abonnement Unibet Coolblue
pi_126124373
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:13 schreef Dance99Vv het volgende:
goede middag c_/

Wat is het vandaag voor een dag? nou een mooie dag , zonnetje erbij , aangename temperaturen.
Maar is dat alles wat vandaag te bieden heeft? Nee natuurlijk niet.

Een dag om lekker een ijsje te eten,milkshakes te drinken of gewoon lekker een patatje met.
Geen zin in koken ga naar de macDonalds en vreet je vol.

Ben je op dieet? Nou vandaag effe niet dan.
Want......
Het is vandaag internationale....anti-dieet-dag
Watte?

Internationale Anti-Dieetdag

Op International Anti-Dieetdag mogen we eindelijk eens stoppen met al het goedbedoelde Sonjabakkeren, Montignaccen of net wat er in de mode is op dat moment. We vieren namelijk op die Dag dat we eens trots moeten zijn op wie we zijn, dat we moeten luisteren naar wat ons eigen lichaam wil en dat we niet zo geobsedeerd moeten zijn met het dogmatische reclameideaal dat ons wordt opgedrongen.

De Internationale Anti-Dieetdag is opgericht in Engeland door Mary Evans Young, voorzitter van de anti-dieetcampagne Diet Breakers in 1992.

Omdat zaken als deze nu eenmaal een ribbon hebben, heeft ook deze Dag een ribbon. Een lichtblauwe in dit geval. Dus als u ook tegen dieten bent, zoals wij, draag dan de lichtblauwe. Naast alle anderen.

Informatie over deze Dag is talrijk op internet. Kijk bijvoorbeeld eens hier.
http://www.health24.com/D(...)No-Diet-Day-20120721

bron:http://www.fijnedagvan.nl/info/index.php?id=793

fijne dag vandaag en geniet ervan ;)
Een anti-dieetdag.. Volgens is iedere dag wel ergens aan opgedragen tegenwoordig. Wat is het morgen voor speiale dag? :)
  maandag 6 mei 2013 @ 12:34:42 #127
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126124393
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een anti-dieetdag.. Volgens is iedere dag wel ergens aan opgedragen tegenwoordig. Wat is het morgen voor speiale dag? :)
checking ....please wait a moment *)
There is only one religion
  maandag 6 mei 2013 @ 12:35:27 #128
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126124413
1) Wereld Astmadag
7 mei, morgen
`
2 ) Internationale Dag van het Rode Kruis (en de Rode Halve Maan)
8 mei, over 2 dagen

3 ) Dag van Europa
9 mei, over 3 dagen. extra info:
. In de media krijgt deze Dag steeds meer media-aandacht (niet altijd ten goede). Misschien doet u er zelf weinig mee, maar Europese ambtenaren (ambtenaren die direct werken met de Europese Unie, red.) krijgen deze Dag wel vrij! :(

bron:http://www.fijnedagvan.nl/info/index.php?id=793
Ook wikipedia heeft altijd wel leuke weetjes over een dag, ja werkelijk iedere dag *)

[ Bericht 36% gewijzigd door Dance99Vv op 06-05-2013 12:42:10 ]
There is only one religion
  maandag 6 mei 2013 @ 12:48:42 #129
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_126124812
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:35 schreef Dance99Vv het volgende:
1) Wereld Astmadag
7 mei, morgen
`
2 ) Internationale Dag van het Rode Kruis (en de Rode Halve Maan)
8 mei, over 2 dagen

3 ) Dag van Europa
9 mei, over 3 dagen. extra info:
. In de media krijgt deze Dag steeds meer media-aandacht (niet altijd ten goede). Misschien doet u er zelf weinig mee, maar Europese ambtenaren (ambtenaren die direct werken met de Europese Unie, red.) krijgen deze Dag wel vrij! :(

bron:http://www.fijnedagvan.nl/info/index.php?id=793
Ook wikipedia heeft altijd wel leuke weetjes over een dag, ja werkelijk iedere dag *)

Ik pleit voor een internationale eens-helemaal-niets-bijzonders-dag ... :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 6 mei 2013 @ 12:49:00 #130
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126124826
6 mei wiki:

