De dealer had ik al aan de telefoon gehad. Zonder te vermelden dat t een Duits model is gevraagd hoe ik de taal kan aanpassen, ze wisten het niet... Misschien toch maar eens langs gaan dan..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:45 schreef Redah het volgende:
Daar zul je een Nederlandse Voice Control module voor moeten zien te vinden... Reken op een paar 100 Euro nieuw bij de dealer, maar je kunt je geluk beproeven op de sloop (maar let op: Dat doen inmiddels veel 'oude' Ford Fiesta bezitters die oorspronkelijk met een Engelse module werden geleverd nu ook, dus ze zijn schaars).
Als je een klein beetje geluk hebt zou een dealer de software kunnen 'upgraden' naar een NL versie, maar dat hangt helemaal van je module af. Op naar de dealer voor meer informatie dus!
Iemand van de garage/onderdelen aan de lijn gehad? Die weten vaak meer dan de verkopers (die denken namelijk dat je die modules überhaupt niet kunt uitruilen). Ik weet dat je bepaalde modules Nederlands kunt maken, en anders kunnen ze hoe dan ook een Nederlandse module bestellen, want dat zouden ze ook moeten doen als een originele Nederlandse Fiesta met een kapotte module zou kampen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:47 schreef craftyvirus het volgende:
De dealer had ik al aan de telefoon gehad. Zonder te vermelden dat t een Duits model is gevraagd hoe ik de taal kan aanpassen, ze wisten het niet... Misschien toch maar eens langs gaan dan..
Ja werkplaats man aan de telefoon gehad. Maar het was wel de receptie-dude van de werkplaats. Langsrijden lijkt me beter...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:50 schreef Redah het volgende:
[..]
Iemand van de garage/onderdelen aan de lijn gehad? Die weten vaak meer dan de verkopers (die denken namelijk dat je die modules überhaupt niet kunt uitruilen). Ik weet dat je bepaalde modules Nederlands kunt maken, en anders kunnen ze hoe dan ook een Nederlandse module bestellen, want dat zouden ze ook moeten doen als een originele Nederlandse Fiesta met een kapotte module zou kampen.
Maar, dat gaat je wel geld kosten, en de vraag is of je dat wil. Ik wilde ook heel graag mijn Engelse naar Nederlands veranderen, maar toen ik een tijdje rond reed merkte ik dat ik het echt nooit gebruik... De belangrijkste functies zitten op het stuur, en die temperatuur of ventilator, ach, daar steek ik m'n hand wel even voor uit
Fiesta Forum, done. Maar dat forum is een beetje dood merk ik.....quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:55 schreef jitzzzze het volgende:
Langsrijden is beter. Wat je ook kan doen is je vraag op een Ford forum stellen.
Daar kunnen ze dit soort vragen vaak beter beantwoorden dan hier. En er zullen er vast meerdere zijn echt toegespitst op specifieke modellen/bouwjaren. Even een dagje googlen en posten dusquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:56 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Fiesta Forum, done. Maar dat forum is een beetje dood merk ik.....
Ff verder zoeken naar ford forums..
www.focusclub.nlquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:56 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Fiesta Forum, done. Maar dat forum is een beetje dood merk ik.....
Ff verder zoeken naar ford forums..
Dit maakt niet uit aangezien andere Fords ook al SYNC gebruiken, welke auto je dan hebt maakt dus niet uit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:24 schreef eXplorer1 het volgende:
op het forum kan ook lastig zijn, want een fiesta wordt niet vaak gekocht door een "auto liefhebber" en er rijden er nog niet zoveel van die nieuwe rond, kleine user community dus.
Focusclub.nlquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:03 schreef Redah het volgende:
Ik heb ook een Fiesta, en ben hier een tijdje naar op zoek geweest. Helaas is het nederlandse forum niet heel erg actief, maar gelukkig zijn er genoeg buitenlandse fora boordevol informatie, zoals (o.a.):
fiestamk7.com (specifiek voor de Fiesta MK7, maar het nieuwe model is een MK7 'reboot', de MK7.5)
fiesta-ka-forum.de
fordownersclub.com
Daar heb ik de meeste informatie vandaan, van het vervangen van speakers of het plaatsen van subwoofers, zonnebril-houder-installaties, maar ook multimedia zoals USB retrofitting, BT/VC enzovoorts. Schat van informatie te vinden dus, ook over SYNC!
Climate control zou wel moeten werken, dat werkt namelijk al met de normale voice commands op een ford zonder sync (zoals de mijne).quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:16 schreef ovhees het volgende:
Ik kan bij mijn Fiesta wel de taal instellen.
O.a. Nederlands, Frans en Engels.
Even mee zitten spelen, omdat je in het Engels wat meer commando's zou moeten hebben.
(Niet dus, de klimaatregeling is niet met spraak te bedienen..)
Werkt voor de rest best goed, alleen jammer dat je met playlists moet werken,oude radio speelde gewoon map na map af.
Alleen als je climatecontrol hebt....quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:31 schreef bambino het volgende:
[..]
Climate control zou wel moeten werken, dat werkt namelijk al met de normale voice commands op een ford zonder sync (zoals de mijne).
Ik kan bijvoorbeeld Fan snelheid en temperatuur bestuurder/passagier instellen.
Maar gebruik het nooit omdat het 5 keer zo veel werk is dan zelf op het knopje drukken
Ja maar dat is ook logisch. De gewone verwarming is een draaiknop die ergens heen wijst. Dus dat kan een computer moeilijk aanpassen. Stel hij wijst naar koud, en je vraagt via commando warm, dan zou de knop ook fysiek moeten draaien anders klopt er geen ruk meer van de knoppen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:38 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
Alleen als je climatecontrol hebt....
Nee dat snap ik ;-)quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:36 schreef bambino het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook logisch. De gewone verwarming is een draaiknop die ergens heen wijst. Dus dat kan een computer moeilijk aanpassen. Stel hij wijst naar koud, en je vraagt via commando warm, dan zou de knop ook fysiek moeten draaien anders klopt er geen ruk meer van de knoppen.
Bij climate control is het digitaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |