abonnement Unibet Coolblue
pi_125918528
121106_177156_Chinese-telefoons.gif
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!

Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL.
Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.

121106_177156_ejiayu.gif
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.

Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.

Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
121106_177156_g123.gif

Jiayu G1:
De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.

Jiayu G2:
Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.

SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een review van deze telefoon kan je hier vinden
Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.

Jiayu G2S:
Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.

121106_177156_G3.gif
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is.
Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.

De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.

Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.

Looks:

Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
121106_177156_Source-images.png
121106_177156_overview.png
121106_177156_dikte.gif
121106_177156_720p.png

Specificaties:

quote:
Snelle MTK6577 Cortex-A9 1Ghz ducalcore processor
PowerVR SGX 531 GPU
1GB RAM
4.5'' 1280x720px mutlitouch IPS scherm
Gorilla glass
8 Megapixel camera (met LED flash)
0.3 Megapixel front-facing camera
(A-)GPS
WIFI b/g/n
Bluetooth 2.0 (EDR & A2DP)
FM-radio
MicroUSB
MicroSD slot (tot 64GB)
2750mAh uccu
Senors: Accelerometer, magnetic sensor, proximity sensor, light sensor
Dual-sim (dual standby - 2 sims gelijktijdig actief)
WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
GSM: 850/900/1800/1900MHz

Software: Android 4.0.x

Gewicht: 158 gram
LxBxH: 135x65x10.8mm
Video's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzenden:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Douane:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via MisterTao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestellen via AliExpress
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rooten en recovery?
https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Lijst met taobao en aliexpress sellers
https://docs.google.com/s(...)5S3JVRmxkRzFPQ2xPTXc

121106_177156_info.gif
Officiële site Jiayu: www.ejiayu.com
Beste site om over updates te lezen: www.gizchina.com
Zie ook de laatste topics uit de Chinese Webshops-reeks.
Informatieve site van Kris Amora: Jiayu G2 // Jiayu G3
pi_125919101
Dit soort toestellen zijn inderdaad de toekomst.
Er zullen vast wel betere maar minder bekende toestellen zijn dan de iPhone of HTC.

Kun je de G3 wel upgraden naar een hogere Android software?
pi_125923202
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:53 schreef balkanboy het volgende:
Dit soort toestellen zijn inderdaad de toekomst.
Er zullen vast wel betere maar minder bekende toestellen zijn dan de iPhone of HTC.

Kun je de G3 wel upgraden naar een hogere Android software?
waarschijnlijk wel ja
pi_125923960
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

waarschijnlijk wel ja
Dankje.
Weet je toevallig wanneer de G4 uitkomt?
pi_125923999
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:15 schreef balkanboy het volgende:

[..]

Dankje.
Weet je toevallig wanneer de G4 uitkomt?
Die zijn nog in testfase,binnen nu en 3 maanden(?) :P
pi_125924390
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Die zijn nog in testfase,binnen nu en 3 maanden(?) :P
Dankzij dit topic heb ik wel interesse gekregen in dat toestel. ^O^
De mensen die dit topic niet hebben aangeklikt, weten niet wat ze missen. :P
pi_125924943
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:22 schreef balkanboy het volgende:

[..]

Dankzij dit topic heb ik wel interesse gekregen in dat toestel. ^O^
De mensen die dit topic niet hebben aangeklikt, weten niet wat ze missen. :P
Klopt,die betalen liever duur(¤300-700 of 1 a 2 jaar abbo) _O- :')

We hebben ook nog eens dit topic
pi_125925800
Hoelang moeten we nog wachten voor de G4?
Love is in the air!
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:54:22 #9
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125926310
Als jullie nu gewoon de reacties in het vorige topic hadden gelezen, dan wist je het al en bespaarde je een vraag...

'15 mei' is de laatste datum die circuleert...
Maar ja. Daar kun je misschien beter niet vanuit gaan. :')

En dan is het eerst de witte 1800mAh versie. Wil je bijvoorbeeld een zwarte 3000mAh 2GB dan gaat dat nog wel ruim een maand duren naar verwachting...

Volg het zelf op http://bbs.ejiayu.com en http://pandawillforum.com .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125927692
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:54 schreef shiznuts het volgende:
Als jullie nu gewoon de reacties in het vorige topic hadden gelezen, dan wist je het al en bespaarde je een vraag...


Ik had voor drie weken lang een ban, dus vandaar dat ik niks wist over dat topic.
pi_125927845
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 22:31 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Klopt,die betalen liever duur(¤300-700 of 1 a 2 jaar abbo) _O- :')

We hebben ook nog eens dit topic
Deze man weet. ^O^
Dat soort toestellen worden voor een paar tientjes in elkaar gezet.
Derest van het geld gaat allemaal naar die onmenselijke winstgraaiers en de marketing. :')
  dinsdag 30 april 2013 @ 23:30:02 #12
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125928143
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:20 schreef balkanboy het volgende:

[..]

Ik had voor drie weken lang een ban, dus vandaar dat ik niks wist over dat topic.
Je ziet niet dat dit deel #23 is inmiddels (staat gewoon in de titel)? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_125928257
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:30 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Je ziet niet dat dit deel #23 is inmiddels (staat gewoon in de titel)? :P
Dat heb ik niet gezien.
Achja, ik kom ook niet elke dag op FOK! ;)
pi_125934655
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 23:31 schreef balkanboy het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezien.
Achja, ik kom ook niet elke dag op FOK! ;)
Gewoon doen :P
pi_125938675
Wie gaat er hier nog meer de Jiayu G4 bestellen? En wacht je dan op de zwarte versie of neem je de witte (die je nu al kunt bestellen?) En ga je dan voor de Basic of de Advanced versie?. Kan de Jiayu ook .MKV bestanden afspelen (HD films e.d.?)

Zijn er hier ook mensen die al een G3 in huis hebben? hoe bevalt deze?
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:47:28 #16
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_125939829
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:06 schreef nickhguitar het volgende:
Wie gaat er hier nog meer de Jiayu G4 bestellen? En wacht je dan op de zwarte versie of neem je de witte (die je nu al kunt bestellen?) En ga je dan voor de Basic of de Advanced versie?. Kan de Jiayu ook .MKV bestanden afspelen (HD films e.d.?)

Zijn er hier ook mensen die al een G3 in huis hebben? hoe bevalt deze?
G3 gebruikers genoeg, als je reviews/ervaringsverslagen wilt moet je dit topic gewoon even beetje teruglezen.
En Full-HD MKV's draaien prima
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_125940563
Ok, ik zit er aan te denken om mijn jiayu weg te doen en een nexus 4 te kopen. Zou dat het waard zijn?

En wat zou ik voor een mishandelde jiayu kunnen krijgen? Er zitten wat deukjes op de zijkant en krasjes op de metalen stukjes. Ook heb ik een mod geprobeerd met de gps antenne helaas is die niet gelukt en heb ik nu geen gps antenne meer. :{
Verder doet ie het nog perfect
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:35:57 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125943705
http://armdevices.net/201(...)-core-arm-cortex-a7/ Heldig :D
:@ Sorry vergeten te posten :o!

Jaarlijks 1 miljoen Jiayu's voor China (laatste jaar)
En een planning voor 600.000 dit jaar in India :o!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_125943727
Hmmm, opeens een scheur in mijn backplate linksboven. Best raar aangezien ik een case omheen heb zitten en voorzichtig ben met mijn G3.
pi_125944321
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:36 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hmmm, opeens een scheur in mijn backplate linksboven. Best raar aangezien ik een case omheen heb zitten en voorzichtig ben met mijn G3.
Jij wilt gewoon een G4. Had je toch nog wat langer voorzichtig moeten doen. ;)
pi_125944618
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:52 schreef Vetnek het volgende:

[..]

Jij wilt gewoon een G4. Had je toch nog wat langer voorzichtig moeten doen. ;)
Haha, misschien onbewust :P
EIgenlijk enige nadeel aan de G3 is de GPS. Echt gewoon kut. Ik zie voor mijn situatie en behoeften geen reden op up te graden naar een G4.
pi_125961776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:01 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Haha, misschien onbewust :P
EIgenlijk enige nadeel aan de G3 is de GPS. Echt gewoon kut. Ik zie voor mijn situatie en behoeften geen reden op up te graden naar een G4.
Wordt/is de GPS voor de G4 wel verbeterd dan? Gaan ze hier wat aan doen? ik gebruik 't namelijk best veel voor wielrennen..
pi_125961922
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:43 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wordt/is de GPS voor de G4 wel verbeterd dan? Gaan ze hier wat aan doen? ik gebruik 't namelijk best veel voor wielrennen..
Geen idee, maar een GPS slechter dan de G3 kan bijna niet :D
pi_125962017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:46 schreef ikveranderhemniet het volgende:

[..]

Geen idee, maar een GPS slechter dan de G3 kan bijna niet :D
Hm.. Was hier niet echt van op de hoogte :P Weet iemand hier toevallig wel wat over de GPS van de G4?
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:59:43 #25
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_125965847
Ja. De GPS in mijn G4 doet het prima.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')