abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125795643
Dag klussers,

sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een koopappartement waar een vrij breed inpandig balkon bijhoort (zo noem je dat toch? Iniedergeval een die helemaal overdekt is).
De bodem is van gestort beton, de muurtje zijn bakstenen. In mijn geval heeft de vroige eigenaar de stenen wit geverfd, bij heel veel andere balkons is dit alsnog de roodachtige baksteenkleur.

Mag ik de stenen aan de binnenkant van het balkon een andere kleur geven? Ik wil het graag lichtroze verven. Het balkon ligt niet aan de straatkant en ik woon op de 3e (bovenste) etage. Ik kan hierover niets terugvinden in de reglementen, wel is het bijvoorbeeld verboden een schotel te plaatsen. De rij huizen tegenover mij zijn de enige die inkijk hebben op het balkon.

Uiteraard kan ik de VVE bellen maar het liefst start ik morgen, vandaar dus mijn vraag :) alvast bedankt!
  zaterdag 27 april 2013 @ 15:08:44 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125795719
Hier kan niemand antwoord op geven, behalve de VvE.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 27 april 2013 @ 15:10:12 #3
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125795751
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:08 schreef ElisaB het volgende:
Hier kan niemand antwoord op geven, behalve de VvE.
Ja, toch maar eerst eventjes die VvE bellen voordat je aan de slag gaat. Die paar dagen maken toch ook niks uit? ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125795766
Ok, ik had gehoopt dat er algemene regels voor waren maar niet dus :N
dan wordt het inderdaad toch maar even wachten!
pi_125795922
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:10 schreef Polkadotflying het volgende:
Binnenkant muur lijkt me toch geen probleem, buitenkant muur is een ander verhaal. Kunnen je buren niet helpen?
  zaterdag 27 april 2013 @ 15:16:42 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125795926
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:10 schreef Polkadotflying het volgende:
Nou ja, de algemene regel is dat jij mag verven wat je wilt in de kleur die je wilt, tenzij er inzake het te verven object afspraken zijn gemaakt met anderen. Een VvE bijvoorbeeld :)

En als je niet kan wachten, dan verf je het toch lekker? Als iemand het er niet mee eens is, is het in no time weer wit :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_125795975
buren hebben het allemaal in de baksteenkleur gehouden, had het aan één van hen gevraagd maar die had ook geen idee.

En ja ik zou eigenwijs kunnen zijn en het toch gewoon kunnen verven, maar het is nog best een stukje en om het dan weer overnieuw te moeten doen heb ik dan ook weer geen zin in :P
  zaterdag 27 april 2013 @ 15:21:03 #8
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125796042
Zou in de regelementen moeten staan als er regels over zijn.
Soms mag je het wel verven maar alleen in een bepaalde kleur (of je hebt slecht keuze uit een paar kleuren)
Maar als het er niet in staat mag het gewoon.
Als het niet zou mogen dan kan de VVE hoogstens zeggen dat je het in een andere kleur moet over verven.
pi_125800882
Binnenkant van je huis en niet voor anderen zichtbare buitenkanten kan men niks over zeggen.
Over zichtbare buitenkanten heb je of met de VvE te maken en mocht die er niks over zeggen heb je zeer zeker met de welstandscommissie in je woonplaats te maken.

Met alle respect, gelukkig maar want om nu tegen een roze muur aan te gaan zitten kijken....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zaterdag 27 april 2013 @ 21:05:30 #10
45 SiGNe
pi_125807442
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:17 schreef Gompy58 het volgende:
Binnenkant van je huis en niet voor anderen zichtbare buitenkanten kan men niks over zeggen.
Over zichtbare buitenkanten heb je of met de VvE te maken en mocht die er niks over zeggen heb je zeer zeker met de welstandscommissie in je woonplaats te maken.

Met alle respect, gelukkig maar want om nu tegen een roze muur aan te gaan zitten kijken....
Roze kan nog mooi zijn, in Zeist staat een huis met een gifgroene zijgevel.
Net zo'n kleur als een flesje Fructis shampoo

Het was eerst lavendelpaars dus om nou te zeggen dat het een verbetering was.. nee...
pi_125817927
In zeist staat ook een winkel op de Steijnlaan. Hokus Pokus heeft dat ding. De complete gevel is rood geschilderd... Helaas staat de zon er vol op en is na jaren het een half vaal roze iets geworden, behalve waar de 2 bomen ervoor de schaduw op de gevel zetten, daar is het nog wat donkerder.

Dat soort dingen wil je toch gewoon niet als uitzicht hebben? Ook op funda kom je soms huizen tegen waar de kamers en het houtwerk de meest vage en expliciete kleurtjes hebben... En dan maar niet snappen waarom het niet verkocht word...
  zondag 28 april 2013 @ 01:17:55 #12
45 SiGNe
pi_125818594
Dat huis dat ik bedoel staat op de oude Arnhemse weg.

Hokus Pocus ziet er best OK uit, het pand van America Today op de Voorstraat in Utrecht heeft dezelfde kleur (oude slagerij geweest, het had vroeger die kleur omdat je dan het bloed niet zag, koeien werden toen nog op straat geslacht)
  zondag 5 mei 2013 @ 19:57:50 #13
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_126102360
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 00:49 schreef Gompy58 het volgende:
In zeist staat ook een winkel op de Steijnlaan. Hokus Pokus heeft dat ding. De complete gevel is rood geschilderd... Helaas staat de zon er vol op en is na jaren het een half vaal roze iets geworden, behalve waar de 2 bomen ervoor de schaduw op de gevel zetten, daar is het nog wat donkerder.

Dat soort dingen wil je toch gewoon niet als uitzicht hebben? Ook op funda kom je soms huizen tegen waar de kamers en het houtwerk de meest vage en expliciete kleurtjes hebben...En dan maar niet snappen waarom het niet verkocht word...
Een goede koper kijkt daar door heen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_126110741
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:57 schreef cvboer het volgende:

[..]

Een goede koper kijkt daar door heen.
Eens! Helaas zijn er genoeg kopers die daar niet doorheen kunnen kijken.
pi_126165456
Je moet idd daar doorheen kijken, momenteel is alleen het een beetje zo dat er zat huizen zijn waar je dat gedoe
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:26 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Eens! Helaas zijn er genoeg kopers die daar niet doorheen kunnen kijken.
maar er zijn dan ook genoeg huizen waar je er niet doorheen hoeft te kijken. Het is gewoon een flinke puist extra werk om al die kozijnen en plintjes etc etc naar een kleur te krijgen die je prettig vind. Het aantal mensen dat roze daar een geschikte kleur voor acht is gewoon zeer beperkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')