Hij wil niets op papier hebben staan. Ik zou het zelf wel makkelijk vinden om de afspraken zwart op wit te hebben (en wat TheoddDutchGuy ook zegt, volgens mij loopt hij meer risico dan wij) en ons daar gewoon in te kunnen schrijven. Maar we zijn allang blij dat we eindelijk een adres hebben gevonden voor die twee maanden.quote:Op zondag 12 mei 2013 16:10 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom zou je je niet kunnen inschrijven bij kennis en alsnog zwart huren?
Maar je moet toch ergens ingeschreven staan? Als we ons 31 mei op dit adres uitschrijven bij de gemeente, moeten we toch aangeven waar we naartoe gaan?quote:Op zondag 12 mei 2013 16:45 schreef niels0 het volgende:
Voor die paar maanden zou ik me niet inschrijven. Ik heb jarenlang nergens ingeschreven gestaan, nooit problemen mee gehad.
Ja nou dat risico zou ik niet nemen.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:16 schreef niels0 het volgende:
Nee hoor, je kunt je gewoon uitschrijven. Zonder vaste woon- of verblijfblaats ben je dan, oftewel vertrokken naar het buitenland. Ik weet het, het is raar.
Wat is het risico dan? Verzekeringen boeit dat niet zolang je maar gewoon betaalt en je kunt altijd nog een postbus nemen.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja nou dat risico zou ik niet nemen.
Soms kom je daar mee weg, vaker niet.
Zal je verzekering etc ook leuk vinden.
Nee zorg liever dat je gewoon ergens in geschreven bent en niet als een halve zwerver iets probeert te doen.
immers je wil ook gewoon je post ontvangen etc.
Ja nou dat is allemaal leuk en aardig, maar iets verteld me dat TS daar niet op zit te wachten.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:57 schreef niels0 het volgende:
[..]
Wat is het risico dan? Verzekeringen boeit dat niet zolang je maar gewoon betaalt en je kunt altijd nog een postbus nemen.
In het geval van TS gaat het maar om een paar maanden meende ik te lezen.
Nogmaals, ik heb jarenlang nergens ingeschreven gestaan, nooit last mee gehad.
Ik meen dat TS 'verkeerder' bezig is met tijdelijk inschrijven bij ouders maar er niet gaan wonen.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja nou dat is allemaal leuk en aardig, maar iets verteld me dat TS daar niet op zit te wachten.
Gewoon inschrijven bij ouders voor post.
Zwart huren, tja je zou dat haast als logeren mogen beschouwen als het toch maar voor een paar maanden betreft.
Ook weer een onwaarheid. Sjonge, mensen de boel in de maling te laten nemen om maar ergens ingeschreven te staan.quote:Op zondag 12 mei 2013 18:21 schreef mrPanerai het volgende:
Ga eens langs bij de gemeente, zeg dat je tijdens de overbruggingsperiode gaat reizen en wat je moet doen...
Gemeentelijke belastingen en heffingen kunnen hoger worden, maar aangezien ze nu al met z'n tweeen op een adres wonen is dat onwaarschijnlijk (al zijn er gemeenten die een staffel gebruiken die niet alleen verschil maakt tussen 1 persoon en meerdere personen).quote:Op zondag 12 mei 2013 19:03 schreef MaLo het volgende:
Het gaat me er vooral om dat mijn ouders geen last krijgen van onze tijdelijke inschrijving. Stel dat ze meer rioolrechten moeten betalen, dan willen we ze daar uiteraard voor compenseren. Maar echt grote problemen moeten ze er niet mee krijgen.
Onze post gaat naar het huis van mijn ouders en onze spullen staan in het huis van mijn ouders. Zelfs de inboedelverzekering is voor die twee maanden overgesloten naar het huis van mijn ouders (op advies van de verzekeraar). Het lijkt me stug dat de gemeente dan nog gaat controleren of we die twee maanden er ook echt wonen. Voor hetzelfde geld zijn we van die twee maanden drie weken op vakantie en/of passen we twee weken op het huis van een vriend die op vakantie is... Dus vanuit controle vanuit de gemeente verwacht ik niet echt problemen, omdat het maar voor twee maanden is.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:45 schreef cricket het volgende:
[..]
Gemeentelijke belastingen en heffingen kunnen hoger worden, maar aangezien ze nu al met z'n tweeen op een adres wonen is dat onwaarschijnlijk (al zijn er gemeenten die een staffel gebruiken die niet alleen verschil maakt tussen 1 persoon en meerdere personen).
Voor jezelf is er wel een risico. Je moet ingeschreven staan op het adres waar je woont (wat de definitie van ergens wonen is, is een discussie op zich, maar een richtlijn is de plek waar je de meerderheid van de nachten doorbrengt). Het expres onjuiste informatie laten opnemen in de GBA kan een boete opleveren.
Wat voor woning hebben je ouders? Er zijn gemeenten die handhaven op het aantal bewoners waar een woning geschikt voor is. Als ze minimaal 1 extra kamer hebben die geschikt is als slaapkamer zal het geen probleem zijn.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:55 schreef MaLo het volgende:
Het lijkt me stug dat de gemeente dan nog gaat controleren of we die twee maanden er ook echt wonen. Voor hetzelfde geld zijn we van die twee maanden drie weken op vakantie en/of passen we twee weken op het huis van een vriend die op vakantie is... Dus vanuit controle vanuit de gemeente verwacht ik niet echt problemen, omdat het maar voor twee maanden is.
Koopwoning met 6 slaapkamers, ze wonen er met zijn tweetjesquote:Op zondag 12 mei 2013 20:59 schreef cricket het volgende:
[..]
Wat voor woning hebben je ouders? Er zijn gemeenten die handhaven op het aantal bewoners waar een woning geschikt voor is. Als ze minimaal 1 extra kamer hebben die geschikt is als slaapkamer zal het geen probleem zijn.
Ik vind het zelf ook niet heel verschrikkelijk, ik zie het als een praktische manier om tijdelijk te wonen zonder al te hoge kosten tussen onze koopwoningen in. Wil alleen niet dat mijn ouders er last mee zouden krijgen.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:59 schreef sigme het volgende:
Het is nou niet alsof je iets heel verschrikkelijks van plan bent, volgens mij zou je zelfs de vraag gewoon aan de gemeente kunnen stellen. Even dat zwart huren veranderen in 'twee maanden logeren bij een vriend' en klaar ben je. Of zelfs 'twee maanden bij mijn ouders intrekken'.
Verder maakt het voor zover ik weet niks uit voor je ouders, muv inderdaad wat randzaakjes als water/afvalstoffenheffing.
Kan niet, mijn vader ging ooit een paar maanden naar spanje, wist het exacte adres nog niet, en de gemeente weigerde hem uit te schrijven.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:16 schreef niels0 het volgende:
Nee hoor, je kunt je gewoon uitschrijven. Zonder vaste woon- of verblijfblaats ben je dan, oftewel vertrokken naar het buitenland. Ik weet het, het is raar.
Fijne loket-ambtenaar was dat dan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:20 schreef Maax het volgende:
[..]
Kan niet, mijn vader ging ooit een paar maanden naar spanje, wist het exacte adres nog niet, en de gemeente weigerde hem uit te schrijven.
Toen is ie na lang discussieren weggelopen met als laatste opmerking "zoek het dan maar uit".
Maar hij kon sowieso niet uitgeschreven worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |