Dat waarschijnlijk jaquote:Op woensdag 1 mei 2013 17:05 schreef bonke het volgende:
dat zie je wel in de afrekening dat het meer werk was dan verwacht
Dus je wilde en het meerwerk van de eindafrekening gaan betalen, en een fooi geven?quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:16 schreef fh101 het volgende:
Dat we het in de eindafrekening gaan zien weet ik wel zeker ja![]()
Als we bij de eindafrekening meer betalen weten we niet 100% zeker of het daadwerkelijk bij de juiste personen terecht komt. Aan de andere kant is het een familiebedrijf, dus zou dat goed moeten zitten.
Sowieso verzorgen we ze wel goed hoor!Ze mogen naar de wc en ze krijgen drinken en koekjes. Schijnt dat ze daar lang niet altijd op mogen rekenen
Daar twijfelen we dus over. Het klinkt wel heel dubbel zo inderdaad.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus je wilde en het meerwerk van de eindafrekening gaan betalen, en een fooi geven?
Bedenk dan wat de jongens die het uitvoeren sowieso aan fooi gaan krijgen, want die worden gewoon betaald.
Voor zover ik weet is het niet gebruikelijk, maar wordt het wel gewaardeerd! Terwijl het op de totale prijs misschien wat, 2 % is?quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:22 schreef fh101 het volgende:
Dat laatste wat je zegt ben ik het helemaal mee eens; ik krijg ook geen fooi als ik m'n werk gewoon doe. Maar bij sommige beroepen is het gebruikelijk geworden, en volgens mij vallen klussers daar tegenwoordig ook onder. Vandaar de twijfel.
Dit dus.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Sowieso moet je de fooi niet aan de aannemer geven, maar aan de bouwvakkers die het werk doen. Of is het een eenmanszaak?
En qua fooi: ter motivatie helpt een fooi na afloop niet, halverwege wel
^^ Logisch toch? Ondergewaardeerd voelen is niet goed voor de motivatie. Zorgen voor ruim voldoende eten en drinken is een kleine moeite (en kost weinig op het totaal) maar draagt zeker bij aan de motivatie. Broodjes kroket bijvoorbeeld tussendoor, ik noem maar wat. Als je de tijd hebt om dat te regelen natuurlijk. Kost je een paar euro (zelfbakken, maar wel kwaliteitskroketten kopen).quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:47 schreef Pap89 het volgende:
Zie het hier op het werk ook, fundering etc voor aanbouwtjes, dat wanneer de collega's geen koffie krijgen aangeboden, terwijl de bewoners gewoon thuis zitten te kijken bijvoorbeeld, er toch wat minder precies wordt gewerkt.
Helaas denkt niet iedereen daar zo over... Toen hier een glaszetter (via werkspot) kwam om drie grote ruiten te plaatsen hebben we deze beste meneer ook fooi gegeven. Had netjes werk geleverd en zelfs gratis twee opdek-latten achtergelaten waar ik toen nog niet aan kon komen. Ik vond het dan ook heel normaal om hier gewoon voor te betalen, en wat extra fooi te geven voor de moeite.quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:27 schreef fh101 het volgende:
Ik vind het ook niet meer dan logisch inderdaad. Dat is toch gewoon normaal fatsoen, zeker als je zelf thuis bent.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 19:58 schreef piratenrat het volgende:
haal gewoon een keer een wat lekkers een balletje gehakt of een patatje vrijdags wordt ook zeer gewaardeerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |