Haha hoe kom je daaaar nou weer bij?quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:38 schreef Tijn het volgende:
Nee, wat de menu-file is maakt niet uit. Lijkt erop dat je webserver geen PHP ondersteunt dan.
Mja... je zou een iframe kunnen gebruiken. Dat is niet zo'n geweldige oplossing, maar goed, het is niet alsof de rest van je HTML nou een semantisch pareltje is
1 | <iframe src="menu.html" width="300" height="500"></iframe> |
Krijg nou tieten, het werkt!quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:40 schreef Tijn het volgende:
Gewoon zo:
[ code verwijderd ]
Voor width en height moet je natuurlijk iets invullen dat een beetje logisch is op jouw website.
Ik zou er niet zo 1-2-3 iets op weten. Voor mij lijkt het alsof mn venster hangt en dan inderdaad alles in 1 keer als output doet. Maar als ik meer tekst erin zet, dan vraagt ie of ie het script moet stoppen. Als ik dit doe, dan krijg ik wel de tekst tot dat moment. Dus het lijkt erop dat het wel goed doet, maar dat je het niet ziet omdat je browser hangt.quote:
Niet zo verwonderlijk. Je hebt alles sequentieel gemaakt. Beter kijk je naar callbacks die je kunt gebruiken om text te updaten e.d.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:11 schreef picodealion het volgende:
Hmm, ik heb een javascript vraagje. Ik ben voor een eigen projectje aan het proberen een ontcijferaar te maken voor de Vigenerecijfer (gewoon eens mijn skills op de proef stellen) en het eerste deel daarvan is in een lang stuk tekst herhalende strings herkennen.
Wat ik wil bereiken is dat gedurende het draaien van het script er output in een veld komt te staan zodat je ziet waar hij mee bezig is. Hiervoor gebruik ik een functie die met .append() tekst toevoegt aan het log blok terwijl de code draait. Alleen als ik nu een lang stuk tekst als input geeft gaat hij eerst alles verwerken en output daarna alle logregels in een keer. De console.log() die ik tussendoor heb staan output wel gedurende het script. Hoe kan ik zorgen dat dat ook gebeurt met de eigen logregels die ik probeer te plaatsen?
Zie http://files.litso.com/vigenere/, verre van af en de structuur van de js is wat vreemd (opgezet volgens de coding standards van mijn werk) maar het lijkt me vrij vanzelfsprekende code.
Iemand een idee?
(overige opmerkingen op mijn js zijn uiteraard welkom, maar mijn doel is meer de logica zelf dan perfecte code opleveren)
Wil je 1 achtergrond die bestaat uit meerdere plaatjes, of wil je een slideshow?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 03:47 schreef n8n het volgende:
Ik wil meerdere kleine achtergrondafbeeldingen gebruiken maar een sprite is geen optie, desondanks wil ik wel het aantal http-requests inperken. Helaas heb ik op meerdere plekken in mijn .css de afbeeldingen nodig dus data:image is geen mogelijkheid zonder de .css enorm veel groter te maken. Nu had ik het idee om met .js eerst de data:image informatie client-side om te zetten naar .png-bestanden die ik kan aanspreken in mijn .css.
Stappen bij het laden van de pagina zouden dan zijn:
1) js leest een rits afbeeldingen in data:image encoding
2) js controle of de afbeeldingen reeds in het cache aanwezig zijn
3) js zet de ontbrekende afbeeldingen client-side om naar losse .png-bestanden
4) in css verwijs ik naar de zojuist gecreëerde bestanden
Weet iemand of dit mogelijk is? eventueel met virtuele bestanden/paden
animatie, dat is ook de reden dat de url() op meerdere plekken moet staan omdat er soms herhaling in zit en een tijdsrange voor een keyframe niet mogelijk isquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:17 schreef Maringo het volgende:
[..]
Wil je 1 achtergrond die bestaat uit meerdere plaatjes, of wil je een slideshow?
omdat het met background-size werkt ('retina' verkleining) en fluid is waardoor de bereiking van de achtergrondpositie vaak incorrect is.quote:
sorry ik volg je nietquote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:43 schreef KomtTijd... het volgende:
Je zou toch gewoon de data als variables in je JS kunnen zetten en dan middels een loop-functie de src van de afbeeldingen aanpassen naar die variable?
dat heb ik nu maar hoe addresseer ik dat op meerdere locaties in m'n css zonder de hele codering van dezelfde afbeelding meerdere keren te moeten toevoegen. Heb ook gekeken voor een @import data:image maar dat is zover ik weet niet mogelijk zoals met fonts (waar je de fontnaam zo vaak kan gebruiken als nodig.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:55 schreef KomtTijd... het volgende:
Je hebt nieteens JS nodig als je de image-data in je CSS embed:
http://en.wikipedia.org/wiki/Data_URI_scheme#CSS
Maak je een apart CSS-bestand met alle image-data erin, dan heb je caching-technisch volgens mij ongeveer het zelfde bereikt als een sprite.
Less.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:38 schreef n8n het volgende:
[..]
dat heb ik nu maar hoe addresseer ik dat op meerdere locaties in m'n css zonder de hele codering van dezelfde afbeelding meerdere keren te moeten toevoegen. Heb ook gekeken voor een @import data:image maar dat is zover ik weet niet mogelijk zoals met fonts (waar je de fontnaam zo vaak kan gebruiken als nodig.
Je kunt toch gewoon iedere afbeelding aan een aparte class hangen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:38 schreef n8n het volgende:
[..]
dat heb ik nu maar hoe addresseer ik dat op meerdere locaties in m'n css zonder de hele codering van dezelfde afbeelding meerdere keren te moeten toevoegen. Heb ook gekeken voor een @import data:image maar dat is zover ik weet niet mogelijk zoals met fonts (waar je de fontnaam zo vaak kan gebruiken als nodig.
1 2 3 | .biggrin { background-image: url(data:asdfasdfasdfasdf)} .huillach { background-image: url(data:asdfasdfasdfasdf)} .nosmile { background-image: url(data:asdfasdfasdfasdf)} |
dat ja, ga toch voor iets grotere css, in 1 bestand of een extra import voor animaties. Het is niet anders.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:40 schreef Maringo het volgende:
[..]
Less.
Tenzij het ook de gegeneerde css niet zo groot mag zijn.
heb ik ook, in emoticons@64.css zijn de eerste regels voor instellingen, de rest is data Uri'squote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon iedere afbeelding aan een aparte class hangen?
[ code verwijderd ]
enz.
Veel slanker gaat het niet worden toch?
De rest van de styling hang je aan een generiekere selector, .smiley ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |