abonnement Unibet Coolblue
pi_173998866
In india maak je met een aardappel nog prachtige foto’s, zelfs als je je best niet doet.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 28 september 2017 @ 19:15:51 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174057786
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:40:59 #103
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_174225238
Leuk topic, in de jaren dat het loopt zie je toch echt wel de opmars van de smartphone.
The more debt, the better
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 06:22:29 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174227334
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:40 schreef flyguy het volgende:
Leuk topic, in de jaren dat het loopt zie je toch echt wel de opmars van de smartphone.
Sterker nog, fotografie is populairder dan ooit geworden juist door de smartphone
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174240535
quote:
Zo ongehoord flauw dit. Zoals met alles wat jij doet wil je je brute wil opdringen. Dat is nooit sympathiek. Ondertussen as we speak bestaat de compactcamera nog steeds. En hoe. Dus de toekomstvisie is niet uitgekomen. Waaraan wij goed kunnen zien wat precies de waarde is van "futuristen". Precies nul komma nihil. Je zou je dat eens aan moeten trekken, dat het blijkt dat je voornamelijk onzin en flauwekul lult. En dat je nimmer toegeeft dat je fout zat met je gemankeerde visie's. Ondertussen dicteer je dat ook nog eens alsof het allemaal waarheid is van een groot Ziener. In retrospectief blijkt het gewoon prutswerk. Dat zou je eens toe moeten geven. Dat zou weleens leuk zijn.

Verder gaat het erom of mensen vaker foto's zullen maken met een apparaat wat zij altijd bij zich hebben als met een apparaat wat zij niet altijd bij zich hebben. Het antwoord ligt nogal voor de hand.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bart2002 op 06-10-2017 19:46:28 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174240941
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 06:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sterker nog, fotografie is populairder dan ooit geworden juist door de smartphone
Dit ook hoor. Het is tenenkrommend. Het is stating the obvious. En dan zeg je: zie je wel dat ik gelijk had? Al met al is het niks Pierre.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174241581
Compactcamera... Hij sterft uit.

Natuurlijk, hij is in principe beter dan een camera in een telefoon, maar dat weegt voor de meeste mensen niet op tegen het voordeel van de smartphone.

De DSLR zal vast wel wat langer blijven voor de echte enthousiast. Maar wij maken zelfs op vanuit met foto's met onze smartphone dan de DSLR. Dat ding moet je tenslotte meeslepen de berg op.
Whatever...
  woensdag 1 november 2017 @ 19:19:10 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174808875
Nikon staakt productie van de compactcamera in China
https://petapixel.com/201(...)es-rise-smartphones/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 november 2017 @ 19:27:08 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174809047
Heerlijk om de reacties hier terug te lezen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175234981
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 19:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zo ongehoord flauw dit. Zoals met alles wat jij doet wil je je brute wil opdringen. Dat is nooit sympathiek. Ondertussen as we speak bestaat de compactcamera nog steeds. En hoe. Dus de toekomstvisie is niet uitgekomen. Waaraan wij goed kunnen zien wat precies de waarde is van "futuristen". Precies nul komma nihil. Je zou je dat eens aan moeten trekken, dat het blijkt dat je voornamelijk onzin en flauwekul lult. En dat je nimmer toegeeft dat je fout zat met je gemankeerde visie's. Ondertussen dicteer je dat ook nog eens alsof het allemaal waarheid is van een groot Ziener. In retrospectief blijkt het gewoon prutswerk. Dat zou je eens toe moeten geven. Dat zou weleens leuk zijn.

Verder gaat het erom of mensen vaker foto's zullen maken met een apparaat wat zij altijd bij zich hebben als met een apparaat wat zij niet altijd bij zich hebben. Het antwoord ligt nogal voor de hand.
Ik heb wel een toekomstvisie die denk ik wel uit komt. Over een jaar post Pietverdriet wederom een plaatje om zijn "onderzoek" te staven. :{w
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:15:44 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175235072
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:11 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik heb wel een toekomstvisie die denk ik wel uit komt. Over een jaar post Pietverdriet wederom een plaatje om zijn "onderzoek" te staven. :{w
Grappig dat jij net als Bartje wel op de persoon spelen maar nul argumenten hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 november 2017 @ 11:20:19 #112
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_175236230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:11 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik heb wel een toekomstvisie die denk ik wel uit komt. Over een jaar post Pietverdriet wederom een plaatje om zijn "onderzoek" te staven. :{w
Niet nodig dit.

quote:
Grappig dat jij net als Bartje wel op de persoon spelen maar nul argumenten hebben.
En dit ook niet. Als je vind dat er op de man wordt gespeeld volgende keer een TR plaatsen.

On-topic weer!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_175240060
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet nodig dit.

[..]

En dit ook niet. Als je vind dat er op de man wordt gespeeld volgende keer een TR plaatsen.

On-topic weer!
I rest my case...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_175565707
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:15 schreef Ouwesok het volgende:
Vanaf het moment dat Kodak kleurenfotografie op grote schaal mogelijk maakte heeft men al volgehouden dat zwartwitfotografie ten dode opgeschreven was.
Guess what, het is er nog steeds. Ik zie zelfs chemische kleurenfotografie eerder uitsterven dan het aloude zwartwitfilmpje.

Het gaat dus te ver om de compactcamera af te schrijven. Telefoons hebben voor serieuze fotografie nog meer nadelen(accuduur, gebrek aan beeldkwaliteit) dan voordelen('stealth-modus', massale beschikbaarheid).

Waar gaat het dan wél naar toe :?
Ik vermoed dat de markt voor compactcamera's er ongeveer zo uit gaat zien als die voor 'analoge' spiegelreflexen in de jaren '90 toen de compactcamera op filmpjes zijn hoogtijdagen vierde.
Je had toen aan de ene kant van het spectrum de goedkope spiegelreflexen (EOS3000), en aan het andere eind de topklasse (EOS1, Nikon F5). Daar tussenin zat helemaal niks, de hele middenklasse was zo goed als verdwenen.
Zo verwacht ik binnen enkele jaren ook een aanbod van compactcamera's van enerzijds goedkope modelletjes en aan het andere eind de edele compacten (pakweg Canon Gxx).

Met de digitale spiegelreflexen zie ik het dezelfde kant op gaan, dus instapmodelletjes en Pro-ijzer met nagenoeg niks daar tussenin.
Dat hele middensegment zou wel eens ten prooi kunnen vallen aan de spiegellozen.
Maar ik zou mijn geld zelf niet op mijn voorspelling durven zetten
Als ik nu naar het aanbod kijk zie ik heel weinig modellen voor 100¤. Modellen met digitale stabilisatie, 5x zoom, geen voordelen boven een telefoon. Maar voor 300-500 is veel te krijgen 30-80x optische zoom, wlan, optische stabilisatie. Ik overweeg er ook wel een, aangezien ik mijn DSLR heb verkocht, nam ik nooit mee en mijn telefoon niet zoomt.
.
pi_175566475
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Als ik nu naar het aanbod kijk zie ik heel weinig modellen voor 100¤. Modellen met digitale stabilisatie, 5x zoom, geen voordelen boven een telefoon. Maar voor 300-500 is veel te krijgen 30-80x optische zoom, wlan, optische stabilisatie. Ik overweeg er ook wel een, aangezien ik mijn DSLR heb verkocht, nam ik nooit mee en mijn telefoon niet zoomt.
30 tot 80 keer optische zoom is natuurlijk een gimmick en in de praktijk zwaar onbruikbaar. Maar ietsje minder is dat wel. Mijn compactcamera Olympus Stylus 1S is de killercamera op compactgebied.

http://zoom.nl/artikel/reviews/22442-review-olympus-stylus-1.html

Maar doordat het fenomeen inderdaad redelijk dood is is dat geniale ding lastig te verkrijgen want in kleine oplages gemaakt. Niet te overtreffen, zoveel is zeker. Misschien nooit meer te overtreffen. Ik heb ook zwaardere gear en dat kan beter zijn. Maar qua prijsprestatieverhouding is deze compact het beste wat er mogelijk is qua klein en handig. Als je zoiets hebt is het fenomeen bepaald niet dood.

Dat mensen het niet (meer) kopen klopt natuurlijk. Te duur voor de kiekjes die men doet. Maar als je briljant aan de gang wilt is zo'n Stylus the way to go.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 8 december 2017 @ 06:19:42 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175567607
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 00:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

30 tot 80 keer optische zoom is natuurlijk een gimmick en in de praktijk zwaar onbruikbaar. Maar ietsje minder is dat wel. Mijn compactcamera Olympus Stylus 1S is de killercamera op compactgebied.

http://zoom.nl/artikel/reviews/22442-review-olympus-stylus-1.html

Maar doordat het fenomeen inderdaad redelijk dood is is dat geniale ding lastig te verkrijgen want in kleine oplages gemaakt. Niet te overtreffen, zoveel is zeker. Misschien nooit meer te overtreffen. Ik heb ook zwaardere gear en dat kan beter zijn. Maar qua prijsprestatieverhouding is deze compact het beste wat er mogelijk is qua klein en handig. Als je zoiets hebt is het fenomeen bepaald niet dood.

Dat mensen het niet (meer) kopen klopt natuurlijk. Te duur voor de kiekjes die men doet. Maar als je briljant aan de gang wilt is zo'n Stylus the way to go.
Ah, dus ik had in 2013 toen ik dit topic opende gewoon gelijk, de compact camera verdwijnt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 8 december 2017 @ 07:54:29 #117
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_175567985
Persoonlijke aanvallen horen hier nog steeds niet thuis. Niet mee doorgaan dus. Als je problemen hebt met een user en diens post: TR. Dan kijken wij erna. Openlijk een topic vervuilen met persoonlijke aanvallen is niet bepaald nuttig voor deze discussie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 06:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, dus ik had in 2013 toen ik dit topic opende gewoon gelijk, de compact camera verdwijnt.
Waar lees je dat in die post?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 8 december 2017 @ 13:45:26 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175574037
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 december 2017 07:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Persoonlijke aanvallen horen hier nog steeds niet thuis. Niet mee doorgaan dus. Als je problemen hebt met een user en diens post: TR. Dan kijken wij erna. Openlijk een topic vervuilen met persoonlijke aanvallen is niet bepaald nuttig voor deze discussie.

[..]

Waar lees je dat in die post?
quote:
Maar doordat het fenomeen inderdaad redelijk dood is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')