abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:38:33 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_127106383
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:33 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nou, ze moeten natuurlijk dat formulier krijgen. Uit jouw post maak ik op dat het enige is dat gedaan moet worden en dat ze het dan wel fixen....Dat lijkt me nog wel het minste wat je als team kan doen.
Om eerlijk te zijn vind ik het al gek dat het verkeerd ingevuld kan worden op de website, zoals ik net zei. Dan voorkom je in ieder geval dat probleem. Als ze dan wedstrijden om gaan draaien is dat weer een ander verhaal, maar goed.

Als het om jouw eigen wedstrijddag gaat kan ik me voorstellen dat je dat moet doen, maar als het om een totaal andere ploeg gaat vind ik dat anders.
Wat nou als ze zeggen "Nee we sturen ons wedstrijd formulier niet op", Dan kun je er dus nooit iets aan doen. Aangezien de KNLTB er zelf niets aan doet en jij geen poot hebt om op te staan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_127106618
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:34 schreef Komakie het volgende:
Overigens zijn dit soort fouten super simpel te voorkomen.
Je kunt natuurlijk gewoon een check systeem bij het invullen maken. Op het moment dat je bij de eerste enkel een 7 opgeeft als speelsterkte kan de 2de enkel natuurlijk nooit een 6 zijn. Daar is een heel makkelijk stukje programmatuur voor te schrijven. Zou ik ook wel een logische oplossing vinden?
Ja. De ergeste fouten ontstaan gewoon door onzuiverheden daar...Je kan zelfs gewoon een dame bij de HD invullen. Of 2 heren een Mix laten spelen :') Alleen voor dat soort dingen zou al een check moeten zijn.
Die hele website van de knltb deugt echt uberhaupt van geen kant.

En dat van dat de KNLTb je dat zelf laat doen, is op zich wel een beetje raar ja...Maar goed. Er is altijd 1 van de 2 teams in die opstelling die daar de dupe van is, dus in principe zou het raar zijn als ze het niet zouden doen want ze zouden er beter van worden.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:00:04 #228
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_127107061
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:45 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja. De ergeste fouten ontstaan gewoon door onzuiverheden daar...Je kan zelfs gewoon een dame bij de HD invullen. Of 2 heren een Mix laten spelen :') Alleen voor dat soort dingen zou al een check moeten zijn.
Die hele website van de knltb deugt echt uberhaupt van geen kant.

En dat van dat de KNLTb je dat zelf laat doen, is op zich wel een beetje raar ja...Maar goed. Er is altijd 1 van de 2 teams in die opstelling die daar de dupe van is, dus in principe zou het raar zijn als ze het niet zouden doen want ze zouden er beter van worden.

Nou ja de concurrent heeft er natuurlijk belang bij dat er niets aan gedaan wordt. Anders zijn ze de punten kwijt, maar de andere ploeg zit in de middenmooit dus voor hun is het niet echt een ramp.
Ik weet alleen niet of hier boetes aan verbonden zitten. Volgens mij wel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 14:20:22 #229
21636 Feestkabouter
pi_127107682
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:34 schreef Komakie het volgende:
Overigens zijn dit soort fouten super simpel te voorkomen.
Je kunt natuurlijk gewoon een check systeem bij het invullen maken. Op het moment dat je bij de eerste enkel een 7 opgeeft als speelsterkte kan de 2de enkel natuurlijk nooit een 6 zijn. Daar is een heel makkelijk stukje programmatuur voor te schrijven. Zou ik ook wel een logische oplossing vinden?
dat was ook mijn idee.
ik ben programmeur, zo'n controle heb je in enkele seconden geprogrammeerd, en dan nog een rapportje erbij maken zodat de KNLTB in elk weekend een overzicht heeft van waar het precies is misgegaan.
misser dat de KNLTB dat niet zelf afdekt op deze manier.

klopt wat iemand eerder schreef: je kunt als burger ook niet een andere burger aangeven voor het feit dat ie door het rode licht reed, maar je kunt als overheid wel automatisch een boete sturen als iemand geen motorrijtuigenbelasting heeft betaald.
pi_127109529
Dit is lelijk zeg:

Wij staan 2e. De nummer 1 wint alles, maar stond op de tweede speeldag 1-3 achter in de singles tegen de nummer 3. Ze moesten nog 2 dubbels en wilden deze inhalen na de eerste inhaaldag. Nu heeft de KNLTB besloten dat ze te laat gaan inhalen en hebben ze de hele uitslag geschrapt. Waardoor de nummer 1 kampioen kan worden doordat ze voor de rest alles gewonnen hebben, terwijl wij in theorie nog in punten boven ze kunnen komen -O-
pi_127110161
Het systeem is niet helemaal lekker bij de KNLTB, er is ook geen check bij de gewonnen sets, ik heb laatst 3 sets verloren in mijn single, word nog gecorrigeerd, voordeel van een knltb medewerker bij de vereniging.

Het is ook vreemd dat jij achter iedereen moet aangaan van de overige teams om jou "recht" te halen.
Misschien zouden alle formulieren gewoon door de VCL's in genomen moeten worden en gecontroleerd, hoewel dat ook niet 100% zuiver natuurlijk is.
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 16:00:40 #232
21636 Feestkabouter
pi_127111009
06
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:14 schreef rhubarb het volgende:
Dit is lelijk zeg:

Wij staan 2e. De nummer 1 wint alles, maar stond op de tweede speeldag 1-3 achter in de singles tegen de nummer 3. Ze moesten nog 2 dubbels en wilden deze inhalen na de eerste inhaaldag. Nu heeft de KNLTB besloten dat ze te laat gaan inhalen en hebben ze de hele uitslag geschrapt. Waardoor de nummer 1 kampioen kan worden doordat ze voor de rest alles gewonnen hebben, terwijl wij in theorie nog in punten boven ze kunnen komen -O-
dit is inderdaad heeeeel belachelijk!
wat ze dan technisch gezien eigenlijk doen is de einduitslag bepalen op basis van tegenpunten. degene met de minste tegenpunten is de winnaar....... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vreemd.
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 16:03:06 #233
21636 Feestkabouter
pi_127111080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:35 schreef R-JL het volgende:

Misschien zouden alle formulieren gewoon door de VCL's in genomen moeten worden en gecontroleerd, hoewel dat ook niet 100% zuiver natuurlijk is.
waarom die hoeveelheid werk????
technisch inbakken in hun systeem, fluitje van een cent!!

kun jij je clubgenoot (ik weet haar naam) niet eens wat zinnige suggesties doen om door te spelen binnen de KNLTB-organisatie?
ik heb eerder al eens (zonder succes) aangeboden om me onbetaald met wat van dit soort dingen te bemoeien, dus om het technisch op te lossen.
pi_127112307
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat er vanuit de homepage van de KNLTB niet een directe link is naar de pagina om uitslagen in te voeren. Dat menu bovenin is echt een drama vanwege de kleine mouse-over area. Hoe vaak ik de afgelopen weken ook niet op de antidopingpagina ben gekomen omdat ze die op de plek van de meestgebruikte link (wedstrijdtennis > competitie) hadden geplaatst, verschrikkelijk. Gelukkig hebben ze dat alweer aangepast inmiddels.

Een klein blokje met snel naar en dan een paar links (uitslagen invoeren, uitslagen en standen) zou al zoveel schelen.

Zucht: zie nu pas snelmenu "maak een keuze" staan. En dat terwijl ik al 200 x op die site ben geweest _O-
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:39:28 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_127112581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:35 schreef R-JL het volgende:
Het systeem is niet helemaal lekker bij de KNLTB, er is ook geen check bij de gewonnen sets, ik heb laatst 3 sets verloren in mijn single, word nog gecorrigeerd, voordeel van een knltb medewerker bij de vereniging.

Het is ook vreemd dat jij achter iedereen moet aangaan van de overige teams om jou "recht" te halen.
Misschien zouden alle formulieren gewoon door de VCL's in genomen moeten worden en gecontroleerd, hoewel dat ook niet 100% zuiver natuurlijk is.
Moet ik trouwens ook nog wel er bij zeggen dat onze VCL zich er ook niet mee bemoeit. Die vind dat ze het zelf maar moeten regelen. Is ook niet bepaald meewerkend natuurlijk.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_127114432
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:03 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

waarom die hoeveelheid werk????
technisch inbakken in hun systeem, fluitje van een cent!!

kun jij je clubgenoot (ik weet haar naam) niet eens wat zinnige suggesties doen om door te spelen binnen de KNLTB-organisatie?
ik heb eerder al eens (zonder succes) aangeboden om me onbetaald met wat van dit soort dingen te bemoeien, dus om het technisch op te lossen.
Ik heb me clubgenoot ook al meerdere keren aangeboden om te helpen en ideeën toegestopt maar eerste instantie enthousiast maar daarna hoor je weinig meer van.

Misschien word er binnen de knltb ook niet echt happig op gedaan.

Morgen weer lekker vergaderen over het open toernooi zal het nog eens opperen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:27:51 #237
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_127128559
Wanneer men een racket bespand, hoeveel kg gaat er na loop van tijd vanaf gemiddeld. Ik snap dat dit per racket en snaar verschilt. Geef een range en periode in tijd.

Trouwens als ik tegen een 5,5 zondag verlies terwijl ik zelf 6,4 ben maar eindejaars rating was 7,9. Krijg ik dan 6,5 erbij? Want zou ik nog in rating omhoog gaan lol...

[ Bericht 35% gewijzigd door GoodGawd op 28-05-2013 23:09:31 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 22:49:42 #238
21636 Feestkabouter
pi_127129987
Norrage, ik maandag de 3e om 18uur HD5, wanneer jij?
pi_127132777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:49 schreef Feestkabouter het volgende:
Norrage, ik maandag de 3e om 18uur HD5, wanneer jij?
:o
Nee he. Ik moet om 18uur HD5 :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 29 mei 2013 @ 00:50:59 #240
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_127135964
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:27 schreef GoodGawd het volgende:
Wanneer men een racket bespand, hoeveel kg gaat er na loop van tijd vanaf gemiddeld. Ik snap dat dit per racket en snaar verschilt. Geef een range en periode in tijd.

Trouwens als ik tegen een 5,5 zondag verlies terwijl ik zelf 6,4 ben maar eindejaars rating was 7,9. Krijg ik dan 6,5 erbij? Want zou ik nog in rating omhoog gaan lol...
Ligt er ook aan hoeveel je speelt natuurlijk. Ik denk dat je een kilo of 1-2 verliest als je snaar een tijdje meegegaan is en je er mee gespeeld hebt. Maar pin me er niet op vast.

Edit: En ja, als je als een 6,4 actueel tegen een 5,5 actueel verliest, krijg je een 6,5 erbij.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_127139932
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:20 schreef Komakie het volgende:
Ik heb nog wel een aardige voor de VCL's onder ons.

Mijn vriendin speelt ook competitie en die staan bovenaan. zaterdag moeten ze tegen de nummer 2. Ze staan nog wel een paar punten voor dus dat is mooi.

Nu blijkt dat de nummer 2 al meerdere keren fouten heeft gemaakt in de opstelling. Zo hebben ze afgelopen weekend een dubbel met 2 7'tjes de eerste dubbel laten spelen en de 2de dubbel door een 6 en een 7. Dat mag natuurlijk niet.
Nu blijkt dat ze eerder in de competitie een zelfde geval hebben gehad waar nooit iets tegen gedaan is. Toen heeft een 7 de eerste enkel gespeeld en een 6 de tweede enkel.
Je kunt zeggen dat het zeuren is, maar het gaat wel om het kampioenschap en ze zijn heel fanatiek :P

Nu komt het erge.
Gisteren heeft mijn vriendin naar de KNLTB gebeld en die zeggen eerst dat ze moet mailen. Dus mijn vriendin een mailtje gestuurd. Krijgt ze een mailtje terug dat zij het wedstrijdformulier van die andere wedstrijd moet zien te krijgen en op moet sturen naar de KNLTB. Verder moet ze het zelf maar uitzoeken.
Uiteindelijk speelde de concurrent uit en heeft ze naar de tegenpartij gebeld. Die waren zo netjes om het toe te geven en het op te sturen. De andere keer dat het fout is gegaan speelde de concurrent thuis dus die gaan natuurlijk nooit dat formulier opsturen.
Daarnaast lopen de ploegen/clubs volgens mij ook een risico dat ze een boete krijgen voor het foutief invullen van de formulieren.

Maar het is toch belachelijk dat de KNLTB dit jou zelf laat uitzoeken? Als je dit aan geeft en het staat inderdaad verkeerd op de website moeten zij er toch achteraan gaan om alles in goede banen te leiden?

Ik ga vanmiddag zelf maar eens bellen naar de KNLTB en het nog een keer uitleggen. Desnoods ga ik een beetje lopen rellen. Het kan toch niet zo zijn dat de KNLTB je kapot gooit met regeltjes en overal de hand in wil hebben, maar op het moment dat het fout gaat kun je lekker zelf alles regelen. Dat slaat toch nergens op?
De KNLTB maakt zich er steeds makkelijker vanaf en daarnaast klopt het antwoord niet.

Je VCL of een bestuurslid van de vereniging moet binnen 14 dagen schriftelijk een protest indienen bij de KNLTB. In dit protest moet je aantonen de volgorde van de dubbels verkeerd is geweest. Schermafdruk is meer dan voldoende.
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:57:27 #242
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_127141322
Als ik in de rally mijn ballen wat dieper wil krijgen, kan ik dat dan bereiken door mijn racket te verzwaren (hoe?) of is er een eenvoudige tweak aan mijn fore- en backhand toe te passen?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_127145230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:57 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als ik in de rally mijn ballen wat dieper wil krijgen, kan ik dat dan bereiken door mijn racket te verzwaren (hoe?) of is er een eenvoudige tweak aan mijn fore- en backhand toe te passen?
Eenvoudig is het nooit echt om je slagen te gaan tweaken, je kan wat hoger over het net slaan met meer spin dat ze toch binnen vallen.
Ik weet niet wat je voor slag nu hebt.

Racket verzwaren kan, maar is nog niet zo gemakkelijk als het lijkt omdat je rekening moet houden met het zwaai gewicht van je racket(balans, en op de juiste plaatsen lood toevoegen) en niet alleen de massa verhogen van het racket.

Het makkelijkste dat ik kan bedenken om je doel te bereiken is een kilo zachter bespannen of bespannen met een snaar die wat meer power geeft.
  woensdag 29 mei 2013 @ 12:59:27 #244
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_127148731
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:27 schreef GoodGawd het volgende:
Wanneer men een racket bespand, hoeveel kg gaat er na loop van tijd vanaf gemiddeld. Ik snap dat dit per racket en snaar verschilt. Geef een range en periode in tijd.

Trouwens als ik tegen een 5,5 zondag verlies terwijl ik zelf 6,4 ben maar eindejaars rating was 7,9. Krijg ik dan 6,5 erbij? Want zou ik nog in rating omhoog gaan lol...
Gemiddeld gezien, ben je na 1 tot 2 uur al 1 kg kwijt (zonder te spelen), na 24 uur in totaal 1,5-2 kg ongeveer. Komt door het zetten van de snaar. Iedere snaar heeft rek, en hoe goed je ook pre-stretched, spanningsverlies is niet te voorkomen. Ga je na 24 uur tennissen, dan raak je door het eerste uur tennis ook nog wel een kg kwijt. In de uren daarna ook weer een kg.
Ik bespan een racket op 25 kg, en na een week en 3 uur tennis, staat er nog maar 21-22 kg gemiddeld op.
Dit zijn gemiddelde waardes. Overgens is het meten van de hoeveelheid kg van een bespannen racket onmogelijk. De DT waarde (dynamic tension) wordt gemeten, en afhankelijk van het soort snaar en racket kan er berekent worden hoeveel kg er nog op het racket zit.
Ik heb zelf een apparaatje (ERT300) waarmee je de DT kunt meten. Dit gaat in kg/cm oftewel, hoeveel kg is ervoor nodig om je snaarbed tpv de sweetspot 1 cm in te drukken. 28 is laag, 40 is hoog.
Veel mensen denken trouwens dat ze tennissen met 25 kg op hun racket, maar in feite wordt de snaar met 25 kg aangetrokken, en tegen de tijd dat ze er hun eerste bal mee slaan, staat er nog maar 23kg of minder op.
Iemand die een half jaar met 1 snaar doet, tennist vaakt met slechts 19-20 kg of nog minder zelfs. En ja, ook polyester loopt terug.
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:00:35 #245
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_127148779
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:57 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als ik in de rally mijn ballen wat dieper wil krijgen, kan ik dat dan bereiken door mijn racket te verzwaren (hoe?) of is er een eenvoudige tweak aan mijn fore- en backhand toe te passen?
Halve kilo (kan ook een hele zijn hoor) minder strak bespannen, geeft gemiddeld 1 meter meer lengte in je slag.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 10:12:13 #246
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_127240699
Hmmm op dit moment is het in onze competitie zo.

Helios staat eerste met 19 punten
Wij staan tweede met 18 punten

Onderling resultaat 4-1 voor ons.

Laatste wedstrijd heeft Helios met 1 heer gespeeld, en die heer heeft gesingled en gemixed (met de dame die gesingled heeft). De heren dubbel hebben ze een opgave gegeven.
Ze winnen dus met 4-1, maar overtreden de regel dat de singlespelers niet met elkaar mogen dubbelen.

Komend weekend mogen wij tegen nummer laatst, en hun tegen nummer 3.
Ben benieuwd of hun 1 of meerdere strafpunten krijgen, want ze hebben zich niet aan de regels gehouden schijnbaar. Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
pi_127240716
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:12 schreef tja77 het volgende:
Hmmm op dit moment is het in onze competitie zo.

Helios staat eerste met 19 punten
Wij staan tweede met 18 punten

Onderling resultaat 4-1 voor ons.

Laatste wedstrijd heeft Helios met 1 heer gespeeld, en die heer heeft gesingled en gemixed (met de dame die gesingled heeft). De heren dubbel hebben ze een opgave gegeven.
Ze winnen dus met 4-1, maar overtreden de regel dat de singlespelers niet met elkaar mogen dubbelen.

Komend weekend mogen wij tegen nummer laatst, en hun tegen nummer 3.
Ben benieuwd of hun 1 of meerdere strafpunten krijgen, want ze hebben zich niet aan de regels gehouden schijnbaar. Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Helios ? Waar komen die vandaan ?!

Klopt. Singlespelers mogen niet met elkaar mixen. Kun je protest tegen indienen, maar in hoeverre is dat van toepassing ? Alleen als het om een kampioenschap gaat zou ik er bij de KNLTB over klagen. Dan zal dat punt uit de mix vervallen en winnen ze met 3-2. Echter wanneer het nergens meer over gaat dan zou ik het zo laten. De kans dat je elkaar volgend jaar tegenkomt en de kans dat de sfeer dan onder het vriespunt ligt is groot. En wil je dat ? Nee.
U MAD?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 10:21:20 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_127240922
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:57 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als ik in de rally mijn ballen wat dieper wil krijgen, kan ik dat dan bereiken door mijn racket te verzwaren (hoe?) of is er een eenvoudige tweak aan mijn fore- en backhand toe te passen?
Of gewoon wat aan je techniek aanpassen om beter te leren tennissen.
Dat is een heel stuk beter dan alleen maar een beetje je materiaal veranderen.

Betere voorwaardse beweging met je lichaam is heel vaak al een goede start. Zonder dat je harder hoeft te slaan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 31 mei 2013 @ 10:23:30 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_127240967
2 single spelers mogen volgens mij wel met elkaar dubbelen, maar ze mogen maximaal maar 2 wedstrijden op een dag spelen. Dus moet je meer spelers hebben als je dat wilt doen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_127241220
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 10:23 schreef Komakie het volgende:
2 single spelers mogen volgens mij wel met elkaar dubbelen, maar ze mogen maximaal maar 2 wedstrijden op een dag spelen. Dus moet je meer spelers hebben als je dat wilt doen.
Nee. Je mag in een mix de twee singlespelers niet met elkaar laten mixen.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')