Hmm, ik ben hier even mee bezig geweest maar ik kom nog niet veel verder. Ik heb een en ander in een callback gezet en daarmee de performance verdubbeld dus dat is mooi, maar verder gebeurt er nog steeds het zelfde.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet zo verwonderlijk. Je hebt alles sequentieel gemaakt. Beter kijk je naar callbacks die je kunt gebruiken om text te updaten e.d.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | var segmentedFor = function($aSteps, $aTotal, $aCallback) { // set some variables so we don't have to pass arguments into the looping function var $lSteps = $aSteps, $lTotal = $aTotal, $lCallback = $aCallback; var breakIntoPieces = function() { var $lStart = arguments.callee.start || 0; for (var $i = $lStart; $i < $lStart + $lSteps; $i++) { $lCallback($i); } var $lNext = arguments.callee.start = $lStart + $lSteps; if ($lNext < $lTotal) { setTimeout(arguments.callee, 10); } } } |
1 2 3 4 | for( i=0; i<100; i++) { // code } |
1 2 3 | segmentedFor( 10, 100, function(i){ // code }); |
1 | position: absolute; |
Thanks, het is gelukt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:58 schreef picodealion het volgende:
Om die zo over het hoekje te positioneren moet je sowieso absolute gebruiken, alleen niet relatief aan het document maar ten opzichte van de li.
Als je de li een 'position: relative' geeft kan je in een keer alle labeltjes op de goede plek positioneren. Alleen nog even een padding-top aan de li toevoegen om aan de bovenkant genoeg ruimte te scheppen voor het label dat boven de thumb uitsteekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb 't al gevonden. Laat maar.![]()
de jpg's wel met ~10% optimalisatie. de png's door png mini dat ~60% verwijderde (mede door 24>8bit). In de retina versies zie ik wel meer detail maar het is ook aardig fuzzy door de resizing van de browser (safari). image-rendering werkt zover ik weet ook nog niet in webkitquote:
met transparantie is dat niet helemaal waar, van de week gestest met 128x128px circels weergegeven op 32 bij 32, zag toch rafeligheid aan de randjes (waar ik me overheen moet zetten want ik heb animatie nodigquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:34 schreef Tijn het volgende:
Theoretisch ziet een gifje er op een retina-scherm net zo goed uit als png, omdat antaliasing niet zoveel doet wanneer de pixels kleiner zijn dan je kunt waarnemen.
geloof me ik heb het geprobeerd: begin er niet aan (zie vorige pagina)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:49 schreef Tijn het volgende:
Je kunt ook met CSS of JS een animatie maken natuurlijk
Gewoon een sprite verschuiven met JS is toch niet zo'n probleem?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:53 schreef n8n het volgende:
[..]
geloof me ik heb het geprobeerd: begin er niet aan (zie vorige pagina)
het is ook schaalbaar met ems of procenten: voorbeeld. In emoticons@64.css kan je de relatieve grootte van de emoticons aanpassen. Een sprite werkt niet omdat deze niet altijd correct verschuift en er overlap zichtbaar isquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon een sprite verschuiven met JS is toch niet zo'n probleem?
Interessant artikel!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:20 schreef n8n het volgende:
http://mobile.smashingmag(...)sponsive-web-design/
dit artikel suggereert dat een dubbele resolutie met hogere compressie kan leiden tot betere kwaliteit met een lagere bestandsgrootte. Ga nog met .gif proberen en meerdere afbeeldingen proberen, besef me wel dat de huidige redelijk complex is.
begin met alle px te vervangen door em en %, dat opent alvast veel deurenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:04 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Interessant artikel!
Ik moet binnenkort ook eens gaan nadenken over het responsive maken van een website. Ja had al 3 jaar geleden gemoeten natuurlijk, maar beter laat dan nooit.
Ik heb er niet superveel ervaring mee, maar het lijkt mij dat er toch wel iets te bedenken moet zijn dat goed werkt met een sprite eigenlijkquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:00 schreef n8n het volgende:
[..]
Een sprite werkt niet omdat deze niet altijd correct verschuift en er overlap zichtbaar is
ik zet nu .gifs in een css-bestand met data uri's. voordeel is dat het alsnog 1 bestand is, nadeel is dat de data uri's wat meer ruimte innemen dan reguliere bestanden. Die korrelige randen neem ik dan maar op te koop toe, zie je toch alleen op reguliere resoluties en als je het weetquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er niet superveel ervaring mee, maar het lijkt mij dat er toch wel iets te bedenken moet zijn dat goed werkt met een sprite eigenlijk
Nu spijt dat ik geen screenshots heb gemaakt. Zal er als ik klaar ben wel een case profile van schrijvenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:11 schreef Tijn het volgende:
Ja, op normale schermen ga je het wel zien natuurlijk. Maar op retina niet, daar is antialiasing eigenlijk overbodig.
Screenshots hebben we mensen zonder high-res device weinig aanquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:14 schreef n8n het volgende:
[..]
Nu spijt dat ik geen screenshots heb gemaakt. Zal er als ik klaar ben wel een case profile van schrijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |