Ja denk het ook, maar vind dat juist simpel. Gewoon goed de kernzinnen markeren en naar eventuele signaalwoorden kijken.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:07 schreef ShortyGirl het volgende:
de 2de 3,de en 4de vraag zijn een open vraag voor 1 punt. dit is waarschijnlijk vraag als
bij welke alinea begint deel 2 3 en 4.. ik ben hier zooo slecht in -.-
tellen gewoon als de losse woorden.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:57 schreef Nafi het volgende:
Iemand die weet of afkortingen als 1 woord tellen?
Bij de samenvatting wordt dit gezien als Telegramstijl.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:57 schreef Nafi het volgende:
Iemand die weet of afkortingen als 1 woord tellen?
Niet letterlijk precies. Als je al één woordje aan de zin aanpast mag het welquote:Op zaterdag 11 mei 2013 11:40 schreef Uvejal het volgende:
Mag je eigenlijk zinnen letterlijk overnemen uit de tekst voor je samenvatting?
Mijn leraar vertelde dat je tegenwoordig ook letterlijk mag overnemen. Maar waarschijnlijk kun je het wel korter opschrijven als je het deels in eigen woorden doet.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:07 schreef Kloktijd het volgende:
[..]
Niet letterlijk precies. Als je al één woordje aan de zin aanpast mag het wel
Ja hiero, samenvatting was niet te doen..quote:
N Term was een 1,4 wtfquote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:46 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja hiero, samenvatting was niet te doen..
Tot nu toe alleen de vragen. Hij is erg lastig. Samenvatting zag er ook niet heel makkelijk uit.quote:
Op een kladblaadje van alle gevraagde punten open vragen maken. Dan in de tekst alle antwoorden op die vragen markeren. Daarna elke vraag op je kladblaadje beantwoorden met behulp van de gemarkeerde zinnen. Verder hoef je er dan alleen nog maar een lopend verhaal van te maken. Dat is alles.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:53 schreef Miousana het volgende:
Ik ben zo slecht in samenvatten.Nog goede tips?
Is toch gewoon een goede opsomming, zou je denk ik geen punten aftrek voor krijgen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 18:43 schreef acalaca het volgende:
Wat gebeurt er als je schrijft;
De oorzaken van blablabla zijn het feit dat blabablbla, het feit dat blablablalabl, het feit dat balblallblabalb, het feit dat blabllballablbabl en het feit dat blalalblablalaba.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |