Ahem, 'open'? Als je open en transparant bent, dan zet je gewoon de technische specificaties neer en niet een vaag Tony Robbins NLP-achtig zweverig verhaaltje.quote:What are the technical specifications?
For the first FairPhone, we have decided to license a phone through a supplier rather than make something from scratch. That allows us to focus on what’s important now: making a fairer phone and influencing other parts of the chain that are primarily design related. We want FairPhone and its creation to be open and transparent. That’s why we strongly encourage feedback from our community on our 5 focus areas: Materials, Production, Design, Business, and Use & End-of-Use. Give us your comments and feedback through info@fairphone.com or on the feedback section on our site.
Idd die website is bagger, een standaard Wordpress theme en totaal gebrek aan bruikbare informatie, zeer vaag allemaal.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:22 schreef RetepV het volgende:
Van de FAQ op de site:
[..]
Ahem, 'open'? Als je open en transparant bent, dan zet je gewoon de technische specificaties neer en niet een vaag Tony Robbins NLP-achtig zweverig verhaaltje.
Bij hun allereerste stap glijden ze al uit. Is er nou een echt product, of is het nog een idee?
Ik dacht dat ze pas begonnen met het fabriceren ervan bij minimaal 5000 pre orders.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:22 schreef RetepV het volgende:
Van de FAQ op de site:
[..]
Ahem, 'open'? Als je open en transparant bent, dan zet je gewoon de technische specificaties neer en niet een vaag Tony Robbins NLP-achtig zweverig verhaaltje.
Bij hun allereerste stap glijden ze al uit. Is er nou een echt product, of is het nog een idee?
Ze beginnen eigelijk te vroeg, ze zeggen eigelijk dat de 1e telefoon die ze gaan uitbrengen een beetje standaard is en dat ze daarna pas echt alles zelf gaan ontwerpen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:22 schreef RetepV het volgende:
Van de FAQ op de site:
[..]
Vaporware phone?quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:59 schreef Phone het volgende:
Wie heeft deze smartphone gezien en heeft er een idee over, wordt het een killer of is die over een jaar weer vergeten ?
Fairphone, Nederlands initiatief voor eerlijke smartphone met transparante productieketen, vanaf volgende week te koop. Het toestel gaat 325 euro kosten. Het heeft een 4.3" scherm en draait op Android 4.2 Jellybean.
Men tracht om de productie van de Fairphone zo eerlijk mogelijk te houden, de mineralen die in het toestel zitten komen uit landen waarin mensenrechten gerespecteerd worden en er wordt alleen gewerkt met hardwareproducenten die een goede reputatie op werknemersgebied hebben.
Fairphone komt van het Amsterdamse Waag Society, die al een plaats verdienden in een lijst van 23 'radicale vernieuwers' van Vrij Nederland voor hun duurzame missie.
"Met de productie van eerlijke mobieltjes willen we het systeem aanpakken, de keten moet vanaf de wortel tot de kruin veranderen" http://www.fairphone.com/
[ afbeelding ]
Cnet artikel
Plaatje werkt niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 00:16 schreef Ill-Skillz het volgende:
Dit gaat hem worden:
[ afbeelding ]
De baas van fairphone zat net bij Pauw en Witteman.
Check het op uitzending gemist. De informatievoorziening is inmiddels ook een stuk concreter.
Link P&W: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1346490quote:http://www.bright.nl/spec(...)phone-bekend-gemaakt
Zo krijgt het toestel een 1,2 Ghz Quadcore processor van het Chinese MediaTek, bijgestaan door 1 gb werkgeheugen. Het scherm is 4,3 inch en heeft een resolutie van 960x540 pixels. De FairPhone krijgt 16 gb opslagruimte, dat met sd-kaartjes is uit te breiden. Ook biedt het toestel met verwisselbare batterij ruimte aan twee simkaarten. Zo hoeven mensen niet verspillend twee telefoons bij zich te dragen.
Met een gewicht van 165 gram en een dikte van 9,8 millimeter ligt de FairPhone behoorlijk in lijn met andere middenklasse smartphones. Ook de camera's vallen met 8 megapixel achter en 1,3 megapixel voor bepaald niet tegen. Een kompas en gyroscoop heeft het toestel niet, een lichtmeter dan weer wel; ook die werkt energiebesparend.
Wat betreft prijsafspraken en dergelijke door de grote telecombedrijven onderling: daar ben ik het helemaal mee eens en is ook de reden dat ik geen abonnement heb met bijbehorende telefoon (heb een sim-only van 5 euro p/m).quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:46 schreef trabant het volgende:
Indien een mobiele telefoon, dan zou deze zeker op de shortlist staan.
Maar los van kindertjes in Congolese mijnen en overwerkte Chineesjes bij Foxconn zoek ik het faire ook in het abonnement hier.
Halverwege de jaren negentig had ik wat inzage in contracten en instructies voor wederverkopers en dat was voor mij genoeg inside-info om geen mobiel abo te nemen. Ik heb niet de illusie dat er op dat gebied voor de consument veel is verbeterd.
Dit! toen ik er voor het eerst over hoorde dacht ik hmm dat lijkt mij wel wat. Maar ik begon al snel te twijfelen toen ik nergens kon vinden waarom ze dan wel niet 'fair' zouden zijn. Wat ze nu naar buiten brengen nadat de 5000 pre-orders zijn bereikt riekt gewoon naar misleiding...quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:18 schreef flyguy het volgende:
Fair? Gewoon een white label productje met wat hippie marketing.
Wat een onzin.
bron: tweakersquote:De FairPhone zelf is een Chinees ontwerp en kwam eerder op China onder een andere naam op de markt. FairPhone heeft diverse materialen aangepast, maar het design is goeddeels hetzelfde gebleven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |