abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127268417
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 16:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet zo verwonderlijk. Je hebt alles sequentieel gemaakt. Beter kijk je naar callbacks die je kunt gebruiken om text te updaten e.d.
Hmm, ik ben hier even mee bezig geweest maar ik kom nog niet veel verder. Ik heb een en ander in een callback gezet en daarmee de performance verdubbeld dus dat is mooi, maar verder gebeurt er nog steeds het zelfde.

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik een callback kan inzetten om te wachten tot een intensief script klaar is. Hoe dat werkt met ajax requests en animates snap ik nog wel, maar dat zijn geen dingen die de browser compleet in beslag nemen. Dat is wel waar ik tegen probeer te vechten.

Ik heb wat uitleg over callbacks gelezen maar een specifieke uitleg over dit probleem moet ik nog vinden. Ideeën? Ik ga in elk geval wel de jQuery source nog maar eens goed doorlezen om te zien hoe zij callbacks precies hanteren.
pi_127275489
Ok, ik heb een oplossing gevonden die lijkt te werken. In plaats van in een keer door mijn enorme string heen te lopen met een for loop heb ik een wrapper functie geschreven die de for-loop simuleert, maar deze opbreekt in stukjes die ik zelf kan aangeven dmv arguments:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
    
var segmentedFor = function($aSteps, $aTotal, $aCallback) 
{
    // set some variables so we don't have to pass arguments into the looping function
    var $lSteps = $aSteps, $lTotal = $aTotal, $lCallback = $aCallback;

    var breakIntoPieces = function()
    {
            var $lStart = arguments.callee.start || 0;

        for (var $i = $lStart; $i < $lStart + $lSteps; $i++) {
           $lCallback($i);
        }

        var $lNext = arguments.callee.start = $lStart + $lSteps;
        if ($lNext < $lTotal) {
            setTimeout(arguments.callee, 10);
        }
    }
}    

Initieel had ik alleen breakIntoPieces als functie, maar als ik daar argumenten in wil ontvangen moet ik ze ook weer versturen in de setTimeout call. Daar ergens lijkt nou juist het probleem op te treden dat de output moet wachten tot de pagina klaar is met laden.

Op deze manier houd ik de wrapper generiek en kan ik hem dus hergebruiken voor volgende secties van mijn project, maar heb ik wel de mogelijkheid in eerste instantie argumenten mee te sturen die echter niet de browser vast laten lopen.

De functie simuleert een for-loop, dus in plaats van
1
2
3
4
for( i=0; i<100; i++)
 {
    // code
 }


gebruik ik:

1
2
3
segmentedFor( 10, 100, function(i){
  // code
});

-edit-
Oh, dit werkt ook niet :')

[ Bericht 13% gewijzigd door picodealion op 01-06-2013 01:20:38 ]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:41:45 #253
319705 pascal08
dr. prof.
pi_127288583
Kan iemand mij helpen om de span-labeltjes in de volgende JSFiddle op de juist plaats te krijgen?

Onder de header "juist" staat een voorbeeld van hoe ik het graag wil hebben. Ik krijg de labeltjes echter niet op de goede plek als ik geen
1position: absolute;
gebruik. De li-elementen zijn floated.

Iemand een idee?

http://jsfiddle.net/fRKXh/2/
pi_127289063
Om die zo over het hoekje te positioneren moet je sowieso absolute gebruiken, alleen niet relatief aan het document maar ten opzichte van de li.

Als je de li een 'position: relative' geeft kan je in een keer alle labeltjes op de goede plek positioneren. Alleen nog even een padding-top aan de li toevoegen om aan de bovenkant genoeg ruimte te scheppen voor het label dat boven de thumb uitsteekt.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 16:07:50 #255
319705 pascal08
dr. prof.
pi_127289341
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:58 schreef picodealion het volgende:
Om die zo over het hoekje te positioneren moet je sowieso absolute gebruiken, alleen niet relatief aan het document maar ten opzichte van de li.

Als je de li een 'position: relative' geeft kan je in een keer alle labeltjes op de goede plek positioneren. Alleen nog even een padding-top aan de li toevoegen om aan de bovenkant genoeg ruimte te scheppen voor het label dat boven de thumb uitsteekt.
Thanks, het is gelukt. :D *O*

Ik wist niet dat je position: absolute afhankelijk kon laten maken door position: relative toe te voegen aan de parent. ^O^

http://jsfiddle.net/fRKXh/3/
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:51:53 #256
319705 pascal08
dr. prof.
pi_127292468
Ik heb nog een vraagje. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb 't al gevonden. Laat maar. :P
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:16:57 #257
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_127393085
Karma, wat doe je!!!

Ik moet iets met masonry gaan doen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:28:13 #258
230788 n8n
Pragmatisch
pi_127393430
http://n8n.nl/lab/compression/

ff een testje gedaan ivm filesize en dubbele resolute met verschilende compressies maar valt me beetje tegen qua bestandsgroottes ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door n8n op 04-06-2013 11:12:18 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:59:40 #259
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_127394442
Heb je ze door ImageOptim gehaald?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:12:04 #260
230788 n8n
Pragmatisch
pi_127394863
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:59 schreef Tijn het volgende:
Heb je ze door ImageOptim gehaald?
de jpg's wel met ~10% optimalisatie. de png's door png mini dat ~60% verwijderde (mede door 24>8bit). In de retina versies zie ik wel meer detail maar het is ook aardig fuzzy door de resizing van de browser (safari). image-rendering werkt zover ik weet ook nog niet in webkit
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:16:37 #261
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_127395005
Balen. Ik vind het ook maar lastig, die retina-schermen. Kheb wel goede resultaten met SVG voor logo's en icoontjes enzo. Maar dat is lang niet voor alle afbeeldingen een optie.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:20:47 #262
230788 n8n
Pragmatisch
pi_127395136
http://mobile.smashingmag(...)sponsive-web-design/

dit artikel suggereert dat een dubbele resolutie met hogere compressie kan leiden tot betere kwaliteit met een lagere bestandsgrootte. Ga nog met .gif proberen en meerdere afbeeldingen proberen, besef me wel dat de huidige redelijk complex is.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:34:42 #263
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_127395592
Theoretisch ziet een gifje er op een retina-scherm net zo goed uit als 8 bits png, omdat antaliasing niet zoveel doet wanneer de pixels kleiner zijn dan je kunt waarnemen.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:36:21 #264
230788 n8n
Pragmatisch
pi_127395648
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:34 schreef Tijn het volgende:
Theoretisch ziet een gifje er op een retina-scherm net zo goed uit als png, omdat antaliasing niet zoveel doet wanneer de pixels kleiner zijn dan je kunt waarnemen.
met transparantie is dat niet helemaal waar, van de week gestest met 128x128px circels weergegeven op 32 bij 32, zag toch rafeligheid aan de randjes (waar ik me overheen moet zetten want ik heb animatie nodig ;( )
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:49:37 #265
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_127396113
Je kunt ook met CSS of JS een animatie maken natuurlijk B-)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:53:56 #266
230788 n8n
Pragmatisch
pi_127396253
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:49 schreef Tijn het volgende:
Je kunt ook met CSS of JS een animatie maken natuurlijk B-)
geloof me ik heb het geprobeerd: begin er niet aan (zie vorige pagina)

Bij meerdere afbeeldingen is het wel duidelijk dat ik voortaan alles op retina medium ga comprimeren. Bij reguliere foto's is de bestandsgrootte wel degelijk acceptabel en ik hoef niks dubbel op te slaan
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:56:16 #267
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_127396328
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:53 schreef n8n het volgende:

[..]

geloof me ik heb het geprobeerd: begin er niet aan (zie vorige pagina)
Gewoon een sprite verschuiven met JS is toch niet zo'n probleem?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:00:41 #268
230788 n8n
Pragmatisch
pi_127396442
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Gewoon een sprite verschuiven met JS is toch niet zo'n probleem?
het is ook schaalbaar met ems of procenten: voorbeeld. In emoticons@64.css kan je de relatieve grootte van de emoticons aanpassen. Een sprite werkt niet omdat deze niet altijd correct verschuift en er overlap zichtbaar is
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_127396537
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:20 schreef n8n het volgende:
http://mobile.smashingmag(...)sponsive-web-design/

dit artikel suggereert dat een dubbele resolutie met hogere compressie kan leiden tot betere kwaliteit met een lagere bestandsgrootte. Ga nog met .gif proberen en meerdere afbeeldingen proberen, besef me wel dat de huidige redelijk complex is.
Interessant artikel!

Ik moet binnenkort ook eens gaan nadenken over het responsive maken van een website. Ja had al 3 jaar geleden gemoeten natuurlijk, maar beter laat dan nooit.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:06:06 #270
230788 n8n
Pragmatisch
pi_127396571
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:04 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Interessant artikel!

Ik moet binnenkort ook eens gaan nadenken over het responsive maken van een website. Ja had al 3 jaar geleden gemoeten natuurlijk, maar beter laat dan nooit.
begin met alle px te vervangen door em en %, dat opent alvast veel deuren
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:06:50 #271
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_127396591
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:00 schreef n8n het volgende:

[..]

Een sprite werkt niet omdat deze niet altijd correct verschuift en er overlap zichtbaar is
Ik heb er niet superveel ervaring mee, maar het lijkt mij dat er toch wel iets te bedenken moet zijn dat goed werkt met een sprite eigenlijk :o
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:10:39 #272
230788 n8n
Pragmatisch
pi_127396705
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:06 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb er niet superveel ervaring mee, maar het lijkt mij dat er toch wel iets te bedenken moet zijn dat goed werkt met een sprite eigenlijk :o
ik zet nu .gifs in een css-bestand met data uri's. voordeel is dat het alsnog 1 bestand is, nadeel is dat de data uri's wat meer ruimte innemen dan reguliere bestanden. Die korrelige randen neem ik dan maar op te koop toe, zie je toch alleen op reguliere resoluties en als je het weet
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:11:55 #273
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_127396736
Ja, op normale schermen ga je het wel zien natuurlijk. Maar op retina niet, daar is antialiasing eigenlijk overbodig.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:14:44 #274
230788 n8n
Pragmatisch
pi_127396805
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:11 schreef Tijn het volgende:
Ja, op normale schermen ga je het wel zien natuurlijk. Maar op retina niet, daar is antialiasing eigenlijk overbodig.
Nu spijt dat ik geen screenshots heb gemaakt. Zal er als ik klaar ben wel een case profile van schrijven
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_127396942
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:14 schreef n8n het volgende:

[..]

Nu spijt dat ik geen screenshots heb gemaakt. Zal er als ik klaar ben wel een case profile van schrijven
Screenshots hebben we mensen zonder high-res device weinig aan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')