Hebben je kinderen ook in Nederland gewoond? Ik ken hier iemand (hij is nu bijna 60) die het perfecte voorbeeld is van een TCK. Geboren in Indonesie, opgegroeid Suriname en NL. Heeft daarna overal en nergens gewoond en is uiteindelijk in Thailand en Laos beland. Thailand vind hij beste land en hier in Laos zit ie alleen voor werk. Het liefst wil ie terug naar Thailand, naar de zee.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 03:08 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Er is documentatie over TCK's die iedere drie tot vier jaar ernstige aandrang voelen om hun hele leven op de schop te nemen, en er lang over doen voor ze het patroon van de verhuizingen in hun kindertijd herkennen. Voel je je nu in Laos wel thuis?
Wij vragen ons ook wel eens af wat we de kleintjes aandoen, hoewel de voordelen vooralsnog groter zijn dan de nadelen. Met de oudste liep ik een tijdje terug door een straat waar vrij veel toeristen komen, en toen zei ze dat ze daar graag kwam. Want ze voelde zich tenminste beter geintegreerd, of 'wijzer' dat de toeristen, terwijl ze er als toerist uitziet (ze is de langste van de 120 kinderen in haar klas, blond, blauwe ogen, met benen tot 'r navel), zeg maar. Ik denk dat Dubai een hele goede bestemming is voor haar, net in deze beginjaren van de pubertijd. En daarna hopelijk weer terug naar Azie, denk ik. Van haar vermoed ik zeker dat ze een expat-achtig leven zal zoeken. Bovendien is het een ontzettend stadskind. Ukkie laat zich nog minder in z'n kaarten kijken, maar houdt juist erg van vrijbuiteren en natuur.
Mijn broer is vele jaren geleden bij mij komen wonen in London, woont nog steeds in de stad en reist ook de wereld rond idd. Hij spreekt z'n talen goed. 8 vloeiend. (niet zoals mijn handen en voeten Spaans waarmee ik reis) Met O&N reizen we altijd samen met of zonder aanhang. Zo hebben we flipsen en el_matador ook ontmoet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 02:21 schreef Gaoxing het volgende:
Hoe zit het bij jullie met broers en zussen? Indi, jouw broer is ook tamelijk internationaal georienteerd he?
Ha, dat zeggen wij ook nog wel eens tegen het 'jonge grut' wat hier komt expatteren: toen wij net verliefd waren, vertrok toen-vriend-nu-man voor vier maanden naar Rusland. Niks geen internet, nauwelijks telefoon, en onbetrouwbare post. We schreven brieven van 40 kantjes en gaven die met short-termers mee die naar de projecten toe reisdenquote:
ik ook, de rest van de familie woont allemaal nog steeds in het zelfde stadje als waar we allemaal geboren en getogen zijnquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ben de eerste en enige in de familie die 't buitenland heeft opgezocht. Zusje zie ik zo snel niet vertrekken.
Komt door de airco.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:44 schreef Dven het volgende:
Ruim in de dertig graden en ik zit alweer dagen verkouden thuis
Gebruik ik nooitquote:
Ah ok, kan gebeuren. In de US (SW) neem ik altijd een jas of dikke trui mee als ik bv naar een bioscoop ga.. brrr..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Gebruik ik nooit
Op kantoor is wel zo goed als iedereen ziek geweest. Dacht dat ik de dans ontsprongen had maar schijnbaar word ik toch als laatste nog gepakt
quote:The industrial action is part of a Europe-wide action that mainly involves a go-slow. Workers say EU plans for a "single European sky" will undermine working conditions.
Net als veel andere dingen. De tube hier met z'n vernietigende vakbond mag van mij ook compleet automatisch.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:46 schreef Fogel het volgende:
Over ca 7 jaar is het geen probleem meer dat ze in een land willen staken, kunnen ze gewoon de torens/vliegvelden/luchtruim van afstand beheren.
Fijn toch?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:46 schreef Fogel het volgende:
Over ca 7 jaar is het geen probleem meer dat ze in een land willen staken, kunnen ze gewoon de torens/vliegvelden/luchtruim van afstand beheren.
Oh, dat is juist de reden dat ze nu al staken
[..]
sowieso vakbonden.....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:48 schreef Individual het volgende:
[..]
Net als veel andere dingen. De tube hier met z'n vernietigende vakbond mag van mij ook compleet automatisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |