quote:Op maandag 1 juli 2013 16:28 schreef Sinceria het volgende:
Ik heb een twee paar zilveren oorbellen gekocht voor maar 30 euro(ben allergisch voor zelfs nikkelvrije oorbellen).
quote:Op maandag 1 juli 2013 16:28 schreef Sinceria het volgende:
Ik heb een twee paar zilveren oorbellen gekocht voor maar 30 euro(ben allergisch voor zelfs nikkelvrije oorbellen).
Doorgezakt naar 10,27 nu. Met al je kennis en ervaring zit je er de laatste tijd regelmatig naast. Waar is die magic touch gebleven ?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef 0108daniel het volgende:
Even een aantal aandeeltjes Blackberry gekocht op 10,88
Koerst staat inmiddels 25% in de min en verwacht hier een kleine correctie op.
Regelmatig?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:15 schreef jaco het volgende:
[..]
Doorgezakt naar 10,27 nu. Met al je kennis en ervaring zit je er de laatste tijd regelmatig naast. Waar is die magic touch gebleven ?
Dat ding is inderdaad flink in elkaar geklapt... ik ga 'm ook in de gaten houden en misschien een gokje wagen.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:26 schreef JimmyJames het volgende:
Een januari 2014 call Barrick Gold gekocht![]()
http://finance.yahoo.com/q?s=ABX
Grote kans dat het weggooid geld is, maar ruim onder de bodem van 2009 kon ik het niet laten de gok te wagen.
Ik wil ook wel long goud, maar op een nog iets lager niveau (als dat nog komt).quote:Op maandag 1 juli 2013 19:26 schreef JimmyJames het volgende:
Een januari 2014 call Barrick Gold gekocht![]()
http://finance.yahoo.com/q?s=ABX
Grote kans dat het weggooid geld is, maar ruim onder de bodem van 2009 kon ik het niet laten de gok te wagen.
Wil eigenlijk hetzelfde, maar ben te schijterig i.v.m. enkele flinke verliezen de laatste tijd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:26 schreef tfors het volgende:
long eur/usd op 1.2900 ik ga het eens een paar dagen aankijken.
Ik doe niet aan stoplossen, zie wel waar het uitkomt ;-) . Belangrijkste is natuurlijk dat je op de lange termijn winsten draait, dus moet je uiteraard niet je door 1 grote verliezer failliet laten gaan. Maar met stoplossen zie ik vooral gebeuren dat ik op momenten waarop het slecht gaat verkoop, terwijl je dan juist moet kopen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:25 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Wil eigenlijk hetzelfde, maar ben te schijterig i.v.m. enkele flinke verliezen de laatste tijd.
edit: welke stoploss heb je?
Lijkt me wel.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 06:38 schreef Buster24 het volgende:
Wat vinden jullie van Imtech? Kopen voor ¤1,40 (op inschrijving)
Ik heb ze verkocht op 4-07-2013 voor ¤5,70 omdat ik de bui al voelde hangen en gisteren terug gekocht voor ¤2,48 ik heb namelijk het vermoeden dat ze wel weer de lift ingaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Lijkt me wel.
De korting is ook als compensatie voor de verwatering.
Som;
Aanschafprijs + (4 * ¤ 1,40) / 5 = de prijs voor de nieuwe aandelen.
Wel kan het even duren voordat je in de plus staat maar dat is sterk afhangkelijk van wat je voor je aandelen hebt betaald voor 5 juli.
Dan heb je dus én geen claims, én (wellicht) veel te duur aangekocht. Ik denk zelf dat ze nog wel een afstraffing krijgen, maar goed, anderen denken weer dat ze flink gaan stijgen. Dus ja, aan mijn woorden heb je ook niets.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:54 schreef Buster24 het volgende:
Ik heb ze verkocht op 4-07-2013 voor ¤5,70 omdat ik de bui al voelde hangen en gisteren terug gekocht voor ¤2,48 ik heb namelijk het vermoeden dat ze wel weer de lift ingaan.
Weet alleen niet of je op basis van de aankoop van 05-07 ook voor ¤1,40 kan kopen.
Beleg nog niet zo lang dus ik zal nog wel wat fouten maken.
Mmmmm weer wat geleerdquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:09 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Dan heb je dus én geen claims, én (wellicht) veel te duur aangekocht. Ik denk zelf dat ze nog wel een afstraffing krijgen, maar goed, anderen denken weer dat ze flink gaan stijgen. Dus ja, aan mijn woorden heb je ook niets.
Feit blijft dat degenen die nabeurs 4 juli aandelen in bezit hadden, claims ontvingen. Jij hebt ze precies die dag verkocht, en een dag later (in principe voor nagenoeg hetzelfde geld... de waarde is gewoon hetzelfde maar dan gecorrigeerd voor de claim) gekocht.
Je kan dus alleen inschrijven op de emissie, als je claimrechten koopt. Die heb jij niet automatisch gekregen, omdat je de aandelen niet 4 juli nabeurs in bezit had.
Als er één ding is dat je moet weten in finance is dat er (normaal gesproken) geen shortcuts zijn. Er is bijna altijd een goede reden voor alles (geen gratis geld).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Mmmmm weer wat geleerd![]()
Bedankt voor de uitleg.
Hopen maar dat ze stijgen, ik hou zelf rekeningen met een jaar, misschien langer.
Er is een topic voor beginnende beleggers:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:55 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik wil ook gaan beleggen.
Maar ik wil me eerst helemaal goed inlezen etc.
Ik zou beleggen voor dummies eerst gaan lezen. Transactiekosten zijn aardig hoog als je belegt dus dan heeft het weinig zin om met 100 euro te beginnen. Misschien eerst met fictief geld proberen zodat je weet hoe het een beetje werkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:55 schreef WeCanDoIt het volgende:
Hallo,
Ik wil ook gaan beleggen.
Maar ik wil me eerst helemaal goed inlezen etc.
Heeft iemand handige linkjes? En op welke site beleggen jullie?
En met welk startkapitaal is het verstandig om te beginnen? 100¤?
Waarom?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:20 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Vrijdagavond mestproducent Potash gekocht
Wat is je SL?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:05 schreef vaginabeheerder het volgende:
net aandelen pharming gekocht.
0,146 kijken of we daar een positief ritje mee kunnen maken.
ik heb niks ingesteld maar bij 0,135 gaan ze er wel uit.quote:
Niet bang dat goud nog veel verder gaat zakken? Zilver staat nu inderdaad wel op een interessant bedrag om in te stappen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:19 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ik heb de spdr gold etf gekocht en de ishares silver trust etf.
Hey, het is een PbW pauperpost, je weet op voorhand dat die naar de klote gaat......echt waarom je die paupert volgt.....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:29 schreef ohjajohh het volgende:
[..]
Niet bang dat goud nog veel verder gaat zakken? Zilver staat nu inderdaad wel op een interessant bedrag om in te stappen.
Dan koop ik wat bij.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:29 schreef ohjajohh het volgende:
[..]
Niet bang dat goud nog veel verder gaat zakken? Zilver staat nu inderdaad wel op een interessant bedrag om in te stappen.
Laat je niet misleiden of lukraak vertrouwen op mede beleggers.quote:
Het aandeel (Potash) blijft in mijn ogen onterecht achter, dividend wordt al lange tijd steeds weer verhoogd, zeer sterke cashflowgeneratie, hele gezonde balans, mooie sector, k/w slechts 13, veel goed nieuws en ligt er technisch ook bijzonder goed bij!quote:
Nou, het zit niet echt mee. Zojuist grootste deel eruit op zelfde prijs, het laatste restje laat ik lopen (en ga ik hier ook niet meer melden).quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:26 schreef tfors het volgende:
long eur/usd op 1.2900 ik ga het eens een paar dagen aankijken.
Koers nu 1.30521. je had hem ook gewoon kunnen laten lopen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:49 schreef tfors het volgende:
Nou, het zit niet echt mee. Zojuist grootste deel eruit op zelfde prijs, het laatste restje laat ik lopen (en ga ik hier ook niet meer melden).
1.31820 dat zie je niet vaak dat hij 130 punten stijgt in een kwartiertje.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:37 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Koers nu 1.30521. je had hem ook gewoon kunnen laten lopen.
als je alles van tevoren zou weten.........quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:37 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Koers nu 1.30521. je had hem ook gewoon kunnen laten lopen.
Dat weet niemand maar waarom je trade sluiten als prijs eindelijk de goede kant op gaat? Als je naar de trade kijkt ging hij Long op 1.29 en sindsdien zat prijs daar juist alleen maar onder, pas gister de grote stijging en hij gooit bijna alles er uit toen prijs weer rond er 1.29 stond en trade dus niet meer op verlies stond. Maar waarom dan niet gewoon de trade laten staan (hij was long dus verwachte stijging boven 1.29 en er zat gister veel momentum in de prijsstijging) zet dan een stop loss op net onder de 1.29 dan pak je een eventuele verdere stijging gewoon mee en ben je veilig tegen een daling.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:37 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
als je alles van tevoren zou weten.........
misschien was hij bang dat de koers weer zou gaan dalen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:44 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Dat weet niemand maar waarom je trade sluiten als prijs eindelijk de goede kant op gaat? Als je naar de trade kijkt ging hij Long op 1.29 en sindsdien zat prijs daar juist alleen maar onder, pas gister de grote stijging en hij gooit bijna alles er uit toen prijs weer rond er 1.29 stond en trade dus niet meer op verlies stond. Maar waarom dan niet gewoon de trade laten staan (hij was long dus verwachte stijging boven 1.29 en er zat gister veel momentum in de prijsstijging) zet dan een stop loss op net onder de 1.29 dan pak je een eventuele verdere stijging gewoon mee en ben je veilig tegen een daling.
Via Binck kan dat wel via een geavanceerde order. Bijv. met een Turbo Aegon zet je dan in een geavanceerde order de condities op de koers van het aandeel Aegon met als opdracht de Turbo te kopen/verkopen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:06 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
misschien was hij bang dat de koers weer zou gaan dalen.
zover als ik weet kan je met turbo's geen stoploss zetten.
ok, ik zit bij Alex en daar kan het niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:07 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Via Binck kan dat wel via een geavanceerde order. Bijv. met een Turbo Aegon zet je dan in een geavanceerde order de condities op de koers van het aandeel Aegon met als opdracht de Turbo te kopen/verkopen.
Ik ben tegen stoplosses.. behalve op tijd. En die trade had genoeg tijd gehad, vandaar dat ik eruit ging.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:44 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Dat weet niemand maar waarom je trade sluiten als prijs eindelijk de goede kant op gaat? Als je naar de trade kijkt ging hij Long op 1.29 en sindsdien zat prijs daar juist alleen maar onder, pas gister de grote stijging en hij gooit bijna alles er uit toen prijs weer rond er 1.29 stond en trade dus niet meer op verlies stond. Maar waarom dan niet gewoon de trade laten staan (hij was long dus verwachte stijging boven 1.29 en er zat gister veel momentum in de prijsstijging) zet dan een stop loss op net onder de 1.29 dan pak je een eventuele verdere stijging gewoon mee en ben je veilig tegen een daling.
Waarom niet? Die zijn juist bezig aan een schitterende stijging.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:44 schreef ikjijallebei het volgende:
Wil momenteel eigenlijk geen aandelen hebben die in de VS genoteerd staan. Zodoende.
Ik verwacht nog een catastrofale crash/correctie, dus dan mis ik liever de boot, om lager in te stappen. Ik vind het maar een bubbel, de Amerikaanse beurs. Maar dat is mijn visie.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom niet? Die zijn juist bezig aan een schitterende stijging.
Dat is een lastig aandeel eigenlijk alleen voor LT geschikt of je moet echt mazzel hebben bij de aanschaf.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:48 schreef vaginabeheerder het volgende:
sl aangetikt bij pharming.
helaas.... verlies pakken en vrolijk verder.
was ook meer een gok, helaas is gokken in de aandelenwereld niet verstandig, dat blijkt nu ook weer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:13 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Dat is een lastig aandeel eigenlijk alleen voor LT geschikt of je moet echt mazzel hebben bij de aanschaf.
