

Morgen iedergeval geen Insanity, maar een avond baantjes trekken :D
For your information: ik zit nog altijd 8 uur per dag op mijn kont, maar nu met sporten! :P

[ Bericht 2% gewijzigd door aeonfast op 27-05-2013 21:39:21 ]
  maandag 27 mei 2013 @ 22:42:39 #87
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127088801
Hier zit dag 3 er op, was bijna niet te doen en verga inmiddels inderdaad van de spierpijn. Kon vandaag amper normaal lopen de hele dag :') Er is wel in combinatie met mijn dieet - waar ik donderdag mee ben begonnen ( shakes en koolhydraatvrij eten) al 2,5 kilo af en nee dat is geen vocht want ik was al bezig met afvallen en was op een plateau beland waarbij het maar niet verder omlaag wilde gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:48 schreef m0672 het volgende:
Nog veel last van spierpijn? Het wordt echt minder hoor :)

Ikzelf ben 0,9 kg kwijt en 1,5 cm buikomtrek en ongeveer 0,5cm beenomtrek.
Dit vind ik dan weer erg weinig voor 6 dagen per week 3 lang weken trainen als ik eerlijk ben. Ik weet niet hoeveel je in totaal kwijt moet, want het is natuurlijk wel zo dat als je relatief weinig kwijt moet, dat het ook langzamer gaat dan wanneer het bijvoorbeeld 10 kilo's of 40 zijn. Ik wil er nu nog 8 kwijt.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:32 schreef aeonfast het volgende:
Welkom ^O^

[ Bericht 32% gewijzigd door NotGuilty op 27-05-2013 22:52:52 ]
pi_127096967
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:32 schreef aeonfast het volgende:
Welkom!
hier ook een burobaan maar geen snoeper en heb ook niet heel veel gewicht te verliezen maar na het stoppen met roken is alles een beetje rond mn middel gaan zitten en gebrek aan beweging laat het allemaal een beetje hangen enz ;). Wij zijn vooral bezig om conditioneel sterker te worden met een strakker lijf. Wij snoepen niet echt, paar meergranenkoekjes bij de thee 's middags en als ik kijk wat ikzelf binnen krijg dan is het eerder te weinig dan te veel :( (op voedingscentrum.nl kan je een soort eetdagboek bij houden, dan zie je ook wel een beetje wat je binnen krijgt (vet, koolhydraten, vezels enz) hoewel veel producten missen). 1.97m met 85kg is toch niet heel verkeerd qua gewicht?

Wij (mijn vrouw en ik trainen samen) houden de hele workouts ook nog niet vol en vallen soms al half om bij de warming up (die soms pittiger is dan de rest van de workout). Vooral het op de juiste wijze gebruiken van je core spieren maakt het zwaar. Overigens is Insanity eigenlijk bedoeld voor mensen met een gemiddelde tot goede conditie en dat zijn wij niet echt maar toch is het heerlijk te doen en je merkt dat het echt steeds beter gaat.

quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:42 schreef NotGuilty het volgende:
Dit vind ik dan weer erg weinig voor 6 dagen per week 3 lang weken trainen als ik eerlijk ben. Ik weet niet hoeveel je in totaal kwijt moet, want het is natuurlijk wel zo dat als je relatief weinig kwijt moet, dat het ook langzamer gaat dan wanneer het bijvoorbeeld 10 kilo's of 40 zijn. Ik wil er nu nog 8 kwijt.
De eerste week hadden wij enorm veel last van spierpijn, nu in de 3e week hebben we er af en toe nog wel wat last van maar een heel stuk minder.

Het gewichtverlies is idd niet heel veel, dat viel ons ook wat tegen maar zoals ik al zei: spiermassa is een heel stuk zwaarder dus zeker in het begin zal dat wat compenseren. Bij mijn vrouw is het allemaal een beetje afhankelijk welke week van de maand we leven wat het beeld ook weer een beetje vertroebeld. En ook zie ik net dat onze weegschaal niet goed meer is , 2 metingen binnen 10 minuten en ik ben al een kilo kwijt.

Ik google nog wel eens wat en heb weer wat ervaringsverhalen gelezen waarin mensen relatief weinig gewicht verloren maar wel weer zichtbaar strak in het vel kwamen (met foto's). Ook is op veel plekken te lezen (ook in dit topic) dat de echte resultaten pas in de MAX trainingen komen, de core is echt het opbouwen van de basis, dus het lijf klaar maken voor het echte werk ;) en een aantal sporters zijn al met de 2e of zelfs 3e serie bezig.

Houd er trouwens rekening mee dat je wel koolhydraten nodig hebt. Wij hebben de hoeveelheid enkelvoudige koolhydraten wel aangepast (minder suikers), meer eetmomenten (betere verdeling over de dag) en we gebruiken whey shakes (dus geen echte maaltijdvervangers) als extra eiwitbron.

Ik zag dat er een soort instructiedvd te krijgen is (de Sanity check) waarop wordt uitgelegd hoe de oefeningen eigenlijk moeten (dus wanneer ademen, wanneer wat aanspannen enz.enz). Jammer dat die niet in de dvd serie van de workout zelf zitten :(. Zag ook dat er in de zomer een nieuwe workout serie komt, T25... misschien een leuke opvolger als de 60 dagen (of 120 dagen) erop zit om de boel bij te houden ;)

edit: nog iets over eten en insanity:
http://www.teambeachbody.(...)ds/message/196605480
pi_127104692
Heb ook Insanity gedaan, in feb en maart.
Nu bezig met een hybrid P90X/Insanity programma van twee maanden.

Volgend programma ligt ook al klaar: Insanity Asylum.

In de zomer komt Shaun T overigens met een nieuw programma: Focus T25.
ik zie al een paar bekende gezichten :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_127110719
Oeh, hier moet ik me maar eens in gaan lezen, want hier wil ik ook wel mee gaan beginnen.

Vraag me alleen af hoe het zal gaan als je astma hebt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_127110744
Geen idee hoe en wat met Astma, misschien even je huisarts vragen!

T25 zou een mooi vervolg kunnen zijn op diverse andere programma's, het is een 5 dagen per week 25 minuten workout zonder pauze's dus gewoon even doorrammen ;). De andere programma's zoals p90x, asylum 1 en 2 enz hebben allemaal extra spullen nodig, komt misschien nog wel maar eerst maar even door met deze :)

Kunnen wij Europeanen ons ook aanmelden een beachbody site? Ik heb 1 keer eentje geprobeerd maar kreeg meteen gezeur dat het alleen voor US of Canada is.

Nog even een hartslagmeter halen (zat al in de planning voor looptraining). Volgens mij niet verkeerd.
pi_127111132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:53 schreef m0672 het volgende:
Naah sporten kan wel gewoon, eerst maar kijken of het lukt voor we naar de huisarts rennen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_127113996
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:04 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Naah sporten kan wel gewoon, eerst maar kijken of het lukt voor we naar de huisarts rennen.
je kent jezelf het beste maar het is best wel pittig, hou daar wel rekening mee.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:36:09 #94
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_127116201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 07:29 schreef m0672 het volgende:

[..]

Welkom!
hier ook een burobaan maar geen snoeper en heb ook niet heel veel gewicht te verliezen maar na het stoppen met roken is alles een beetje rond mn middel gaan zitten en gebrek aan beweging laat het allemaal een beetje hangen enz ;). Wij zijn vooral bezig om conditioneel sterker te worden met een strakker lijf. Wij snoepen niet echt, paar meergranenkoekjes bij de thee 's middags en als ik kijk wat ikzelf binnen krijg dan is het eerder te weinig dan te veel :( (op voedingscentrum.nl kan je een soort eetdagboek bij houden, dan zie je ook wel een beetje wat je binnen krijgt (vet, koolhydraten, vezels enz) hoewel veel producten missen). 1.97m met 85kg is toch niet heel verkeerd qua gewicht?

Wij (mijn vrouw en ik trainen samen) houden de hele workouts ook nog niet vol en vallen soms al half om bij de warming up (die soms pittiger is dan de rest van de workout). Vooral het op de juiste wijze gebruiken van je core spieren maakt het zwaar. Overigens is Insanity eigenlijk bedoeld voor mensen met een gemiddelde tot goede conditie en dat zijn wij niet echt maar toch is het heerlijk te doen en je merkt dat het echt steeds beter gaat.

[..]

De eerste week hadden wij enorm veel last van spierpijn, nu in de 3e week hebben we er af en toe nog wel wat last van maar een heel stuk minder.

Het gewichtverlies is idd niet heel veel, dat viel ons ook wat tegen maar zoals ik al zei: spiermassa is een heel stuk zwaarder dus zeker in het begin zal dat wat compenseren. Bij mijn vrouw is het allemaal een beetje afhankelijk welke week van de maand we leven wat het beeld ook weer een beetje vertroebeld. En ook zie ik net dat onze weegschaal niet goed meer is , 2 metingen binnen 10 minuten en ik ben al een kilo kwijt.

Ik google nog wel eens wat en heb weer wat ervaringsverhalen gelezen waarin mensen relatief weinig gewicht verloren maar wel weer zichtbaar strak in het vel kwamen (met foto's). Ook is op veel plekken te lezen (ook in dit topic) dat de echte resultaten pas in de MAX trainingen komen, de core is echt het opbouwen van de basis, dus het lijf klaar maken voor het echte werk ;) en een aantal sporters zijn al met de 2e of zelfs 3e serie bezig.

Houd er trouwens rekening mee dat je wel koolhydraten nodig hebt. Wij hebben de hoeveelheid enkelvoudige koolhydraten wel aangepast (minder suikers), meer eetmomenten (betere verdeling over de dag) en we gebruiken whey shakes (dus geen echte maaltijdvervangers) als extra eiwitbron.

Ik zag dat er een soort instructiedvd te krijgen is (de Sanity check) waarop wordt uitgelegd hoe de oefeningen eigenlijk moeten (dus wanneer ademen, wanneer wat aanspannen enz.enz). Jammer dat die niet in de dvd serie van de workout zelf zitten :(. Zag ook dat er in de zomer een nieuwe workout serie komt, T25... misschien een leuke opvolger als de 60 dagen (of 120 dagen) erop zit om de boel bij te houden ;)

edit: nog iets over eten en insanity:
http://www.teambeachbody.(...)ds/message/196605480
Koolhydraten zijn niet goed voor mij. Het zorgt er voor dat ik de hele dag en nacht een onstilbare irritante honger heb. Ik voel dan echt mijn bloedsuikerspiegel schommelen en vraag me dan opeens af waarom ik me zo kriegelig, opgejaagd/ongemakkelijk en snel geërgerd voel. Zodra ik brood, aardappelen, pasta, rijst etc. van mijn menu schrap heb ik geen last van honger en die rare spanning. Ja tuurlijk af en toe honger rond etenstijd als ik te laat ben met eten, dus als ik bijvoorbeeld door omstandigheden pas om 20:00 uur aan het avond eten kan ;( , maar geen onstilbare honger die alsmaar aanhoudt. Van koolhydraten kom ik ook teveel aan, ik kan er gewoon niet goed tegen hoe spijtig dat ook is.

Als ik naar de fitnesswereld kijk is een eiwitrijk dieet trouwens niet vreemd. Maar volgens mij bedoelen jij en ik hetzelfde, ik heb namelijk ook shakes en in de avond eet ik dus geen koolhydraten, maar er zitten natuurlijk wel koolhydraten in groenten. Ik bedoel net als jij dus suikers, alleen laat aardappelen, brood, pasta, rijst etc. ook staan en kies ik voor een bakje magere yoghurt, rauwkost, ei, vlees, tonijn etc.

Heb ook even gelezen over mensen die weinig in kilos afvallen maar wel in vetpercentage en in cm's. Ik blijf me wel wegen maar heb ook maar mijn buikomtrek gemeten en opgeschreven dus dat hou ik ook bij nu, mocht de weegschaal me demotiveren dan kan ik kijken of mijn omtrek de weegschaal gelijk geeft of niet.

Bij mij kwam het trouwens ook door het stoppen met roken 3 jaar geleden. Daarvoor altijd slank geweest en opeens liep het uit de hand. Die SanityCheck zal vast wel online te vinden zijn

T25 lijkt me ook wel wat voor na de 2 maanden Insanity :) Als ik klaar ben met afvallen ga ik Asylum bestellen. Lijkt me wel leuk met al die spullen :D het ziet er alleen onmogelijk uit. Daar moet je echt al voor in vorm zijn. Wel leuk dat hij nieuwe dingen blijft uitbrengen, nu heb ik niet zo een gevoel van " Oke en na die twee maanden, wat dan? ", want er is nog veel meer 8-)

De warming up is inderdaad idioot zwaar, ik dacht al dat het aan mij lag maar ik ben dus niet de enige gelukkig :') Ik hou het vol, maar dan ben ik echt helemaal kapot en half misselijk als hij met de echte training begint. Op zich kan ik ze redelijk goed bijbenen ( behalve Tanya, ik kijk maar niet eens meer naar haar ) tot aan het laatste kwartiertje, dan moet ik echt langzamer en bij de cooldown ben ik te moe en die laat ik tot nu toe steeds zitten.
pi_127119539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:36 schreef NotGuilty het volgende: De warming up is inderdaad idioot zwaar, ik dacht al dat het aan mij lag maar ik ben dus niet de enige gelukkig :') Ik hou het vol, maar dan ben ik echt helemaal kapot en half misselijk als hij met de echte training begint. Op zich kan ik ze redelijk goed bijbenen ( behalve Tanya, ik kijk maar niet eens meer naar haar ) tot aan het laatste kwartiertje, dan moet ik echt langzamer en bij de cooldown ben ik te moe en die laat ik tot nu toe steeds zitten.
Het is niet echt verstandig om de cooling down over te slaan, dan kun je beter wat vaker een korte pauze nemen in de circuits. Ieder fatsoenlijk fitness programma vermeld dat de warm up en de cooling belangrijk zijn en dat je die niet mag overslaan.

De warm up in de eerste week: WTF?
Nu zweet ik me nog steeds de pleuris tijdens de stretch, maar is het niet meer zwaar.

De eerste volle "tour" van insanity viel ik iets meer dan 4 kilo af. Niet echt spectaculair, maar er was wel duidelijk verbetering zichtbaar in mijn voor en na foto's.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:53 schreef m0672 het volgende:

T25 zou een mooi vervolg kunnen zijn op diverse andere programma's, het is een 5 dagen per week 25 minuten workout zonder pauze's dus gewoon even doorrammen ;). De andere programma's zoals p90x, asylum 1 en 2 enz hebben allemaal extra spullen nodig, komt misschien nog wel maar eerst maar even door met deze :)

Kunnen wij Europeanen ons ook aanmelden een beachbody site? Ik heb 1 keer eentje geprobeerd maar kreeg meteen gezeur dat het alleen voor US of Canada is.

Nog even een hartslagmeter halen (zat al in de planning voor looptraining). Volgens mij niet verkeerd.
Een keer keer geprobeerd aan te melden, maar kon idd niet.
Ik heb een aantal Amerikaanse vrienden die beachbody coach zijn of ook een van de beachbody programma's volgen, dus mocht ik echt zut willen kopen kan dat wel via hen. Maar ik ben niet echt kapot van Beachbody's multi-layer marketing program, dus de kans dat ik koop van Beachbody is vrij klein.
Voor p90x kun je echt wel hier de spullen kopen die je nodig hebt kan ik uit ervaring mededelen. Pull-up bar kun je bij bv de kijkshop kopen. Dumbells kun je overal kopen, en resistance bands kun je makkelijk via bv amazon.co.uk kopen. De recoverydrinks, proteinbars e.d. heb je natuurlijk niet nodig, dat is voor luie amerikanen die zelf niet kunnen nadenken over eten en drinken.
Voor P90X2 heb je alweer wat meer nodig, met name allerlei rare medice balls enzo... ik ben er niet zo kapot van. Het hele idee van zo'n homeworkout is dat je dat met minimale middelen kunt doen, maar ik vind dat ik nu al een aardige verzameling heb van allerlei fitnesshulpmiddelen en dan moet ik nog voor Asylum zo'n agility ladder zien te scoren :')

Ik schafte een hartslagmeter aan in de derde week van Insanity, en het is zeker een waardevol hulpmiddel. Niet alleen kun je checken dat je in de juiste hartslagzone zit voor je doel, het is ook mooi om na verloop van tijd te zien hoe je gem en max hartslag tijdens de diverse workouts naar beneden gaat.
pi_127120677
hmm wij redden het beide echt nog niet om een volledige workout vol te houden, ook niet tot het laatste kwartier. De eerst 2 sets lukt meestal nog wel maar dan in de snelle set is het echt even afgelopen. We proberen wel hun tempo bij te benen hoewel ze daar ook steeds voor 'waarschuwen' maar het gaat eigenlijk een beetje vanzelf. En ik denk dat het te weinig kcal binnenkrijgen zich wel wreekt onder de training. We doen echt ons best om toch voldoende binnen te krijgen maar het lijkt alsof we moeten eten om maar te eten, heel raar als je eigenlijk niets nodig lijkt te hebben.

Sanity check kan ik echt niet vinden, heb volgens mij alles al gehad :(

Nog 1 dag en dan weer rust en op naar week 4 :)
pi_127121221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:49 schreef Guard het volgende:

Voor p90x kun je echt wel hier de spullen kopen die je nodig hebt kan ik uit ervaring mededelen. Pull-up bar kun je bij bv de kijkshop kopen. Dumbells kun je overal kopen, en resistance bands kun je makkelijk via bv amazon.co.uk kopen. De recoverydrinks, proteinbars e.d. heb je natuurlijk niet nodig, dat is voor luie amerikanen die zelf niet kunnen nadenken over eten en drinken.
Voor P90X2 heb je alweer wat meer nodig, met name allerlei rare medice balls enzo... ik ben er niet zo kapot van. Het hele idee van zo'n homeworkout is dat je dat met minimale middelen kunt doen, maar ik vind dat ik nu al een aardige verzameling heb van allerlei fitnesshulpmiddelen en dan moet ik nog voor Asylum zo'n agility ladder zien te scoren :')

Ik schafte een hartslagmeter aan in de derde week van Insanity, en het is zeker een waardevol hulpmiddel. Niet alleen kun je checken dat je in de juiste hartslagzone zit voor je doel, het is ook mooi om na verloop van tijd te zien hoe je gem en max hartslag tijdens de diverse workouts naar beneden gaat.
Dumbells (en ez bar ed) heb ik nog wel liggen, medicine balls ed zijn wel goed te krijgen maar ik wil niet weer de hele woonkamer vol hebben met spullen (er lopen ook kids rond). Pull up heb ik niet veel aan, ik zou niet weten waar ik die moet bevestigen. Verder zijn proteine shakes en bars een prima aanvulling op een goede voeding vooral als je erg zwaar traint.

Agility ladder heb je ook bij kijkshop hoewel die wel wat langer is :P (de SKLZ Agility Quick Ladder)
pi_127122551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:18 schreef m0672 het volgende:

[..]

Dumbells (en ez bar ed) heb ik nog wel liggen, medicine balls ed zijn wel goed te krijgen maar ik wil niet weer de hele woonkamer vol hebben met spullen (er lopen ook kids rond). Pull up heb ik niet veel aan, ik zou niet weten waar ik die moet bevestigen. Verder zijn proteine shakes en bars een prima aanvulling op een goede voeding vooral als je erg zwaar traint.

Agility ladder heb je ook bij kijkshop hoewel die wel wat langer is :P (de SKLZ Agility Quick Ladder)
Tuurlijk zijn proteine supplementen belangrijk, maar zoveel lift ik niet. Bovendien zijn er hier genoeg alternatieven te verkrijgen zodat je niet die beachbody dingen hoeft te bestellen (als je dat hier al zou kunnen).
Voor pullups gebruik ik zo'n iron gym ding voor de deurpost, ook de enig plek in huis die geschikt is daarvoor. Ik ga echt geen dingen in de muur of plafond schroeven...

Bedankt voor de ladder tip, ik had zelf eigenlijk nog niet echt gezocht.
pi_127140216
Ik weet niet of het kan, maar vandaag is de eerste dag van week 2, maand 2. Ik heb het idee dat ik ontzettend vocht vast hou. Ik merk dit altijd aan mijn trouwring die ik bijna niet meer af krijg. Ik zou alleen niet weten hoe dat kan. Ik train elke dag, en zeker in maand 2 gutst het zweet (dus vocht) eruit. Drink bijna geen alcahol. En ik eet goed. Drink liters water per dag....

Klinkt het vocht vasthouden bekend bij iemand. Ik merkt het niet alleen aan mijn ring, ik zie het ook echt in de spiegel aan mijn lijf. En ik moet zeggen: ERG DEMOTIVEREND!! :( :( :(
pi_127140982
Dan zou ik eens goed naar je voeding gaan kijken. Met name letten op natrium (zout), dat zorgt ervoor dat je vocht vasthoudt.
BTW alcohol zorgt er juist voor dat je uitdroogt niet dat ik hiermee wil zeggen dat je moet gaan zuipen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')