Viering/herdenking

Internationale Anti Dieet Dag

>Ieder jaar organiseert de Stichting Beeld van Pim een herdenking op 6 mei ter nagedachtenis van
de moord op Pim Fortuyn.<

Turkije - Hidrellez
rooms-katholieke kalender: Heilige Benedikta van Rome († c. 600)
Heilige Dominiek Savio († 1857), patroon v.d. studerende jeugd
Heilige Lucius van Cyrene († 1e eeuw)
Heilige Prudentia (Castori) († 1492)
Heilige Johannes voor de Latijnse Poort

Wetenschap en technologie
1840 - In het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Ierland verschijnen de eerste postzegels ter wereld.
1889 - De Eiffeltoren wordt officieel geopend.
1937 - De zeppelin Hindenburg gaat bij de landing in Lakehurst in vlammen op.
1994 - De Franse president François Mitterrand en Britse koningin Elizabeth II openen officieel de kanaaltunnel tussen Frankrijk en Engeland.

http://nl.wikipedia.org/wiki/6_mei (8>
There is only one religion
  maandag 6 mei 2013 @ 12:52:41 #131
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126124936
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:48 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ik pleit voor een internationale eens-helemaal-niets-bijzonders-dag ... :P
Nou er is iedere dag wel wat he, dus eigenlijk niets bijzonders meer eigenlijk, in het achterhoofd houden dat niets de mensch vreemd is, is die wens van jouw al bewaarheid.
het is maar hoe je het bekijkt he ;)
There is only one religion
  maandag 6 mei 2013 @ 12:56:04 #132
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_126125062
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:13 schreef Dance99Vv het volgende:
goede middag c_/

Wat is het vandaag voor een dag? nou een mooie dag , zonnetje erbij , aangename temperaturen.
Maar is dat alles wat vandaag te bieden heeft? Nee natuurlijk niet.

Een dag om lekker een ijsje te eten,milkshakes te drinken of gewoon lekker een patatje met.
Geen zin in koken ga naar de macDonalds en vreet je vol.

Ben je op dieet? Nou vandaag effe niet dan.
Want......
Het is vandaag internationale....anti-dieet-dag
Watte?

Internationale Anti-Dieetdag

Op International Anti-Dieetdag mogen we eindelijk eens stoppen met al het goedbedoelde Sonjabakkeren, Montignaccen of net wat er in de mode is op dat moment. We vieren namelijk op die Dag dat we eens trots moeten zijn op wie we zijn, dat we moeten luisteren naar wat ons eigen lichaam wil en dat we niet zo geobsedeerd moeten zijn met het dogmatische reclameideaal dat ons wordt opgedrongen.

De Internationale Anti-Dieetdag is opgericht in Engeland door Mary Evans Young, voorzitter van de anti-dieetcampagne Diet Breakers in 1992.

Omdat zaken als deze nu eenmaal een ribbon hebben, heeft ook deze Dag een ribbon. Een lichtblauwe in dit geval. Dus als u ook tegen dieten bent, zoals wij, draag dan de lichtblauwe. Naast alle anderen.

Informatie over deze Dag is talrijk op internet. Kijk bijvoorbeeld eens hier.
http://www.health24.com/D(...)No-Diet-Day-20120721

bron:http://www.fijnedagvan.nl/info/index.php?id=793

fijne dag vandaag en geniet ervan ;)
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit verzonnen is door een veel te dikke madam die het dieeten niet vol kon houden.

"We vieren namelijk op die Dag dat we eens trots moeten zijn op wie we zijn, dat we moeten luisteren naar wat ons eigen lichaam wil en dat we niet zo geobsedeerd moeten zijn met het dogmatische reclameideaal dat ons wordt opgedrongen. "

1: Trots zijn op het feit dat je jezelf niet in de hand hebt ?
2: Luisteren naar je eigen lichaam (wat al jaren roept, nee schreeuwt, dat je te veel vreet ?)
3: Dogmatisch reclameideaal ??? :|W - (Te) Dik zijn is niet gezond ! Slank zijn (ook weer geen anorexia) is dat wel. Staat geheel los van de 'modellenwereld' en andere misstanden.

Hang die lichtblauwe 'ribbon' maar in een boom ! :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 6 mei 2013 @ 13:08:02 #133
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126125497
Nee Ronin, ik ben het niet met je eens.
Ik had een nogal "mollige moeder, en oh mijn god van het ene dieet naar het andere .
Ik zei ook vaak stop met dieeten. Weet je hoe ik daaronder geleden heb ! Nooit was er wat "lekkers in huis", geen suikers geen koek geen snoep ,geen cola geen chips niet eens lekkere vette kaas!
Dik of dun wat maakt het uit, wees gelukkig en geniet van het leven , je bent er maar even!
Maakt een slagroomtaart jouw blij ,wil je er zelfs nog mokka bij? Ga gerust je gang.
Ik moet altijd oppassen dat ik niet te mager wordt, zodat je mijn ribbetjes kan tellen.
Ik heb dus een omgekeerd dieet , het is juist goed als ik eet dat is mijn dieet. :)
There is only one religion
  maandag 6 mei 2013 @ 13:40:33 #134
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_126126731
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:08 schreef Dance99Vv het volgende:
Nee Ronin, ik ben het niet met je eens.
Ik had een nogal "mollige moeder, en oh mijn god van het ene dieet naar het andere .
Ik zei ook vaak stop met dieeten. Weet je hoe ik daaronder geleden heb ! Nooit was er wat "lekkers in huis", geen suikers geen koek geen snoep ,geen cola geen chips niet eens lekkere vette kaas!
Dik of dun wat maakt het uit, wees gelukkig en geniet van het leven , je bent er maar even!
Maakt een slagroomtaart jouw blij ,wil je er zelfs nog mokka bij? Ga gerust je gang.
Ik moet altijd oppassen dat ik niet te mager wordt, zodat je mijn ribbetjes kan tellen.
Ik heb dus een omgekeerd dieet , het is juist goed als ik eet dat is mijn dieet. :)
Je mist het punt. Zodra je moet gaan dieeten omdat je elke dag een mokkataart met slagroom opvreet, moet je niet zeuren over "reclameidealen", is er niets om trots op te zijn en schreeuwt je lichaam (dat is de rest wat om je maag heen zit) al langere tijd "dat je niet goed bezig bent".
(alleen die maag schreeuwt, eenmaal gewend. steeds om meer ... Wie is er dan de baas, jij of je maag ?)

Alles wat jij nu noemt zijn voorbeelden van iemand die zichzelf niet in de hand heeft, dat ook weet, en daar naar handelt om zichzelf te beperken/beschermen tegen zichzelf. 8)7

Het gaat er niet om dat je die mokka taart met slagroom moet durven eten. Durf hem eens een keer niet te eten ! (ook al staat ie voor je neus) Dan hoef je helemaal niet te dieeten !
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:00:19 #135
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126127561
Ja Ronin, hier in het noorden van europa hebben we een beeld van wat mooi is (gezond is bijzaak)
Wel eens gekeken naar al die wasmiddelenreclames? (ideaalbeeld)
Maar in africa bekijken ze dat toch anders. Daar is een vrouw met een reet aantrekkelijker voor de man omdat de vrouw dan makkelijker kinderen zou kunnen baren dan een of ander mager scharminkel met alles ideaal volgens westerse normen.
Alles is dus betrekkelijk.
Maar geef die dieetfiguren een break.
Have a Break ,Have a kidkat (ofzoiets) ;) :Y)

Meestal zijn het anderen die je een probleem aanpraten terwijl jezelf er geen probleem mee hebt.
(begint al bij de dokter, De zorgverzekeraar wil meer geld zien, de publieke opinie. enzovoort.)
Ik hoef er toch niet mee samen te wonen (als ik dik maar niks vind).
There is only one religion
  maandag 6 mei 2013 @ 14:20:33 #136
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_126128294
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:00 schreef Dance99Vv het volgende:
Ja Ronin, hier in het noorden van europa hebben we een beeld van wat mooi is (gezond is bijzaak)
Wel eens gekeken naar al die wasmiddelenreclames? (ideaalbeeld)
Maar in africa bekijken ze dat toch anders. Daar is een vrouw met een reet aantrekkelijker voor de man omdat de vrouw dan makkelijker kinderen zou kunnen baren dan een of ander mager scharminkel met alles ideaal volgens westerse normen.
Alles is dus betrekkelijk.
Maar geef die dieetfiguren een break.
Have a Break ,Have a kidkat (ofzoiets) ;) :Y)

Meestal zijn het anderen die je een probleem aanpraten terwijl jezelf er geen probleem mee hebt.
(begint al bij de dokter, De zorgverzekeraar wil meer geld zien, de publieke opinie. enzovoort.)
Ik hoef er toch niet mee samen te wonen (als ik dik maar niks vind).
Het "ideaalbeeld" staat los van de werkelijkheid, ja, maar evengoed los van wat ik bedoel.
De zak met botten op de gemiddelde catwalk, kleding of voor mijn part wasmiddelen reclame, is een slankheids ideaal, geen gezondheids ideaal.

Een slankheids of dikkereet ideaal is betrekkelijk. het gezondheidsideaal niet.

Overigens mag het ietsje meer zijn van mij, maar zeker geen mollig figuur. Er hoeft zeer zeker geen kind doorheen :P (maar er een beetje mee kunnen gooien is wel zo fijn >:) )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_126132275
Die modellen op de catwalk zijn ook veel te dun. Kan me niet voorstellen dat iemand dat nastreeft. Er is een verschil tussen dun en slank. Als je 't mij vraagt zijn die modellen op de catwalk dun, ongezond dun.
Slank is wat anders. En echt niet alleen maatje 36, maar maatje 38 en 40 is ook prima. Het wordt pas gevaarlijk als overgewicht krijgt, als die de rollen en kwabben overal ziet bungelen.

Gewoon drie maaltijden op een dag en een tussendoortje. Geen drie stukken taart, maar gewoon eentje. Eet normale porties en blijf weg van kant-en-klaar. Loop een uurtje per dag (koop een hond, dan blijf je bewegen) of pak de fiets en laat de auto staan. Dan kom je al een heel eind.
Het is niet zo dat slanke mensen nooit wat lekkers eten. Met mate, dáár gaat het om.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_126135141
quote:
3s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:00 schreef Natalie het volgende:
Die modellen op de catwalk zijn ook veel te dun. Kan me niet voorstellen dat iemand dat nastreeft. Er is een verschil tussen dun en slank. Als je 't mij vraagt zijn die modellen op de catwalk dun, ongezond dun.
Slank is wat anders. En echt niet alleen maatje 36, maar maatje 38 en 40 is ook prima. Het wordt pas gevaarlijk als overgewicht krijgt, als die de rollen en kwabben overal ziet bungelen.

Gewoon drie maaltijden op een dag en een tussendoortje. Geen drie stukken taart, maar gewoon eentje. Eet normale porties en blijf weg van kant-en-klaar. Loop een uurtje per dag (koop een hond, dan blijf je bewegen) of pak de fiets en laat de auto staan. Dan kom je al een heel eind.
Het is niet zo dat slanke mensen nooit wat lekkers eten. Met mate, dáár gaat het om.
Sommigen wel.. Gelukkig is er een iets andere trend, tegenwoordig. Modellen mogen iets meer vorm hebben.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 18:22:13 #139
249559 crew  Lavenderr
pi_126138278
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:56 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit verzonnen is door een veel te dikke madam die het dieeten niet vol kon houden.

"We vieren namelijk op die Dag dat we eens trots moeten zijn op wie we zijn, dat we moeten luisteren naar wat ons eigen lichaam wil en dat we niet zo geobsedeerd moeten zijn met het dogmatische reclameideaal dat ons wordt opgedrongen. "

1: Trots zijn op het feit dat je jezelf niet in de hand hebt ?
2: Luisteren naar je eigen lichaam (wat al jaren roept, nee schreeuwt, dat je te veel vreet ?)
3: Dogmatisch reclameideaal ??? :|W - (Te) Dik zijn is niet gezond ! Slank zijn (ook weer geen anorexia) is dat wel. Staat geheel los van de 'modellenwereld' en andere misstanden.

Hang die lichtblauwe 'ribbon' maar in een boom ! :P
Dat donkerbruine vermoeden heb ik ook.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 18:24:01 #140
249559 crew  Lavenderr
pi_126138334
quote:
3s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:00 schreef Natalie het volgende:
Die modellen op de catwalk zijn ook veel te dun. Kan me niet voorstellen dat iemand dat nastreeft. Er is een verschil tussen dun en slank. Als je 't mij vraagt zijn die modellen op de catwalk dun, ongezond dun.
Slank is wat anders. En echt niet alleen maatje 36, maar maatje 38 en 40 is ook prima. Het wordt pas gevaarlijk als overgewicht krijgt, als die de rollen en kwabben overal ziet bungelen.

Gewoon drie maaltijden op een dag en een tussendoortje. Geen drie stukken taart, maar gewoon eentje. Eet normale porties en blijf weg van kant-en-klaar. Loop een uurtje per dag (koop een hond, dan blijf je bewegen) of pak de fiets en laat de auto staan. Dan kom je al een heel eind.
Het is niet zo dat slanke mensen nooit wat lekkers eten. Met mate, dáár gaat het om.
Het vadh-dieet.
pi_126138409
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het vadh-dieet.
Wat voor dieet?
Nog een gouden tip schijnt te zijn: eet vet.
Dat klinkt paradoxaal, maar vet verzadigd en dan heb je minder de neiging om tussen de maaltijden te snoepen.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 18:27:21 #142
249559 crew  Lavenderr
pi_126138439
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat voor dieet?
Nog een gouden tip schijnt te zijn: eet vet.
Dat klinkt paradoxaal, maar vet verzadigd en dan heb je minder de neiging om tussen de maaltijden te snoepen.
vanallesdehelft
pi_126138451
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

vanallesdehelft
Oh die kende ik niet :)
  maandag 6 mei 2013 @ 19:35:07 #144
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126141462
het Doe Maar dieet, heb ik, Okee?


*O*
There is only one religion
  maandag 6 mei 2013 @ 19:36:19 #145
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_126141509
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:35 schreef Dance99Vv het volgende:
het Doe Maar dieet, heb ik, Okee?


*O*
Doe Maar: _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_126141621
quote:
3s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:00 schreef Natalie het volgende:
Die modellen op de catwalk zijn ook veel te dun. Kan me niet voorstellen dat iemand dat nastreeft. Er is een verschil tussen dun en slank. Als je 't mij vraagt zijn die modellen op de catwalk dun, ongezond dun.
Slank is wat anders. En echt niet alleen maatje 36, maar maatje 38 en 40 is ook prima. Het wordt pas gevaarlijk als overgewicht krijgt, als die de rollen en kwabben overal ziet bungelen.

Gewoon drie maaltijden op een dag en een tussendoortje. Geen drie stukken taart, maar gewoon eentje. Eet normale porties en blijf weg van kant-en-klaar. Loop een uurtje per dag (koop een hond, dan blijf je bewegen) of pak de fiets en laat de auto staan. Dan kom je al een heel eind.
Het is niet zo dat slanke mensen nooit wat lekkers eten. Met mate, dáár gaat het om.
Precies!!
Alhoewel ik soms wel een stuk dunner zou willen zijn..
  maandag 6 mei 2013 @ 20:15:07 #147
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_126143405
Ik dieet altijd :') Maar ben nog nooit slank geweest. Ook niet moddervet hoor. Ik geniet enorm van lekker eten. Maar tijdens de zwangerschap had ik zo'n onbedwingbare trek dat ik er nu echt niet uitzie. Dus nu moet ik er toch echt aan geloven. Ik dieet niet maar eet geen snoep enzo. Wel rozijntjes in huis :9 Gelukkig heb ik ook echt geen tijd om te gaan zitten schransen :P En straks als de wond helemaal genezen is ga ik lekker fietsen.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:54:21 #148
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_126161647
Goede morgen c_/

Toch een geslaagde dag gisteren, in ieder geval was het een spraakmakende anti-dieetdag :D
There is only one religion
pi_126161957
Goeiemorgen! :W

Koffie... c_/
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:25:46 #150
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_126162199
Môgguh! ;)

Ik doe mee c_/
The truth may be out there, but the lies are in your head.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')