Koers gesloten op 366.60 precies 2 punten winst.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:23 schreef 0108daniel het volgende:
Zojuist ingestapt op de AEX met 364.60
Inderdaad, Imtech wordt aan de grond gelijk gemaakt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:14 schreef ikjijallebei het volgende:
25 put september 2,15 Imtech
Dit wilde ik gisteren al doen, heb dus al erg veel misgelopen maar ik denk dat de koers nog wel een paar flinke dreunen krijgt
Als het bloed door de straten klotst moet je kopenquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:36 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Inderdaad, Imtech wordt aan de grond gelijk gemaakt.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:38 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Als het bloed door de straten klotst moet je kopen
Hoezo bubbel? Het is gewoon een valuta en als de centrale banken die achter alle andere valuta zitten constant geld printen dan stijgt goud tov deze valuta.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:30 schreef tfors het volgende:
De bubbel moet nog een beetje verder leeglopen.
Waar? Huizenmarkt misschien maar voor de rest?quote:Op maandag 22 juli 2013 23:31 schreef tfors het volgende:
Ik zie voorlopig nog geen hyperinflatie, eerder deflatie.
Maandag verkocht voor 17 cent meer per stuk.quote:
Jouw gok is zo goed als het mijne ;-)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:04 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik zie in de nabije toekomst dat de koersen hoger of lager gaan..
quote:Op maandag 22 juli 2013 19:52 schreef tfors het volgende:
zojuist: short S&P 500. We kijken het weer een paar dagen aan.
(het ging trouwens om deze twee)quote:
Goud gaat nog wel een stukje verder omhoog.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:33 schreef dieselnoi het volgende:
Zo een 20.000 euro neer gelegd voor goud. Dat gaat volgens mij alleen maar omhoog
Vast wel en dan weer omlaagquote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:37 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Goud gaat nog wel een stukje verder omhoog.
waarom denk je dat KPN verder gaat stijgen en wat is je koersdoel?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Eergisteren en vandaag KPN gekocht voor gemiddeld ¤ 1,953
Omdat Carlos Slim er geld in heeft gestoken hij doet dat alleen als hij er nog rijker van wordt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:09 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
waarom denk je dat KPN verder gaat stijgen en wat is je koersdoel?
Helft gesloten om risico te verlagen, +5,5 punten. Andere helft houd ik voor de langere termijn (zal ik waarschijnlijk ook niet onthouden om hier nog te posten)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:00 schreef tfors het volgende:
Zojuist toch weer short goud, en ik ben een kneus als ik hem niet minimaal 3 dagen aanhoudt.
Heb er vertrouwen in dat de bouwsector weer gaat aantrekken in de loop van dit jaar. En zie in een Bam een stabiel groot bedrijf dat zeker weer een groei zal doormaken.quote:
Is het alleen gebaseerd op gevoel? Geen analyses gemaakt en grondig onderzoek gedaan?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:50 schreef lucatoni het volgende:
[..]
Heb er vertrouwen in dat de bouwsector weer gaat aantrekken in de loop van dit jaar. En zie in een Bam een stabiel groot bedrijf dat zeker weer een groei zal doormaken.
Ben pas begonnen met aandelen en heb dan ook nog maar een heel klein budget wat ik nu gebruik.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:05 schreef QBay het volgende:
[..]
Is het alleen gebaseerd op gevoel? Geen analyses gemaakt en grondig onderzoek gedaan?
gevoel is ook heel belangrijk,quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:16 schreef lucatoni het volgende:
[..]
Ben pas begonnen met aandelen en heb dan ook nog maar een heel klein budget wat ik nu gebruik.
Heb uiteraard wel degelijk wat onderzoek gedaan en daarnaast advies van grote partijen in acht genomen (kun je via binck bijv. bekijken).
Heb maar 20 aandelen ofzo gekocht. Op basis van gevoel en onderzoek heb ik hiertoe besloten.
ok duidelijk en ook wel realistisch koersdoel.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Omdat Carlos Slim er geld in heeft gestoken hij doet dat alleen als hij er nog rijker van wordt.
Hij wil graag dominant zijn in zijn bedrijven zie onderstaande lijst met % tage van zijn eigendom/invloed.
"América Móvil’s Subsidiaries as of June 2013
Country Brand Business Equity
Participation Consolidation Method
Mexico Telcel wireless 100.0% Global Consolidation Method
Telmex wireline 97.7% Global Consolidation Method
Sección Amarilla (1) other 100.0% Global Consolidation Method
Telvista other 89.0% (2) Global Consolidation Method
Argentina Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Telmex wireline 99.6% Global Consolidation Method
Brazil Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Embratel(1) wireline 95.5% Global Consolidation Method
Net Cable 88.1% Global Consolidation Method
Chile Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Telmex(1) wireline 100.0% Global Consolidation Method
Colombia Claro wireless 99.4% Global Consolidation Method
Telmex wireline 99.3% Global Consolidation Method
Costa Rica Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Dominicana Claro wireless/wireline 100.0% Global Consolidation Method
Ecuador Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Telmex(1) wireline 100.0% Global Consolidation Method
El Salvador Claro wireless/wireline 95.8% Global Consolidation Method
Guatemala Claro wireless/wireline 99.3% Global Consolidation Method
Honduras Claro wireless/wireline 100.0% Global Consolidation Method
Nicaragua Claro wireless/wireline 99.6% Global Consolidation Method
Panama Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Paraguay Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Peru Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Puerto Rico Claro wireless/wireline 100.0% Global Consolidation Method
Uruguay Claro wireless/wireline 100.0% Global Consolidation Method
USA Tracfone wireless 98.2% Global Consolidation Method
Netherlands KPN wireless/wireline 29.8% Equity Method
Austria Telekom Austria wireless/wireline 23.7% Equity Method
(1) Equity Participation of Telmex Internacional of which América Móvil owns 97.65%
(2) AMX owns directly 45%and 45% through its subsidiary Telmex
"
En vanwege de verkoop van E-Plus.
En Omdat Carlos Voet aan de grond wil houden in Europa dus of KPN gaat overnemen of een hoger bod op E-Plus maken wat dan weer meer cash (minder schuld) voor KPN betekend.
Koersdoel ben ik nog niet over uit maar boven de 2 euro op korte termijn of 2,25 over een kwartaal.
Het aandeel stond toen op 12 Dollar. Vervolgens ben ik met een aardig bedrag ingestapt. The Old Republic is lang niet zo goed aangeslagen als ik had gehoopt en Riccitiello is ondertussen weg. Vrijdag heb ik weer verkocht voor meer dan 25 Dollar.quote:Ik denk dat ik maar eens long ga op EA. Staan inmiddels ongeveer op een 10-year low, terwijl ik van mening ben dat onder Riccitiello EA de juiste weg is ingeslagen en het aantal IPs drastisch heeft gekort, terwijl de kwaliteit van de spellen die nog wel worden ontwikkeld sterk omhoog gaat. Daarbij lijkt Star Wars: The old republic goed aan te slaan en een mooie inkomstenbron te worden. Ik heb er wel vertrouwen in dat EA de komende jaren de weg omhoog weer inslaat.
Voor de volledigheid moet ik er even bij zeggen dat ik in het verleden nog een half jaar bij EA heb gewerkt.
Nog andere game aandelen op je radar?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:02 schreef Ravvie het volgende:
Zo zie je maar weer dat er een hoop mazzel bij komt kijken bij het beleggen.
Dit riep ik in Juli 2012:
[..]
Het aandeel stond toen op 12 Dollar. Vervolgens ben ik met een aardig bedrag ingestapt. The Old Republic is lang niet zo goed aangeslagen als ik had gehoopt en Riccitiello is ondertussen weg. Vrijdag heb ik weer verkocht voor meer dan 25 Dollar.
Dus ondanks dat mijn voorspellingen niets waard bleken, toch een mooi rendement van meer dan 100% gehaald. Je kan ook wel eens mazzel hebben.
Heb zelf alleen nog Sony in mijn portefeuille welke ik half Januari dit jaar heb aangekocht. Die zijn ondertussen ook verdubbeld, maar die houd ik nog aan tot na de release van de PS4. Ik verwacht betere first week sales dan eerdere Playstations. Na publicatie van de eerste verkoopcijfers verwacht ik ze weer te verkopen.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Nog andere game aandelen op je radar?
je heb ze wel op tijd verkocht hoop ik?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:30 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Heb zelf alleen nog Sony in mijn portefeuille welke ik half Januari dit jaar heb aangekocht. Die zijn ondertussen ook verdubbeld, maar die houd ik nog aan tot na de release van de PS4. Ik verwacht betere first week sales dan eerdere Playstations. Na publicatie van de eerste verkoopcijfers verwacht ik ze weer te verkopen.
p.s voordat iemand denkt dat ik er verstand van heb, ik heb ook Imtech gekocht toen ze op 12e stonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |