gaat vanavond weer fout denk ik
Dit weekeind blijf ik maar uit west/uit de stad...
quote:gelukkig woon ik in oost
Op donderdag 12 september 2002 20:13 schreef GS2K1 het volgende:
rijden net weer 3 politieauto's op volle snelheid, met zwaailicht aan naar Westgaat vanavond weer fout denk ik
quote:Goed idee, ik ken nog een paar drugsdealers die graag een masterclass ongeloof zouden willen geven.
[b]Op donderdag 12 september 2002 14:09 schreef _Ikke_ het volgende:[/] Als je kijkt naar alle grote oorlogen dan gingen de meesten om geloofovertuigingen. Ik geloof zelf niet in een god dus dat je daarvoor zou willen sterven is voor mij moeilijk te begrijpen, zou het niet een goed idee zijn om gewoon maar allemaal in nix te geloven volgens mij zouden we zo van een hoop gedonder af zijn
Godsdienstoorlogen bestaan niet, of nauwelijks.
quote:in Noord Dimmerlaan (woon ik), Drossaards laan enzo rijden nu 2 politie auto's rondjes (allebei andere kan op) + er rijd politie busje af en aan ergens anders vandaan...
Op donderdag 12 september 2002 21:24 schreef FastDevil het volgende:[..]
gelukkig woon ik in oost
Maar het blijft klote
nee lekker is dat
quote:
Op donderdag 12 september 2002 14:29 schreef Ulx het volgende:1. Dat vind ik heel stout van die mensen.
2. Dat vind ik heel stout van die allochtonen.
3. Ja, natuurlijk. En een heel goed bewijs van integratie.
quote:
Gewonden bij vechtpartij in LeerdamLEERDAM - Tijdens een vechtpartij tussen twee groepen jongeren zijn dinsdagavond 10 september twee gewonden gevallen. Het gaat om twee jongens van 17 en 20 jaar uit Leerdam. De 17-jarige jongen liep een beenwond op, terwijl de 20-jarige jongeman de vechtpartij met een been- en hoofdwond moest bekopen. Beide gewonden werden per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis.
Dinsdagavond kwam om ongeveer 23.35 uur bij de politie een melding binnen van een grote vechtpartij in de Van Egmondstraat in Leerdam-Noord. Diverse politieauto’s rukten op de melding uit. Bovendien werden uit voorzorg vier wagens van de politie Gelderland-Zuid naar Leerdam gestuurd. Toen de politie arriveerde, was de vechtpartij inmiddels afgelopen. Wel troffen de agenten twee gewonden aan. Uit onderzoek is gebleken dat twee groepen jongeren met elkaar ‘op de vuist’ waren gegaan. Bij de vechtpartij is gebruik gemaakt van stokken en messen. De politie onderzoekt nog hoe groot de groepen waren. Politieagenten troffen in de buurt van het NS-station een aantal jongeren aan die waren gevlucht voor de ‘tegenpartij’. Na een zoekactie hield de politie op de Ieplaan een 42-jarige man aan die betrokken was bij de vechtpartij. Deze man werd ingesloten. De politie onderzoekt zijn aandeel in de ‘schermutselingen’. De overige verdachten van de vechtpartij werden niet meer aangetroffen. Wel vonden politieagenten in de omgeving van de Van Egmondstraat drie messen en twee stokken. Tijdens de actie werd ook een politiehond ingezet. De technische recherche stelde een sporenonderzoek in.
aanleiding
De mogelijke aanleiding van de vechtpartij is volgens de politie een ruzie die zich maandagavond 19 augustus bij een woning in de Prinses Irenelaan afspeelde. Een groep van ongeveer acht personen drong toen een woning binnen en bedreigde de bewoners. Een deel van de groep droeg bivakmutsen en had knuppels bij zich. Op 20 augustus zijn ín verband met deze inval twee mannen van 18 en 20 jaar uit Leerdam aangehouden. Ook sluit de politie niet uit dat de gebeurtenissen van dinsdagavond te maken hebben met de vechtpartij en de dreigende situatie tijdens het muziekfestival op het Europaplein in Leerdam-West, afgelopen zaterdagavond 7 september. Door ongeregeldheden moest GlasPop 2002 eerder stoppen dan voorzien toen een groep jongeren door onbekende oorzaak slaags raakte met andere festivalbezoekers.
quote:bron: http://www.kontakt.nl (leerdams krantje)
LEERDAM - In de wijk West in Leerdam is het woensdagavond opnieuw onrustig geweest. De spanningen binnen een aantal jongeren van de Turkse-, Somalische- en Molukse gemeenschap zijn de laatste dagen opgelopen. Bij de politie was informatie binnen gekomen dat het op woensdagavond, 11 september 2002 tot een treffen zou komen tussen de jongeren.
Uit voorzorg surveilleerden ongeveer 20 politiemensen en een tweetal hondengeleiders in de wijk west en omgeving. Omstreeks 21.50 uur stuitte een surveillance eenheid op een groep van ongeveer veertig Molukse jongeren. Ze waren behoorlijk opgewonden en gewapend met stokken, stalen buizen en zwaarden. De agenten kregen direct assistentie van de overige collega’s. Er werd een steen tegen een politieauto gegooid en een politiehond kreeg een aantal klappen met een knuppel. Uiteindelijk bleef het bij een dreigende situatie en vielen er verder geen klappen. Politieagenten zetten een gedeelte van de wijk West af en voorkwam daarmee dat de jongeren zich over Leerdam konden verspreiden. Burgemeester M. van Veelen van de gemeente Leerdam voerde in het gemeentehuis samen met de politie gesprekken met vertegenwoordigers van de Turkse-, Somalische- en Molukse gemeenschap. Het overleg had tot resultaat dat de vertegenwoordigers de gemoederen wisten te bedaren, waarna de jongeren huiswaarts keerden. Ondertussen hield de politie een fiks aantal agenten uit voorzorg achter de hand. Deze hoefden uiteindelijk niet in actie te komen. Omstreeks 2.00 uur keerde de rust in de wijk West van Leerdam weer terug. Er zijn geen aanhoudingen verricht. De politie zet het onderzoek voort. De 42-jarige verdachte die in verband met de vechtpartij van dinsdagavond werd aangehouden is in de loop van woensdag vrij gelaten. Na onderzoek bleek dat hij niet betrokken was bij de vechtpartij. De politie verwacht de komende dagen meerdere verdachten aan te houden.
quote:Schijtbak
Op donderdag 12 september 2002 20:13 schreef GS2K1 het volgende:
het is een ruzie tussen molukkers en turken
quote:Logisch, bij de van Egmondstraat zijn die 2 jongens in elkaar geslagen...
Op donderdag 12 september 2002 22:19 schreef GS2K1 het volgende:[..]
in Noord Dimmerlaan (woon ik), Drossaards laan enzo rijden nu 2 politie auto's rondjes (allebei andere kan op) + er rijd politie busje af en aan ergens anders vandaan...
nee lekker is dat
[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 12-09-2002 23:30]
quote:was ook niet letterlijk bedoeld... en verder kom ik op zich nooit in de stad max 2x per maand ofzo
Op donderdag 12 september 2002 23:21 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Schijtbak
het is een ruzie tussen molukkers en turken
[..]Logisch, bij de van Egmondstraat zijn die 2 jongens in elkaar geslagen...
Maar in van Egmondstraat hebben ze ook huis overhoop gehaald....
weet ondertussen al wat meer... en weet ook dat het flink uit de hand gaat lopen
quote:Dat weet ik wel zeker, de jongens die in elkaar zijn geslagen, laten het er niet bij zitten.
Op donderdag 12 september 2002 23:37 schreef GS2K1 het volgende:weet ondertussen al wat meer... en weet ook dat het flink uit de hand gaat lopen
De meeste hier lopen hier wel meteen te blaten over "de allochtone jeugd" (dat is bijna standaard zo, hier op FOK! bij dit soort berichten) maar ik kan je vertellen dat er niemand maar dan ook niemand naar buiten kwam om die 2 jongens te helpen....
quote:Ik zou ook niet gaan helpen als ik 40 man met messen, buizen en zwaarden op mijn dak kan krijgen. Laat ze het effe lekker zelf uitzoeken.
Op donderdag 12 september 2002 23:49 schreef Duiveltja het volgende:De meeste hier lopen hier wel meteen te blaten over "de allochtone jeugd" (dat is bijna standaard zo, hier op FOK! bij dit soort berichten) maar ik kan je vertellen dat er niemand maar dan ook niemand naar buiten kwam om die 2 jongens te helpen....
quote:Waar rook is is vuur...
Op vrijdag 13 september 2002 00:00 schreef R@b het volgende:Ik zou ook niet gaan helpen als ik 40 man met messen, buizen en zwaarden op mijn dak kan krijgen. Laat ze het effe lekker zelf uitzoeken.
quote:en verder hadden ze allebij een grote groet vrienden meegenomen die al hielp, dus daar hebben ze onze hulp niet meer bij nodig he
Op vrijdag 13 september 2002 00:00 schreef R@b het volgende:[..]
Ik zou ook niet gaan helpen als ik 40 man met messen, buizen en zwaarden op mijn dak kan krijgen. Laat ze het effe lekker zelf uitzoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |