nikkel plated is meest gebruikelijke, geloof ikquote:Op donderdag 2 mei 2013 10:06 schreef Beardy het volgende:
Tja ik heb stalen Fender snaren op m'n ene bas, monel Rotosound op de andere bas .... ik zie vooral stalen, vernikkelde en nikkel gitaar snaren (van de meeste merken) en heb geen idee wat beter is ....
... D'Addario ? Die hebben ze, maar welke SOORT moet ik nemen (metaal) ?
Zie de link in mijn post. Die gaat naar mijn favo serie.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:06 schreef Beardy het volgende:
Tja ik heb stalen Fender snaren op m'n ene bas, monel Rotosound op de andere bas .... ik zie vooral stalen, vernikkelde en nikkel gitaar snaren (van de meeste merken) en heb geen idee wat beter is ....
Elixers zijn duurder maar hebben het grote voordeel dat ze een coating hebben. Normale snaren gaan roesten en worden vies. Elixers daarentegen blijven erg lang intact maar zijn daardoor ook duurder. Ik neem aan dat je net begonnen bent?quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:06 schreef Beardy het volgende:
Ik heb 1 keer Martin snaren op m'n Adam Black gehad. Ook met zo'n coating. 2e keer spelen (zonder echt fanatiek aan te slaan) brak er al een snaar. Voor mij dus nooit meer Martins.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:35 schreef Tijn het volgende:
Als je zelden tot nooit snaren breekt, zijn Elixirs het geld dubbel en dwars waard.
Dunne snaren gaan alleen eerder stuk als je er hard op speeltquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:26 schreef Beardy het volgende:
[ afbeelding ]
Okee, geen Elixirs hier dus deze genomen ... volgende keer d'addario's en als ik die eerder tegen kom Elixirs ....
BEDANKT IEDEREEN![]()
( ik heb liever dikke snaren, nu dus DUNNE genomen met het idee 'die gaan iets eerder stuk dus heb ik eerder een reden om andere te halen')
Of aan extreme bending doetquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dunne snaren gaan alleen eerder stuk als je er hard op speelt
Of ze doorknipt met een tangetje.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |