Driftkikkerrrrr | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:40 |
Hier ook maar een eigen topic. Omdat ik waarschijnlijk een hele hoop vragen aan jullie ga hebben en niet het hele originele Carbagerun topic wil kapen. Korte intro: We hebben in 2012 meegedaan, en gaan dit aankomende zomer weer doen. Met dezelfde auto, hetzelfde thema, maar iets meer veranderingen aan de auto. Het thema van de auto is gebaseerd op de politiewagens uit de film 'Mad Max' uit 1979. ![]() ![]() Dus, ongeveer een jaar geleden kochten we een auto. BMW 318i E30 Touring. ![]() Die zijn we eens even gaan schuren, ![]() En een likje verf gegeven. ![]() ![]() Vervolgens nog een hoop elektronische meuk aangelegd, en de besturing voor de zwaailampen en sirene in de middenconsole verwerkt, ![]() En tijdens de Carbagerun 2012 zag ie er dan als volgt uit: ![]() ![]() En zo staat ie er nu nog steeds bij. Althans. Op het eerste gezicht. Want toen ie vorige week uit de stalling werd gehaald bleek dat de schuur ietsje kouder en vochtiger was dan de bedoeling was, waardoor er nu schimmel in de bekleding zit. Dus dat is het eerste probleem. Daarnaast heb ik ook de oorzaak gevonden waarom het nieuw aangelegde elektrische gedeelte niet werkt, ineens deed niets het meer vlak voordat ie de stalling inging. Toen ik de middenconsole weghaalde bleek dat de bekabeling grotendeels was 'verdampt' (Waarschijnlijk weggesmolten o.i.d, er lag iig as van de kabels op het tapijt van de auto.) Dus dit kan overnieuw worden aangelegd. Dan nog een lijstje met dingetjes die we er dit jaar bij willen om de 'coolheid status' te vergroten: - Lage voorbumper, zoals ook op de auto's uit de film is gemonteerd. - Blower in motorkap, inclusief bewegende riem. Zoiets dus: - Vloeistof Injectiesysteem in einddemper voor het kunnen creëren van een rookwolk. - Speakersysteem op dak voor het afspelen van geluiden en muziek e.d. En ongetwijfeld nog meer, maar dat hebben we nog niet uitgewerkt. Maargoed. Dat dus. En we hebben nog een maandje of 2 daarvoor! ![]() | |
Anne | dinsdag 7 mei 2013 @ 20:53 |
Wat leuk! Carbagerun-invasie ![]() ![]() | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 8 mei 2013 @ 17:14 |
Goed: Eerste vraag aan de Fok Knowledge base: Ik heb hier twee speakers liggen die ik op het dak wil plaatsen en waar ik een mp3 speler/notebook/telefoon op aan wil kunnen gaan sluiten. Op de speakers staat: 80W nom en 200W Max. Kan ik zo'n simpel marquant versterkertje kopen http://www.kijkshop.nl/pr(...)-versterker-mca-200/ (Tweedehands vanaf ¤8,-) en kan de boel dan 'hard'? ![]() Dit is iets in mijn leven waar ik geen verstand van heb. ![]() Alvast bedankt | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 8 mei 2013 @ 17:22 |
Ik wil de distributieriem ook vervangen, gezien er sinds 4 jaar geen onderhoudshistorie meer van de auto bekend is, nu was het plan om op internet een riem te kopen ( http://www.mijnautoonderd(...)emen/distributieriem ) en deze er of zelf op te zetten, of erop laten zetten. Dus ik gistermiddag naar een garage toegeweest om te vragen wat zoiets zou kosten, maar die rekent zo'n ¤200,- aan arbeidsloon hiervoor. :0 Is dat een normaal bedrag? Of nog beter, kan het met enige moeite zelf gedaan worden? ![]() | |
Sounddragon | woensdag 8 mei 2013 @ 17:25 |
Ligt aan de impedantie van de speakers, als het er niet op staat kun je het meten dmv een multimeter. BMW's hebben toch een distributieketting ipv een riem? of is dat alleen bij de 6 cilinders? | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 8 mei 2013 @ 17:35 |
Er staat 4O (hoefijzertje ![]() Ik heb me laten vertellen dat dit een van de laatste BMW's is met een riem ipv ketting. Geen idee of dit zo is overigens. ![]() | |
Sounddragon | woensdag 8 mei 2013 @ 17:40 |
4Ohm is goed voor een normale autoversterker ![]() Ik ben geen BMW kenner dus het zou zomaar kunnen ![]() | |
Driftkikkerrrrr | woensdag 8 mei 2013 @ 18:11 |
Dus als ik zo'n versterkertje koop dan kan de boel flink hard? ![]() | |
Sounddragon | woensdag 8 mei 2013 @ 18:20 |
Die kans is erg aanwezig ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Sounddragon op 08-05-2013 23:10:07 ] | |
Clicks_nl | woensdag 8 mei 2013 @ 19:00 |
M40 heeft inderdaad een riem, uit m'n hoofd elke 40.000 km vervangen Blok is ook gevoelig wat betreft de olie. Als je al vier jaar geen onderhoud hebt gedaan zou ik die ook maar verversen. | |
Anne | woensdag 22 mei 2013 @ 11:07 |
Enne? Zijn er nog vorderingen gemaakt? | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 30 mei 2013 @ 18:24 |
Mwa, niet echt. ![]() ![]() Inmiddels dat versterkertje gekocht. Binnenkort uitproberen! Ben nu bezig met het opnieuw aansluiten en aanleggen van de bekabeling. Deze keer dikkere kabels gebruiken. ![]() Ik ben nu ook bezig met het rook injectiesysteem, heb een tankje en een pompje. Waar zou ik de vloeistof het best in de uitlaat kunnen inspuiten, voor of achter de einddemper? En gaat het problemen opleveren met de APK wanneer ik bovenin de uitlaat een klein gaatje boor? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 30 mei 2013 @ 18:47 |
| |
Chuck-N0rr1s | donderdag 30 mei 2013 @ 18:48 |
Ja gaat problemen op leveren, de uitlaat is dan niet meer over de gehele lengte gasdicht. Eerst APK er op, en dan dat gat boren dus ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 30 mei 2013 @ 19:46 |
Of je legt iets los aan. Hadden wij vorig jaar met een bus gas en een elektrische aansteker (zo'n kaarsending, zeg maar). | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 30 mei 2013 @ 19:51 |
Na, het moet met zo veel mogelijk rook. Wat ik er van begrijp op internet is dat de uitlaat de place to be is. ![]() APK zit er al op, maar de bedoeling is om de auto te houden en ooit zal er weer een nieuwe APK op moeten komen. Ideeën? ![]() Oh en losstaand daarvan, waar denk je dat ik het best in de uitlaat kan boren? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 30 mei 2013 @ 19:51 |
gat boren, moer op lassen zodat er een bout in kan, en dan NA de katalysator! | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 30 mei 2013 @ 19:54 |
Dat lassen moet ik nog even naar kijken (lees: Dat kan ik niet ![]() Doet het er verder nog iets toe of het voor of na de eind of midden demper gebeurd of mag die rook overal doorheen jakkeren? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 30 mei 2013 @ 19:57 |
zolang het maar niet door de kat gaat, het kost je waarschijnlijk wel eerder een stuk uitlaat, door meer vocht in de dempers ![]() | |
Sounddragon | donderdag 30 mei 2013 @ 20:44 |
Zo ver mogelijk voorin; dus net na de kat. Die rook ontstaat door hitte, dus hoe verder naar voor in de uitlaat, hoe beter ![]() | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 13 juni 2013 @ 22:00 |
Kan iemand mij vertellen wat een meter of 5 aan koperen remleiding kost op de sloop? Ik kan het nieuw halen voor ¤12,95, en als ik naar de sloop rijd ben ik ¤8,50 kwijt aan benzine, kan ik voor die 3,50 slagen? ![]() | |
-niemand- | donderdag 13 juni 2013 @ 22:28 |
je gaat toch geen gebruikte remleidingen monteren? ![]() en die zijn waarschijnlijk toch doorgeroest. heb je dus niks aan. | |
invine | donderdag 13 juni 2013 @ 23:18 |
1 van de weinige dingen waar je niet op wilt bezuinigen... helemaal die 3,50 niet ![]() | |
Driftkikkerrrrr | vrijdag 14 juni 2013 @ 01:19 |
Whoeps, vergeten te melden: Voor dat rook injectiesysteem. Niet voor belangrijke zaken. ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 14 juni 2013 @ 08:12 |
Ik zou 't gewoon nieuw kopen. Overigens moet ik me wel even bedenken dat onze oplossing van vorig jaar geen rookmachine was, maar een steekvlam. Ook leuk ![]() | |
Erasmo | vrijdag 14 juni 2013 @ 13:08 |
Hoe ga je het doen, met koelvloeistof? | |
Driftkikkerrrrr | vrijdag 14 juni 2013 @ 18:13 |
Koelvloeistof, diesel, rookvloeistof, alles wat maar rookt. ![]() MAAR PROBLEEM: Ik weet niet waar ik het gat in de uitlaat moet boren. Van de achterkant van de wagen naar de voorkant ziet er als volgt uit: Einddemper----pijp----middendemper----pijp----splitsing----twee pijpen----motorblok Alleen, waar zit in hemelsnaam de katalysator? ![]() |