Ik zou aankloppen bij een oom of tante dan. Blijkbaar ligt dat niet aan jou.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik heb geen sociale contacten. Mijn ouders spreek ik al jaren niet meer en wil ik ook nooit meer zien. Zij hadden al lang geen contact meer met hun familieleden en dat zijn nu vreemden voor mij.
Waar haal je de illusie vandaan dat hulpverleners die met daklozen werken überhaupt ooit mail lezen?!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef SomewhatCereal het volgende:
Vanochtend stuurde ik bijvoorbeeld een mail met een aanvraag voor een nieuw en tijdelijk postadres, alsook een verblijfplaats voor in de nacht, maar daar heeft geen hulpverlener op gereageerd. Daarom slaap ik nu voor de tweede nacht buiten en dat is best koud en oncomfortabel (knipoog).
Het was niet de bedoeling om medelijden te wekken. Ik zoek een praktische oplossing, maar de open deur is niet aan mij besteed, want er zijn een aantal dingen waar je niet bij stil bij lijkt te staan:quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:16 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Waar haal je de illusie vandaan dat hulpverleners die met daklozen werken überhaupt ooit mail lezen?!
Sta op en loop! Er is in iedere gemeente een daklozen nachtopvang. Daar moet je je persoonlijk melden. Die hebben geen EMail! Die kunnen je ook een postadres leveren.
Vergeet ondertussen dat soliciteren maar. Zolang jij dakloos bent gaat toch geen bedrijf je aan nemen en het UWV weet dat ook. Regel nou eerst dat postadres en de opvang maar eens!
Om kort samen te vatten: God wat ben je zielig. Maar met zielig los je niks op. Met iets doen wel! Ga iets doen!
Voor mijn gevoel hoefde ik vroeger alleen maar enthousiast de werkgever te begroeten en uit te leggen dat ik het werk heel graag wil doen. Tegenwoordig moet je recente werkervaring hebben met de vacante positie, aangevuld met MBO-diploma's en certificaten. Vervolgens moet je jezelf ook heel goed kunnen verkopen in een kruisverhoor waarin je word doorgezaagd over je sterke en zwakke punten, je ambities en hoe de vacature daar op aansluit, je motivatie om om dit specifieke werk te verrichten en je affiniteit voor precies deze werkgever. Vaak in meerdere gesprekken, 1 keer bij het uitzendbureau en soms tot wel 2 keer bij de werkgever.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:22 schreef NaturalHerbs het volgende:
Als je het zo bij elkaar opsomt klinkt het behoorlijk fucked up. Maar tegelijkertijd is alles al gelijk vele malen beter wanneer je een vaste baan hebt. Dan heb je een inkomen en je huis terug (en daarmee je basis). Voor nu zou ik onderdak zoeken bij bijv het leger des heils. Daar zijn ze immers voor en onderdak is je eerste prioriteit. Van daaruit blijven zoeken naar een baan en hulp.
Ik vraag me af waarom je geen fatsoenlijke baan kunt vinden met een WO-bachelor en aardig wat werkervaring. Daar begrijp ik echt niets van. Je komt op mij over als een intelligent persoon. Wat voor bachelor is het?
Wat is er veranderd in jou in vergelijking tot 10 jaar geleden? Wat zegt je gut feeling over waarom niemand je meer wil hebben voor een basic baantje en waarom men je niet te lijkt willen helpen?
Toen de deurwaarder aan mijn deur klopte, heb ik mijn laptop ingepakt in mijn schoudertas. Ik had zijn komst al geanticipeerd en de noodzakelijke levensmiddelen ingepakt. Daarnaast zit ik nu buiten op een onbeveiligd netwerk van een studentencomplex. Verder vind ik het nogal een gemene opmerking.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:57 schreef kwiwi het volgende:
Je kunt de 10 euro per nacht niet betalen maar hebt wel een telefoon/laptop met internet?
Gemeen? Jij komt hier vragen om een praktische oplossing en dan lijkt me dit een hele logische vraag. Je hebt schijnbaar nog wat om te verkopen als het nodig is.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Toen de deurwaarder aan mijn deur klopte, heb ik mijn laptop ingepakt in mijn schoudertas. Ik had zijn komst al geanticipeerd en de noodzakelijke levensmiddelen ingepakt. Daarnaast zit ik nu buiten op een onbeveiligd netwerk van een studentencomplex. Verder vind ik het nogal een gemene opmerking.
Hoe kom je aan stroom dan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Toen de deurwaarder aan mijn deur klopte, heb ik mijn laptop ingepakt in mijn schoudertas. Ik had zijn komst al geanticipeerd en de noodzakelijke levensmiddelen ingepakt. Daarnaast zit ik nu buiten op een onbeveiligd netwerk van een studentencomplex. Verder vind ik het nogal een gemene opmerking.
Deze laptop is 3 jaar oud en van de Media Markt. Dat levert weinig op. Sollicitatiebrieven typen lijkt mij een betere investering in een oplossing voor de lange termijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gemeen? Jij komt hier vragen om een praktische oplossing en dan lijkt me dit een hele logische vraag. Je hebt schijnbaar nog wat om te verkopen als het nodig is.
Zit jij nu buiten gewoonquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ik ben daar langs geweest en zij heeft mij doorverwezen naar maatschappelijk werk. Het enige wat maatschappelijk werk voor mij kan doen is mij aanmoedigen om een inkomen te krijgen, Daarnaast kan zij in beperkte mate de betalingsregeling versoepelen, maar dat maakt de aflossingstermijn alleen maar langer. Het volledige bedrag, inclusief duizenden euro's aan incassokosten moet hoe dan ook vroeg of laat terugbetaald worden door mij en mij alleen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:24 schreef Lunaste het volgende:
[..]
Zit jij nu buiten gewoonje zou naar een schuldhulpverlening moeten gaan, die kunnen je wel helpen + uitkering geven zolang je solliciteert
Misschien moet je gewoon eens aankloppen dat je het even zelf niet meer kan...en zijn ze juist blij om je weer te zien?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:47 schreef SomewhatCereal het volgende:
Cactus, ik vind het goedbedoeld en lief advies, maar docenten en studiegenoten wisselde elkaar elke paar maanden en heb ik in geen jaren meer gezien. Bovendien hebben de meest bekende studiegenoten mij de rug toe gekeerd. Ik kan daar niet meer terecht. Min hele familie ligt met elkaar overhoop sinds de tijd voor mijn geboorte en ik heb daar als kind vrij nare gevolgen van ondervonden. Er is dus echt niemand bij wie ik terecht kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |