Ik ken inderdaad een paar mensen die werkzaam zijn bij kleine kantoren en studeren bij Nyenrode. Maar dat zal wel aan de vwo-route liggen. Jongeren die aan zo'n lang traject beginnen, zouden ook wel gemotiveerd en zeker van hun zaak moeten zijn.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:03 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Huh? Als in: Nyenrode levert nieuwe medewerkers aan Deloitte?
Ik dacht dat Nyenrode voornamelijk bemiddelde bij kleine SRA-kantoortjes
van alles vooral veel werkenquote:Op zondag 5 mei 2013 14:47 schreef MJ23 het volgende:
[..]
Wat heb je dan al die tijd gedaan joh? :p waar doe je het over?
Ze nemen anders steeds minder hbo'ers aanquote:Op zondag 5 mei 2013 22:37 schreef Baje het volgende:
Ik had gehoord van een accountant dat ze een voorkeur hebben voor hbo'ers die daarna hun RA titel halen ipv wo'ers. Omdat hbo'ers een ruimer denkvermogen hebben, klopt dit?
Heb gehoord dat nyenrode wat beter is te combineren met school. Dit i.v.m. Dat Nyenrode niet echt toetsweken kentquote:Op zondag 5 mei 2013 13:55 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Oh, ja logisch
Uhm, naar mijn weten betaalt Deloitte nog gewoon ja. Het is inderdaad wel dat de BIG4 kijken naar andere uni's die goedkoper zijn (en die opleidingen dus betalen).
Maar goed, wil je per se Nyenrode dan?
Je moet begonnen zijn met de master (dus tijdens de pre-master mag het niet). En voor je derde jaar moet je theoretisch helemaal klaar zijn. Dus ja, het kan, maar er zijn wel bepaalde voorwaarden.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:47 schreef Baje het volgende:
De praktijkstage van 3 jaar die je moet volgen om RA te worden, kan je die tegelijk doen met de deeltijd studie tot RA?
Tegenwoordig is e.e.a. wel wat strenger. Zo kan je het eerste jaar pas beginnen op het moment dat je 1 jaar werkervaring hebt en de ingangseisen van het derde stagejaar worden nu ook veel strenger nageleeft. Reken dus na je WO niet op 3, eerder op 5 jaarquote:Op zondag 5 mei 2013 23:07 schreef Maraca het volgende:
[..]
Je moet begonnen zijn met de master (dus tijdens de pre-master mag het niet). En voor je derde jaar moet je theoretisch helemaal klaar zijn. Dus ja, het kan, maar er zijn wel bepaalde voorwaarden.
Gewoon naar de bibliotheek gaan als je in een beetje grote stad woont of in de buurt. Samen met iemand anders, bij voorkeur een klasgenoot. Ik "sloot" mezelf altijd op in de bibliotheek, ook al was het buiten 25 graden. Is kut ja, maar je haalt het wel. Blok D is de ergste periode.quote:Op zondag 5 mei 2013 16:13 schreef Miezziej het volgende:
Binnen een maand alweer de OAT..
Ik ben een rasechte havist met een heleboel uitstel gedrag, afgelopen tentamenperiode ook lekker weinig uitgevoerd, dus elke keer als ik een oude OAT open om door te nemen dan klik ik het weer weg ("het duurt nog zooo lang") Pff, ik moet mezelf echt dwingen om te leren/oefenen, ik wil hem graag in 1 keer halen. Als ik mijn docenten moet geloven wordt de kans om hem te halen steeds kleiner naarmate je hem steeds moet herkansen
Dus aan de ene kant voel ik stress, aan de andere kant niet... Word gek van mezelf haha
Ah, dat wist ik nietquote:Op maandag 6 mei 2013 08:50 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Tegenwoordig is e.e.a. wel wat strenger. Zo kan je het eerste jaar pas beginnen op het moment dat je 1 jaar werkervaring hebt en de ingangseisen van het derde stagejaar worden nu ook veel strenger nageleeft. Reken dus na je WO niet op 3, eerder op 5 jaar
Aah, nog iemand met een scriptiedipje...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 08:35 schreef LUFC het volgende:
Pff kut scriptie nog een maand om hem incl verdediging goedgekeurd te hebben. Maar begeleider ziet er nog geen verhaal in of zo.
Wat is het onderwerp?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:56 schreef xminator het volgende:
Hier ook, moet nog theoretische kader afronden en dan nog het onderzoek uitvoeren.
Readability / obfuscation. Wel interessant, alleen dat gehele wetenschappelijke gedoe eromheenquote:
Wat onderzoek je dan precies?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Readability / obfuscation. Wel interessant, alleen dat gehele wetenschappelijke gedoe eromheen. Lijkt net op een circle jerk (
)
Waar gaat dat van jou over? Overigens een tip als de begeleiders vanuit school niet reageren: kijk naar de lesrooster en zoek ze gewoon op. Blijven pushen!
Klote. Ik heb gelukkig juist een hele relaxte begeleider. Maar moet je niet op zoek naar een nieuwe opdracht dan als je de deadline niet haalt? Wij mogen er namelijk maar 2 blokken over doen in totaal.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:09 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Aah, nog iemand met een scriptiedipje...![]()
Hier gaat het ook zo moeizaam. De schoolbegeleiders communiceren niet, waardoor het totaal niet opschiet en waardoor wij de reguliere deadline niet gaan halen.
Nu wordt het waarschijnlijk deelname aan de extra verdedigingen, eind augustus
Gelukkig niet! Als je de deadline niet haalt, heb je gewoon uitloop. Normaal zou het dan blok 1 worden (september), maar vanwege de langstudeerboete van vorig jaar hebben ze een extra kans in augustus ingevoegdquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:57 schreef LUFC het volgende:
[..]
Klote. Ik heb gelukkig juist een hele relaxte begeleider. Maar moet je niet op zoek naar een nieuwe opdracht dan als je de deadline niet haalt? Wij mogen er namelijk maar 2 blokken over doen in totaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop