Jup, alleen jij snapt het niet.. daarom ben je ook een hollander.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Haten op het accent van Groningers terwijl je Fries bent.
Ik woon in Frieslandquote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:00 schreef GentlemanTroller het volgende:
[..]
Jup, alleen jij snapt het niet.. daarom ben je ook een hollander.
Ik verwijt je niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik woon in Friesland
Maar daarom kan je nog wel een hollander zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je woont denk ik in Heerenveen of Leeuwarden neem ik aan?Fokker101 is mijn onderdaan.
umad bro?
Ik ben een Twentenaar. En nee, ik woon niet in Leeuwarden of Heerenveen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:02 schreef GentlemanTroller het volgende:
[..]
Maar daarom kan je nog wel een hollander zijn
Je woont denk ik in Heerenveen of Leeuwarden neem ik aan?
Dus dan ben je geen Fries, maar eerder Import.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik ben een Twentenaar. En nee, ik woon niet in Leeuwarden of Heerenveen.
Gelijk met wat? Heb nooit gezegd dat ik een Fries ben. Zal het ook nooit worden, boeit me verder ook niks. Ik vind Fries verschrikkelijk irritant en ben blij dat steeds minder mensen moeite doen om dat taaltje in stand te houden. Het niveau waarop mensen Fries spreken en schrijven is sowieso bedroevend. Ik mag dan wel 'import' zijn, maar ik spreek en schrijf het beter dan 95% van alle Friezen uit mijn omgeving, ondanks dat ik dit pertinent weiger. Ook als mensen Fries tegen mij praten, maar gelukkig schakelen ze automatisch over op Nederlands, zoals het hoort.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:08 schreef GentlemanTroller het volgende:
[..]
Dus dan ben je geen Fries, maar eerder Import.
Zeg het maar.. je hebt gelijk?
applaus voor jezelfquote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gelijk met wat? Heb nooit gezegd dat ik een Fries ben. Zal het ook nooit worden, boeit me verder ook niks. Ik vind Fries verschrikkelijk irritant en ben blij dat steeds minder mensen moeite doen om dat taaltje in stand te houden. Het niveau waarop mensen Fries spreken en schrijven is sowieso bedroevend. Ik mag dan wel 'import' zijn, maar ik spreek en schrijf het beter dan 95% van alle Friezen uit mijn omgeving, ondanks dat ik dit pertinent weiger. Ook als mensen Fries tegen mij praten, maar gelukkig schakelen ze automatisch over op Nederlands, zoals het hoort.
Staande ovatie hier.quote:
Oh god gaan we weer, jij hebt eigenlijk geen recht van spreken als we de grenzen doortrekken als vroeger.. dan was er niet eens Nederlands, alleen Fries.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gelijk met wat? Heb nooit gezegd dat ik een Fries ben. Zal het ook nooit worden, boeit me verder ook niks. Ik vind Fries verschrikkelijk irritant en ben blij dat steeds minder mensen moeite doen om dat taaltje in stand te houden. Het niveau waarop mensen Fries spreken en schrijven is sowieso bedroevend. Ik mag dan wel 'import' zijn, maar ik spreek en schrijf het beter dan 95% van alle Friezen uit mijn omgeving, ondanks dat ik dit pertinent weiger. Ook als mensen Fries tegen mij praten, maar gelukkig schakelen ze automatisch over op Nederlands, zoals het hoort.
Leuk geprobeerd.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:20 schreef GentlemanTroller het volgende:
[..]
Oh god gaan we weer, jij hebt eigenlijk geen recht van spreken als we de grenzen doortrekken als vroeger.. dan was er niet eens Nederlands, alleen Fries.
Diep triest eigenlijk, onze taal is uit zichzelf tot stand gekomen.
Jullie taal is maar een mix van verschillende talen, je mag gerust googlen maar je weet hoe de feiten heus wel liggen.
Edit: Als je het er zo erg vindt ga je toch? Weer een minder.
Jij ook, als je zo'n trotse Fries was dan had je ook wat respect voor een groep Hollanders en een groep Duitsers.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:25 schreef GentlemanTroller het volgende:
[..]
Je moet eerst maar eens de historie doornemen.
Nou jongen, je bent geweldig!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:20 schreef GentlemanTroller het volgende:
[..]
Oh god gaan we weer, jij hebt eigenlijk geen recht van spreken als we de grenzen doortrekken als vroeger.. dan was er niet eens Nederlands, alleen Fries.
Diep triest eigenlijk, onze taal is uit zichzelf tot stand gekomen.
Jullie taal is maar een mix van verschillende talen, je mag gerust googlen maar je weet hoe de feiten heus wel liggen.
Edit: Als je het er zo erg vindt ga je toch? Weer een minder.
Hier wat info btw:
Cultuur
De Friezen hebben een unieke eigen cultuur, die al erg oud is en uit de Romeinse tijd stamt.
Taal
Ze hebben een eigen taal, het Fries. Die taal is officieel erkend door de EU omdat het te moeilijk is om een dialect te kunnen zijn en een aparte schrijfwijze heeft.
De vlag van Friesland
Omdat Fries een aparte taal is, hebben alle plaatsnamen in Friesland (Fryslan) dan ook een Nederlandse naam, en een Friese daaronder. Net zoals in België (Frans en Nederlands).
Neehoor, zijn ze niet, zitten alleen een paar kwallen tussen, zoals in elke provincie.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:28 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nou jongen, je bent geweldig!
Dit is waarom zo veel mensen Friezen haten.
Arrogant kutvolk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |