abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 mei 2013 @ 15:40:10 #1
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_126387666
Wij hebben onze huidige koopwoning verkocht en een nieuwe koopwoning gekocht. Uit onze huidige woning moeten we eind mei vertrokken zijn, de overdrachtsdatum van de nieuwe woning is eind juli

Dit betekent dat we in de tussentijd iets moeten huren. Het vinden van een huurwoning viel eigenlijk erg tegen :') : vakantieparken / campings zijn schreeuwend duur ivm hoogseizoen en vrijwel alle huurwoningen moeten voor minimaal 6 maanden gehuurd worden.

Nu kunnen we tijdelijk gaan wonen in het huis van een kennis die zijn huis te koop heeft staan. Echter wil deze het alleen zwart aan ons verhuren. Dit betekent dat we ons niet kunnen inschrijven op dit adres.

Omdat we toch een adres moeten hebben, willen we ons tijdelijk inschrijven op het adres van mijn ouders. Mijn ouders wonen in een koopwoning en krijgen geen toeslagen oid. Kunnen er voor hen nog vervelende haken en ogen aan zitten als we twee maanden op hun adres ingeschreven staan (terwijl we er dus niet echt gaan wonen)? Ik wil niet dat zij er last mee krijgen.

Voor ons is volgens mij het enige risico, dat we voortijdig de woning uit moeten als de verhuurder het verkoopt. (En zo ja, dan gaan we alsnog bij mijn ouders logeren).

Dank alvast!
Fuck the EBU
pi_126388015
het risico is er volgens mij vooral voor die kennis van je.

als jij verder geen toeslagen/uitkeringen etc ontvangt of andere dingen die erg afhankelijk zijn van of je wel echt ergens woont, is er verder weinig zorgen te maken.

In mijn mening dan.
pi_126389362
Waarom zou je je niet kunnen inschrijven bij kennis en alsnog zwart huren?
  zondag 12 mei 2013 @ 16:38:59 #4
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_126390885
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:10 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom zou je je niet kunnen inschrijven bij kennis en alsnog zwart huren?
Hij wil niets op papier hebben staan. Ik zou het zelf wel makkelijk vinden om de afspraken zwart op wit te hebben (en wat TheoddDutchGuy ook zegt, volgens mij loopt hij meer risico dan wij) en ons daar gewoon in te kunnen schrijven. Maar we zijn allang blij dat we eindelijk een adres hebben gevonden voor die twee maanden.
Fuck the EBU
pi_126391210
Voor die paar maanden zou ik me niet inschrijven. Ik heb jarenlang nergens ingeschreven gestaan, nooit problemen mee gehad.
  zondag 12 mei 2013 @ 17:11:01 #6
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_126392500
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 16:45 schreef niels0 het volgende:
Voor die paar maanden zou ik me niet inschrijven. Ik heb jarenlang nergens ingeschreven gestaan, nooit problemen mee gehad.
Maar je moet toch ergens ingeschreven staan? Als we ons 31 mei op dit adres uitschrijven bij de gemeente, moeten we toch aangeven waar we naartoe gaan?
Fuck the EBU
pi_126392799
Nee hoor, je kunt je gewoon uitschrijven. Zonder vaste woon- of verblijfblaats ben je dan, oftewel vertrokken naar het buitenland. Ik weet het, het is raar.
pi_126394314
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:16 schreef niels0 het volgende:
Nee hoor, je kunt je gewoon uitschrijven. Zonder vaste woon- of verblijfblaats ben je dan, oftewel vertrokken naar het buitenland. Ik weet het, het is raar.
Ja nou dat risico zou ik niet nemen.
Soms kom je daar mee weg, vaker niet.

Zal je verzekering etc ook leuk vinden.

Nee zorg liever dat je gewoon ergens in geschreven bent en niet als een halve zwerver iets probeert te doen.
immers je wil ook gewoon je post ontvangen etc.
pi_126394542
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja nou dat risico zou ik niet nemen.
Soms kom je daar mee weg, vaker niet.

Zal je verzekering etc ook leuk vinden.

Nee zorg liever dat je gewoon ergens in geschreven bent en niet als een halve zwerver iets probeert te doen.
immers je wil ook gewoon je post ontvangen etc.
Wat is het risico dan? Verzekeringen boeit dat niet zolang je maar gewoon betaalt en je kunt altijd nog een postbus nemen.
In het geval van TS gaat het maar om een paar maanden meende ik te lezen.
Nogmaals, ik heb jarenlang nergens ingeschreven gestaan, nooit last mee gehad.
pi_126394685
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:57 schreef niels0 het volgende:

[..]

Wat is het risico dan? Verzekeringen boeit dat niet zolang je maar gewoon betaalt en je kunt altijd nog een postbus nemen.
In het geval van TS gaat het maar om een paar maanden meende ik te lezen.
Nogmaals, ik heb jarenlang nergens ingeschreven gestaan, nooit last mee gehad.
Ja nou dat is allemaal leuk en aardig, maar iets verteld me dat TS daar niet op zit te wachten.

Gewoon inschrijven bij ouders voor post.
Zwart huren, tja je zou dat haast als logeren mogen beschouwen als het toch maar voor een paar maanden betreft.
pi_126395203
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja nou dat is allemaal leuk en aardig, maar iets verteld me dat TS daar niet op zit te wachten.

Gewoon inschrijven bij ouders voor post.
Zwart huren, tja je zou dat haast als logeren mogen beschouwen als het toch maar voor een paar maanden betreft.
Ik meen dat TS 'verkeerder' bezig is met tijdelijk inschrijven bij ouders maar er niet gaan wonen. ;)
Het zou me trouwens niets verbazen als dit ook gevolgen heeft voor de AOW van die ouders.
Dit laatste zou ik zeker even uitzoeken TS.
  zondag 12 mei 2013 @ 18:21:25 #12
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_126395428
Ga eens langs bij de gemeente, zeg dat je tijdens de overbruggingsperiode gaat reizen en wat je moet doen...
pi_126396115
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:21 schreef mrPanerai het volgende:
Ga eens langs bij de gemeente, zeg dat je tijdens de overbruggingsperiode gaat reizen en wat je moet doen...
Ook weer een onwaarheid. Sjonge, mensen de boel in de maling te laten nemen om maar ergens ingeschreven te staan.
Zeg gewoon hoe het zit, wens tot uitschrijven wegens tijdelijk geen vaste woon- of verblijfplaats en over een paar maanden als de nieuwe woning betrokken kan worden weer inschrijven.
Dan spreek je tenminste ook de waarheid.
  zondag 12 mei 2013 @ 19:03:13 #14
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_126397050
Mijn ouders hebben nog geen AOW, ze werken beide nog.

Het gaat om een periode van 2 maanden, dus inderdaad geen lange periode.

De post laten we sowieso doorsturen naar mijn ouders, dat is praktischer dan post in ons tijdelijke huurhuis, wat naar verwachting na die tijd weer een paar maanden leeg staat :P.

Volgens mij moet je wel ergens ingeschreven staan om bereikbaar te zijn voor de overheid. We hebben bijvoorbeeld kinderbijslag en ik weet niet of dat vervalt als je niet meer ingeschreven staat? (Niet dat dat om enorme bedragen gaat, maar het gaat om het idee. Ik wil geen gezeik met de Belastingdienst en andere overheidsdiensten. En voor mijn gevoel krijg ik minder / geen gezeik als we bij mijn ouders ingeschreven staan, dan dat we nergens ingeschreven staan.

Het gaat me er vooral om dat mijn ouders geen last krijgen van onze tijdelijke inschrijving. Stel dat ze meer rioolrechten moeten betalen, dan willen we ze daar uiteraard voor compenseren. Maar echt grote problemen moeten ze er niet mee krijgen.
Fuck the EBU
  zondag 12 mei 2013 @ 20:29:57 #15
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_126401682
Waarom voor 2 maanden moeilijk doen? Schrijf je in bij één van je ouders.

Als je uitschrijft met bestemming onbekend / buitenland, krijg je later gegarandeerd problemen ermee. Niet nu, maar als je AOW wilt aanvragen bijvoorbeeld. Verder is het strafbaar en wordt er op gehandhaafd.
  zondag 12 mei 2013 @ 20:45:20 #16
335452 cricket
cricket from space
pi_126402605
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:03 schreef MaLo het volgende:
Het gaat me er vooral om dat mijn ouders geen last krijgen van onze tijdelijke inschrijving. Stel dat ze meer rioolrechten moeten betalen, dan willen we ze daar uiteraard voor compenseren. Maar echt grote problemen moeten ze er niet mee krijgen.
Gemeentelijke belastingen en heffingen kunnen hoger worden, maar aangezien ze nu al met z'n tweeen op een adres wonen is dat onwaarschijnlijk (al zijn er gemeenten die een staffel gebruiken die niet alleen verschil maakt tussen 1 persoon en meerdere personen).

Voor jezelf is er wel een risico. Je moet ingeschreven staan op het adres waar je woont (wat de definitie van ergens wonen is, is een discussie op zich, maar een richtlijn is de plek waar je de meerderheid van de nachten doorbrengt). Het expres onjuiste informatie laten opnemen in de GBA kan een boete opleveren.
  zondag 12 mei 2013 @ 20:55:19 #17
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_126403246
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:45 schreef cricket het volgende:

[..]

Gemeentelijke belastingen en heffingen kunnen hoger worden, maar aangezien ze nu al met z'n tweeen op een adres wonen is dat onwaarschijnlijk (al zijn er gemeenten die een staffel gebruiken die niet alleen verschil maakt tussen 1 persoon en meerdere personen).

Voor jezelf is er wel een risico. Je moet ingeschreven staan op het adres waar je woont (wat de definitie van ergens wonen is, is een discussie op zich, maar een richtlijn is de plek waar je de meerderheid van de nachten doorbrengt). Het expres onjuiste informatie laten opnemen in de GBA kan een boete opleveren.
Onze post gaat naar het huis van mijn ouders en onze spullen staan in het huis van mijn ouders. Zelfs de inboedelverzekering is voor die twee maanden overgesloten naar het huis van mijn ouders (op advies van de verzekeraar). Het lijkt me stug dat de gemeente dan nog gaat controleren of we die twee maanden er ook echt wonen. Voor hetzelfde geld zijn we van die twee maanden drie weken op vakantie en/of passen we twee weken op het huis van een vriend die op vakantie is... Dus vanuit controle vanuit de gemeente verwacht ik niet echt problemen, omdat het maar voor twee maanden is.

Heb even gekeken voor de gemeentelijke belastingen / rioolheffing, voor de bepaling daarvan kijken ze naar het aantal bewoners op peildatum 1 januari, dus dat gaat geen probleem worden.

Iedereen dank voor alle info tot zover!
Fuck the EBU
  zondag 12 mei 2013 @ 20:59:23 #18
335452 cricket
cricket from space
pi_126403538
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:55 schreef MaLo het volgende:
Het lijkt me stug dat de gemeente dan nog gaat controleren of we die twee maanden er ook echt wonen. Voor hetzelfde geld zijn we van die twee maanden drie weken op vakantie en/of passen we twee weken op het huis van een vriend die op vakantie is... Dus vanuit controle vanuit de gemeente verwacht ik niet echt problemen, omdat het maar voor twee maanden is.
Wat voor woning hebben je ouders? Er zijn gemeenten die handhaven op het aantal bewoners waar een woning geschikt voor is. Als ze minimaal 1 extra kamer hebben die geschikt is als slaapkamer zal het geen probleem zijn.
pi_126403565
Het is nou niet alsof je iets heel verschrikkelijks van plan bent, volgens mij zou je zelfs de vraag gewoon aan de gemeente kunnen stellen. Even dat zwart huren veranderen in 'twee maanden logeren bij een vriend' en klaar ben je. Of zelfs 'twee maanden bij mijn ouders intrekken'.

Verder maakt het voor zover ik weet niks uit voor je ouders, muv inderdaad wat randzaakjes als water/afvalstoffenheffing.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_126403616
quote ipv edit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 12 mei 2013 @ 21:05:14 #21
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_126403968
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:59 schreef cricket het volgende:

[..]

Wat voor woning hebben je ouders? Er zijn gemeenten die handhaven op het aantal bewoners waar een woning geschikt voor is. Als ze minimaal 1 extra kamer hebben die geschikt is als slaapkamer zal het geen probleem zijn.
Koopwoning met 6 slaapkamers, ze wonen er met zijn tweetjes ;)

quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2013 20:59 schreef sigme het volgende:
Het is nou niet alsof je iets heel verschrikkelijks van plan bent, volgens mij zou je zelfs de vraag gewoon aan de gemeente kunnen stellen. Even dat zwart huren veranderen in 'twee maanden logeren bij een vriend' en klaar ben je. Of zelfs 'twee maanden bij mijn ouders intrekken'.

Verder maakt het voor zover ik weet niks uit voor je ouders, muv inderdaad wat randzaakjes als water/afvalstoffenheffing.
Ik vind het zelf ook niet heel verschrikkelijk, ik zie het als een praktische manier om tijdelijk te wonen zonder al te hoge kosten tussen onze koopwoningen in. Wil alleen niet dat mijn ouders er last mee zouden krijgen.

Maar volgens mij gaat het allemaal wel meevallen en schrijven we ons gewoon twee maanden in bij mijn ouders.
Fuck the EBU
  zondag 12 mei 2013 @ 21:10:53 #22
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_126404291
het enige 'probleem' is gemeentelijke belastingen. Maar je had zelf al nagekeken dat dat van jan tot jan loopt. En ik geloof zelfs dat je sowieso maar voor max. 3 mensen betaald.

Je 'woont' bij je ouders maar logeert in een vriend zn huis.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 00:21:02 #23
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_126462129
Bel de gemeente en leg je situatie uit.
Je bent niet de enige met dit probleem.

Je zou kunnen kijken naar een tijdelijk puntadres of briefadres.
pi_126463612
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:16 schreef niels0 het volgende:
Kan niet, mijn vader ging ooit een paar maanden naar spanje, wist het exacte adres nog niet, en de gemeente weigerde hem uit te schrijven.
Toen is ie na lang discussieren weggelopen met als laatste opmerking "zoek het dan maar uit".

Maar hij kon sowieso niet uitgeschreven worden.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_126465533
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 01:20 schreef Maax het volgende:

[..]

Kan niet, mijn vader ging ooit een paar maanden naar spanje, wist het exacte adres nog niet, en de gemeente weigerde hem uit te schrijven.
Toen is ie na lang discussieren weggelopen met als laatste opmerking "zoek het dan maar uit".

Maar hij kon sowieso niet uitgeschreven worden.
Fijne loket-ambtenaar was dat dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')