Bepaalde wonderen van de koran (zoet/zout rivier, aardbol en gedetailleerde schepping van de mens) en nog wat verzen.quote:
Is jouw geloof in de Koran afhankelijk van de volledige correctheid van de tekst in het boek? Stel je ontdekt een fout. Zou jij dan meer alliantie hebben met de waarheid dan het boek/de religie. Of komt de waarheid in zo'n geval op de 2e plek?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Bepaalde wonderen van de koran (zoet/zout rivier, aardbol en gedetailleerde schepping van de mens) en nog wat verzen.
Allah is simpelweg het Arabische woord dat God betekend dus de Moslims doen hier hetzelfde als de christenen.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:47 schreef John5 het volgende:
[..]
Dan schrijf je god niet met een hoofdletterGod met een hoofdletter is van de gristenen, omdat die te lam waren om een naam voor 'm te verzinnen.
Is dat zo, zou je als je in de Arabische wereld het woord allah gebruikt, ook een andere god dan die uit de koran kunnen bedoelen? Dat de betekenis hetzelfde is snap ik, maar of het echt 1:1 een vertaling is van ons woord "god" (niet God).quote:Op woensdag 24 april 2013 23:58 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Allah is simpelweg het Arabische woord dat God betekend dus de Moslims doen hier hetzelfde als de christenen.
Daarbij was er wel een naam maar die is vergeten door de Joden na 67 n.Chr
Ik ben katholiek opgevoed, dus?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:03 schreef RegularShow het volgende:
Ik ben ervan overtuigd, dat de koran de waarheid is. Ik ben islamitisch opgevoed. Ik vergeleek de koran vaak met andere religieuze boeken, en ik heb bevestigd dat de koran waar is voor mij.
Het is de 1 op 1 vertalingquote:Op donderdag 25 april 2013 00:03 schreef John5 het volgende:
[..]
Is dat zo, zou je als je in de Arabische wereld het woord allah gebruikt, ook een andere god dan die uit de koran kunnen bedoelen? Dat de betekenis hetzelfde is snap ik, maar of het echt 1:1 een vertaling is van ons woord "god" (niet God).
Sommige van die beschrijvingen volgen de kennis van die tijd en andere zijn gebaseerd op vertalingen die volgens sommige imams wel heel erg vrij zijn vertaald.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Bepaalde wonderen van de koran (zoet/zout rivier, aardbol en gedetailleerde schepping van de mens) en nog wat verzen.
Je bewijs is zo uitgebreid dat ik ook bijna geloof!quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef RegularShow het volgende:
[..]
En wat is de bron van de Koran ?quote:Op woensdag 24 april 2013 21:49 schreef RegularShow het volgende:
@John5, als ik om me heen keek, vind ik het wel logisch dat er een schepper moet zijn. En de koran is mijn bron.
En wat voor onderzoek heb je dan zoal gedaan ?quote:Op woensdag 24 april 2013 22:08 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Voorgekauwde verhalen? Ik ga niet gelijk alles aannemen. Ik onderzoek eerst.
Wisten de Grieken en de Perzen ook al, nog voor de Koran geschreven is.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef RegularShow het volgende:
[..]
Ja en nee. Allah is een verbastering van Al-Ilah, 'De God' . Wat enkel wordt gebruikt in de Arabische taal voor de Abrahamistische god, je zou het bijvoorbeeld niet kunnen gebruiken om Zeus mee aan te roepen.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:03 schreef John5 het volgende:
[..]
Is dat zo, zou je als je in de Arabische wereld het woord allah gebruikt, ook een andere god dan die uit de koran kunnen bedoelen? Dat de betekenis hetzelfde is snap ik, maar of het echt 1:1 een vertaling is van ons woord "god" (niet God).
In de Islam wel.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarheid is iets wat je kan kiezen?
Leg uit. Bedoel je dat de islam de waarheid is waar je voor moet kiezen of dat binnen de islam de waarheid slaaf is aan het schrift en de religie?quote:
Het eerste, de Islam is 'per definitie' 'de waarheid', het is aan jou om het te accepteren of verwerpen, dit vanuit een optiek van de Islam / moslim uiteraard.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leg uit. Bedoel je dat de islam de waarheid is waar je voor moet kiezen of dat binnen de islam de waarheid slaaf is aan het schrift en de religie?
Dus elke wetenschappelijke bevinding die tegen de islam ingaat moet of fout zijn of de vertaling/interpretatie van een vers/verhaal is fout? Want het schrift is perfect. Snap ik dat zo goed?quote:Op donderdag 25 april 2013 09:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het eerste, de Islam is 'per definitie' 'de waarheid', het is aan jou om het te accepteren of verwerpen, dit vanuit een optiek van de Islam / moslim uiteraard.
Las ergens op wiki dat christenen en joden in veel Arabische landen hun god ook aanspreken met allah, maar ik vind het ook een beetje een kip-ei verhaal. Maar zoals Mr.44 zegt, al die boeken en verhalen hebben zo'n beetje dezelfde oorsprong, dus kan me voorstellen dat het god v.s. God dingetje in meer talen/ religies voorkomt.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en nee. Allah is een verbastering van Al-Ilah, 'De God' . Wat enkel wordt gebruikt in de Arabische taal voor de Abrahamistische god, je zou het bijvoorbeeld niet kunnen gebruiken om Zeus mee aan te roepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |