quote:Op zaterdag 16 maart 2013 17:58 schreef Dimens het volgende:
Mensen die zulke troep kopen, snappen het doel van een tablet niet. Dat zijn ook dezelfde mensen die naderhand zeggen dat een tablet een nutteloos apparaat is omdat ze hem allang in de kast hebben gelegd omdat het gebruiken ervan niet leuk is.
Een tablet is gemaakt om te consumeren. Als je gaat consumeren, moet je er plezier aan kunnen beleven want anders is het consumeren niet leuk.
Een van de grootste ergernissen wanneer men een apparaat heeft, is dat het traag en niet goed werkt. Wie heeft er nou niet een hekel aan een trage computer? Maar de meeste mensen moeten met een trage computer werken omdat ze ermee moeten creëren en niet consumeren.
Voor een goedkope tablet geldt dit ook. Een trage en niet goed werkende tablet, daar kun je niet mee consumeren. Er ontstaan ergernissen want 9 van de 10 keer wilt dat apparaat niet reageren, gaat het browsen ontzettend traag of kun je het spel niet installeren omdat de hardware niet goed genoeg is. De irritaties lopen op en uiteindelijk wordt dat ding in de kast gegooid waar het stof gaat happen, want je vindt het niet leuk meer om te gebruiken.
Weggegooid geld terwijl je voor meer geld iets had kunnen kopen waar je ook echt iets aan hebt. Iets wat leuk is om te consumeren en wat niet na een maand in de kast verdwijnt.
en dan gooi je hem in de kast?quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:34 schreef DutchDiamond het volgende:
het gaat er ook om dat hij naast de laptop gebruikt gaat worden
meer voor een spelletje op internet en een beetje op ebay te kunnen kijken
En precies daarom moet je geen goedkope tablet nemen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:34 schreef DutchDiamond het volgende:
het gaat er ook om dat hij naast de laptop gebruikt gaat worden
meer voor een spelletje op internet en een beetje op ebay te kunnen kijken
Een auto is heel iets anders dan een tablet. Een auto is een vervoersmiddel, geen vrijetijdsbesteding. Tenzij het wel je vrijetijdsbesteding is maar dan is het niet zomaar een auto meer.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:42 schreef mvdejong het volgende:
Kijk ook even naar de Archos-tablets.
En wat Dimens betreft : tenzij hij een Rolls Royce of zoiets rijdt omdat alle andere auto's troep zijn, ...
Krom ... krommer ... kromst. Een auto is iets waar je, als je forens bent, gauw 2-4 uur per dag in verblijft, en juist daarom zou je dus alleen maar de ultieme auto's moeten rijden. Oh wacht, de meeste mensen hebben nou eenmaal niet een paar ton ter beschikking. En zo hebben ook veel mensen geen EUR 400 ter beschikking om een 10" tablet aan te schaffen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Een auto is heel iets anders dan een tablet. Een auto is een vervoersmiddel, geen vrijetijdsbesteding. Tenzij het wel je vrijetijdsbesteding is maar dan is het niet zomaar een auto meer.
Sparen. Het is zonde om nu ¤200,- uit te geven, een slechte tablet te kopen en vervolgens hem na een maand of iets in de kast te leggen omdat je hem niet meer gebruikt. Dan kun je beter sparen en een goede tablet kopen zoals een Microsoft Surface of Apple iPad.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:49 schreef DutchDiamond het volgende:
nou dimens wat raad jij dan aan ?
een laptop / computer voor 200 euro heb je ook niet
De galaxy tab 2 7.0" is anders een behoorlijk KUTDING hoor. Er liggen er hier zelfs 2quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:51 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Krom ... krommer ... kromst.
Ik heb een Samsung Tab2 7" tablet, en ben daar heel blij mee, maar dat heeft me meer gekost dan TS wil uitgeven voor een 10". Ik heb een paar Archosjes in mijn handen gehad, en voor dat geld is dat helemaal geen beroerde keuze.
Een Archos, of een Yarvik, is een uitermate bruikbaar tablet. Ja, het is niet het niveau van een Samsung, en al helemaal niet het prijsniveau van een MS of Apple tablet, maar werkt gewoon.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:51 schreef Dimens het volgende:
[..]
Sparen. Het is zonde om nu ¤200,- uit te geven, een slechte tablet te kopen en vervolgens hem na een maand of iets in de kast te leggen omdat je hem niet meer gebruikt. Dan kun je beter sparen en een goede tablet kopen zoals een Microsoft Surface of Apple iPad.
Ik gebruik mijne gauw 2 uur per dag, ik heb hem gekocht omdat mijn overjarige kat de hele avond op schoot zat, en ik iets zocht om met 1 hand te kunnen internetten en mailen, maar meer scherm had dan mijn HTC One X.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:53 schreef blow... het volgende:
[..]
De galaxy tab 2 7.0" is anders een behoorlijk KUTDING hoor. Er liggen er hier zelfs 2
Ik gebruik mijn ipad gemiddeld 9 uur per dagquote:Op woensdag 1 mei 2013 13:55 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik gebruik mijne gauw 2 uur per dag, ik heb hem gekocht omdat mijn overjarige kat de hele avond op schoot zat, en ik iets zocht om met 1 hand te kunnen internetten en mailen, maar meer scherm had dan mijn HTC One X.
Waarom is het een rotding, en een nog belangrijkere vraag waarom heb je er dan 2 van..quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:53 schreef blow... het volgende:
[..]
De galaxy tab 2 7.0" is anders een behoorlijk KUTDING hoor. Er liggen er hier zelfs 2
Ik heb voor mijn werk een Lenovo laptop met Windows 7, en zit nu achter een zelfgebouwde Core2Quad met Vista. Mijn tablet is voor 's avonds op de bank, al is de betreffende kat ondertussen overleden (en opgevolgd door een kwartetje dat nog niet schootzitterig is).quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:56 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn ipad gemiddeld 9 uur per dag
En jij hebt duidelijk het concept van een tablet niet begrepen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:51 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Krom ... krommer ... kromst. Een auto is iets waar je, als je forens bent, gauw 2-4 uur per dag in verblijft, en juist daarom zou je dus alleen maar de ultieme auto's moeten rijden. Oh wacht, de meeste mensen hebben nou eenmaal niet een paar ton ter beschikking. En zo hebben ook veel mensen geen EUR 400 ter beschikking om een 10" tablet aan te schaffen.
Zo'n Samsung Tab 2 7" is dan ook een stuk beter dan wat de TS voor ogen heeft.quote:Ik heb een Samsung Tab2 7" tablet, en ben daar heel blij mee, maar dat heeft me meer gekost dan TS wil uitgeven voor een 10". Ik heb een paar Archosjes in mijn handen gehad, en voor dat geld is dat helemaal geen beroerde keuze.
Als je een iPad helemaal niets vindt, moet je nog eens nadenken of een tablet wel een goede keuze is. Het hele concept van de huidige tablet is gebaseerd op dat van de iPad maar dan, op de Microsoft Surface na, nog niet zo ver ontwikkeld.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:54 schreef DutchDiamond het volgende:
dimens het is geen kwestie van mij voor sparen
het gaat er mij om dat ik 200 euro zat vind voor een dingetje erbij wat geen hoofdzaak heeft en het er alleen maar om gaat dat ik een beetje kan internetten
een apple heb ik in mijn handen gehad en sorry dat is in mijn ogen dus niks en al helemaal niet voor dat geld
Wil je advies of wil je horen wat je eigenlijk wil horen maar wat niet echt advies is?quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:58 schreef DutchDiamond het volgende:
in de KLB kom ik niet wees maar niet bang
ik kom hier alleen voor wat advies maar de meeste mensen hier kunnen alleen maar klagen
misschien dat die beter de KLB in kunnen ? om zich daar af te reageren
He werkt niet soepel.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom is het een rotding, en een nog belangrijkere vraag waarom heb je er dan 2 van..
Dit samsung tab 2 7 inch is nog een kutding hoor.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
En jij hebt duidelijk het concept van een tablet niet begrepen.
[..]
Zo'n Samsung Tab 2 7" is dan ook een stuk beter dan wat de TS voor ogen heeft.
En wat werkt er niet soepel aan?quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:08 schreef blow... het volgende:
[..]
He werkt niet soepel.
Waarom er hier 2 liggen? 1 van mijn moeder en ik heb er gisteren eentje gewonnen bij de badeendjesrace
Dan moet je niet zeggen dat je de iPad niets vindt. Als dat echt zo is, is elke andere tablet, op de Surface misschien na, geen optie voor jou.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:07 schreef DutchDiamond het volgende:
ik heb nooit wat met apple gehad dus mede daardoor wil ik geen ipad
maar dat is mijn mening
Ik heb je mijn advies gegeven. Aan jou of je daar iets mee doet of niet. Maar sinds jij aangeeft er zelf geen verstand van te hebben, zou ik er toch maar even 2 keer over nadenken voordat jij een goedkoop prul koopt.quote:maar ik zocht wat advies over een tablet van rond de 200 euro met het liefst 10.1 inch en ik vroeg niet naar uitspraken van volgende maand in de kast en kan je beter niet doen
En dit duidt er wel weer op dat je het concept nog steeds niet begrijpt.quote:als dat zo zou zijn is dat ook met een i pad
Jij schijnt niet te willen inzien dat voor sommige mensen een tablet een extraatje is, dat het gewoon niet waard is om de hoofdprijs voor neer te tellenquote:Op woensdag 1 mei 2013 13:59 schreef Dimens het volgende:
En jij hebt duidelijk het concept van een tablet niet begrepen.
Ja, en ik kan me best voorstellen dat TS gewoonweg voor een tablet die naast een reguliere PC wordt gebruikt niet de prijs van een 10" Tab2 wil neertellen. Ik heb een paar 7" Archosjes in handen gehad, en de gebruikers daarvan zijn er nog steeds tevreden mee. Ik heb ze ook overwogen, maar ik hoeft niet zo op mijn budget te letten.quote:Zo'n Samsung Tab 2 7" is dan ook een stuk beter dan wat de TS voor ogen heeft.
Wat wil je doen op een ipad dan?quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat werkt er niet soepel aan?
Als ik op een ipad onmogelijke dingen wil werkt die ook niet soepel.
Dan neem je een 16GB voor 50 euro meer.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:15 schreef blow... het volgende:
De nexus 7 is wel redelijk goed ja maar die is vrij beperkt in opslag als je de 8 GB versie neemt.
TS wil advies hebben binnen de door hem gestelde, en best redelijke parameters. Dat jij het niet met die parameters eens bent, is jouw probleem.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wil je advies of wil je horen wat je eigenlijk wil horen maar wat niet echt advies is?
Vraag mensen met een ipad waarom ze hem kochten en hoe vaak ze hem gebruiken. 9/10 mensen kochten hem als extraatje ( ik ook) en gebruiken hem nu meer dan hun laptop/computer/whateverquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Jij schijnt niet te willen inzien dat voor sommige mensen een tablet een extraatje is, dat het gewoon niet waard is om de hoofdprijs voor neer te tellen
[..]
Ja, en ik kan me best voorstellen dat TS gewoonweg voor een tablet die naast een reguliere PC wordt gebruikt niet de prijs van een 10" Tab2 wil neertellen. Ik heb een paar 7" Archosjes in handen gehad, en de gebruikers daarvan zijn er nog steeds tevreden mee. Ik heb ze ook overwogen, maar ik hoeft niet zo op mijn budget te letten.
Vindt ts te duur.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:17 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dan neem je een 16GB voor 50 euro meer.
En ik heb mijn Tab2 gekocht voor specifieke omstandigheden, inderdaad 's avonds op de bank, en gebruik hem daar regelmatig. Voor werk en "serieuzere" persoonlijke zaken prefereer ik een laptop/PC.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:19 schreef blow... het volgende:
[..]
Vraag mensen met een ipad waarom ze hem kochten en hoe vaak ze hem gebruiken. 9/10 mensen kochten hem als extraatje ( ik ook) en gebruiken hem nu meer dan hun laptop/computer/whatever
Veaag mensen met een goedkope kuttablet waarom ze hem kochten dan krijg je: ja ik wilde er maar een paar dingetje mee af en toe op de bank enzo.
Vraag je hoeveel ze hem gebruiken : ik gebruik dat kutding toch niet, tablets zijn kut traag en vervelend.
Dat had ik door jaquote:
Doe ik idd liever ook niet.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:21 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dat had ik door ja.
Dan zou als ik TS was doorsparen. Of op marktplaats kijken. Maar dat doe ik liever niet met electronica
Het is zeker een extraatje. Een extraatje wat vrijwel puur bedoeld is voor vrijetijdsbesteding en daardoor een hoog verzadigingsgevoel moet geven. Een goedkope tablet geeft dat niet. De hele uitleg waarom kun je in mijn crosspost lezen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Jij schijnt niet te willen inzien dat voor sommige mensen een tablet een extraatje is, dat het gewoon niet waard is om de hoofdprijs voor neer te tellen
De mensen die zeggen er tevreden mee te zijn, zijn de mensen die het apparaat nog niet zo lang in bezit hebben. Maar kunnen ze dit na een jaar nog steeds zeggen of ligt het dan al in de kast te happen naar stof?quote:Ja, en ik kan me best voorstellen dat TS gewoonweg voor een tablet die naast een reguliere PC wordt gebruikt niet de prijs van een 10" Tab2 wil neertellen. Ik heb een paar 7" Archosjes in handen gehad, en de gebruikers daarvan zijn er nog steeds tevreden mee. Ik heb ze ook overwogen, maar ik hoeft niet zo op mijn budget te letten.
Ja, ik kan het lezen in je crosspost, en ik vind het een stuk larie, een stukje lagere-school economie, in vorm gegoten door een ras-verkoper die overprijsde troep wil schuiven.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:26 schreef Dimens het volgende:
Het is zeker een extraatje. Een extraatje wat vrijwel puur bedoeld is voor vrijetijdsbesteding en daardoor een hoog verzadigingsgevoel moet geven. Een goedkope tablet geeft dat niet. De hele uitleg waarom kun je in mijn crosspost lezen.
Watquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:31 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ja, ik kan het lezen in je crosspost, en ik vind het een stuk larie, een stukje lagere-school economie, in vorm gegoten door een ras-verkoper die overprijsde troep wil schuiven.
Ja, je hoort inderdaad wel mensen die een goedkope tablet hebben gekocht zeggen dat ze hem niet gebruiken. Je hoort de andere 90% die een goedkope tablet hebben gekocht en hem dagelijks gebruiken een stuk minder luid. En iemand die een overgeprijsd Apple-ornament gekocht heeft zal niet durven toegeven dat het eigenlijk een onbruikbaar stuk ... is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |