Ik nam bedrijfskunde aan de EUR als referentiekader. Daar wordt al wat meer wiskunde toegepast.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:34 schreef The_Yakuza het volgende:
[..]
Welke wiskunde?
http://www.rug.nl/ocasys/feb/vak/showpos?opleiding=4684
Zie op het statistiekvak na geen enkele wiskunde terugkomen? Dat tweedejaarsvak Operations Management?
EDIT: Om even op je statement van de statistiek in te gaan:
Omschrijving:
Het correct leren toepassen van statistische basistechnieken.
In deze cursus worden de beginselen van kansrekening en statistiek behandeld. Onderwerpen die aan bod komen zijn: beschrijvende technieken, beginselen van de kansrekening, toetsen aangaande één populatie, toetsen aangaande het vergelijken van twee populaties (zowel parametrische als nonparametrische toetsen) en toetsen aangaande de samenhang tussen variabelen.
Dat kan inderdaad waar zijn. Ik doe zelf geen bedrijfskunde, dus weet het niet zo goed.quote:Op maandag 29 april 2013 16:25 schreef Adelovici het volgende:
[..]
de wiskunde die je bij bedrijfskunde krijgt, stelt ook vergeleken met wiskunde b op vwo niveau echt helemaal niets voor. die statistiek vakken bij bedrijfskunde hebben betrekking op beschrijvende statistiek en hebben weinig te maken met vwo wiskunde b. bovendien heb ik wel eens wat tentamens gezien en dat niveau is echt om te huilen. bedrijfskunde is van de economische studies nu eenmaal de minst kwantitatieve, deal with it.
dacht dat je bedrijfskunde wilde gaan doen? heb je toch niet van gedachten doen veranderen of wel?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:22 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad waar zijn. Ik doe zelf geen bedrijfskunde, dus weet het niet zo goed.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:24 schreef Adelovici het volgende:
[..]
dacht dat je bedrijfskunde wilde gaan doen? heb je toch niet van gedachten doen veranderen of wel?
Ik ben nog niet helemaal van gedachte veranderd, maar bedrijfskunde is inderdaad veel minder aantrekkelijk geworden voor mij. Jij bent wel iemand die in die vermindering een factor heeft gespeeld.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:24 schreef Adelovici het volgende:
[..]
dacht dat je bedrijfskunde wilde gaan doen? heb je toch niet van gedachten doen veranderen of wel?
Ik denk dat je inmiddels wel begrijpt waarom dit niet zo is. Bedrijfskunde is een opleiding waar geen wiskunde in voorkomt, wiskunde B op het VWO wordt daarentegen door de betere VWO-leelingen gevolgd.quote:Op zondag 28 april 2013 23:18 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Waarom zou je je met wiskunde B onwijs vervelen bij bedrijfskunde? Alsof wiskunde vwo 6 niveau hoger ligt dan de wiskunde die je krijgt in een bachelor bedrijfskunde. Niet dus.
Geen wiskunde wil ik niet zeggen, maar het werkt inderdaad wel vervelend voor mensen die iets willen doen waar veel wiskunde in voorkomt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat je inmiddels wel begrijpt waarom dit niet zo is. Bedrijfskunde is een opleiding waar geen wiskunde in voorkomt, wiskunde B op het VWO wordt daarentegen door de betere VWO-leelingen gevolgd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |