abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126232281
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 19:29 schreef Nutkicker22 het volgende:
Natuurkunde en Wiskunde B zijn lastig zeg. Lange verhalen en vage grafieken. Soms heb ik geen flauw idee hoe ik aan een vraag moet beginnen. En dan als je het antwoordmodel kijkt, blijkt het best wel logisch te zijn.
Af en toe zitten er ook vragen bij waarbij ik denk: is dit echt wel vwo-niveau waarbij je soms wat getalletjes invult in de formules en het goede antwoord eruit krijgt. Maar er zitten ook van die vage inzichtsvragen bij waarbij ik echt niet op dat ene antwoord kom volgens het correctiemodel. Kwestie van oefenen dus, maar wanneer is het genoeg :P. Ik ga niet alle examens doornemen natuurlijk.
Ja hè, sommige dingen zijn te simpel voor woorden maar er zitten ook zat vragen bij waarvan je geen idee hebt hoe je het moet aanpakken.

Inderdaad een kwestie van oefenen en 'zien'. Ik heb nu 2/3 natuurkunde examens helemaal gemaakt, dus gewoon als een echt examen met binas erbij, zonder af en toe te spieken bij de antwoorden. Maar wat ik ga doen de dag voor het examen is alle examens van de afgelopen jaren gewoon alleen bekijken, dus per vraag checken hoe ik het zou aanpakken en vervolgens het correctievoorschrift bekijken. Dat moet qua tijd wel te doen zijn denk ik.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 19:38 schreef acalaca het volgende:

[..]

Nog geen enkel examen geoefend, afgezien van Nederlands en Engels... Ben bang dat ik het verpest haha!!!
Dus nog lekker aan het leren en samenvatten :)

Hoe gaat het leren bij jou?? Natuurkunde examencursus zijn ongelofelijk ingewikkeld door die verhaaltjes hè!!!
Ik heb het leren opgegeven. Ik wilde scheikunde, natuurkunde, bio en wiskunde nog echt gaan leren/oefenen uit al die boeken maar daar is gewoon geen tijd meer voor. Ik probeer nu alleen maar op oude examens te focussen, kijken wat ik telkens fout doe enz.

Natuurkunde is inderdaad maar lastig, al die teksten en leg-uit-vragen :r
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_126233030
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:05 schreef Push. het volgende:

[..]

Mja, vind die antwoorden van de cito zelf ook een beetje dubieus soms. Rekenen ook heel veel verschillende redenen onder één kopje soms, terwijl een andere reden weer wel een nieuw punt waard is. Dus zeg maar in het antwoordmodel:
.../..../..../.... 1 punt
.../.... 1 punt

Maar waarom die tweede dan weer een nieuw punt waard is, is mij persoonlijk een raadsel.

Zag hier ergens een filmpje van het Luzac. Is op zich wel handig. Daarin zeggen ze gewoon: let op de signaalwoorden. Maak ook gebruik van onderstrepen, kan best veel helpen.

[..]

Zelfde probleem :'). Sta overal tussen de 7.5 en 8, maar haal echt hele middelmatige cijfers voor de examens. Ben ook een beetje 'bang' dat al m'n 8'en naar 7'tjes of 6'jes gaan. Zou toch zonde zijn..
Ja klopt, erg raar af en toe...

Het zou gek zijn als we opeens veel lager dan onze schoolexamen-cijfers gaan halen. Meeste docenten zeggen dat de cijfers van het CE of rond je gemiddelde liggen, of zelfs hoger. Meer dan dit kan ik me ook niet voorbereiden dus de gezonde spanning tijdens het examen gaat er vast wel voor zorgen dat het goedkomt :P
pi_126233672
Ik droomde vannacht dat de examens begonnen. De zenuwen gierden door mijn lijf. En toen kwam ik op een vraag.. Je mag een 4 halen op je CE, maar valt een 4,9 ook tot de 4? Of wordt dat gerekend als een 5?
"I like to retaliate by burning a book that you American holding dear, but the only book you care about is Facebook." - Mahmoud Ahmadinejad
pi_126236081
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:32 schreef Vydushki het volgende:
Ik droomde vannacht dat de examens begonnen. De zenuwen gierden door mijn lijf. En toen kwam ik op een vraag.. Je mag een 4 halen op je CE, maar valt een 4,9 ook tot de 4? Of wordt dat gerekend als een 5?
Huh?

Je CE punten worden afgerond op decimalen, niet op helen. Dus stel je hebt een 6.0 voor je SE en een 4.9 voor je CE:
6.0 + 4.9 / 2 = 5.45, dat wordt afgerond, dus een 5.

Stel nu je hebt een 5.0 voor je CE:
6.0 + 5.0 /2 = 5.5 = 6
pi_126236498
Even iets algemeens, toen ik twee jaar geleden havo examen deed (ga nu vwo doen) zou ik werkelijk waar zweren dat ik gezakt was, of op zijn minst een herkansing moest doen. Echt waar, na geschiedenis (dat ik echt slecht had doorgenomen) zag ik de bui al hangen. Ik was werkelijk waar een luie zak en voerde geen moer uit. Uiteindelijk geslaagd met geen enkele onvoldoende (had trouwens een 5.0 voor geschiedenis, snap écht niet dat ik dat nog geflikt heb :') ). En zo was het wel bij meer vakken (wiskunde..)

Er zit écht wel speling in die correctievoorschriften, daar zijn docenten professioneel genoeg voor. Met het correctievoorschrift erbij dacht ik bijvoorbeeld dat ik net een 5 had voor economie, en dat was uiteindelijk een 7.8.
pi_126236557
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:10 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Huh?

Je CE punten worden afgerond op decimalen, niet op helen. Dus stel je hebt een 6.0 voor je SE en een 4.9 voor je CE:
6.0 + 4.9 / 2 = 5.45, dat wordt afgerond, dus een 5.

Stel nu je hebt een 5.0 voor je CE:
6.0 + 5.0 /2 = 5.5 = 6
Ja, dat snap ik wel. Maar kijk, je mag geen 3 halen. Als ik een 3.9 haal, ben ik dan gelijk gezakt of is dat een 4?
"I like to retaliate by burning a book that you American holding dear, but the only book you care about is Facebook." - Mahmoud Ahmadinejad
pi_126236769
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:19 schreef Vydushki het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel. Maar kijk, je mag geen 3 halen. Als ik een 3.9 haal, ben ik dan gelijk gezakt of is dat een 4?
Ik volg je niet, je mag best een 3.9 halen voor je CE, zolang het gecombineerd met het SE maar een 4 of hoger is. Dat eindpunt is wat telt. Als je een 3.9 voor je CE en een 3.9 voor je SE zou hebben, heb je gewoon een 4 want die 2 punten worden dus afgerond, enkel op helen. Moet je natuurlijk wel voor alle examens gemiddeld een 5.5 hebben, geen andere voldoendes en genoeg compensatiepunten.
pi_126236893
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:23 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Ik volg je niet, je mag best een 3.9 halen voor je CE, zolang het gecombineerd met het SE maar een 4 of hoger is. Dat eindpunt is wat telt. Als je een 3.9 voor je CE en een 3.9 voor je SE zou hebben, heb je gewoon een 4 want die 2 punten worden dus afgerond, enkel op helen. Moet je natuurlijk wel voor alle examens gemiddeld een 5.5 hebben, geen andere voldoendes en genoeg compensatiepunten.
Niemand volgt me, haha. Je mag geen 3 halen op je CE, dan ben je meteen gezakt, toch?. Maar als ik een 3,9 haal voor mijn CE, dus zonder mijn SE-cijfer op te tellen, ben ik dan ook gezakt? Of wordt dat dan nog afgerond?
pi_126236950
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:25 schreef Vydushki het volgende:

[..]

Niemand volgt me, haha. Je mag geen 3 halen op je CE, dan ben je meteen gezakt, toch?. Maar als ik een 3,9 haal voor mijn CE, dus zonder mijn SE-cijfer op te tellen, ben ik dan ook gezakt? Of wordt dat dan nog afgerond?
Waar heb je dat vandaan, dat je geen 3 mag halen op je CE? Mag volgensmij wel hoor, zolang je voldoet aan de rest van de eisen. Je eindcijfer mag geen 3 zijn, maar da's iets anders dan het CE cijfer.
pi_126237233
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:18 schreef jordyqwerty het volgende:
Even iets algemeens, toen ik twee jaar geleden havo examen deed (ga nu vwo doen) zou ik werkelijk waar zweren dat ik gezakt was, of op zijn minst een herkansing moest doen. Echt waar, na geschiedenis (dat ik echt slecht had doorgenomen) zag ik de bui al hangen. Ik was werkelijk waar een luie zak en voerde geen moer uit. Uiteindelijk geslaagd met geen enkele onvoldoende (had trouwens een 5.0 voor geschiedenis, snap écht niet dat ik dat nog geflikt heb :') ). En zo was het wel bij meer vakken (wiskunde..)

Er zit écht wel speling in die correctievoorschriften, daar zijn docenten professioneel genoeg voor. Met het correctievoorschrift erbij dacht ik bijvoorbeeld dat ik net een 5 had voor economie, en dat was uiteindelijk een 7.8.
Mijn AK-docent adviseert ons ook om 's middags niet naar de antwoorden te kijken omdat er nog zoveel aangepast wordt.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:19 schreef Vydushki het volgende:

[..]

Je mag wel een 3 halen hoor.
pi_126237299
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:26 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan, dat je geen 3 mag halen op je CE? Mag volgensmij wel hoor, zolang je voldoet aan de rest van de eisen. Je eindcijfer mag geen 3 zijn, maar da's iets anders dan het CE cijfer.
Huh, nee toch? Maar is die 3.9 een 4 of behoort dat tot mijn 3'en?
pi_126237470
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:32 schreef Vydushki het volgende:

[..]

Jawel, je mag gewoon een 3 halen hoor, voor je CE. Alleen SE+CE samen mag geen 3 gemiddeld zijn.

Die 3.9 behoort niet tot je 3'en en ook niet tot je 4'en omdat dat irrelevant is. Je moet kijken naar het gecombineerde cijfer, niet naar het CE cijfer.

Als ze gaan kijken naar of je een 5.5 gemiddeld hebt, gebruiken ze ook gewoon je CE punten met decimalen, dus geen afgeronde punten.
pi_126237556
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:32 schreef Vydushki het volgende:

[..]

Ik snap je wel. een 3.9 is een 4. Het gaat om de afronding. Je mag dus als eindcijfer een 3,5 halen voor een vak. Dat wordt afgerond naar een 4.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_126237614
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:19 schreef Nafi het volgende:

[..]

Ja klopt, erg raar af en toe...

Het zou gek zijn als we opeens veel lager dan onze schoolexamen-cijfers gaan halen. Meeste docenten zeggen dat de cijfers van het CE of rond je gemiddelde liggen, of zelfs hoger. Meer dan dit kan ik me ook niet voorbereiden dus de gezonde spanning tijdens het examen gaat er vast wel voor zorgen dat het goedkomt :P
Hoop het niet nee. M'n zus zei dat je sowieso een punt hoger scoort op je CE doordat je het veel serieuzer maakt. Gewoon goed voorbereiden, meer kan je toch niet doen.
pi_126237867
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:37 schreef Push. het volgende:

[..]

Ik snap je wel. een 3.9 is een 4. Het gaat om de afronding. Je mag dus als eindcijfer een 3,5 halen voor een vak. Dat wordt afgerond naar een 4.
Oh gaat het hierom _O-

Inderdaad, zoals Push. zegt, 3.5 en hoger wordt 4, 3.4 en lager wordt 3.
pi_126237914
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:31 schreef Thorb het volgende:

[..]

Mijn AK-docent adviseert ons ook om 's middags niet naar de antwoorden te kijken omdat er nog zoveel aangepast wordt.

[..]

Je mag wel een 3 halen hoor.
Het liefst raad ik iedereen af uberhaupt de examens na te kijken. Je kan er toch niks meer aan veranderen. Maar goed, dat is subjectief natuurlijk ;)
pi_126238063
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:35 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Jawel, je mag gewoon een 3 halen hoor, voor je CE. Alleen SE+CE samen mag geen 3 gemiddeld zijn.

Die 3.9 behoort niet tot je 3'en en ook niet tot je 4'en omdat dat irrelevant is. Je moet kijken naar het gecombineerde cijfer, niet naar het CE cijfer.

Als ze gaan kijken naar of je een 5.5 gemiddeld hebt, gebruiken ze ook gewoon je CE punten met decimalen, dus geen afgeronde punten.
Oh zo, oké!
Ach, laat maar zitten, haha. Komt wel goed, denk.
quote:
6s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:37 schreef Push. het volgende:

[..]

Ah, top! Dank u.
pi_126239767
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:18 schreef jordyqwerty het volgende:

Hopen dat ze inderdaad soepel zijn, maar ik betwijfel of ze echt dingen gaan goed rekenen die niet overeenkomen met het correctievoorschrift.
  donderdag 9 mei 2013 @ 01:30:37 #169
402570 Knotsaap
Knetterbek
pi_126249573
Ik ben altijd zo lomp dat ik het antwoord wel weet, maar het verkeerd formuleer.. :')
The right to lie in force. - illuminati.
pi_126260641
6,7 voor aardrijkskunde 2011 I. Gaat de goeie kant op. Was er een uur mee bezig.
pi_126261749
quote:
6s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:58 schreef Push. het volgende:
6,7 voor aardrijkskunde 2011 I. Gaat de goeie kant op. Was er een uur mee bezig.
Ik had een 6.6 voor 2012-I en maak juist de makkelijke vragen verkeerd :') of ik vergeet er iets bij te zetten, beschrijf ik het hele verhaal van subductie maar zet er niet subductie bij
pi_126267059
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:06 schreef Nafi het volgende:

[..]

Ja hè, sommige dingen zijn te simpel voor woorden maar er zitten ook zat vragen bij waarvan je geen idee hebt hoe je het moet aanpakken.

Inderdaad een kwestie van oefenen en 'zien'. Ik heb nu 2/3 natuurkunde examens helemaal gemaakt, dus gewoon als een echt examen met binas erbij, zonder af en toe te spieken bij de antwoorden. Maar wat ik ga doen de dag voor het examen is alle examens van de afgelopen jaren gewoon alleen bekijken, dus per vraag checken hoe ik het zou aanpakken en vervolgens het correctievoorschrift bekijken. Dat moet qua tijd wel te doen zijn denk ik.

[..]

Ik heb het leren opgegeven. Ik wilde scheikunde, natuurkunde, bio en wiskunde nog echt gaan leren/oefenen uit al die boeken maar daar is gewoon geen tijd meer voor. Ik probeer nu alleen maar op oude examens te focussen, kijken wat ik telkens fout doe enz.

Natuurkunde is inderdaad maar lastig, al die teksten en leg-uit-vragen :r
Volgens mij is het ook beter om te oefenen want eigenlijk moet je de stof al 6 jaar hebben gestampt :P !!!
Gaan je oefenexamens goed???
pi_126267844
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 22:16 schreef Nafi het volgende:

[..]

Hopen dat ze inderdaad soepel zijn, maar ik betwijfel of ze echt dingen gaan goed rekenen die niet overeenkomen met het correctievoorschrift.
Het correctievoorschrift is een richtlijn, geen documentje met vaste antwoorden als er staat 'Een voorbeeld van een juist antwoord is:'. Dan oordelen de docenten zelf of het antwoord juist is of niet. Zijn ze deskundig genoeg voor.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2013 17:04:24 ]
pi_126268728
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 16:43 schreef acalaca het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook beter om te oefenen want eigenlijk moet je de stof al 6 jaar hebben gestampt :P !!!
Gaan je oefenexamens goed???
Ja precies, alles moet je nu wel begrijpen :P
Examens gaan wisselvallig, ene keer goed, andere keer slecht... Jij nog steeds bezig met leren?

quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 17:02 schreef Etsu het volgende:

[..]

Het correctievoorschrift is een richtlijn, geen documentje met vaste antwoorden als er staat 'Een voorbeeld van een juist antwoord is:'. Dan oordelen de docenten zelf of het antwoord juist is of niet. Zijn ze deskundig genoeg voor.
Ik hoop dat je gelijkt hebt :D
pi_126274335
Jezus wat is latijn ongelooflijk kut :') Ik hoop voor de toekomende generaties dat deze onzin afgeschaft wordt. Die teksten uit je hoofd leren is echt het meest geestdodende werk dat ik ooit gedaan heb. Het is toch "het hoogste niveau"? Ga wat hogere wiskunde geven ofzo. Elke pinda kan die teksten wel uit zijn hoofd leren zodat die weet welk persoonlijk voornaamwoord waar op terug slaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')