heb jij je al aangemeld Tribal?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:19 schreef tribalwars het volgende:
[..]
wat vind jij dan onzin in die filmpjes?
nee .quote:
Agh joh keer wat anders.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:26 schreef tribalwars het volgende:
[..]
nee .
ik ga mijn niet aanmelden voor de vrijmetselaar.
nu ik weet wat het echt in houd lijkt het mijn niks.
als je de duivel wil aanbidden vind ik het goed maar ik voel daar niks voor.
Ja precies op die manier.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Door middel van suggestieve youtube filmpjes van personen of groeperingen die een ander, voornamelijk religieus, motief hebben of je hele waarheid te laten bepalen door een boek van een paar duizend jaar oud?
Wat een ongenuanceerd geroeptoeter. Echt, lees je beter in voor je dit soort dingen post.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:26 schreef tribalwars het volgende:
[..]
nee .
ik ga mijn niet aanmelden voor de vrijmetselaar.
nu ik weet wat het echt in houd lijkt het mijn niks.
als je de duivel wil aanbidden vind ik het goed maar ik voel daar niks voor.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:19 schreef tribalwars het volgende:
[..]
wat vind jij dan onzin in die filmpjes?
probleem is je kan eigenlijk alles wel aan elkaar linken door middel van getallen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
de verwijzingen naar Egypte en de Twintowers vind ik iig kletskoek. De uitleg van de symboliek kan best wat inzitten. De verwijzingen naar de astrologie en de kabbala kunnen kloppen.
[..]
hoeveelste graad vrijmetselaar ben je eigenlijk geweest en welke richting.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
de verwijzingen naar Egypte en de Twintowers vind ik iig kletskoek. De uitleg van de symboliek kan best wat inzitten. De verwijzingen naar de astrologie en de kabbala kunnen kloppen.
[..]
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:52 schreef tribalwars het volgende:
[..]
hoeveelste graad vrijmetselaar ben je eigenlijk geweest en welke richting.
ben benieuwt
Omdat die allerlei schimmige sites geloven en denken dat vrijmetselaars duivelaanbidders zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk eigenlijk dat die vraag er niet toe doet omdat ik wed dat je gaat zeggen dat de 'lagere' graden toch niets weten van wat er werkelijk omgaat.
Hoe iemand dat kan zeggen die er helemaal buiten staat, heeft nog nooit iemand me kunnen uitleggen.
[..]
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
probleem is je kan eigenlijk alles wel aan elkaar linken door middel van getallen.
of vorm of andere toevallig heden.
let op
tribalwars - vrijmetselaar 6 letters komen overeen 3 x komen 2 letters overeen dus 3 x de 6 is 666
OMG!!! number of the beast
Dan kan ik je wel een interesant boek aanraden !.quote:de verwijzingen naar Egypte
dat klopt. je mag zelf invullen door wie het universum is gesticht. bijvoorbeeld:god,allah,lucifer,big,bangquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
het is ook nog eens erg bedrieglijk omdat sommige dingen wel (kunnen) kloppen. De Vrijmetselarij is een smeltkroes van verschillende cultuurverschijnselen.
[..]
Dat is nou typisch een boek dat de connectie met de Tempelieren nodig heeft, zonder dat een historische grond aannemelijk is om vervolgens een verband aan te tonen met Egypte. Voor de oorlog was het een soort populair geloof onder Vrijmetselaars om te veronderstellen dat er een mysterieus verband was. Net als dat in de 18e eeuw gedacht werd dat de Vrijmetselarij een voortzetting zou zijn van de orde van de Tempelieren. Vandaar dat sommige additionele graden daarnaar verwijzen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:49 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Dan kan ik je wel een interesant boek aanraden !.
[ afbeelding ]
The Hiram Key: Pharaohs, Freemasonry, and the Discovery of the Secret Scrolls of Jesus [1] is a 1996 book by Christopher Knight and Robert Lomas. The authors, both Masons, present a theory of the origins of Freemasonry along with "the true story" of historical Jesus and the original Jerusalem Church.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hiram_Key
Ik bedoel dat de Vrijmetselarij gevormd is door verschillende dingen. Het feit dat ze geen eigen dogma hebben is oa. daar een gevolg van.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:17 schreef tribalwars het volgende:
[..]
dat klopt. je mag zelf invullen door wie het universum is gesticht. bijvoorbeeld:god,allah,lucifer,big,bang
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de Vrijmetselarij gevormd is door verschillende dingen. Het feit dat ze geen eigen dogma hebben is oa. daar een gevolg van.
de vrijmetselaars zijn ontstaan uit tempeliers en metselaars.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de Vrijmetselarij gevormd is door verschillende dingen. Het feit dat ze geen eigen dogma hebben is oa. daar een gevolg van.
quote:Als je denkt dat je zomaar hun logo's in komt dan heb je het fout je moet het wachtwoord kennen.....
Eeuhm.. logo? U sure bro?quote:de eerste logo is opricht in schotland.
Was dat ook een orde of bedoel je gewoon die van: ffuuut Hey waar gaan die mooie benen naartoe?quote:
dat was ook een soort orde zoals je zegt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:57 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Was dat ook een orde of bedoel je gewoon die van: ffuuut Hey waar gaan die mooie benen naartoe?
Hear hear.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:25 schreef helldeskr het volgende:
Tja..TS welkom in BNW zou ik zeggen.
En als iemand die als zodanig door zijn broeders word erkend kan ik je zeggen dat je er volledig naast zit. Er worden regelmatig door het land avonden voor belangstellenden gehouden waarin de broeders een kijkje in de keuken van de Loge geven.
Ga eens kijken..dan weet je tenminste waar je over praat.
Nu lees ik alleen maar wat geraaskal, wat kant nog wal raakt en zelfs door de meest doorgewinterde complot aanhanger wordt weggehoond.
Met alle respect maar het is geen groepje mannen die nadenken over het leven.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:25 schreef helldeskr het volgende:
Tja..TS welkom in BNW zou ik zeggen.
En als iemand die als zodanig door zijn broeders word erkend kan ik je zeggen dat je er volledig naast zit. Er worden regelmatig door het land avonden voor belangstellenden gehouden waarin de broeders een kijkje in de keuken van de Loge geven.
Ga eens kijken..dan weet je tenminste waar je over praat.
Nu lees ik alleen maar wat geraaskal, wat kant nog wal raakt en zelfs door de meest doorgewinterde complot aanhanger wordt weggehoond.
Wat helldeskr zegt. Ga eens bij een 'open dag' van zo'n loge kijken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:11 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Met alle respect maar het is geen groepje mannen die nadenken over het leven.
Nou... zo belangrijk was het ook weer niet..quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:11 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Met alle respect maar het is geen groepje mannen die nadenken over het leven.
De vrijmetselaars spelen een heel belangrijk rol in de geschiedenis.
Enkele voorbeelden
- zonder hun was er geen revolutie in Parijs waar door de adel veel minder macht kreeg
-zonder hun was er geen huidig Amerika.
- 7 a 8 presidenten van Amerika waren vrijmetselaars.
Dat zijn de Vrijmetselaars dus niet. De georganiseerde Vrijmetselarij ontstond in 1717 in London.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:43 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
de vrijmetselaars zijn ontstaan uit tempeliers en metselaars.
de eerste logo is opricht in schotland.
No one knows with certainty how or when the Masonic Fraternity was formed. A widely accepted theory among Masonic scholars is that it arose from the stonemasons’ guilds during the Middle Ages. The language and symbols used in the fraternity’s rituals come from this era. The oldest document that makes reference to Masons is the Regius Poem, printed about 1390, which was a copy of an earlier work. In 1717, four lodges in London formed the first Grand Lodge of England, and records from that point on are more complete.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zijn de Vrijmetselaars dus niet. De georganiseerde Vrijmetselarij ontstond in 1717 in London.
Dubbelfout dus. Ben bang dat je je huiswerk moet overdoen
oke dan heb je een punt dat was de eerste logo in Engeland in plaats van schotland.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
No one knows with certainty how or when the Masonic Fraternity was formed. A widely accepted theory among Masonic scholars is that it arose from the stonemasons’ guilds during the Middle Ages. The language and symbols used in the fraternity’s rituals come from this era. The oldest document that makes reference to Masons is the Regius Poem, printed about 1390, which was a copy of an earlier work. In 1717, four lodges in London formed the first Grand Lodge of England, and records from that point on are more complete.
bron
erg slecht Tribal, dacht dat je echt veel [ afbeelding ]
gegeten had.. valt me beetje tegen dit.
Vandaar ook beter eerst heel goed lezen voor je hier conclusies neerplempt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:07 schreef tribalwars het volgende:
[..]
oke dan heb je een punt dat was de eerste logo in Engeland in plaats van schotland.
ik bedoelde eigenlijk ook stonemasion maar kon er niet op komen.
je hebt gelijk zal voortaan wat minder gehaast postenquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vandaar ook beter eerst heel goed lezen voor je hier conclusies neerplempt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |