Klinkt goed. Ware het niet dat ik die optie als administrator niet krijg.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:26 schreef freud het volgende:
Rechtermuis op de folder, security, advanced, owner, take ownership, doorvoeren op alle submappen. Het gaat erom dat de user van je ouwe systeem, niet bekend is op je nieuwe pc. Ntfs onthoud de oude rechten...
Google op old hd in newvsystem, folder owner problems.
Je bent wel admin? En in je OP staat dat je de foto's erheen gemigreerd hebt, via LR oid?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:24 schreef Schanulleke het volgende:
Hmmm, kom inmiddels wel bij beveiliging, maar geavanceerd en 'neem eigenaarschap' zie ik nog niet...
Het gaat er om dat in verkenner de foto's niet te zien zijn, maar in LR wel.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:01 schreef bluuf het volgende:
Ga eens naar de map waar de bestanden zich bevinden ipv naar de library (een library bevat namelijk een verzameling mappen en bestanden maar is in feite geen map).
In het screenshot heeft de user in de verkenner de library "my pictures" open en niet de folder zelf waarnaar verwezen wordt (%userprofile\documents\pictures waar de daadwerkelijke folders staan).quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:11 schreef freud het volgende:
[..]
Je bent wel admin? En in je OP staat dat je de foto's erheen gemigreerd hebt, via LR oid?
[..]
Het gaat er om dat in verkenner de foto's niet te zien zijn, maar in LR wel.
Dit is naar mijn idee de gouden tip voor de TS, dan zie je meteen het daadwerkelijke pad naar deze bestanden.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:29 schreef freud het volgende:
Je kan in LR toch ook kiezen om een foto te tonen in explorer?
Exporteren betekent in principe dat ik ze niet meer raw heb. Daarbij lijkt het me een beetje dubbelop worden. Het is wel 200 GB, dus als ik hem dubbel neerzet ben ik al bijna de helft van mijn HD-ruimte kwijt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ken Lightroom niet, maar kun je ze niet vanuit LR exporteren naar een folder waar je wel gewoon bij kunt en ze dan weer op een geschikte locatie zetten?
Waarom neem je dan de map niet op in de bibliotheek voor je afbeeldingen? Als je in het scherm van jouw eerdere screenshot klikt op "een map opnemen" en je kiest dan "C:\Users\Gilles\Pictures" dan zou deze opgenomen moeten worden in je bibliotheek (hoewel "pictures" al opgenomen lijkt te zijn bij jou).quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:48 schreef Schanulleke het volgende:
Wat vreemd is, is dat wanneer ik een pad ken, bijvoorbeeld C:\Users\Gilles\Pictures\Web, dat de map dan wel gewoon opent. Helaas hebben niet al mijn mappen zo'n herkenbare naam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |