Hoi fitnessers! Ik ben sinds kort weer in de sportschool te vinden, en ik vroeg me af of jullie nog tips hebben voor oefeningen. Ik wil liefst zoveel mogelijk losse dumbbells, en eventueel met barbells doen.
Liever niet bankdrukken want ik heb niemand om me te helpen en dingen uit te leggen/op te vangen.
Daarnaast heb ik zwakke knieën en veel bovenbeenspier dus ik wil niet teveel squats en lunges doen, ik zet daar echt snel spier aan (in mn jeugd fietste ik 1150 km in de week, denk dat het daarvan komt)
Achtergrond:klein meisje, bmi van 50, voorheen wel krachttraining gedaan, door krachttraining en een beetje cardio en gezond eten ooit 155 kilo lichter geweest dan nu. ik heb zwakke enkels en knieën, één knie met vocht erin. ik ben nadrukkelijk NIET op zoek naar voedingsadvies of opmerkingen in de lijn van "varken" "ga eens afvallen" en "
OMG 50!". ik loop bij een diëtist (die ook dik is) en psycholoog van een obesitascentrum daarvoor, het gaat me dus puur om tips voor oefeningen om te doen als ik in de sportschool ben.
Ik merk dat ik losse gewichten leuker vind dan die apparaten.
Wat ik nu doe:Veel eten natuurlijk, anders haal je Geen BMI die buiten elke Grafiek komt.
Onder mijn bed heb ik Mars en Snikkers, en als Pre-Workout gebruik ik Mcflurry-DMAA.
10 minuutjes opwarmen cardio op de crosstrainer hartslag
155 
losse dumbbel oefeningen met weinig gewicht want slappe polsjes en armpjes
(curl met 5 kg, alternating front raises met 4kg, single triceps extension achter mijn rug met 5 kg,
bent-over row met 5 kg, alles drie sets van 10)
lever chest press 15 kg

, 3x10
leg curl met 25 kg, 3x10
leg extension met 25 kg, 3 x10
leg press met 100 kg, 3 x 10
2x25 waist twists met een barbell op mn schouders (vooral bij gebrek aan een broomstick overigens)
Wat doe ik als ik niet eet?Dan maak ik eten klaar of hang op de bank en wacht op Thuisbezorgt.nl, zo wie zo is dat mijn favoriet site Samen met FatBook.
Have fun!
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2013 01:57:03 ]