abonnement Unibet Coolblue
pi_138151199
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 11:04 schreef Iwanius het volgende:
Ik ben normaal fan van Sierd maar wat hij zondag presteerde al blèrend door de microfoon met zijn "ratatatatatatata.." kan echt niet. Ook het geblèr door de hymne van Real Madrid was beschamend.

Johan Derksen fileerde hem dan ook terecht tijdens de live-uitzending van VI op maandagavond.
Wat praat jij nu weer voor poep.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_138151224
Die "ratatataatatatatata" houden we erin. Wat een baas die Sierd.
pi_138153564

De Ratata zit hier in.

quote:
Sierd de Vos: 'Ratataatatataa, de kijker wil sfeer'

Hij hoopte dat het gistermorgen in koffiehuizen, op scholen en kantoren was te horen: 'RATATAATATATAATAAA!'
Televisie-commentator Sierd de Vos had het speciaal bedacht vanwege de scoringsdrift van Cristiano Ronaldo. 'Het geluid van een mitrailleur, omdat Ronaldo immers aan de lopende band scoort. Maar ditmaal was het een ander die drie doelpunten maakte: Messi.'
Lees ook
Zelfs Sierd de Vos kan de Jupiler League niet redden
'Raiola, zijn dikke hoofd past niet eens in een pizza-oven'
Sierd de Vos doet aangifte tegen 'nepaccount' op Twitter
Derksen had Sierd 'koekoek' de Vos allang ontslagen
Neem nu een abonnement op het AD!

© reuters.

Sierd de Vos. © pro shots.

© afp.
Wie zondagavond op Sport1 naar Real Madrid - FC Barcelona keek, kon moeilijk voorbijgaan aan het markante commentaar van Sierd de Vos, die begon met een lange lekker-maak-inleiding.

'Is dit de laatste tango van het Tikki-Takka van Messi's Barça of begint vandaag hier in Santiago Bernabeu de nieuwe orde van Ronaldo's RATATAATATATAATAAA! Rrrrreal Madrid? Buenas tardes. Welkom bij de hoogmis van het Spaanse voetbal. Helpers weg!'

'Sfeer, dáár draait het om', zegt 'El Sierd', zoals de kenner van het Spaanse voetbal wordt genoemd. 'Toen ik twintig jaar geleden werd weggekocht door Canal Plus, hielden ze daar een kijkersonderzoek. Wat wilden zij? Sfeer dus. Dat probeer ik mee te geven. Vorige week hoorde ik de commentator tijdens die Champions League-wedstrijd achttien keer zeggen 'Manchester United heeft balbezit aan de rechterkant'. Dat is een minachting van de kijker. Ik doe het ietsje anders.'

'Messi krijgt meer muntjes naar zich toegeworpen dan in een gemiddelde kerk in een Nederlandse hervormde gemeente.'

'Dat bedenk ik niet van te voren, dat schiet me te binnen', zegt De Vos. 'Ik bereid me wel voor overigens, urenlang. Met weetjes, statistieken. Ik lees vier Spaanse kranten, ken de verhalen. Als de camera net voor de rust bij Athlétic Bilbao lege vakken waarneemt, weet ik waarom. Dan zijn de socio's op weg naar de barretjes in het straatje achter het stadion waar kortgerokte studentes schotels ham serveren. Willen ze op tijd naartoe, anders staan ze in de rij.'

'U kent de BBC, daarmee bedoel ik niet die omroep waar veel kinderen misbruikt worden. Bale, Benzema, C. Ronaldo'

'Ik geloof niet dat de BBC hier wakker van ligt', grijnst De Vos. Hij weet dat zijn commentaar tegenstanders en aanhangers oplevert. 'Een paar jaar geleden was dat fifty-fifty, nu tachtig voor en twintig tegen.'

'Pique doet helemaal niks, alsof-ie naar de nieuwe cd van zijn vrouw aan het luisteren is'

Naar eigen zeggen was Sierd de Vos zondagavond 'drie uur lang trending topic'. Zijn facebookpagina wordt dagelijks 40.000 keer aangeklikt, op Twitter telt hij bijna 15.000 volgers. 'Doe ik niet zelf. Wijnand uit Zwolle beheert de één en Lars uit Maastricht is chef-Twitter. Met mijn goedkeuring, uiteraard.'

'Pepe is de eerste zwakbegaafde in Portugal die zonder eerst in het G- team te spelen meteen in het eerste elftal van Portugal kwam'

'Nou Pepe hoopte ik daarvoor ook al niet tegen te komen, hoor', zegt De Vos, die ook commentaar geeft bij duels in de Jupiler League, glimlachend. 'Ook voor FC Dordrecht-Helmond Sport bereid ik mij minutieus voor. Kijk, het voetbal moet de mensen vermaken, maar als dat niet lukt, help ik een beetje.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)jker-wil-sfeer.dhtml
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:13:34 #229
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_138156713
Vanavond om 20:00 Hertha BCS - Bayern, met commentaar van ElSierd! :D
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:42:13 #231
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138157605
Sierd _O_
pi_138167560
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:13 schreef Steinerized het volgende:
Vanavond om 20:00 Hertha BCS - Bayern, met commentaar van ElSierd! :D
elsierd twitterde op dinsdag 25-03-2014 om 10:33:20 Vanavond 1ste Ducha de Cerveza voor Guardiola? 20.00 uur Sport1 Hertha-Bayern mit Moderation von De Mos en De Vos #kuckuck reageer retweet
kuckuck[kuckuck[kuckuck[kuckuck[kuckuck[
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:56:56 #233
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_138173298
"Wohnzimmerfrage" :')

Veel verwijzingen naar de 2e wereldoorlog vandaag
pi_138173331
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:56 schreef Boezeidekoe het volgende:
"Wohnzimmerfrage" :')

Veel verwijzingen naar de 2e wereldoorlog vandaag
Aangeboden door Sport1
pi_138174041
Hij had weer een paar aardige quotes.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:34:53 #236
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_138175610
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:57 schreef JanCees het volgende:

[..]

Aangeboden door Sport1
En dat zonder belastingcenten!
pi_138185108
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:07 schreef wolfrolf het volgende:

Wat praat jij nu weer voor poep.
Niks poep. "Geen kleineren, gewoon de feiten ..." ;)

Sierd moet zich niet als een debiel gaan gedragen voor de microfoon. Hij is een sportverslaggever, hij zit niet in zijn eigen Sierd de Vos show maar wordt betaalt door een commerciele sportzender die verwacht dat hij op een onafhankelijke en normale manier wedstrijden verslaat dan wel ons de kijker goed informeert.

Dat Dik voor Mekaar popie-jopie gedrag met ratatatatatatatatatatata e.d. moet hij gewoon achterwege laten de mongool. }:| En ook stil zijn als de hymne van Madrid wordt gespeeld.

Opstellingen oplezen en aanverwante verhalen vertellen doe je maar na afloop van de hymne en wanneer er zat ruimte is en de spelers elkaar de hand schudden en een groepsfoto vooraf aan de wedstrijd maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 10:32:29 ]
pi_138185149
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Niks poep. "Geen kleineren, gewoon de feiten ..." ;)

Sierd moet zich niet als een debiel gaan gedragen voor de microfoon. Hij is een sportverslaggever, hij zit niet in zijn eigen Sierd de Vos show maar wordt betaalt door een commerciele sportzender die verwacht dat hij op een onafhankelijke en normale manier wedstrijden verslaat dan wel ons de kijker goed informeert.

Dat Dik voor Mekaar popie-jopie gedrag met ratatatatatatatatatatata e.d. moet hij gewoon achterwege laten de mongool. }:|
Nee, je moet constant vermelden van: ''de bal bevindt zich nu rechtsmidden van het doel''. ''Van der sar schopt de bal het veld in''.
pi_138185183
Ja, dat heet sportverslaggever zijn.

Niet: "en nu ...wist u dat deze speler zijn vrouw..."" Goal..goal...goal....ratatatatatatatatatata :r :r :r
pi_138185749
Ik dacht dat ik in het Sierd de Vos fantopic zat en niet het antiforum.

Doe mij maar Sierd waar ik met enige regelmaat moet lachen om z'n eigen manier van verslaggeving. Veel anderen zijn inwisselbaar, Sierd gelukkig niet.
pi_138185810
De gedachte alleen al dat als Sierd weer een verhaal gaat vertellen over het hondje van de trainer dat er dan mensen hun bankstel aan het opvreten zijn maakt het nog mooier.
pi_138186132
quote:
15s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:33 schreef Iwanius het volgende:
Ja, dat heet sportverslaggever zijn.

Niet: "en nu ...wist u dat deze speler zijn vrouw..."" Goal..goal...goal....ratatatatatatatatatata :r :r :r
nee lekker zeggen

"barca heeft nu balbezit" terwijl elke hond dat kan zien heeft een meerwaarde
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:46:37 #243
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_138188648
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef Iwanius het volgende:
maar wordt betaalt door een commerciele sportzender die verwacht dat hij op een onafhankelijke en normale manier wedstrijden verslaat dan wel ons de kijker goed informeert.

Gezien het feit dat hij na meerdere oproepen van Johan Derksen om hem te ontslaan nog steeds elke grote wedstrijd in Spanje krijgt van Sport1, is jouw visie van een sportcommentator kennelijk niet waar Sport1 hem voor betaalt.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:32:23 #244
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_138190016
Iwanius heeft niet zo veel verstand van voetbal. Hij kent Messi niet eens. Voor dat soort mensen is het inderdaad wel goed om telkens te melden: 'De bal is nu bij Xavi' en 'Dat is een mooie steekpass'.

Logisch.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_138190038
Iwanius denkt dat de kijker een leek is.
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:39:07 #246
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138192049
Ik vind het geniaal, geregeld een beetje over de top en een hoog Wikipedia gehalte, maar uiterst vermakelijk.
Zou er alleen niet aan moeten denken dat het mijn vaste verslaggever is van wedstrijden van mijn cluppie. :')
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:47:05 #247
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_138232474
quote:
15s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:33 schreef Iwanius het volgende:
Ja, dat heet sportverslaggever zijn.

Niet: "en nu ...wist u dat deze speler zijn vrouw..."" Goal..goal...goal....ratatatatatatatatatata :r :r :r
elsierd twitterde op donderdag 27-03-2014 om 03:19:43 Lionel Andres Messi blijft rustig na alle commentaren op ratatatatatataaaaah! http://t.co/Q7Ce5IygCc reageer retweet
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_138232620
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:47 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

elsierd twitterde op donderdag 27-03-2014 om 03:19:43 Lionel Andres Messi blijft rustig na alle commentaren op ratatatatatataaaaah! http://t.co/Q7Ce5IygCc reageer retweet
[ afbeelding ]
_O- :D
  Trouwste user 2022 donderdag 27 maart 2014 @ 18:07:35 #249
7889 tong80
Spleenheup
pi_138233104
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:39 schreef Lastpost het volgende:
Ik vind het geniaal, geregeld een beetje over de top en een hoog Wikipedia gehalte
Een koekoeksklok is een slingerklok, die de uren aangeeft door het nadoen van het geluid van een koekoek. Meestal zet het slaguurwerk een mechanisme in werking waardoor er een koekoek tevoorschijn komt op het hele uur.

Oorspronkelijk komt de koekoeksklok uit het Zwarte Woud in Duitsland. Traditioneel wordt de uitvinding toegeschreven aan de Schönwaldse klokkenmaker Franz Ketterer in 1730. Omstreeks deze tijd is inderdaad de bekende techniek ontstaan met de balgen en fluitjes, die het geluid van de koekoek imiteren, en die toegevoegd werden aan een normale slingerklok. De koekoeksklok wordt nog steeds hoofdzakelijk in het Zwarte Woud geproduceerd, in de buurt van Triberg en Neustadt. Ook in Schonach maken Robert Herr en Anton Schneider nog steeds deze klokken. Het snijwerk is nu vaak machinaal en veel klokken zijn massaproduct geworden, wat de unieke vormgeving niet geheel ten goede komt. Er zijn een-dags uurwerken, na één dag moeten de gewichten weer opgetrokken worden. De gewichten wegen dan tussen de 600 en 800 gram. Er zijn ook 8-daags uurwerken. De gewichten daarvan zijn groter en wegen soms 1600 gram of meer.

In het klokkenmuseum van Furtwangen zijn een aantal heel vroege variaties van koekoeksklokken te zien. Veel koekoeksklokken hebben thema's. Veelal komt de koekoek in het snijwerk voor, samen met esdoornblad. Meestal zijn de klokken gesneden uit lindehout. Oude klokken zijn te herkennen aan dieper en realistischer snijwerk van soms heel hoge kwaliteit. Oude klokken hebben vaak wijzers van ivoor en deze zijn niet zo heel wit van kleur. Ook de vaak Romeinse cijfers zijn bij oude klokken van ivoor. Latere klokjes kregen kunststof wijzers. Vooral in de jaren 60 van de 20e eeuw beleefde de klok een revival als het gevolg van het toenemende toerisme. Men kon uitstapjes maken en een koekoeksklok was een nuttig souvenir. Veel eenvoudige klokjes zijn toen machinaal gemaakt. Echt exclusief zijn deze klokjes niet. Er zitten eenvoudige uurwerkjes in. De wat duurdere klokken hebben uurwerken die te reviseren zijn. Over het algemeen lopen deze klokken rustiger en tikken ze niet zo hard.

Van oorsprong was de klok bedoeld als wekker. Het geluid van een haan is moeilijk mechanisch te maken. In de buurt zitten ook veel orgelbouwers. Er werden daarom twee orgelpijpjes met een blaasbalgje in de klok geplaatst die via een stangenstelsel in werking gesteld konden worden in plaats van de normale gongslag of bel. De gong is nog bij de koekoek terug te vinden. De haan werd vervangen door een koekoek. Deze koekoek beweegt door een ijzerdraadje onder de staart. Deze is weer verbonden met de balg die het eerst gaat en tilt de staart van de vogel op, zodat deze vooroverbuigt.

De allervroegste klokken waren "Bahnhäusl"-klokken in de vorm van een baanwachtershuisje. Dus nog een echt huisvormpje met versieringen er rondom heen (1870). Ook het uurwerk was opgebouwd uit houten delen. De tandraderen en kamwieltjes waren al wel van metaal en ook de asjes liepen in messing bussen. In deze klokken is de huisvorm nog duidelijk herkenbaar. Meestal kwam er ingelegd hout op voor. Het zijn nu gewilde objecten voor verzamelaars en ze zijn meestal fraai van vorm. Vaak hadden deze klokken nog met lood gevulde houten gewichten in de vorm van een dennenappel.

Klokken in de vorm van een schilderij zijn ook in het Zwarte Woud gemaakt. Sommige koekoeksklokken zijn voorzien van extra mechanieken, zoals een speeldoos, dansende poppetjes, een draaiende watermolen of een kwartel die het aantal kwartieren roept. Zelfs zijn er klokken met een klimmende boerenknecht die vreemdgaat met de boerenvrouw. De boer zelf komt er met de gaffel achteraan. Ooievaars die jongen voeren, zagende holzhacker Buben soms proostend met bier. Uiteraard zijn dit zeldzame uurwerkjes voor verzamelaars. Ook zijn er klokken met thema's. Zo zijn er jachtklokken met aan weerszijden een haas en een patrijs en bovenop de kap een edelhert met een gekruist gewerenstel. Onderaan hangt de jagerstas. Ook zijn er klokken die alleen naaldhout uitgesneden hebben met eekhoorns en bovenop een korhoen. Klokjes in de vorm van een chalet met prachtige speeldoosjes tot wel 22 tonen. Ook zijn er speeldoosjes met een dubbele melodie. Klokken met een melodie hebben ook altijd drie gewichten. Er zijn ook klokken met uilen als decoratie en in wijngebieden kwam ook vaak het thema met een druivenpikkende raaf en een vos onderaan de klok voor. Er zijn ook klokjes met edelweiss. Maar de meeste klokjes hebben een koekoek in de kap die net opvliegt en eiken- of esdoornblad als motief. De slinger heeft dan hetzelfde motief.

Er zijn ook klokken met twee koekoeken erin die een echoroep nadoen. De klokken variëren enorm in grootte: van 10 cm hoog tot wel 250 cm. Een aparte en zeldzame variëteit is de Tischuhr. Een tafelmodel zonder gewichten maar met veertrommels. Sommige zien eruit als een gewone klok en soms zit de koekoek in een apart dakkapelletje (Biedermeier). Prijzen variëren van enkele tientjes tot duizenden euro's. Uiteraard speelt de grootte en de kwaliteit van het snijwerk een grote rol. Verder bestaan er klokken met Hummelpoppen erin. Deze draaien op een speelwerk rond.

Ook zijn er elektronische klokjes met koekoeksgeluid. Deze klokken lopen nauwkeuriger en hebben gewichten voor de sier. De batterij doet het werk. Meestal zijn ze van plastic. Er zijn er ook met een koe, aap, geit en dergelijke. Maar dat heeft weinig met het originele concept te maken

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')