Die upgrade SPM niet?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:41 schreef YazooW het volgende:
Packages updaten is inmiddels gelukt met Synaptic, maar nu zit ik dus nog met die security updates.
Je moet het interface van aptitude ook niet gebruiken, maar gewoon command line commando's geven net als apt-get.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:38 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
Maar hoe download en installeer ik nu bijvoorbeeld die security updates hier?
quote:sudo aptitude update && sudo aptitude full-upgrade
Misschien heb ik wel een verkeerd beeld over het woord "packages", ik ben ook maar een noob verderquote:
Ben m nu aan t uitvoeren, lijkt allemaal goed te gaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je moet het interface van aptitude ook niet gebruiken, maar gewoon command line commando's geven net als apt-get.
[..]
Default Debian installatie ja. In /etc/rc5.d/ heb ik o.a. S20gdm3 staan, bedoel je dat?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:37 schreef t4rt4rus het volgende:
Wat heb je geinstalleerd?
Gewoon default Debian installatie?
Dan heb je waarschijnlijk gdm3.
Staat gdm3 in /etc/rc5.d/ ? of in een andere /etc/rc?.d/ ?
Ja dan zou gdm3 moeten starten...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:49 schreef Devolution het volgende:
[..]
Default Debian installatie ja. In /etc/rc5.d/ heb ik o.a. S20gdm3 staan, bedoel je dat?
Serieus, gebruik man. Veel effectiever dan googlen voor dit soort zaken:quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:10 schreef YazooW het volgende:
Ok nice, hij is klaar met updaten. Heb even gegoogled wat het verschil is tussen aptitude full-upgrade en aptitude safe-upgrade. Als ik het goed heb begrepen kan het nu dus voorkomen dat sommige applicaties het niet meer goed doen omdat ze een oudere package vereisen? (ik heb full-upgrade gedaan).
De security updates zijn nu ook doorgevoerd? Ik zie ze in aptitude in ieder geval niet meer staan.
quote:safe-upgrade
Upgrades installed packages to their most recent version. Installed packages will not be removed unless they are unused (see the section “Managing Automatically Installed Packages” in the
aptitude reference manual). Packages which are not currently installed may be installed to resolve dependencies unless the --no-new-installs command-line option is supplied.
1 2 3 4 5 6 7 8 | #!/bin/bash x=0; # initialize x to 0 while [ "$x" -le 10 ]; do echo "Current value of x: $x" # increment the value of x: x=$(expr $x + 1) sleep 1 done |
Wie zegt dat diegene niet gewoon probeert bash te leren?quote:Op maandag 27 mei 2013 19:33 schreef slacker_nl het volgende:
Waarom lopen we iemand z'n huiswerk te doen? Laat 'm zelf dingen uitzoeken.
Dan moet ie specifieke vragen stellen. En.. http://tldp.org/HOWTO/Bash-Prog-Intro-HOWTO-7.htmlquote:Op maandag 27 mei 2013 19:34 schreef µ het volgende:
Wie zegt dat diegene niet gewoon probeert bash te leren?.
1 2 3 4 5 6 7 8 | #!/bin/bash x=0; # initialize x to 0 while [ "$x" -le 10 ]; do echo "Current value of x: $x" # increment the value of x: x=$(expr $x + 1) sleep 1 done |
Dank! Ga hem doornemen.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:50 schreef µ het volgende:
Houden we het aardig?
slacker geeft ook een goede tip; dit is een bijzonder goede tutorial.
Drie keer raden wie geen hulp meer krijgt.quote:
Als het teveel moeite is om normaal te doen kan je hier beter maar niet meer posten, tenzij je dat wel kunt natuurlijk.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:44 schreef dezomervoorbij het volgende:
Ik ben niet m'n huiswerk aan het doen, maar gewoon aan het proberen shell-scripting te begrijpen.
Gewoon via : http://www.mrleejohn.nl/basic-scripting.txt
Wat ik via nedlinux.nl gevonden heb.
[ code verwijderd ]
Bovenstaande is een test scriptje, maar geeft mij bij niet de gewenste uitkomst. Of toch wel? Ik weet dat niet, omdat ik het script niet goed begrijp.
Daarom vraag ik het hier.
@slacker_nl -> go fuck yourself!
Excuses hoor. Maar het is toch ook niet normaal dat jij er direct vanuit gaat dat ik een scholier ben die jullie kennis gebruikt om mijn huiswerk te maken.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Drie keer raden wie geen hulp meer krijgt.
Je slaat gewoon een beetje door, slacker denkt dat je een scholier bent omdat je geen specifieke vragen stelt. Desondanks geeft hij je een uitstekende tutorial.quote:Op maandag 27 mei 2013 20:13 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Excuses hoor. Maar het is toch ook niet normaal dat jij er direct vanuit gaat dat ik een scholier ben die jullie kennis gebruikt om mijn huiswerk te maken.
Ik ben al 6 jaar van school af en probeer wat Linux kennis op te doen![]()
En btw... Bedankt voor je hulp tot zover!
quote:Ik ben geen scholier! Thnx voor de link! Hoezo niet specifiek genoeg trouwens? Waarover heb je meer informatie nodig?
Ik denk dat je een scholier bent omdat je een script dumpt en vervolgens zegt: Snap het niet, leg het me uit. Een algemene vraag is prima, maar niet zo algemeen. Een goede manier van iets vragen is:quote:Op maandag 27 mei 2013 20:13 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Excuses hoor. Maar het is toch ook niet normaal dat jij er direct vanuit gaat dat ik een scholier ben die jullie kennis gebruikt om mijn huiswerk te maken.
Ik ben al 6 jaar van school af en probeer wat Linux kennis op te doen![]()
En btw... Bedankt voor je hulp tot zover!
Nope. Als ik mijn laptop opstart, krijg ik het volgende (console) te zien:quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:56 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ja dan zou gdm3 moeten starten...
Maar start eens in runlevel 3, werkt het dan weer?
1 | thys login: |
1 | Password: |
Bekijk de log van X11 even in /var/log/.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:13 schreef Devolution het volgende:
[..]
Nope. Als ik mijn laptop opstart, krijg ik het volgende (console) te zien:
[ code verwijderd ]
Hier vul ik dan mijn gebruikersnaam (thys) in en druk op enter. Dan staat er:
[ code verwijderd ]
Daar vul ik logischerwijs mijn wachtwoord in. Daarna kan ik commando's gaan ingeven maar tot aan het moment dat ik 'startx' invoer wil X niet starten, terwijl hij eerst wel altijd meteen startte (ik hoefde toen dus niet eerst in te loggen op de console).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |