Hehe.quote:Op maandag 13 mei 2013 02:51 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Top! Laten we hopen op 'goed' nieuws!
Bedankt voor vandaag!
http://nos.nl/artikel/506(...)en-vader-broers.htmlquote:Politie zoekt schoenen vader broers
De vader van de kinderen is in het bezit van deze identieke soort schoenen
Politie
Toegevoegd: zondag 12 mei 2013, 22:04
Update: zondag 12 mei 2013, 22:31
De politie is op zoek naar de schoenen van de vader van de vermiste broers Ruben en Julian. Vanavond werd een foto vrijgegeven van soortgelijke schoenen.
Het lichaam van de vader werd dinsdagochtend zonder schoenen aangetroffen in recreatiegebied het Doornse Gat. Hij had zelfmoord gepleegd. De schoenen werden ook niet bij hem in de auto of thuis teruggevonden.
Spanband
Verder is de politie nog op zoek naar een stuk sleepkabel. Een deel daarvan werd op de plek van de zelfmoord aangetroffen, maar waar de rest is, is niet bekend.
Ook gaf de politie een foto vrij van een spanband die werd gevonden bij het lichaam. Het is onduidelijk of die iets met de zaak heeft te maken, maar de politie wil graag in contact komen met mensen die meer weten. "Het kan bijvoorbeeld zijn dat de vader deze spanband recent heeft aangeschaft, al dan niet in combinatie met de sleepkabel of andere goederen."
Visvijver
De politie zocht vanavond rond een visvijver in het Limburgse Geulle. De zoektocht werd rond 21.30 uur gestaakt, maar morgen zal de vijver opnieuw worden doorzocht.
Vrijwilligers die vandaag bij het Limburgse Beek en bij Austerlitz in Utrecht zochten, hebben geen sporen van Ruben en Julian gevonden.
Zolang ze niet gevonden zijn weten we niet of hij daadwerkelijk bewust de moeite heeft genomen om ze te verbergen. Dat de politie ze niet gevonden heeft wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat ze verstopt zijn. Het gebied waar ze zouden kunnen zijn is zo groot dat ze ook gewoon "nog niet gevonden" kunnen zijn. Als hij ze "gewoon" op een plek achter heeft gelaten waar weinig mensen komen dan kan het ook lang duren voor ze gevonden worden, terwijl hij ze misschien dus helemaal niet begraven heeft of iets dergelijks, maar dat ze wel gewoon zichtbaar zouden zijn als iemand er toevallig langslooptquote:Op maandag 13 mei 2013 02:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is een (internationaal) opsporingsbericht voor die kids en de complete route die hij met de kids heeft afgelegd is in binnen en buitenland nagelopen.
Oftewel als hij de moeite om ze onvindbaar te maken niet genomen had waren ze nu allang gevonden.
Waar kunnen twee kinderen van zo'n jonge leeftijd zich in godsnaam vrijwillig en zonder hulp van volwassenen schuilhouden zonder gevonden te worden?
Afhankelijk van welke kant aan het Treekerveld kan dat aan de weg van Amersfoort naar Doorn zijn.quote:Op maandag 13 mei 2013 07:11 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Op de frontpage schrijft iemand dat er een trekkabel gevonden is in de buurt van leusden. Op de twitter van julianrubennl schrijft iemand dat er een sleepkabel lag in de vuilnisbak bij treekerveld. .
Ik vraag me dat ook elke morgen weer af. Ik heb dat nog nooit eerder gehad bij een zaak. Maar hebben we ooit eerder een dergelijke zaak gehad in Nederland?quote:
Die is volgens mij al doorgezaagd als eerste, zeker nu bekend is dat hij zeker 30 minuten daar in de buurt was.quote:Op maandag 13 mei 2013 05:04 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde op het nieuws dat de ex van die man in de omgeving van Neerbeek woont, misschien dat zij er meer van weet. Maar die zal dan ook wel vast een bezoekje van oom agent hebben gekregen.
Komt ook doordat je niet ontkomt aan het nieuws door de overkill aan informatie en media.quote:Op maandag 13 mei 2013 08:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook elke morgen weer af. Ik heb dat nog nooit eerder gehad bij een zaak. Maar hebben we ooit eerder een dergelijke zaak gehad in Nederland?
Eens.quote:Op maandag 13 mei 2013 07:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Zolang ze niet gevonden zijn weten we niet of hij daadwerkelijk bewust de moeite heeft genomen om ze te verbergen. Dat de politie ze niet gevonden heeft wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat ze verstopt zijn. Het gebied waar ze zouden kunnen zijn is zo groot dat ze ook gewoon "nog niet gevonden" kunnen zijn. Als hij ze "gewoon" op een plek achter heeft gelaten waar weinig mensen komen dan kan het ook lang duren voor ze gevonden worden, terwijl hij ze misschien dus helemaal niet begraven heeft of iets dergelijks, maar dat ze wel gewoon zichtbaar zouden zijn als iemand er toevallig langsloopt
Recent nog, met die meisjes in Cleveland, Ohio.quote:Op maandag 13 mei 2013 08:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eens.
Soms gebeurd het gewoon dat vermiste mensen na maanden of jaren ergens worden teruggevonden helemaal niet ver van waar werd gezocht.
twitter:JulianRubenNL twitterde op maandag 13-05-2013 om 08:41:44rtvutrechtPolitie corrigeert berichtgeving in media: vader vermiste broertjes werd niet zonder schoenen gevonden. (1/2) reageer retweet
heb hetzelfde...quote:Op maandag 13 mei 2013 08:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook elke morgen weer af. Ik heb dat nog nooit eerder gehad bij een zaak. Maar hebben we ooit eerder een dergelijke zaak gehad in Nederland?
Hoe vaak ga je dit nog herhalen?quote:Op maandag 13 mei 2013 02:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar ik kan dus erg goed tegen dood, lijken, eng en nogzowat...
Zolang het geen bekende is
Dan worden de contactgestoorden wakkerquote:Op maandag 13 mei 2013 08:55 schreef Copycat het volgende:
Bizarre wending neemt dit topic 's nachts.
Ok, duidelijk. Waarom zoeken ze dan naar zijn schoenen?quote:Op maandag 13 mei 2013 08:48 schreef beequeen het volgende:
twitter:JulianRubenNL twitterde op maandag 13-05-2013 om 08:41:44rtvutrechtPolitie corrigeert berichtgeving in media: vader vermiste broertjes werd niet zonder schoenen gevonden. (1/2) reageer retweet
Ah, er kan dus nog steeds sprake zijn van schoenen in de buurt van de jongens.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:15 schreef deedeetee het volgende:
08.17: Politie zet misverstand recht. Jeroen Denis werd niet zonder schoenen gevonden. De wandelschoenen, waarvan de recherche weet dat hij ze had, zijn niet aangetroffen in zijn huis, bij zijn auto of aan zijn lichaam.
das wat duidelijker.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:15 schreef deedeetee het volgende:
08.17: Politie zet misverstand recht. Jeroen Denis werd niet zonder schoenen gevonden. De wandelschoenen, waarvan de recherche weet dat hij ze had, zijn niet aangetroffen in zijn huis, bij zijn auto of aan zijn lichaam.
Omdat hij die misschien maandagochtend nog had en ze die dinsdag nergens meer konden vinden?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe weten ze dat hij andere schoenen aanhad voor dat hij zich ophing?
dat staat toch nergens? Ze weten alleen dat ze een bepaald paar schoenen niet kunnen vindenquote:Op maandag 13 mei 2013 09:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wie weet nu welke schoenen hij aanhad? Er was toch niemand bij?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:18 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Omdat hij die misschien maandagochtend nog had en ze die dinsdag nergens meer konden vinden?
Vind je dat vreemd?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoezo kwijt? Hebben ze zijn schoenen in de kast nagekeken?
Ook als je een paar dagen weggaat kun je wel een extra paar schoenen bij je hebben.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:16 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
das wat duidelijker.
lijkt steeds meer en meer erop dat alles goed is voorbereid door die vader.
De rit naar limburg en terug zonder een echte aanwijzing, verdwijnen van de kinderen, schoenen, zelfmoord.
Voorbeeldje: maandag had hij 2 paar schoenen thuis, paar 1 (die bergschoenen) en paar 2.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wie weet nu welke schoenen hij aanhad? Er was toch niemand bij?
Ga er maar vanuit dat zijn hele woning grondig is doorzocht, ook op dat soort zaken.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoezo kwijt? Hebben ze zijn schoenen in de kast nagekeken?
Hij is dus gevonden met zijn (voorbeeld) nikes, huidige vriendin meldt, na kastinspectie, dat de beruchte lelijke wandelschoenen ook missen.quote:08.17: Politie zet misverstand recht. Jeroen Denis werd niet zonder schoenen gevonden. De wandelschoenen, waarvan de recherche weet dat hij ze had, zijn niet aangetroffen in zijn huis, bij zijn auto of aan zijn lichaam.
08.16: Politie meldt op Radio M Utrecht dat Jeroen Denis en zijn zoontjes Ruben en Julian in Beek lokaal bekend waren. Ze zijn daar maandagavond niet, zoals gespeculeerd werd, op bezoek geweest bij een ex-vriendin van Denis.
07:23 uur: Media verzameld bij de visvijver in Geulle. Ook vrijwillige speurders uit de provincie Utrecht zijn erbij uit belangstelling. De zoekactie begint pas om 9.00 uur.
Zou me niets verbazen als die locaties verschillen, ik bedoel, die kinderen ergens achtergelaten op het stuk dat hij niet te traceren is (telefoon uit) en de schoenen op de plek vanaf waar hij wel te traceren is maar een extra half uur ergens voor nodig had.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:20 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Voorbeeldje: maandag had hij 2 paar schoenen thuis, paar 1 (die bergschoenen) en paar 2.
Paar 2 had hij aan toen hij zich had opgehangen, paar 1 is nooit teruggevonden. Dus de politie denkt dan dat hij die aan had toen hij met die kinderen bezig was, en ze daar heeft weggegooid ofzo.
Je vult het zelf in, dat deed die journalist ook al toen hij van de politie vernam dat ze op zoek zijn naar een paar schoenenquote:Op maandag 13 mei 2013 09:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja inderdaad... maar als je die schoenen hebt dan kun je mogelijk uitzoeken waar hij geweest is, aan de hand van grond of modder aan de schoenen.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als die locaties verschillen, ik bedoel, die kinderen ergens achtergelaten op het stuk dat hij niet te traceren is (telefoon uit) en de schoenen op de plek vanaf waar hij wel te traceren is maar een extra half uur ergens voor nodig had.
Nou als dat al invullen is...quote:Op maandag 13 mei 2013 09:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vult het zelf in, dat deed die journalist ook al toen hij van de politie vernam dat ze op zoek zijn naar een paar schoenen
Als dat tweede paar schoenen sporen bevat van de omgeving waar hij de jongens heeft achtergelaten dan verwacht ik niet dat hij ze nog meegenomen heeft, maar ze bijvoorbeeld samen met een overall en handschoenen achtergelaten heeft.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als die locaties verschillen, ik bedoel, die kinderen ergens achtergelaten op het stuk dat hij niet te traceren is (telefoon uit) en de schoenen op de plek vanaf waar hij wel te traceren is maar een extra half uur ergens voor nodig had.
twitter:rikdogger twitterde op maandag 13-05-2013 om 09:29:01Politie mist een onderdeel van de boot. Wordt nu nagebracht. Zoekactie vertraagd. reageer retweet
Je hebt de posting die ik quotte niet gelezen of heb jij als 1 van de weinige de berichtgeving gemist dat de vader zonder schoenen gevonden was?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:29 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Nou als dat al invullen is...
De vader had schoenen aan, en de bergschoenen zijn niet gevonden.
Conclusie: de vader had niet de bergschoenen aan.
Daar ga ik ook vanuit, als je gaat kijken hoe alles tot nu toe verloopt.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook als je een paar dagen weggaat kun je wel een extra paar schoenen bij je hebben.
Maar in deze vermoed ik dat het idd onderdeel van de voorbereiding was.
Dat vermoeden heb ik ook. Hij kan bv met het ophalen van de kinderen die schoenen hebben aangehad. Maar hij had andere schoenen aan toen ze hem vonden. Of ze hebben via de bankgegevens gezien dat hij ergens in een schoenenzaak gepind heeft, zijn nagegaan welke schoenen hij gekocht heeft. Kan vanalles zijn.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook als je een paar dagen weggaat kun je wel een extra paar schoenen bij je hebben.
Ja, maar als hij ze in zo'n vuilnisbakje aan de rand van een park oid heeft gegooid dan is dat al geleegd waarschijnlijk en vind je die dus ook niet meer terug. En het ligt misschien meer voor de hand dat ze vlakbij de kinderen staan, maar op mij komt eea behoorlijk berekenend over.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:28 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ja inderdaad... maar als je die schoenen hebt dan kun je mogelijk uitzoeken waar hij geweest is, aan de hand van grond of modder aan de schoenen.
Yep, denk het ook.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het lijkt me dat ze dan ook wisten dat hij die schoenen bij zich had (ex-vrouw of ex-vriendin) of andere bekende.
quote:Op maandag 13 mei 2013 09:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt de posting die ik quotte niet gelezen of heb jij als 1 van de weinige de berichtgeving gemist dat de vader zonder schoenen gevonden was?
die berichtgeving?twitter:rtvutrecht twitterde op maandag 13-05-2013 om 08:41:26Politie corrigeert berichtgeving in media: vader vermiste broertjes werd niet zonder schoenen gevonden. (1/2) reageer retweet
Hij ging naar België met 2 jongens op vakantie die op elke tot nu toe uitgebrachte foto in het bos gefotografeerd waren. Dan kan het opzich best logisch zijn dat je dan stevige wandelschoenen meeneemt...quote:Op maandag 13 mei 2013 09:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:In de bossen rond de Pyramide van Austerlitz vond gisteren opnieuw een zoektocht plaats naar de verdwenen Zeister broertjes Ruben en Julian. Tientallen vrijwilligers togen de bossen in na een aanwijzing van een paragnost. De tocht verliep chaotisch en bleef zonder resultaat.
De parkeerplaats bij de piramide tussen Zeist en Woudenberg stroomt al rond half elf vol met vrijwilligers met rugzakken, regenkleding, hesjes en stokken. Een enkeling heeft zijn hond meegenomen. Iedereen loopt op laarzen.
De stemming is ernstig; niet uitgelaten maar ook niet bedrukt. De mensen zijn blij dat ze iets kunnen doen. 'Beter dan je te verbijten voor de televisie,' roept een deelnemer vanonder een grote hoed. 'De kinderen moeten terugkomen,' zegt initiatiefnemer Evert de Jong uit Velp voor een televisiecamera.
Paragnost
Politieagenten en terreinopzichters houden zich op de achtergrond. Ze doen niet mee, maar willen wel in de buurt zijn, mócht er iets gevonden worden. Wie precies die paragnost is die de groep vrijwilligers op dit spoor heeft gezet, blijft een raadsel. Ook De Jong doet er het zwijgen toe. 'Zijn aanwijzing zou waardevol kunnen zijn,' is het enige dat hij erover zegt. Dat Austerlitz niet voorkomt op de door de politie vrijgegeven routekaart, doet hij schouderophalend af.
Tegen elven worden de ongeveer honderd vrijwilligers in het restaurant genood. De 'briefing' is uiterst summier. 'We maken een linie en als je denkt dat je wat hebt gevonden, roep ons dan,' zegt Evert, die gisteren het initiatief van de burgerzoektochten naar de jongens heeft overgenomen van 'ene Wanda'. En op een vraag uit het publiek wie ze moeten roepen: 'Oh ja, we heten Evert en Mark.'
Eenmaal in het bos blijkt het niet eenvoudig om de zoekers in het gareel te krijgen. Er wordt getornd aan de afstand van 10 meter tussen de zoekers. 'Dat is veel te veel,' zegt een vrouw met een blauwe paraplu. 'Zo zie je veel over het hoofd.' Bovendien lopen de mensen op de paden veel sneller dan de zoekers in het dichte struikgewas, waardoor de linie binnen enkele minuten openbreekt.
Binnen honderd meter moet de rij speurders al tweemaal opnieuw opgesteld worden. Daar komt nog bij dat de hele meute stil moet houden als iemand iets verdachts ziet. Met grote regelmaat wordt er 'stop' en 'Evert' geroepen, maar het is altijd maar de vraag of die signalen de uiteinden van de rijen ook bereiken. Zo kan het gebeuren dat een rij losgeslagen zoekenden een andere richting uit gaat en weer tot de orde moet worden geroepen.
Bladeren
'Heeft iemand dit al gezien?' roept een vrouw met een rugzak en een witte regenjas. Ze wijst op een hoop bladeren. Opnieuw galmt de naam van Evert door de gelederen en weer komt de expeditie hortend en stotend tot stilstand. Iemand pookt wat met een stok in de bladeren en er wordt een hond bij geroepen. Nadat die eerst een plas doet over de hoop begint hij te graven. Niemand heeft een schep bij zich om het af te maken.
Voordat de tocht verder kan gaan, moet iedereen weer uitgelijnd worden. Het honderdtal is nu al een halfuur op weg en nog maar amper uit het zicht van het restaurant bij de piramide. 'Nog maar 14 kilometer te gaan,' roept iemand, en dat is geen grap. Rond 14.00 uur twittert een volger van de actie vanuit het bos: 'OK we zijn verdwaald met de zoektocht.'
het lijkt mij dat we conclusies trekken beter aan de politie kunnen overlaten. Op dit moment weten we alleen dat ie ooit zulke schoenen heeft gehad en dat ze die schoenen nu niet meer kunnen vinden. Of hij die dan bij zich had toen hij wegging met de kinderen weten we niet. Het lijkt me niet ongebruikelijk dat de politie aan zijn vriendin vraagt om te kijken of er zaken missen. Hoe lang zoiets dan al weg is is natuurlijk moeilijk te zeggen, het valt vaak immers pas op als iemand er naar vraagt.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het lijkt me dat ze dan ook wisten dat hij die schoenen bij zich had (ex-vrouw of ex-vriendin) of andere bekende.
Dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:43 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Hij ging naar België met 2 jongens op vakantie die op elke tot nu toe uitgebrachte foto in het bos gefotografeerd waren. Dan kan het opzich best logisch zijn dat je dan stevige wandelschoenen meeneemt...
quote:Op maandag 13 mei 2013 09:45 schreef Olga het volgende:
Nadat die eerst een plas doet over de hoop begint hij te graven. Niemand heeft een schep bij zich om het af te maken.
Als hij echt alles gedaan heeft om moeder dwars te zitten liggen ze dan dus juist NIET in Limburg en is de hele route precies wat we al dachten, een onlogische lus om verwarring te zaaien...quote:Op maandag 13 mei 2013 09:46 schreef moeke1 het volgende:
Op L1 zeiden ze gisteren dat hij tegen mensen gezegd zou hebben dat hij naar Limburg ging. Vond dit opmerkelijk aangezien niemand dit nog gemeld heeft.
Precies, dan kunnen ze bij wijze van spreken, overal langs die route die hij heeft afgelegd liggenquote:Op maandag 13 mei 2013 09:48 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Als hij echt alles gedaan heeft om moeder dwars te zitten liggen ze dan dus juist NIET in Limburg en is de hele route precies wat we al dachten, een onlogische lus om verwarring te zaaien...
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:48 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Als hij echt alles gedaan heeft om moeder dwars te zitten liggen ze dan dus juist NIET in Limburg en is de hele route precies wat we al dachten, een onlogische lus om verwarring te zaaien...
Wie weet gingen ze vaker wandelen en lagen die schoenen standaard in de auto... en nu dus niet meer. Die kant kan ook nog op...quote:Op maandag 13 mei 2013 09:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het lijkt mij dat we conclusies trekken beter aan de politie kunnen overlaten. Op dit moment weten we alleen dat ie ooit zulke schoenen heeft gehad en dat ze die schoenen nu niet meer kunnen vinden. Of hij die dan bij zich had toen hij wegging met de kinderen weten we niet. Het lijkt me niet ongebruikelijk dat de politie aan zijn vriendin vraagt om te kijken of er zaken missen. Hoe lang zoiets dan al weg is is natuurlijk moeilijk te zeggen, het valt vaak immers pas op als iemand er naar vraagt.
Waarbij zijn werkelijke terugrit dus niet bekend is.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:49 schreef Olga het volgende:
[..]
Precies, dan kunnen ze bij wijze van spreken, overal langs die route die hij heeft afgelegd liggen
Kan ook ja, weten we alleen nog steeds niet hoe lang die dan al niet meer in de auto liggen, want normaalgesproken zul je daar vast niet op letten, pas als er iets mis is zullen je dat soort dingen opvallenquote:Op maandag 13 mei 2013 09:50 schreef Ireth het volgende:
[..]
Wie weet gingen ze vaker wandelen en lagen die schoenen standaard in de auto... en nu dus niet meer. Die kant kan ook nog op...
Alle foto's die tot nu toe gepubliceerd zijn van de jongens staan ze inderdaad toevallig in het bos. Maar aangezien die foto's in het verleden zijn gemaakt wilt dat uiteraard totaal niet zeggen of ze nu ook naar een bos gingen en het dan ook logisch was om stevige wandelschoenen mee te nemen.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:43 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Hij ging naar België met 2 jongens op vakantie die op elke tot nu toe uitgebrachte foto in het bos gefotografeerd waren. Dan kan het opzich best logisch zijn dat je dan stevige wandelschoenen meeneemt...
Daarom ook "logisch kan zijn" en niet "logisch is".quote:Op maandag 13 mei 2013 09:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alle foto's die tot nu toe gepubliceerd zijn van de jongens staan ze inderdaad toevallig in het bos. Maar aangezien die foto's in het verleden zijn gemaakt wilt dat uiteraard totaal niet zeggen of ze nu ook naar een bos gingen en het dan ook logisch was om stevige wandelschoenen mee te nemen.
Dit kun je dus niet op basis van de gepubliceerde foto's van de jongen concluderen.
Is het gezegd dat hij zou gaan wandelen in België?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:49 schreef moeke1 het volgende:
Maar god, hij ging "wandelen"in Belgie.......... Volgens jullie Logisch dat hij dan zulke schoenen heeft. Maar waar zijn de schoenen dat nu? Waarom zijn ze weg. Niemand heeft het ooit gehad over koffers in de auto. Politie heeft nooit bevestigd dat hij daadwerkelijk spullen bij zich had om op vakantie te gaan.
Nee, zelfs dat niet. Aangezien jij verbanden zoekt die er niet zijn. Je kunt adhv die foto's simpelweg geen (voorlopige of voorzichtige) uitspraken of conclusies doen.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:53 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Daarom ook "logisch kan zijn" en niet "logisch is".
Zou men dat niet naar buiten brengen als was gebleken dat ze werkelijk op vakantie zouden gaan, denk je?quote:Op maandag 13 mei 2013 09:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is het gezegd dat hij zou gaan wandelen in België?
Er is inderdaad nooit iets naar buiten gebracht over eventueel aangetroffen (vakantie)bagage, evenmin over het ontbreken daarvan trouwens. Dus ook daar kunnen we niet met zekerheid uitspraken over doen
De politie heeft niet voor niets een foto van die schoenen vrijgegeven.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, zelfs dat niet. Aangezien jij verbanden zoekt die er niet zijn. Je kunt adhv die foto's simpelweg geen (voorlopige of voorzichtige) uitspraken of conclusies doen.
Nee, ze brengen wel of niet naar buiten wat zij van belang vinden om met het publiek te delen.quote:Op maandag 13 mei 2013 09:59 schreef moeke1 het volgende:
[..]
Zou men dat niet naar buiten brengen als was gebleken dat ze werkelijk op vakantie zouden gaan, denk je?
Ik denk dat in deze zaak geen dingen meer logisch zijn. Dan was de zaak immers opgelost.
De schoenen ontbreken inderdaad, waarmee niet is gezegd dat hij ze daarom bij gehad zou moeten hebben.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
De politie heeft niet voor niets een foto van die schoenen vrijgegeven.
Die schoenen ontbreken kennelijk.
Of hij ze bij zich had weten ze niet zeker, daarom willen ze antwoord op de vraag waar die schoenen zijn.
Ze zoeken iig niet in vakantieparken etc. Dan vermoed ik dat er bij de vader geen aanwijzingen gevonden zijn over een evt. vakantie. Ik heb ergens gelezen dat ook in zijn computer niets was te vinden over een eventuele vakantie.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze brengen wel of niet naar buiten wat zij van belang vinden om met het publiek te delen.
In feite hebben wij niets aan de wetenschap of ze wel of geen vakantiespullen bij zich hadden.
Nee, maar bij mensen die vaak in de natuur zijn is een paar stevige wandelschoenen als onderdeel van je psu logischer dan bij mensen die amper buiten de stad komen en een tripje naar het bosbad al avontuurlijk vinden.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De schoenen ontbreken inderdaad, waarmee niet is gezegd dat hij ze daarom bij gehad zou moeten hebben.
Maar ik reageerde meer op het doen van uitspraken aan de hand van foto's van de jongens in het bos, die uiteraard totaal los staan van de huidige reis die ze zouden maken. Je kunt op basis van enkele foto's uit het verleden geen enkele uitspraak doen over de mogelijke intenties waarmee ze vertrokken maandag-avond.
Als het niet zo treurig was, was het lachwekkend.quote:
Nou dat idd...quote:Op maandag 13 mei 2013 10:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als het niet zo treurig was, was het lachwekkend.
Sterker nog, als hij het echt grondig heeft voorbereid dan kan hij bijvoorbeeld zaken als een overall, schep en jerrycans met benzine al weken eerder op de plek hebben achtergelaten, als ze dan ondertussen niet gevonden zijn wist hij ook dat het een plek was waar bijna nooit iemand komt.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:05 schreef flugeltje het volgende:
Kans is natuurlijk levensgroot dat hij dit allemaal zo nauwgezet voorbereid heeft dat hij de reis al eens gemaakt heeft. De schoenen kunnen natuurlijk ook bij de eerdere tocht (of nu) gebruikt zijn, ik snap wel dat ze erachteraan zitten...
Sja... het even aan hem vragen wordt lastig...quote:Op maandag 13 mei 2013 10:11 schreef moeke1 het volgende:
Waarom verteld hij aan niemand behalve zijn ex vrouw dat ze op vakantie zouden gaan?
Natuurlijk kun je dat wel.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De schoenen ontbreken inderdaad, waarmee niet is gezegd dat hij ze daarom bij gehad zou moeten hebben.
Maar ik reageerde meer op het doen van uitspraken aan de hand van foto's van de jongens in het bos, die uiteraard totaal los staan van de huidige reis die ze zouden maken. Je kunt op basis van enkele foto's uit het verleden geen enkele uitspraak doen over de mogelijke intenties waarmee ze vertrokken maandag-avond.
Maar als hij het daadwerkelijk zo goed had voorbereid is de vraag natuurlijk wel waarom hij dan zijn telefoon mee heeft genomen, wetende dat men daarmee een groot deel van zijn route zou kunnen traceren, en dan is het de vraag waarom hij ergens ging tanken/pinnen, wetende dat ook dat aanwijzingen op kan leveren.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterker nog, als hij het echt grondig heeft voorbereid dan kan hij bijvoorbeeld zaken als een overall, schep en jerrycans met benzine al weken eerder op de plek hebben achtergelaten, als ze dan ondertussen niet gevonden zijn wist hij ook dat het een plek was waar bijna nooit iemand komt.
Echt hè, het is nog een wonder dat er geen gewonden zijn gevallen doordat ze op het schietterrein terecht kwamen.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als het niet zo treurig was, was het lachwekkend.
Dat de kinderen op 3 (4, 5, 6 enz) foto's staan in bossig gebied zegt niks. Er kunnen thuis wel 500 foto's liggen dat ze op een speelplein lopen. Als ik me niet vergis wonen ze (bij moeders) vlakbij een 'bos' en dat ze daar dan vaak spelen lijkt me dan logisch.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:12 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je dat wel.
Als je een foto ziet van 3 barbies ergens dronken barhangend in een stad als Lloret dan is de kans dat die naar een bossig gebied op vakantie gaan een stuk kleiner dan wanneer je een vader met 2 jonge jongens ziet die op alle foto's in bossig gebied zijn.
Natuurlijk kan het dan alsnog omgekeerd zijn; de vader gaat met zijn kinderen naar Lloret en de 3 barbies naar bebosd gebied, maar je kan daar echt wel wat over inschatten zonder de exacte feiten te kennen.
Dat is overigens wat de politie ook doet, die gaan er ook niet vanuit dat de vader met zijn kinderen door een ufo is opgehaald, in noordwest Rusland de kinderen heeft gedumpt, en toen weer is teruggevlogen.
De domme arrogantie van die lui. Het nieuwe ramptoerisme/ de nieuwe stille tocht.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:13 schreef Leandra het volgende:
Echt hè, het is nog een wonder dat er geen gewonden zijn gevallen doordat ze op het schietterrein terecht kwamen.
Voor de leesblinden: nee, ik zeg daarmee niet dat de zoekers op het schietterrein terecht zijn gekomen.
Nee dat kun je niet.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:12 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je dat wel.
Als je een foto ziet van 3 barbies ergens dronken barhangend in een stad als Lloret dan is de kans dat die naar een bossig gebied op vakantie gaan een stuk kleiner dan wanneer je een vader met 2 jonge jongens ziet die op alle foto's in bossig gebied zijn.
Natuurlijk kan het dan alsnog omgekeerd zijn; de vader gaat met zijn kinderen naar Lloret en de 3 barbies naar bebosd gebied, maar je kan daar echt wel wat over inschatten zonder de exacte feiten te kennen.
Dat is overigens wat de politie ook doet, die gaan er ook niet vanuit dat de vader met zijn kinderen door een ufo is opgehaald, in noordwest Rusland de kinderen heeft gedumpt, en toen weer is teruggevlogen.
Misschien juist om de "aanwijzingen" die dat op zou leveren?quote:Op maandag 13 mei 2013 10:12 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar als hij het daadwerkelijk zo goed had voorbereid is de vraag natuurlijk wel waarom hij dan zijn telefoon mee heeft genomen, wetende dat men daarmee een groot deel van zijn route zou kunnen traceren, en dan is het de vraag waarom hij ergens ging tanken/pinnen, wetende dat ook dat aanwijzingen op kan leveren.
Misschien was ie fan van programma's als Wie is de Mol ofzo...quote:Op maandag 13 mei 2013 10:12 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar als hij het daadwerkelijk zo goed had voorbereid is de vraag natuurlijk wel waarom hij dan zijn telefoon mee heeft genomen, wetende dat men daarmee een groot deel van zijn route zou kunnen traceren, en dan is het de vraag waarom hij ergens ging tanken/pinnen, wetende dat ook dat aanwijzingen op kan leveren.
Omdat niemand anders het kennelijk hoefde te weten?quote:Op maandag 13 mei 2013 10:11 schreef moeke1 het volgende:
Waarom verteld hij aan niemand behalve zijn ex vrouw dat ze op vakantie zouden gaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |