Dat zou best eens kunnen kloppenquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn vriendin, Duits, is even hier bij mij. Maar de pil is bijna op, en ze heeft doordat ze onlangs is gestopt met haar baan geen ziekenkostenverzekering tijdelijk (raar Duits systeem). Nu is het natuurlijk net zo goed mijn probleem als ik haar zwager maak, maar mijn verzekering wil vast geen pil aan mij geven vanwege het simpele feit dat ik een piemel heb gok ik?
in duitsland kun je m niet kopen zonder langs de gynaecoloog te gaan. Diezelfde gynaecoloog zal mij niet zo heel interessant vinden gok ik, kan ik als man in Nederland überhaupt aan de pil komen dan? (serieuze vraag) Want om er nu voor terug naar Dld te gaan is eigenlijk niet de planning.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Betaal die pil gewoon samen. Of koop een pakje rubbertjes. Mafkees.
* binnenkort weer een kinderalimentatie-topic, klaag, klaag, klaag... *
maar mijn dinnetje heeft een Duitse huisarts, en we zitten in Nederlandquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:45 schreef Hallmark het volgende:
Wel een interessante vraag. Als je een kind krijgt, kun je de kosten van bevallen enz. declareren bij verzekering van zowel vrouw als man. Waarom pil eigenlijk niet?
(Maar ik denk dat pil op recept HA gaat.)
Pil = eigen keuze, en ja, gaat op recept bij de HA. Gaat dus ook vrolijk van je eigen risico af. Dus je betaalt 'm eigenlijk sowieso al zelf.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:45 schreef Hallmark het volgende:
Wel een interessante vraag. Als je een kind krijgt, kun je de kosten van bevallen enz. declareren bij verzekering van zowel vrouw als man. Waarom pil eigenlijk niet?
(Maar ik denk dat pil op recept HA gaat.)
Nee. Kan niet. Simpel.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
in duitsland kun je m niet kopen zonder langs de gynaecoloog te gaan. Diezelfde gynaecoloog zal mij niet zo heel interessant vinden gok ik, kan ik als man in Nederland überhaupt aan de pil komen dan? (serieuze vraag) Want om er nu voor terug naar Dld te gaan is eigenlijk niet de planning.
ja, geen probleem an sich. maar hoe komen we er in nederland aan?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Het probleem is volgens mij niet zozeer dat je vriendin de pil niet kan krijgen, ze krijgt deze nu alleen niet vergoed van de verzekering. Zelf betalen dus.
Valt sowieso onder het eigen risico. Dus zelf betalen ja.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Het probleem is volgens mij niet zozeer dat je vriendin de pil niet kan krijgen, ze krijgt deze nu alleen niet vergoed van de verzekering. Zelf betalen dus.
Ga gewoon met haar naar jouw huisarts? Jeetje.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja, geen probleem an sich. maar hoe komen we er in nederland aan?
Op zich wel het meest logisch ja...quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:52 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ga gewoon met haar naar jouw huisarts? Jeetje.
Ben ook wel eens met vriendin naar HA geweest voor morning after. Dit is een stuk minder problematisch. Kan misschien gewoon met telefonisch consult.quote:
De Map ligt tegenwoordig gewoon in de schappen bij het Kruitvat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:55 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ben ook wel eens met vriendin naar HA geweest voor morning after. Dit is een stuk minder problematisch. Kan misschien gewoon met telefonisch consult.
He wat fijn.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De Map ligt tegenwoordig gewoon in de schappen bij het Kruitvat.
dat is wel een hele goede tip voor als de condooms niet in de buurt zijnquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:56 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De Map ligt tegenwoordig gewoon in de schappen bij het Kruitvat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |